Jouw laatste coming out [6]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Kat
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Jouw laatste coming out [6]

Bericht door Kat » 11 jun 2013 18:46

Daarnet tegen mn ouders.. ze namen me niet serieus en nu word er geen woord over gerept

DaddyCool
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door DaddyCool » 11 jun 2013 19:59

Kat schreef:Daarnet tegen mn ouders.. ze namen me niet serieus en nu word er geen woord over gerept
Proficiat dat je het tegen hen hebt gezegd, komt goed! ;)
Disco owns the world

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 11 jun 2013 20:16

'k heb wel niet duidelijk gzegd dat ik bi ben.. ach later wel eens. 't zal al lastig genoeg zijn te weten dat ik een relatie heb met een meisje. 'k Vind het wel bizar dat ze er niets meer over zeggen.

jolien2808
Regular user
Regular user

Bericht door jolien2808 » 11 jun 2013 20:53

Vorige week vrijdag, voor het examen toen ik op weg was naar het lokaal samen met een medestudente die ik op de trein was tegen gekomen.
Het ging over mijn ex en HAAR moeder :-p
Is wel vlot en goed verlopen :-)
*Love is a friendship on fire*

Dan91
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dan91 » 14 jun 2013 11:54

Kat schreef:Daarnet tegen mn ouders.. ze namen me niet serieus en nu word er geen woord over gerept
Kat, geef de moed niet op! Ik kom zelf uit zo'n situatie en het heeft ook even geduurd voordat ze het er ook maar over wilden hebben. Wat kan helpen is iemand die 't een duwtje in de rug kan geven, dat deed mijn nonkel bij mij namelijk - omdat ze het maar bleven doodzwijgen en ik het niet meer aankon heb ik het hem verteld, en hij is er dan 'n gesprek over aangegaan met hun. Dat leidde bij mijn moeder tot 'n tranenvloed, maar sindsdien is het eindelijk bespreekbaar. M'n ouders dachten "als we er niet over praten, dan gaat het misschien wel weg" zonder erbij stil te staan dat ik kapot ging aan dat stilzwijgen.

Maar, misschien is dat 'n optie? Iemand waar jullie close mee zijn inlichten, en zo 'n open gesprek aangaan - dat deed het bij mij ook, en intussen is mama al zover dat ze naar jongens informeert hier:)
Don't you cry for the lost
Smile for the living

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 14 jun 2013 13:33

Tegenover een van mijn beste vrienden. :o
Grote stap, grote stap. Maar zo'n opluchting. Hij reageerde super! - Al wist ik eigenlijk wel dat hij zo ging reageren.

@Kat: Volhouden! Dat heeft voor ouders tijd nodig om te bezinken.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 16 jun 2013 23:36

Intussen ben ik er nog eens over begonnen tegen mama. Ze zei dat ze het er moeilijk mee heeft. Verder hebk et er zelf moeilijk om er over te praten. 'k heb wel de indruk dat het aan eht beteren is

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 21 jun 2013 20:38

Vandaag op het ACV een best grappige coming out meegemaakt. De vrouw die mij verder moest helpen zag in mijn dossier dat ik getrouwd was, en ging er automatisch vanuit dat dat met een vrouw was. Ze vroeg wat mijn echtgenote deed, en ik zei dat HIJ in het onderwijs stond. Haar gezicht was geld waard.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 22 jun 2013 21:45

Aan mijn pa. Eigenlijk heeft mijn ma het hem verteld. Blijkbaar was hij boos omdat ik/mijn ma het hem niet eerder had verteld maar voor de rest vond hij het niet erg. Hij heeft er wel nog niets over gezegd en ik denk ook niet dat hij dat gaat doen. Tja, het is alleszins beter dan dat hij slecht reageert.

ZoeSky
New user
New user

Bericht door ZoeSky » 26 jun 2013 17:29

Gisteren en vandaag tegen een paar mensen die ik vertrouw dat ik een meisje ga worden. (:
Als ik door de gesprekken graak natuurlijk. (:

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 26 jun 2013 18:10

Een redelijk gênante coming out vandaag tegen de begeleider van de bejaardenwerking bij ons op school...
We zaten vanmiddag allemaal samen te eten omdat het animatienamiddag was in het rusthuis en we alles al van 's morgens moesten voorbereiden en we waren bezig over de vakantie en wat we gingen doen. Die begeleider zat naast me en was blijkbaar gewoon aan het luisteren, maar ik zei dat ik op reis ging en op kamp en dan nog ging werken.
Hij: "aah, op kamp met de jeugdbeweging?"
Ik knik.
hij: "scouts, chiro,...?"
ik: "Wel Jong Niet Hetero"
*té lange stilte*
Hij: "en waar ga je werken deze zomer?"
Redelijk awkward, dat kan ik je verzekeren :blush:
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Oscar
New user
New user

Bericht door Oscar » 02 jul 2013 19:22

Technisch gezien is het geen coming out, aangezien dit een holebi-forum is.
Maar even mijn foto gepost in het foto-topic, en dat voelt voor mij toch zo'n beetje als een coming out. Hiermee zijn mijn eerste stapjes gezet. 'k Moet wel zeggen, 't heeft redelijk lang geduurd vooraleer ik op 'bevestig' geklikt heb.
Let's finish what we've started, so nothing is left undone.

Enaxor
New user
New user

Bericht door Enaxor » 02 jul 2013 21:34

Tegen mijn moeder. Ze denkt dat het een fase is, ik in de war ben en ik me dingen inbeeld. Hopelijk gelooft ze ooit dat het niet zo is en dat ik het echt meen.
There are always shadows wherever there's light

Schulle
New user
New user

Bericht door Schulle » 03 jul 2013 19:33

Vandaag voor de eerste keer het aan iemand gezegd (een goeie vriendin). Ik kreeg het echt niet gezegd, en na veel haperen en herstarten met nietszeggende zinnen heb ik het in een SMS gestuurd. :p

Ze reageerde heel goed en begrijpend
Everybody's journey is individual. If you fall in love with a boy, you fall in love with a boy.

Blog over mijn coming out: http://2werelden1leven.blogspot.be/

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 06 jul 2013 23:20

Ik heb het voor de eerste keer echt GEZEGD tegen mijn pa. Hij had het wel al 4 jaar geleden gehoord van m'n ma en en hij wist ook wel al dat ik meega op NZEK, maar toch... Hij denkt nog altijd dat het enkel een fase is, NA BIJNA 5 JAAR dat ik het weet! Laat hem maar denken :angry:
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 07 jul 2013 16:28

Tegen mijn collega op kamp. Goede reactie!
every new beginning comes from some other beginning's end

boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Bericht door boekenwurmpje » 08 jul 2013 12:43

Ik heb het gisteren tegen een klein groepje van mijn vriendinnen verteld. Ze waren wel verbaasd,maar reageerden wel goed uiteindelijk. Het verklaart wel het een en ander was een andere reactie van hen,en waarom ik nooit in bepaalde jongens was geinteresseerd die moeite deden om me te versieren :)

Clover
Experienced user
Experienced user

Bericht door Clover » 11 jul 2013 15:22

Gisteren mijn eerste coming out. Ik heb het via Facebook tegen m'n beste vriend verteld. Ik had het liever niet via de computer gezegd, maar ik kon het niet langer meer verzwijgen. Hij reageerde echt fantastisch. Hij zei dat ik daar niet moest mee inzitten, dat hij daar helemaal geen probleem mee heeft. :D

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 11 jul 2013 21:05

Op het werk tegen een lesbische collega:

Zij: Maar ben je hier nu weeral (in de frigo)
Ik: Ja ik ben je aan het stalken :) leuk e
Zij: Jij wil gewoon samen zijn met mij :o
Ik: Ja hoor helemaal
Zij: Maar dan heb je pech, dat zou toch nooit werken want ik ben voor de verkeerde
Ik: Ik ook
Zij: Echt?
Ik: uhu
Zij: Mo echt?
Ik: uhuuuu
Zij: Mo eeeecht??
Ik: uhuuuuuu
Zij: aleja verkeerde kant, het is gewoon de rest die verkeerd is :p
en heb je iemand?
Ik: ja ........
Zij: ja ik moet naar een trouw van ...........
*hele vertelling*
maar zo tof jong
alleee

maar ik heb gehoord dat een serieuze relatie vinden moeilijk is als homo blablablablabla
als vrouw is dat anders denk ik dan blablablablabla

*nogmaals een hele vertelling*

En tegen een andere collega:

Hij: Zeg je moet nu niet te veel proberen op een goed blaadje te staan bij die andere jobstudentes
Ik: Maar ik heb al een lief al een maand
Hij: EN IK WEET VAN NIETS?? je kon dat niet eens zeggen ofzo :o
Ik: ja ik ben hier nog niet geweest sindsdien
Hij: dat moest het eerste zijn wat je tegen mij zei!! Van waar ken je ze
Ik: het is een hij
Hij: Ahn gohja de dag van vandaag kijken ze daar niet meer naar e

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 11 jul 2013 23:56

Aan mijn broers en zus. Eén van mijn broers wist het eigenlijk al maar hij was het gewoon vergeten, hij weet zelfs niet dat ik het hem ooit gezegd had. :P Mijn ouders hadden het eigenlijk gezegd aan hun. Ik wou het zelf ook doen maar ze hadden het plots gedaan. Ze reageerden allemaal heel goed, kan ook niet echt anders. Mijn oudste broer woont samen met een lesbische vriendin en mijn andere broer had al goed gereageerd en kent ook veel holebi's en van mijn zus had ik het gewoon verwacht. Vooral haar reactie was echt goed. Mijn ouders hadden het verteld terwijl ik in mijn kamer zat en ik had totaal niet door dat mijn ouders het dan aan het vertellen waren. Mijn zus kwam wenend mijn kamer binnen (ik heb daar nogal veel problemen mee (gehad) op school, bijna al mijn vrienden verloren en daardoor zat ik nogal in de put, en dat hadden mijn ouders ook uitgelegd) en ze gaf me een hele lange knuffel. Ze zei dan nog vanalles over dat ze het totaal niet erg vond en zo en ik had eigenlijk nooit echt een hele goeie band met haar want ze is 12 jaar ouder dan mij en woont al 4 jaar niet meer thuis en aangezien zij in Zaventem woont en ik in Gent zien we elkaar niet vaak. Maar nu is onze band beter, het is al 2 weken geleden sinds ze het weet denk ik en we hebben al bijna elke avond gesmst of op fb gepraat. Ze heeft ook dingen opgezocht en zo en ze had NZEK gevonden en ze heeft dan tegen mijn ouders gezegd dat het misschien een leuk idee was voor mij en zo. Nu weet mijn hele gezin het en iedereen reageerde goed, ik ben echt blij. :)

Gesloten