Jouw laatste coming out [6]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
willetje
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Jouw laatste coming out [6]

Bericht door willetje » 26 jul 2013 22:08

Gisteren tegen mijn papa, hij vroeg er achter en raadde, maar ik wou niet dat hij het wist omdat hij er niet goed met om kan. Toen zei hij dat hij het wist van mijn mama , maar hij zei dat als dat zo was, hij het moest accepteren. Dus was ik toch heel opgelucht :)
het moment dat alles veel ingewikkelder en moeilijker word :s

boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Bericht door boekenwurmpje » 28 jul 2013 01:13

Ik heb het dus gedaan,vanavond tijdens het familie etentje met de ouders,broers en opa.

En alhoewel het in mijn hoofd allemaal vlotter was ingeoefend,ging het uiteindelijk toch wat met gehakkel en twijfel.

Maar uiteindelijk is het wel goed verlopen. Mijn opa en oudere broer van 19 waren er erg cool over. Van mijn opa verbaasde me het wel. Hij maakte er zelfs een grapje over : Ik vind vrouwen ook veel leuker dan mannen,dus ik begrijp wel dat je ervoor valt :).
Mijn broer zei dan weer : In mijn klas zitten wel een paar knappe lesbo's,blijkbaar zijn referentiekader :),en deed er verder normaal over.
Mijn jongste broertje van 15 maakte zich vooral zorgen over de terugkeer naar school in september en of ik ermee gepest ging worden. Ik heb hem proberen gerust te stellen dat ik me niet ging laten doen,en dat diegenen van school tegen wie ik het verteld had (een paar vriendinnen) er geen probleem mee hadden.

Mijn ouders waren de lastigste klanten,mijn moeder zag vooral ook een hoop problemen voor de toekomst en had angst voor discriminatie etc. En was nieuwsgierig of ik toch nog zou willen trouwen en of ik toch nog kindjes wou.

Mijn vader,voor wie ik het meest vreesde,bleef geruime tijd stil,en zei niets en zat me wat aan te staren,en ik moet bekennen dat ik van de stress een beetje als een onnozel kieken ben beginnen huilen,en blijkbaar is het inderdaad zo dat vaders hun dochter niet kunnen zien huilen,want uiteindelijk kreeg ik zo een ongemakkelijke knuffel met de woorden,zolang je gelukkig bent.

Dus nu voel ik me wel opgelucht alsof er een loden last van mijn schouders is gevallen,en hoef ik me ook niet meer voor hen te verbergen over mijn gevoelens of alles in het geniep te doen.

Ik wou alvast ook iedereen bedanken die me via pb enzo een hart onder de riem heeft gestoken (much appreciated).

En voor iedereen die nog in de kast zit,veel moed en succes wanneer jullie de grote stap zetten.

BiNDing
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door BiNDing » 28 jul 2013 13:27

boekenwurmpje schreef:
Spoiler! :
Ik heb het dus gedaan,vanavond tijdens het familie etentje met de ouders,broers en opa.

En alhoewel het in mijn hoofd allemaal vlotter was ingeoefend,ging het uiteindelijk toch wat met gehakkel en twijfel.

Maar uiteindelijk is het wel goed verlopen. Mijn opa en oudere broer van 19 waren er erg cool over. Van mijn opa verbaasde me het wel. Hij maakte er zelfs een grapje over : Ik vind vrouwen ook veel leuker dan mannen,dus ik begrijp wel dat je ervoor valt :).
Mijn broer zei dan weer : In mijn klas zitten wel een paar knappe lesbo's,blijkbaar zijn referentiekader :),en deed er verder normaal over.
Mijn jongste broertje van 15 maakte zich vooral zorgen over de terugkeer naar school in september en of ik ermee gepest ging worden. Ik heb hem proberen gerust te stellen dat ik me niet ging laten doen,en dat diegenen van school tegen wie ik het verteld had (een paar vriendinnen) er geen probleem mee hadden.

Mijn ouders waren de lastigste klanten,mijn moeder zag vooral ook een hoop problemen voor de toekomst en had angst voor discriminatie etc. En was nieuwsgierig of ik toch nog zou willen trouwen en of ik toch nog kindjes wou.

Mijn vader,voor wie ik het meest vreesde,bleef geruime tijd stil,en zei niets en zat me wat aan te staren,en ik moet bekennen dat ik van de stress een beetje als een onnozel kieken ben beginnen huilen,en blijkbaar is het inderdaad zo dat vaders hun dochter niet kunnen zien huilen,want uiteindelijk kreeg ik zo een ongemakkelijke knuffel met de woorden,zolang je gelukkig bent.

Dus nu voel ik me wel opgelucht alsof er een loden last van mijn schouders is gevallen,en hoef ik me ook niet meer voor hen te verbergen over mijn gevoelens of alles in het geniep te doen.

Ik wou alvast ook iedereen bedanken die me via pb enzo een hart onder de riem heeft gestoken (much appreciated).

En voor iedereen die nog in de kast zit,veel moed en succes wanneer jullie de grote stap zetten.
Super voor je, boekenwurmpje! :cheerleader2:
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 28 jul 2013 16:37

mijn familie was net hier toen ik thuis kwam van NZEK, en blijkbaar hadden mijn ouders - zoals verwacht - al verteld aan hen dat ik met WJNH weg was... Even awkward, maar ze accepteren het tenminste!

Omg, ik besef nu: ik ben helemaal uit de kast!!! :egyptian: :bananas:
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Bericht door boekenwurmpje » 28 jul 2013 16:43

Cupcakeje schreef:mijn familie was net hier toen ik thuis kwam van NZEK, en blijkbaar hadden mijn ouders - zoals verwacht - al verteld aan hen dat ik met WJNH weg was... Even awkward, maar ze accepteren het tenminste!

Proficiat,super gevoel !

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 29 jul 2013 00:20

Cupcakeje schreef:mijn familie was net hier toen ik thuis kwam van NZEK, en blijkbaar hadden mijn ouders - zoals verwacht - al verteld aan hen dat ik met WJNH weg was... Even awkward, maar ze accepteren het tenminste!

Wow, proficiat! :)

anoniempjé
New user
New user

Bericht door anoniempjé » 29 jul 2013 18:11

Een paar dagen geleden tegen een vriend.. hij stelde voor om op mijn verjaardag een mooie gespierde stripper in te huren en toen heb ik even vermeld dat ik liever een vrouwelijke stripper zou hebben. Hij zei dat ik dan wel een paar vrouwen voor hem moest overlaten dus hij reageerde er goed op. :D

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 31 jul 2013 12:59

Oma weet het eindelijk. 't Werd tijd! Ze had het gehoord van mijn tante en vroeg mij er dan naar. Heel grappig hoe ik daar zat met een rood kopke terwijl zij er heel normaal over deed. Zo typisch oma-stijl. Dan vermoed ik dat nu iedereen het weet behalve opa.

Nephthys
New user
New user

Bericht door Nephthys » 31 jul 2013 18:21

Gisteren eindelijk (na 10 jaar) alle moed bijeen geraapt en het verteld tegen mijn ouders. Weet niet waarom ik zolang gewacht heb want ze reageerden heel goed. Blijkbaar hadden ze het jaren geleden al gedacht. Ben blij dat ze het weten al voelt het wel wat raar.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Lawstudent » 31 jul 2013 22:22

Wat een hele reeks leuke outings. Ik ben heel gelukkig voor jullie allemaal. Voor de minder goede, het komt allemaal wel snor.

Jullie nieuwe topic vinden jullie hier Schrijf er maar op los maar geniet ook wel een beetje van de :sun:
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Gesloten