Weerwolven van WJNH – Het Forum komt in opstand

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Silas

Weerwolven van WJNH – Het Forum komt in opstand

Bericht door Silas » 30 mei 2012 01:25

VERHAAL:
Spoiler! :
Mattijs487 betrad het bejaardentehuis, met onder zijn arm een schaakbord. Naar wekelijkse gewoonte zou hij een partijtje schaak spelen met de oude man die hij ging bezoeken, om daarna verder te rijden naar Le You en een stapje in de wereld te zetten met het Interne Clubje.

Toen hij langs de receptie passeerde merkte de verpleegster Mattijs487 op en riep “Meneer! Meneer! Zou u aub het vieruurtje voor hem kunnen meenemen?”
Mattijs487 zuchtte. “Zorgt hij weer voor problemen?”
De verpleegster aarzelde en keek rond om zeker te zijn dat er niemand meeluisterde. “Goh ja.. het is ondertussen zo erg dat geen enkele mannelijke verpleger nog alleen bij hem durft binnen gaan. Zelfs Springbal heeft zijn ontslag al gegeven. En de vrouwelijke verpleegsters kregen allemaal iets naar hun hoofd geworpen”.
Mattijs487 grijnsde en nam het vieruurtje mee naar boven. Hij duwde de deur, die op een kiertje stond, verder open en zag het grijze hoofd van Silas omhoog komen en zijn gezicht opfleuren.

Een half uurtje later had de krasse knar Mattijs487 weer schaakmat gezet.
“Wat scheelt er?” vroeg Silas. “Je bent duidelijk niet in je element vandaag?”.
“Och, het is dat forum.. sinds jij er weg bent was het sowieso niet leuk meer… maar het is zelfs zo erg geworden dat er meer moderatoren zijn dan leden.”
Mattijs487 keek op en vroeg hoopvol “Kom jij niet terug? Samen kunnen we het forum weer zijn oude glorie teruggeven?”
Silas was echter onverbiddelijk. “Nee Mattijs487, ik ben op pensioen gegaan en voor geen geld op de wereld kom ik terug”.
Mattijs487 drong echter aan en zette zijn pruillip op, waardoor Silas begon te twijfelen. Silas wist goed genoeg dat Mattijs487 komedie speelde, maar hij had de verhalen over het forum al zo vaak gehoord. Hoe lang kon hij nog aanhoren dat het reddeloos verloren ging zonder in actie te schieten?

Silas veerde op uit zijn rolstoel. “Ok! Ik kom nog 1 maal terug, maar enkel om een forumopstand te leiden! Ik zal al mijn connecties uitspelen om de moderatoren voor eens en voor altijd te verdrijven. Daarna kan je overnemen als forumbeheerder en ga ik terug wat verder rentenieren”.

Mattijs487 grijnsde bloeddorstig bij de gedachte aan alle moderatoren die zouden sneuvelen en knikte instemmend. Het intern clubje zou de moderatoren eens een lesje gaan leren!
Rollen - Het interne clubje:
Spoiler! :
Jonathan VG – De ziener

Afbeelding

JonathanVG is overal aanwezig in het holebi-milieu: fuiven, forummeetings, clubs, darkrooms, … overal zie je hem opduiken. Bovendien slaagt JonathanVG er in om elk onderwerp bespreekbaar te maken. Hierdoor slaagt hij er in om tonnen informatie te vergaren en weet hij altijd wel sappige roddels op te dissen.

Rol: als ziener kan JonathanVG elke nacht de identiteit van één speler achterhalen.

Salomon – De beschermengel

Afbeelding

Salomon maakt zijn zondig leven ruimschoots goed door zijn studies theologie en zijn nauwe band met God. Hierdoor kan hij elke nacht voor één speler de bescherming Gods afsmeken waardoor deze speler immuun is voor de snode moderatoren. Salomon kan echter niet tweemaal dezelfde speler beschermen, en gezien hij zelf in zonde leefde met een oudere man kan hij ook niet voor zichzelf bescherming afsmeken.

Rol: als beschermengel kan Salomon elke nacht de één speler beschermen (maar dus niet zichzelf, en niet tweemaal dezelfde speler).

Springbal – de Goede Heks

Afbeelding

Als fanatiek Rode Kruis vrijwilliger en student verpleegkunde staat Springbal altijd klaar om mensen te verzorgen. Hij heeft ondertussen zelfs voldoende ervaring opgedaan om iemand te reanimeren.

Rol: als goede heks kan Springbal één keer in het spel (’s nachts) iemand die door de moderatoren geband werd of door Delta. vergiftigd was reanimeren.

Delta – Slechte heks

Afbeelding

Delta. beweert dan wel een koksopleiding achter de rug te hebben, de meeste Vlamingen verteren zijn Nederlandse kost niet goed. Eénmaal in het spel kan Delta. iemand tot een date dwingen er voor hem kokkerellen.. het arme slachtoffer wordt de ochtend nadien dood teruggevonden. Of het aan de date of de kookkunst lag zullen we echter nooit weten.

Rol: als slechte heks kan Delta. één keer in het spel (’s nachts) iemand vergiftigen.

Vorvzakon1 – de sekteleider

Afbeelding

Vorvzakon1 is rotsvast overtuigd van het machtsmisbruik van de moderatoren, maar kijkt ook neer op de ongelovige spammers. Hij wil dolgraag een volledig Christelijke wereld en zal dan ook geen kans onbenut laten om anderen te bekeren tot de sekte die het Christendom is. Als vorvzakon1 er in slaagt alle levende spelers tot het Christendom te bekeren, dan wint Vorvzakon1 het spel.

Rol: als sekteleider bekeert Vorvzakon1 iedere nacht iemand tot het Christendom. Zodra alle levende spelers tot zijn sekte behoren, wint hij het spel.

Yannis – de slet

Afbeelding

Yannis is een echte player met een goddelijk lichaam. Althans dat denken we, want niemand heeft hem ooit al in levende lijven gezien. Iedereen is al wel door hem gecontacteerd geweest voor een date, dus als de moderatoren zijn huis betreden zullen ze enkel een leeg bed aantreffen. Betreden ze echter het huis van zijn minnaar, dan zijn ze getuige hoe hij deze platneukt als een hoer en zullen beide spelers door de moderatoren geband worden.

Rol: Als slet geeft Yannis elke nacht een speler op waar hij de nacht wil gaan doorbrengen. Als de moderatoren het huis van Yannis betreden vinden ze niemand, en sterft er die nacht dus niemand. Betreden ze het huis van Yannis’ verovering, dan sterven beiden.

Kikkerkop – de dorpsgek

Afbeelding

Wat er exact in het hoofd van Kikkerkop omgaat weet niemand, we weten alleen dat het niet bijster veel is. Hij roept veel, stookt graag ruzie en vangt hier en daar iets op, maar je weet nooit wat je nu juist moet geloven en wat niet.

Rol: Elke even nacht krijgt Kikkerkop als dorpsgek van 3 spelers de rol te horen, maar in alfabetische volgorde. Hij weet dus niet welke speler welke rol heeft.

Silas – de dorpsoudste

Afbeelding

Als dorpsoudste heeft Silas menig oorlog meegemaakt, en daarnaast ook de tijd dat het forum nog geen moderatoren kende. Zijn ervaring komt goed van pas in de strijd tegen de moderatoren, want deze zullen hem niet zo gemakkelijk geband krijgen. Als iemand van het intern clubje hem een mes in de rug durft steken zijn de gevolgen echter niet te overzien.

Rol: Als dorpsoudste overleeft Silas een eerste ban van de moderatoren en moet hij een tweede keer gebannen worden. Als Silas echter door het intern clubje uitgeschakeld wordt (bij de stemming of door de jager of heks) verliezen alle leden van het intern clubje (inclusief de sekteleider) hun bijzondere krachten.

BastardPriest – de jager

Afbeelding

Ook BastardPriest kan je beter niet tegenwerken. Gezien zijn connecties met Blood&Honor en zijn Arische inborst moet hij maar met zijn vingers knippen om iemand te doen verdwijnen.

Rol: Als jager kan BastardPriest iemand meenemen in de dood als hij door de moderatoren geband wordt of als het intern clubje hem uitschakelt.

Mattijs487 – Voorzitter van het intern clubje

Afbeelding

Als voorzitter van het intern clubje heeft Mattijs487 weinig duidelijke eigenschappen behalve een grote mond. Hij zal zich dan ook niet inhouden om zijn ongenoegen tegenover de moderatoren te laten blijken.

Rol: Als voorzitter van het intern clubje telt de stem van Mattijs487 dubbel. Dit is niet bekend voor de andere spelers, enkel voor de spelleider die er rekening mee zal houden in de lynchronde.

Hades – Het zwarte schaap

Afbeelding

Hades heeft het nooit makkelijk op het forum. Met zijn wetenschappelijke posts doet hij vele wenkbrauwen fronsen, en ook zijn naamsverandering van Aquarius naar Hades was geen groot succes. Het zal dan ook niet verwonderlijk zijn dat hij wat tegenwind krijgt bij de stemmingen.

Rol: Tijdens de stemming krijgt Hades als zwart schaap elke ronde één extra tegenstem.

Beaverhausen – De hacker

Afbeelding

Als computerwizard is Beaverhausen een waardevolle aanwinst voor het intern clubje. Hij is in staat om éénmaal het forum te hacken: hierbij duidt hij twee spelers aan die van krachten wisselen. Of iemand goed (intern clubje) of slecht (moderatoren) is blijft echter onveranderd, ook hier wordt de sekteleider bij het intern clubje gerekend.
Dit betekent dat een wolf bevoorbeeld zienerkrachten kan krijgen, of dat een burger iemand kan converteren. Opgebruikte krachten zoals het levensdrankje van de heks worden opnieuw aangevuld. De "verworven" talenten zullen ook aan de ziener of dorpsgek kenbaar gemaakt worden.

Rol: Tijdens de derde nacht kan de hacker twee spelers aanduiden. Die spelers krijgen elkaars krachten voor de rest van het spel. Ze blijven echter aan dezelfde zijde als voorheen strijden.

Daddycool - De zwarte weduwe

Afbeelding

Daddycool staat bekend voor zijn voorliefde voor kerkhoven. Hij kan in het begin van het spel iemand tot een date op het kerkhof overhalen, de date zal het intens liefdesspel echter niet overleven waarna Daddycool de rol van zijn date overneemt. Opgebruikte krachten zoals het levensdrankje van de heks worden opnieuw aangevuld.

In de eerste nacht kiest Daddycool een speler uit, zodra die speler sterft neemt Daddycool diens rol over.

De Lachende Profeet - Cupido

Afbeelding

De Lachende Profeet is de Anne De Batselier van het forum, als communist die zijn behoefte vooral op ongepaste plaatsen als de dakgoot doet. Daarnaast is hij echter bijzonder vredelievend en schuimt hij GayRomeo af op een solemate / spankmate (schrappen wat niet past).

Als het spel begint kiest De Lachende Profeet een speler uit, deze twee spelers vormen een koppel voor de rest van het spel. Ze kunnen niet op elkaar stemmen, en als de ene sterft, sterft ook de andere. Het koppelt wint als ze als enige overblijven (of winnen mee met de burgers als beiden burger zijn).

Het forumicoon (burgemeester)

De spelers duiden in het begin van het spel een forumicoon aan. De stem van het forumicoon telt dubbel in de lynchronde. Elke post van het forumicoon moet bovendien een (passend) gifje bevatten.
De slechterikken, ook gekend als moderatoren:
Spoiler! :
De Paus - conversieweerwolf

Afbeelding

De Paus laat zich zelden zien op het forum, maar het is algemeen bekend dat hij het brein is achter de recente explosie van moderatoren op het forum. Eén keer in het spel kan hij iemand van het intern clubje op sollicitatiegesprek roepen, waarna deze tot moderator wordt benoemd.

Rol: De Paus beslist samen met de andere moderatoren ’s nachts op het moderatorenforum wie er die nacht geband wordt. Eén keer in het spel kan De Paus ’s nachts iemand tot nieuwe moderator benoemen.

Daluicis – De weerwolf

Afbeelding

Hoewel hij nog maar vrij nieuw is, probeert Daluicis zich te laten gelden en alle forummers vredelievend met elkaar te laten omgaan. Hij aarzelt hierbij niet om zijn groene lettertjes boven te halen, en oproerkraaiers worden zonder pardon geband.

Rol: Daluicis beslist samen met de andere moderatoren ’s nachts op het moderatorenforum wie er die nacht geband wordt.

Faramir – De weerwolf

Afbeelding

Een oudgediende op het forum en een kei in het sturen van aanmanende pb’s. Ook Faramir probeert de goede vrede te bewaren op het forum en zal niet aarzelen om dwarsliggers te laten bannen. Hij is dan ook de ergerlijke doorn in de oog van het intern clubje.

Rol: Faramir beslist samen met de andere moderatoren ’s nachts op het moderatorenforum wie er die nacht geband wordt.

Nickske00 – De apostaat

Afbeelding

Als forumbeheerder hoort Nickske00 er niet echt bij. Bovendien valt hij Mattijs487 en Silas continu lastig met ongewenste seksuele voorstellen en heeft hij een ongezonde voorliefde voor motorolie. Toch staat hij eerder aan de kant van de moderatoren, en zal hij zijn best doen om de vrede op het forum te bewaren.

Rol: Nickske00 kan twee dingen: één keer per nacht een lid van het intern clubje een seksueel voorstel doen waardoor de bescherming Gods niet meer werkt, of één keer per nacht een moderator overgieten met motorolie waardoor deze onzichtbaar wordt voor de ziener en de dorpsgek. Hij kan echter niet twee nachten na elkaar dezelfde functie gebruiken.
De Deelnemers:
Spoiler! :
1. Mattijs487
2. Delta. - van het forum verbannen - Zwarte schaap / Hades
3. Daluicis
4. DaddyCool
5. Omicron
6. Adarr91 - gedood door de slechte heks - Moderator / Daluicis
7. Metalhead1994
8. JonathanVG - gelyncht - Apostaat / Nickske
9. Differentheart
10. Herman Frodiet - gelyncht - Conversieweerwolf / Herman Frodiet
11. Springbal
12. FantomRider - gediskwalificeerd wegens valsspelen
13. Bieke007
14. Berly
15. Lawstudent
16. BastardPriest
17. GameAngel
18. I don't know
19. kweetetni - gediskwalificeerd wegens valsspelen
20. Valova
PS0: Hades zit zijn laatste spel schorsing voor het vals spelen. In mijn volgend spel mag hij weer gewoon meedoen.

PS1: intellectuele eigendom van “Het forum komt in opstand” behoort toe aan Springbal, uitwerking door de rest van het Interne Clubje.
PS2: alle overeenkomsten of gelijkenissen met bestaande forummers zijn louter gebaseerd op toeval
PS3: dit is geen definitieve comeback, ik leid enkel de opstand in goede banen en verdwijn dan terug in het rusthuis.
Laatst gewijzigd door Silas op 13 jun 2012 15:52, 4 keer totaal gewijzigd.

mattijs487
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Weerwolven van WJNH – Het Forum komt in opstand

Bericht door mattijs487 » 30 mei 2012 01:27

:roflmao:

En ik doe mee :greenthing:
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 30 mei 2012 01:30

De slechte heks doet mee, uiteraard.

En nee, het komt niet door de kookkunsten. :twisted:
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 30 mei 2012 01:33

Ik kan toch moeilijk nee zeggen tegen zo'n ludieke editie 8).
Count me in!

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 30 mei 2012 01:50

Haha, the graveyard is haunting my reputation :P ik doe mee! ;)
Disco owns the world

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 30 mei 2012 08:07

ik doe mee.... jammer dat er geen rol is "ruziezoeker met bernard" want dat was mijn rol vroeger. dat en linkse hippies op stang jagen... mijn hoogdagen op het forum liggen duidelijk int verleden. :-(

adarr91
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 30 mei 2012 09:53

Daluicis schreef:Ik kan toch moeilijk nee zeggen tegen zo'n ludieke editie 8).
Count me in!
Voila, vind ik ook!
- The journey of a thousand miles begins with one step -

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 30 mei 2012 10:09

Ik doe ook mee :D
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 30 mei 2012 11:10

wanneer zou het ongeveer starten?
Berly is back!

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 30 mei 2012 11:17

Disco Trut schreef:Ben ik té slecht of niet slecht genoeg?
Lesbo's krijgen geen rol. :P
Berly schreef:wanneer zou het ongeveer starten?
Als de inschrijvingen wat vlotten misschien al tegen het weekend.
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 30 mei 2012 11:30

Ik moet zeggen: zalige editie, maar "niet mogen meedoen" is er toch weer over, he? :) (méééh)
Anyway ik was halverwege vorig spel niet meer zo gemotiveerd dus zal het hoogstens wat volgen zijn dat ik doe.

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 30 mei 2012 12:02

mattijs487 schreef:
Disco Trut schreef:Ben ik té slecht of niet slecht genoeg?
Lesbo's krijgen geen rol. :P
Berly schreef:wanneer zou het ongeveer starten?
Als de inschrijvingen wat vlotten misschien al tegen het weekend.
Lesbo-discriminatie :o
Alst dees weekend al start, volg ik gewoon, want heb nu 3weken dat ik me ga (proberen) concentreren op de examens. Wel leuke editie ;)
Berly is back!

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 30 mei 2012 12:30

Leuke format. Hopelijk komen er wat nieuwelingen meeproeven van dit spel. 8)
Aanwezig.

Wel zal ik door examens geen pb's in het kader van dit spel versturen. Met uitzondering antwoord ik wel op mogelijke pb's die ik ontvang. 't Is maar dat jullie het weten.
Laatst gewijzigd door JonathanVG op 30 mei 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Rendez-vous!

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 30 mei 2012 13:13

Alst dees weekend al start, volg ik gewoon, want heb nu 3weken dat ik me ga (proberen) concentreren op de examens. Wel leuke editie ;)[/quote]

Owja, examens :s ik begin volgende week donderdag al, dus tkan af en toe zijn dat ik vergeet te stemmen dan ^^ maar ik doe wel mee
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 30 mei 2012 14:24

rare jongen die silas :p

Afbeelding
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

DifferentHeart

Bericht door DifferentHeart » 30 mei 2012 14:44

ik wil ook meedoen!

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 30 mei 2012 16:01

count me in!
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 30 mei 2012 16:22

Count me in 8)
Yay merci om me in de credits te zetten :p
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

FantomRider
New user
New user

Bericht door FantomRider » 30 mei 2012 19:36

Ik doe ook mee :D

bieke007
I have no life
I have no life