Misschien wel.. maar hoe ben ik zeker?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Doubtingdomino
New user
New user
Geslacht: Man

Misschien wel.. maar hoe ben ik zeker?

Bericht door Doubtingdomino » 10 mei 2012 11:34

Hi iedereen,

Ik twijfel al een aantal jaar over mijn echte geaardheid. Ik word alleen verliefd op meisjes, sommige mannen vind ik wel mooi maar ik zou er nooit verliefd op kunnen worden. Maar ik voel me op seksueel vlak wel soms aangetrokken tot oudere & sterkere mannen. Zou ik nu biseksueel zijn of niet, vraag ik me dan af?

Ik fantaseer vaak over mannen, waarbij ik vooral word gedomineerd. Soms voel ik me dan vies, maar dat idee geraak ik langzaam maar zeker kwijt. De fantasieën blijven en ik weet niet of ik gewoon bi-schierig ben of echt biseksueel. Ik kan niet verliefd worden op een man, maar op seksueel vlak zou ik 't mogelijk wel willen proberen. Ik heb geen zin meer om die gevoelens te onderdrukken, maar ik weet wel heel zeker dat ik op 't vlak van relaties volledig hetero ben. Als je seks niet meerekent. Ik twijfel, als ik 't echt wil weten, moet ik 't dan gewoon proberen? Wat als ik 't helemaal niet leuk vind en er de rest van m'n leven spijt van heb? Ik weet het allemaal niet meer goed.
Het is ook zo dat die seksuele verlangens in vlagen komen aanzetten. Meestal laten mannen me koud op 't gebied van seks en val ik alleen op vrouwen.

Normaal gezien word je eerst verliefd, en heb je daarna seks, of ben ik gewoon pervers? Die fantasieën komen wel vaak terug, en ik ga ze ook niet ontkennen. Ik heb al een paar keer gemaild met iemand van 't JAC die me doorverwees naar het forum hier.

Groetjes!

Liro
Senior user
Senior user

Re: Misschien wel.. maar hoe ben ik zeker?

Bericht door Liro » 10 mei 2012 14:22

Doubtingdomino schreef:moet ik 't dan gewoon proberen? Wat als ik 't helemaal niet leuk vind en er de rest van m'n leven spijt van heb?
De rest van je leven spijt van hebt? Dan moet het wel heel erg onleuk zijn :o
Als je daar angst voor hebt, probeer dan met iemand die je een beetje beter kent, vertrouwt. Rather dan met een vreemde. En ga ook misschien niet meteen 'all the way'.
Normaal gezien word je eerst verliefd, en heb je daarna seks, of ben ik gewoon pervers?
No you don't :) soms wel soms niet. Moet daar per se een vaste volgorde in zijn?

Als dat je echt zo sterk bezig houdt maar tegelijkertijd heb je angst.. mja, ik zou het dan een beetje proberen. Maar echt niet met gewoonweg eender wie. Zo iemand oppikken op van die sites of zo.. ik heb daar ook mijn twijfels over. Maar misschien ben ik gewoon ouderwets he ;)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 10 mei 2012 14:45

Fantasieën hebben is zeker ni iets slechts. Ieder gezond persoon heeft ooit al enkele keren gefantaseerd over iemand van hetzelfde geslacht (en de die-hard homo's en lesbo's, over iemand van het ander geslacht) Dus op zich is het ni iets ergs. De meeste laten dat wel links liggen omdat het "maar" fantasieën zijn.

Je kan erop inspelen maar dan moet je ook alle verantwoordelijkheden op jou nemen. Daarmee bedoel ik dat jij zelf kiest om die fantasie te laten uitkomen en als het je ni bevalt je het gewicht ervan zal moeten dragen. Wat je kan doen is mss die fantasie eens nabootsen zonder een ander te betrekken (je zegt dat je graag gedomineerd wordt in je fantasieën dan vermoed ik dat je een bepaalde rol hebt en die kan je nabootsen dmv specifieke voorwerpen die je kan vinden in specifieke winkels) Boots die wel na in alle veiligheid, zoek info over wat je wilt doen en hoe je het wilt nabootsen en kijk na of het wel veilig is. Je kan ook een ander bij betrekken maar dat is aan jou om te beslissen, hierbij is de boodschap weer doe het veilig. Spreek ook hierover met die persoon, wat je grenzen zijn en hoe je wilt dat hij handelt ten opzichte van jou. Neem voldoende voorzorgsmaatregelen mee, hierover kan je meer info vinden op:
http://www.weljongniethetero.be/submenu.asp?anch=15
Zorg ervoor dat je zeker weet dat je die stap wilt nemen want het zou spijtig zijn dat je fantasie een spijt zou worden. Dit is iets dat alleen jij kunt bepalen.

Niet iedereen heeft seks met iemand waarop ze verliefd zijn, hierover is ook genoeg info te vinden op de forum zelf.

Nu over biseksualiteit: Wat je voelt is normaal. Biseksualiteit is een grijze zone (ni zwart-wit dus) en in die grijze zone heb je verschillende schakeringen. Sommige mensen zijn biseksueel maar hetero relationeel (sex met beide maar relaties alleen met het ander geslacht), andere zijn heteroseksueel maar bi relationeel, homoseksueel maar bi relationeel of nog bisekueel maar homo relationeel. Daarnaast zijn er ook biseksueel en bi relationeel en daarin is er dan nog een schakering: overwegend voor de mannen, helemaal gelijk of overwegend voor de vrouwen. Neem je tijd om jezelf te ontdekken en je gevoelens te ontdekken. Gun jezelf dat plezier en open jezelf tot de wereld en dan zul je merken of je onder een categorie past die ik heb opgesomd of je bent gewoon homo of gewoon hetero. Niemand loopt achter u aan om beslissingen te nemen en jezelf in een hokje te duwen.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Doubtingdomino
New user
New user

Bericht door Doubtingdomino » 11 mei 2012 10:14

Een hele soep zo te horen... Stel dat ik echt bi ben zou ik me eerder klasseren onder de categorie heterorelationeel en biseksueel.

@ Liro: thanks voor de reply. Het zou inderdaad wijs zijn om het niet zomaar met de eerste de beste uit te proberen en die persoon eerst te leren kennen. Zoveel homo's of biseksuelen ken ik nu ook weer niet, of het zou moeten zijn dat er niet voor durven uitkomen. Stel dat ik effectief biseksueel ben en heterorelationeel, dan zou ik dat ook niet meteen aan de grote klok hangen en gewoon mijn ding doen. Ik zou er het veel moeilijker mee hebben als ik ook verliefd zou kunnen worden op een man. Ik zou gewoon graag weten hoe het is, en denk wél dat ik er geen spijt zou van hebben. Misschien zou ik er meer spijt van hebben als ik mijn hele leven leef zonder de dingen te doen die ik echt graag wil? Seks met iemand van hetzelfde geslacht moet volgens mij kunnen, zolang er niemand bedrogen wordt.

Laat het ook even duidelijk zijn dat ik gelovig ben, maar dat ik biseksualiteit als iets perfect natuurlijk beschouw, waar ik ook alle respect voor heb en zeker niet als zondig beschouw.

Mijn broer is homoseksueel, ik weet niet in hoeverre mijn gevoelens en/of verlangsen genetisch bepaald kunnen zijn? Wat ik wel weet is dat het grootste stuk van de taart op meisjes valt en ik dus overwegend heteroseksueel ben.

@ Lawstudent: ook hartelijk bedankt voor de uitgebreide reply :!: Het is inderdaad mogelijk om die fantasieën gewoon links te laten liggen, omdat het maar fantasieën zijn. Maar aan de andere kant komen ze wel regelmatig terug, ik ben het redelijk beu om ze te onderdrukken en mezelf ervan overtuigen dat er niet meer aan de hand is dan slechts fantaseren. Laat ons stellen dat ik gewoon 8/10 keer over vrouwen fantaseer. Wat mij in theorie voor 20% homoseksueel maakt en daarmee biseksueel. In theorie, want ik heb nog niets ondernomen. Maar ik wil het wel, nu even minder maar vroeg of laat komt die drang toch weer terug, ik ben een nuchter persoon en ben ook bereid die verlangens te koesteren, eerder dan ze vies te blijven vinden en te gehoorzamen aan de hersenloze gedachte dat biseksualiteit of homoseksualiteit een vorm van ziekte is. Wat die speeltjes betreft, dat is nog geen zo'n slecht idee, maar ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Ik kick vooral op de gedachte om 't eens echt met een oudere, sterkere man te doen, wat geen speeltje ter wereld kan vervangen natuurlijk. Fantaseren over seks met een man én vrouw terzelfdertijd maakt mij al hélemaal opgewonden.

@ Liro: nee, er hoeft waarschijnlijk niet bepaald een volgorde te zijn in seks en liefde, ik zou evengoed met een vrouw die ik nauwelijks ken tussen de lakens kunnen kruipen. Lijkt me zelfs plezant. Maar 't verschil zit 'm in dat ik op die vrouw wél verliefd zou kunnen worden..

Grts

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 11 mei 2012 10:58

Ik wil je niet afschrikken maar dat heterorelationeel/biseksueel is iets waar velen bij begonnen zijn. Dat blijft niet altijd zo.

Je kan ook nieuwe mensen leren kennen die evt. homo- of biseksueel zijn. En dan kan je nog zien of er daar een seksuele aantrekking is.
Ik geloof enkel niet zo in mensen leren kennen enkel en alleen om er seks mee te hebben (van die sites etc.). Dat is een van de weinige dingen waarin ik een beetje old fashioned ben ;)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Doubtingdomino
New user
New user

Bericht door Doubtingdomino » 11 mei 2012 11:27

Liro schreef:Ik wil je niet afschrikken maar dat heterorelationeel/biseksueel is iets waar velen bij begonnen zijn. Dat blijft niet altijd zo.
Ik kan me best wel inbeelden dat er uit seks ook liefde kan groeien, maar daar zal wel al veel voor nodig zijn. Ik ben nog nooit op een jongen gevallen, terwijl ik bij wijze zot loop van ieder meisje die ik zie. Ik word redelijk snel verliefd.

By the way, ik kan wel begrijpen dat je soms eens fantaseert over iemand van hetzelfde geslacht, maar bij mij sleept dat nu al zo'n 10 jaar aan. Niet constant weliswaar! Ik ben nu 24 dus dat duurt wel al een tijdje, van toen ik zo'n 14 was en zelfs nog geen seksueel contact met 'n meisje had gehad. Het frustreert wel.
Ik geloof ook niet echt in van die sites, gaysites ofzo weet je wel. Wie weet wat voor verleden die vreemde heeft, om nog maar te zwijgen over soa's enzovoort. Nee, 't is echt wel de bedoeling dat ik eerst iemand leer kennen voor ik zoiets doe, een beetje dan toch. Met een vrouw zou ik waarschijnlijk onmiddellijk in bed duiken, 'n man zou ik eerst wel beter moeten kennen. En, 't zou vooral niet de eerste de beste zijn. Vooral uiterlijk en voorkomen zou ik heel belangrijk vinden. Blind seksdate: hoegenaamd niet! 't Is ook niet zo dat ik met de eerste de beste vrouw iets zou doen, uiterlijk & voorkomen zijn nog altijd belangrijk, net als karakter.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 11 mei 2012 11:29

Liro schreef:Ik wil je niet afschrikken maar dat heterorelationeel/biseksueel is iets waar velen bij begonnen zijn. Dat blijft niet altijd zo.

Je kan ook nieuwe mensen leren kennen die evt. homo- of biseksueel zijn. En dan kan je nog zien of er daar een seksuele aantrekking is.
Ik geloof enkel niet zo in mensen leren kennen enkel en alleen om er seks mee te hebben (van die sites etc.). Dat is een van de weinige dingen waarin ik een beetje old fashioned ben ;)
Wat hij zegt is waar, velen starten vandaar want ze voelen zich nog veilig in het idee dat ze toch in een hetero-relatie gaan eindigen. Het is een eerste stap in het aanvaarden van je geaardheid. Dit is in velen in het geval maar zeker ni bij iedereen. Ik ken enkele mensen die zich zo voelen en dit is al jaren zo, dus het is zeker geen onmogelijkheid. Zelf voelde ik me ook zo enkele jaren geleden maar dat is nu wel al verandert. Of je het werkelijk bent of ni leer je met de tijd.

ik zou zeggen leer nieuwe mensen kennen waarmee je over zo'n dingen kan praten en mensen die zo'n dingen hebben meegemaakt. Sta open voor wat er kan gebeuren, seksuele aantrekking of/en gevoelens, en leef je leven.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Doubtingdomino
New user
New user

Bericht door Doubtingdomino » 11 mei 2012 12:24

Veilig voelen? Nee, een relatie met een man of een vrouw, zoveel doet het er niet toe, maar ik snap niet waarom het gevaarlijk zou zijn om in een homoseksuele te belanden? Het is niets om zich voor te schamen, leeghoofden genoeg op deze wereld. Het wordt tijd dat die mythes en taboes rond homo- en biseksualiteit eens en voor altijd verdwijnen.

Wat ik wel weet is dat ik nog nooit iets heb gevoeld voor een jongen of voor een man, geen vlinders zoals ik dat voor meisjes voel. Waardoor ik er ook redelijk zeker van ben dat ik van nature heterorelationeel ben. Het lijkt er dus op dat een homorelationeel bestaan ook kan worden gecreëerd door seks met een man? Of heb ik het mis? Want dat wordt toch geïmpliceerd... ? Als ik eraan denk druist dat wel in tegen wat ik van nature voel, en ik heb niet het gevoel dat dat snel zal veranderen. De seksuele aantrekkingskracht daarentegen was er wel van jongs af aan. Zo gemakkelijk zie ik mij ook niet veranderen, samenwonen met een man ofzo zie ik mij toch niet meteen doen. Er zou toch al veel voor nodig zijn. Zo krachtig is seks nu toch ook weer niet? Maar wel leuk.

Ik sta er zeker open voor... Alleen is 't niet altijd gemakkelijk om zo'n mensen te vinden. Maar dat komt wel goed, daar ben ik van overtuigd... Alles op z'n tijd, ik ben ook niet van plan om 't in de eerste maanden of zo te proberen, daar is nog genoeg tijd voor. Ik wil alleen niet blijven rondlopen zonder mijn gedachtes te delen, waardoor ik ook het JAC heb gecontacteerd en hier uiteindelijk op 't forum ben beland. Misschien een eerste stap in de goeie richting!

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 11 mei 2012 12:45

Ik wil alleen niet blijven rondlopen zonder mijn gedachtes te delen, waardoor ik ook het JAC heb gecontacteerd en hier uiteindelijk op 't forum ben beland. Misschien een eerste stap in de goeie richting!
Zeker een stap in de goede richting 8)
Doubtingdomino schreef: Het lijkt er dus op dat een homorelationeel bestaan ook kan worden gecreëerd door seks met een man? Of heb ik het mis? Want dat wordt toch geïmpliceerd... ? Als ik eraan denk druist dat wel in tegen wat ik van nature voel, en ik heb niet het gevoel dat dat snel zal veranderen. De seksuele aantrekkingskracht daarentegen was er wel van jongs af aan. Zo gemakkelijk zie ik mij ook niet veranderen, samenwonen met een man ofzo zie ik mij toch niet meteen doen. Er zou toch al veel voor nodig zijn. Zo krachtig is seks nu toch ook weer niet? Maar wel leuk.
Seks mss ni maar de gevoelens eraan gekoppeld wel. Het hangt helemaal af van hoe je staat tegenover sex en in hoever je gevoelens eraan gekoppeld zijn, sommigen koppelen helemaal geen gevoelens aan sex terwijl anderen het ene ni kunnen zien zonder het ander. Eens die gevoelens er zijn kunnen ze evolueren en dan weet ik ni tot waar ze kunnen gaan. Het hangt echt af van persoon tot persoon en de bereidheid van de persoon om die gevoelens te aanvaarden.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 11 mei 2012 13:12

Doubtingdomino schreef:Het lijkt er dus op dat een homorelationeel bestaan ook kan worden gecreëerd door seks met een man? Of heb ik het mis? Want dat wordt toch geïmpliceerd... ?
Neen neen, dat bedoelde ik niet. Ik bedoel niet dat je, als je seks hebt met een man, je pas dan 'homorelationele' gevoelens gaat krijgen. Ik denk gewoon dat, zullen we het 'totale biseksualiteit' noemen, dit vaak begint met 'ik voel enkel iets voor meisjes, maar jongens winden me wel op'. Misschien ten dele omdat je in een maatschappij opgroeit die de heterorelatie als standaard beschouwt.
Maar je gevoelens kunnen wel evolueren naar 'oh ik zie mezelf ook wel samen met een man'. En dat bedoel ik dan zonder dat je eerst seks hebt gehad met die persoon. Ik kan enkel spreken uit mijn eigen ervaring, maar dat leek een vrij natuurlijke evolutie.
Doubtingdomino schreef:Veilig voelen? Nee, een relatie met een man of een vrouw, zoveel doet het er niet toe, maar ik snap niet waarom het gevaarlijk zou zijn om in een homoseksuele te belanden? Het is niets om zich voor te schamen, leeghoofden genoeg op deze wereld. Het wordt tijd dat die mythes en taboes rond homo- en biseksualiteit eens en voor altijd verdwijnen.
Tja dat is waar. Maar die taboes zijn nog niet helemaal weg. Mijn heterovrienden hebben zich nog nooit geout als hetero. Er zijn nog altijd mensen die 'janet' roepen/denken/zeggen of dat plots als je belangrijkste kenmerk beschouwen. Leuk is dat niet altijd.
En ik denk ook niet dat er ooit iemand vermoord is 'omdat' hij hetero was.

Doubtingdomino
New user
New user

Bericht door Doubtingdomino » 11 mei 2012 14:05

Lawstudent schreef:
Seks mss ni maar de gevoelens eraan gekoppeld wel. Het hangt helemaal af van hoe je staat tegenover sex en in hoever je gevoelens eraan gekoppeld zijn, sommigen koppelen helemaal geen gevoelens aan sex terwijl anderen het ene ni kunnen zien zonder het ander.
Ik heb geen problemen met seks zonder liefde, moet kunnen vind ik, zolang er niemand wordt bedrogen en beide partijen ermee instemmen. Ik kan me wel inbeelden dat er mensen bestaan die er anders over denken en liefde en seks onlosmakelijk verbonden willen zien. Zelf denk ik er zo niet over, anders zou dat betekenen dat ik nooit seks met een man zou mogen hebben omdat de gevoelens er niet zijn..
Liro schreef:
Ik denk gewoon dat, zullen we het 'totale biseksualiteit' noemen, dit vaak begint met 'ik voel enkel iets voor meisjes, maar jongens winden me wel op'. Misschien ten dele omdat je in een maatschappij opgroeit die de heterorelatie als standaard beschouwt.
Niet echt, anders zou ik ook niet uitkomen voor mijn seksuele gevoelens... Relatie of seks, het wordt alletwee niet echt goedgekeurd door de meeste leeghoofden op deze planeet. Ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik me seksueel aangetrokken voel tot een bepaald type man. Wat ik wel zal ontkennen is dat ik gevoelens heb voor mannen of val op mannen, en niet alleen omdat dat zou afgekeurd worden door de maatschappij (wat de maatschappij denkt over homoseksualiteit laat me overigens koud, vrijheid is een basisrecht). Feit is dat ik nog nooit iets heb gevoeld voor een jongen. Al van in de basisschool val ik alleen op meisjes. De goeie ouwe tijd. Ik heb nog nooit iets gevoeld voor een jongen, hoe hard ik er ook over nadenk. Maar ik kom er wel voor uit dat ik gevoelens heb op seksueel vlak. Erg verwarrend allemaal. Maar schamen doe ik er me zeker niet voor, uiteraard zijn we allemaal opgevoed in een redelijk conservatieve maatschappij, maar tot op vandaag heb ik met m'n hart alleen meisjes liefgehad. Ik zie jongens nog altijd als een soort van concurrent als het op het veroveren en liefhebben van vrouwelijk schoon aankomt, om het zo te stellen... Op seksueel vlak ligt dat net iets anders, in mijn fantasiewereld toch, wat de maatschappij daarover ook mag denken. Als ik daardoor in hun ogen ziekelijk ben, dat is dat maar zo. De maatschappij :roll:. Ik geloof meer in de vrijheid van het individu en de rechten van de mens... In principe zou homoseksualiteit een basisrecht moeten zijn, en ik ben waarschijnlijk niet de enige die daar zo over denkt. Dat betekent niet dat je mij volgende maand ziet springen op een vrachtwagen in de gayparade, zover zal ik waarschijnlijk ook nooit gaan, maar ik vind het wel belangrijk dat de gevoelens van wie dan ook worden gerespecteerd.

Aan de ene kant ben ik gewoon een ordinaire rokkenjager (noem het gerust een oerinstinct) terwijl ik aan de andere kant wel best met een andere man iets zou proberen. Maar samenwonen met of een man liefhebben tart momenteel mijn eigen verbeelding, mijn opvoeding of de maatschappij buiten alle beschouwing gelaten. Als ik echt gevoelens of vlinders zou hebben voor iemand van hetzelfde geslacht dan zou ik daar net zoals voor de seksuele gevoelens zeker voor uitkomen. Of ik na 24 jaar nog verander op vlak van gevoelens is nog maar de vraag, dat weet je nooit, sommigen ontdekken dat na een jarenlang huwelijk, anderen ontdekken het gewoon heel vroeg in hun leven. Voor jongens voel ik eerlijk gezegd helemaal niets, wat niet betekent dat ze mij niet kunnen opwinden.

Wat is het toch allemaal lekker ingewikkeld hé :) Maar ik houd er zeker rekening mee dat er wel nog iets kan veranderen als het op relationele gevoelens aankomt, al betwijfel ik dat gewoon. De drang naar vrouwen is nog altijd heel sterk.
Maar stel dat je 'seks willen hebben met een man' categoriseert als 'op mannen vallen' dan bestaat de mogelijk misschien dat daar wel nog iets uit groeit. En daar zou ik geen problemen mee hebben. Het lijkt me zelfs leuk om als biseksueel te kiezen met welk geslacht je door het leven wil gaan, maar momenteel is dat wel heel erg ver van mijn bed en van wat ik voel hoor.

Grts

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 12 mei 2012 00:34

Doubtingdomino schreef:Het lijkt me zelfs leuk om als biseksueel te kiezen met welk geslacht je door het leven wil gaan
Oh I wish! Het is enkel supercomplex, niet echt een 'keuze' at all :-?

Doubtingdomino
New user
New user

Bericht door Doubtingdomino » 12 mei 2012 10:36

Als je er 2 keer over nadenkt moet het inderdaad vervelend zijn! Eenmaal je er middenin zit toch.. Wat een dilemma.

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 17 mei 2012 18:13

Je kiest toch niet op wie je verliefd wordt, wil ik er nog aan toevoegen.
Ik vroeg me ook af om je een goede band met je broer hebt, en eventueel met hem over dit ook kunt babbelen?

Groetjes
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Leentje
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Leentje » 22 sep 2012 12:07

Ik twijfel ook over mijn geaardheid, en dat is wel wat verwarrend, zeker als je er deftig begint over na te denken.
Toch wil ik graag eens samen zijn met een vrouw, want ik ben nog maar enkel samen geweest met mannen maar ik twijfel wel al jaren.

Dus, misschien tijd om eens wat ervaringen op te doen

Gesloten