Jouw laatste coming out [6]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Berly
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Jouw laatste coming out [6]

Bericht door Berly » 19 mei 2013 19:19

Ik plaatste net op facebook:
Het is me beu om me steeds te moeten verbergen en niet voluit te mogen tonen wie ik ben. Maar gisteren was een dag waarop ik besefte dat ik trots & blij mag zijn wie ik ben. Daarom kom ik voor heel fb uit de kast om te zeggen, I'm proud to be gay! En de gaypride gisteren was zaalig! & jaa, I'm totally in love met X :)!
Berly is back!

Kiwi
Regular user
Regular user

Bericht door Kiwi » 22 mei 2013 19:15

Bij Spaanse kotgenoot.

"Hé, euhm, actually, you don't have any questions about ***?"

Waarna een bulderlach volgde en ze antwoordde met haar spaans accent:

"Youl chister achked me se shame! I knoooooooooooooow!"

(vertaling: your sister asked me the same! I knoooooooooooooow!)

Mijn zus was me voor met mijn outing...

Dan91
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Dan91 » 26 mei 2013 00:10

Niet echt 'n coming out, maar eindelijk de acceptance die ik altijd heb gewild.

Nonkel kwam dus langs vrijdag en knoopte 'n gesprek aan over holebi's met m'n moeder, die heel awkward deed, en toen zei 'ie "als die jongen nou op jongens valt." en toen zei ze opeens "maar dat weet ik toch al." Dus ik dacht: eindelijk! Zei ze dat ze het al wist van 't moment dat ik ervoor uitkwam maar dat ze het moeilijk heeft met 't aanvaarden ervan en daarom er niet over wilde praten. Ik gaf toen aan dat het net dat was wat ik nodig had, die erkenning... Zodat ik thuis mezelf kan gaan zijn. En papa die wist het, maar die zweeg... Zoals ik verwacht had.
Don't you cry for the lost
Smile for the living

Ferrrrrre
Regular user
Regular user

Bericht door Ferrrrrre » 27 mei 2013 14:19

Eindelijk de mama :D
Ze reageerde positief en zei dat ze het al vermoedde en daarna nog een leuk babbeltje gedaan :D
Laatst gewijzigd door Ferrrrrre op 29 mei 2013 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
We fairies that do run from the presence of the sun. We follow darkness like a dream. But be as thou wouldst want to be :)

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 27 mei 2013 16:04

Ferrrrrre schreef:eindelijk de mama :D
ze reageerde positief en zei dat ze het al vermoedde :)
Een super dikke proficiat!
Laatst gewijzigd door vorvzie op 30 mei 2013 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Dan91
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dan91 » 30 mei 2013 13:15

Gisteren m'n FB-outing gehad.... Het voelde gewoon goed, en dan moet ik niet continu hetzelfde zitten vertellen:p
Ik moet dit heel even delen, want de laatste tijd voel ik me steeds beter en sta ik sterker dan ooit in mijn schoenen. Ik heb lang genoeg een masker op gehouden en het is tijd dat de mensen weten wie ik ben dus is het tijd voor een facebook-outing: ja, ik ben homo en er trots op ook. Proud to be gay
En de reacties zijn positief tot verbaasd:p maar zo kan ik wel het stereotype-beeld van 'de homo' doorbreken bij 'n paar mensen;)
Don't you cry for the lost
Smile for the living

Coriolis
Regular user
Regular user

Bericht door Coriolis » 02 jun 2013 16:33

Op Facebook outen heb ik nooit gedaan, noch dingen plaatsen die dat zouden kunnen impliceren.
De enigen die op Facebook kunnen zien dat ik homo ben (niet altijd natuurlijk), zijn homo's zelf (a.d.h.v. gemeenschappelijke vrienden in het kleine Vlaamse homowereldje, wijst dat zichzelf soms wel uit).
Niettemin zie ik mezelf wel als "volledig geout", maar ik geef er alleen aandacht aan wanneer dat strikt noodzakelijk is.
Een hetero gaat zich ook niet outen, dus doe ik dat ook niet. Alleen als ik erover wil praten of als men er vanuit blijft gaan dat ik hetero ben, geef ik een verduidelijking. Als ik dat echt wil natuurlijk.
En "trots om homo te zijn", die woorden heb ik nog nooit in de mond genomen. Fijn voor jou dat jij dat wel kunt.

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 02 jun 2013 23:09

Ferrrrrre schreef:Eindelijk de mama :D
Ze reageerde positief en zei dat ze het al vermoedde en daarna nog een leuk babbeltje gedaan :D
Dat is altijd leuk als je het tegen een ouder kan zeggen en dat het allemaal dik oké is. :D

OT: De laatste was al bijna een maand geleden. Momenteel weet iedereen het al die het moet weten. De rest komt nog wel :)
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 03 jun 2013 03:20

Overlaatst kwam mijn vriendin hier slapen, maar ik moest op 3 dagen nog n half dagje naar school. Zij kwam mee naar school, en we liepen gewoon hand in hand, ik gaf haar een kus als ik naar de les moest etc. Geen reacties op gekregen, vooral vreemde blikken die eigenlijk gericht waren naar mijn vriendin haar broek dat meer gat is. De alochtone meisjes uit mijn vriendengroep lachten zelfs naar me, en zeiden tegen n andere vriendin: "Hey X, Metalhead heeft haar liefke meegenomen!"

ik admin ook 2 harry-potter pagina's op facebook, en op eentje had ik gezet "1 like = 1 confession". Daar kreeg ik 16 likes op, en op een gegeven moment wist ik geen confessions meer, dus zei ik maar: "I'm a lesbian and I have a girlfriend". Allemaal goede reacties, behalve 1 iemand die vroeg hoe oud ik was en dan antwoorde "stupid kids and their hormones" ... Eehm ik ben bijna 19, das geen kind meer :p
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 03 jun 2013 15:47

Op tumblr een afbeelding gepost van een meisje met een tshirt waarop staat: sorry mom, I like girls.

En op mn oude facebook een liedje van tatu. Maar da's minder letterlijk natuurlijk omdat ik daar vaak naar luister.

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 03 jun 2013 21:09

Vrijdag nog bij een jongen van mijn klas die het dus nog niet wist. Hij wou nu per se weten op wie ik verliefd was dus hij begon te raden en hij zei allemaal jongensnamen. Ik bleef maar nee zeggen bij elke naam en uiteindelijk vroeg hij 'is het wel een jongen? Of is het een meisje?' en dan zei ik dat het een meisje was. Dan begon hij gewoon verder te raden maar dan met meisjesnamen. :p

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 05 jun 2013 21:21

In een e-mail naar een Tsjechische vriend. Die zijn heel vaak atheïstisch en onverschillig, maar de persoon in kwestie heeft een paternoster en bijbel op zijn kamer liggen. Spanneeeeeeend.

Ferrrrrre
Regular user
Regular user

Bericht door Ferrrrrre » 08 jun 2013 00:10

Bart_D schreef:
Ferrrrrre schreef:Eindelijk de mama :D
Dat is altijd leuk als je het tegen een ouder kan zeggen en dat het allemaal dik oké is. :D
Ondertussen is het praten erover steeds spontaner en spontaner: fijn :D

O.T.: Ondertussen weet de zus het ook officiëel :)
We fairies that do run from the presence of the sun. We follow darkness like a dream. But be as thou wouldst want to be :)

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 08 jun 2013 00:30

Een vriendin dat het nog niet gehoord had.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 08 jun 2013 22:24

Mijn buurvrouw die ook op de gelijkvloers woont (buur 1) en mijn buurvrouw van twee verdiepen hoger (buur 2).

Buur 2: Ja ik moest vroeger een uur met de fiets om naar mijne vriend te raken
ik: ja ik moet nu 2,5 uur met de trein, mijn lief woont in noord Nederland
Buur 1: Amai, hoe zeide die tegengekome
ik: ik ken die via mijn ex, die ook in holland woont, maar dichter bij de grens. Tkan wel zijn da ge die vaak over de vloer ziet komen, want die blijft hier regelmatig slapen.
Buur 2: Ja ik heb hem nog nie gezien, want kheb u nog nie gezien (ik woon hier nog maar net)
Buur 1: Hmm der is maar 1 iemand die ik hier regelmatig bij u zie, maar kdacht da da een meiske was
ik: ja ik ben ook samen met een meisje
Buur 1: Aah ok, ja das geen probleem ze, geaardheid is helemaal geen issue hier
Buur 2: Ja voor mij is da ook geen probleem zne

dus, buur 1 en 2 reageerden al goed. Met de rest van den blok heb ik eigenlijk nie echt contact. eigelijk alleen maar me buur 1 xD
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 09 jun 2013 20:05

Mijn pa was stout deze avond :(
Mijn oma en haar vriendin waren hier op bezoek, k ging even bij hen zitten, ga ik weg, komt mijn papa naar mij: 'Ja, nu da oma hier is, zou je nu niet eens zeggen dat je een vriendin hebt?
Ik: ja nee papa, nu nie, ik vertel dat haar wel eens..
*Ik ga naar mijn kamer om verder te leren*
*komt papa aan mijn kamer*: Ja, Berly, je gaat nog eens naar hier moeten komen
Ik: Waarom?
Papa: Ja, ik heb tegen oma gezegd da je haar iets moet zeggen maar niet durft
Grrr, papa :oops:

*buiten*
Ik: Ja, euh, ik moet zeggen datk een lief heb, maar t is gene vriend, maar een vriendin
Oma: Ah, dat is toch nie erg? Aja, als ze zij(kijkt naar papa) /gij (kijkt naar mij) u daar gelukkig bij voelt, dan is da zo é
Ik: Ja...
Oma: Eigenlijk had ik daar al aan gedacht, aleja, gij hebt toch al de leeftijd voor een relatie en ge zijt nog nooit afgekomen mee nen vriend, k vroeg kik mij op den duur af oft geen vriendin zou zijn..
Ik: Ja, t is wel mijn eerste vriendin hoor :p Maar ja, ik ben inderdaad nog nooit met een jongen thuis gekomen
Oma haar vriendin: Ja, mijn nicht haar dochter ook blabla
*tetter getetter tussen oma en vriendin* :p

En nu gaat de gazet (lees als mijn oma) wel de rest doen bij de familie...
Berly is back!

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 09 jun 2013 20:10

Berly schreef:Mijn pa was stout deze avond :(
Mijn oma en haar vriendin waren hier op bezoek, k ging even bij hen zitten, ga ik weg, komt mijn papa naar mij: 'Ja, nu da oma hier is, zou je nu niet eens zeggen dat je een vriendin hebt?
Ik: ja nee papa, nu nie, ik vertel dat haar wel eens..
*Ik ga naar mijn kamer om verder te leren*
*komt papa aan mijn kamer*: Ja, Berly, je gaat nog eens naar hier moeten komen
Ik: Waarom?
Papa: Ja, ik heb tegen oma gezegd da je haar iets moet zeggen maar niet durft
Grrr, papa :oops:

*buiten*
Ik: Ja, euh, ik moet zeggen datk een lief heb, maar t is gene vriend, maar een vriendin
Oma: Ah, dat is toch nie erg? Aja, als ze zij(kijkt naar papa) /gij (kijkt naar mij) u daar gelukkig bij voelt, dan is da zo é
Ik: Ja...
Oma: Eigenlijk had ik daar al aan gedacht, aleja, gij hebt toch al de leeftijd voor een relatie en ge zijt nog nooit afgekomen mee nen vriend, k vroeg kik mij op den duur af oft geen vriendin zou zijn..
Ik: Ja, t is wel mijn eerste vriendin hoor :p Maar ja, ik ben inderdaad nog nooit met een jongen thuis gekomen
Oma haar vriendin: Ja, mijn nicht haar dochter ook blabla
*tetter getetter tussen oma en vriendin* :p

En nu gaat de gazet (lees als mijn oma) wel de rest doen bij de familie...
Misschien kan je het positief bekijken, de reactie was goed. En!
Nu, kan je samen met je lief de familiefeestje afschuimen, jeej :D
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Nicky
New user
New user

Bericht door Nicky » 09 jun 2013 20:49

Gisteren na 10 jaar twijfelen eindelijk de woorden over mijn lippen gekregen tegen goede vrienden. Daarna zijn we nog allemaal samen iets gaan drinken en dan kwamen de reacties: Wa vind je van dat meiske? En zo moest iedere vrouw de keuring ondergaan :)
Wel leuk als iedereen zo goed reageert.
Ben namelijk de enigste van mijn vrienden.
Een geslaagde avond dus :)
I like to keep my issues strong,
but it 's allways darkest before the dawn

Consu
Regular user
Regular user

Bericht door Consu » 09 jun 2013 21:05

Nicky schreef:Gisteren na 10 jaar twijfelen eindelijk de woorden over mijn lippen gekregen tegen goede vrienden. Daarna zijn we nog allemaal samen iets gaan drinken en dan kwamen de reacties: Wa vind je van dat meiske? En zo moest iedere vrouw de keuring ondergaan :)
Proficiat!! Dat is een heel grote stap om het tegen uw vrienden te zeggen.
Het voelt goed he? ^^

Nicky
New user
New user

Bericht door Nicky » 10 jun 2013 09:31

Consu schreef:
Nicky schreef:Gisteren na 10 jaar twijfelen eindelijk de woorden over mijn lippen gekregen tegen goede vrienden. Daarna zijn we nog allemaal samen iets gaan drinken en dan kwamen de reacties: Wa vind je van dat meiske? En zo moest iedere vrouw de keuring ondergaan :)
Proficiat!! Dat is een heel grote stap om het tegen uw vrienden te zeggen.
Het voelt goed he? ^^
Het voelt super! Familie heb ik geen schrik voor, da zal wel lukken en die zullen goe reageren. Maar denk het maar eens te zeggen als ik echt iemand ben tegengekomen en een relatie heb waar ik zeker van ben :)
I like to keep my issues strong,
but it 's allways darkest before the dawn

Gesloten