Kajak op de Lesse

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Roots
New user
New user
Geslacht: Man

Kajak op de Lesse

Bericht door Roots » 17 apr 2012 20:03

Zijn jullie hiervoor te vinden?

We kunnen kiezen tussen een traject van 21 km (+/- 5 uur) en een traject van 12 km (+/- 2,5 uur) met een aanvullende activiteit. Ik zou ook wel willen klimmen, maar ik laat jullie kiezen als jullie dit zien zitten :)

[Edit Faramir:]
Opmerking: Dit is geen officiële Wel Jong Niet Hetero activiteit maar een initiatief van een (groep) individueel (individuele) forumlid (forumleden). Wel Jong Niet Hetero vzw is op geen enkele manier verantwoordelijk voor deze activiteit.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Re: Kajak op de Lesse

Bericht door Lawstudent » 18 apr 2012 11:12

Ik zou hier zeker voor te vinden zijn :fire: :fire: :fire: Daarbij is klimmen ook heel leuk.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 18 apr 2012 12:20

Ik zou voor 5u gaan :) ben daar al 3 of 4 gaan gegaan ofzo, altijd leuk geweest!
Zolang het water niet te laag staat.

Dat einde vind ik anders altijd wel beetje creepy...kom je in de Maas terecht en zit er tussen u en vele meters aan water slechts plastiek van een paar mm, in een smal bootje :P terwijl er links een sluis zit en een schip passeert.

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 18 apr 2012 17:47

Lijkt me een leuke activiteit vooral het klimmen spreekt me eerder aan
Disco owns the world

Roots
New user
New user

Bericht door Roots » 18 apr 2012 21:03

Leuk om te zien dat er interesse is!

Hades, je hebt dit al gedaan? Kan je nog een andere activiteit doen na het traject van 5u? Hoe geraak je best terug naar waar je begonnen bent als je met eigen vervoer komt?

Denk niet dat het makkelijk te bereiken is met openbaar vervoer, dus ik zou een minibus kunnen huren. Iedereen komt dan samen in één van de grote stations (Gent of Antwerpen) en daar kan ik iedereen ophalen en 's avonds terugbrengen.
Laatst gewijzigd door Roots op 18 apr 2012 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 18 apr 2012 21:06

Nog nooit gedaan, maar ik ben wel in voor avontuur ! :greenthing:

JillK
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door JillK » 18 apr 2012 21:57

Leuk ! :D
Never stay in bed , unless you can make money in it.

-Het verleden intresseert me niet , ik ben benieuwd naar de toekomst want daar denk ik de rest van mijn leven door te brengen.

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 18 apr 2012 22:11

Roots schreef:Leuk om te zien dat er interesse is!

1) Hades, je hebt dit al gedaan? Kan je nog een andere activiteit doen na het traject van 5u? Hoe geraak je best terug naar waar je begonnen bent als je met eigen vervoer komt?

2) Denk niet dat het makkelijk te bereiken is met openbaar vervoer, dus ik zou een minibus kunnen huren. Iedereen komt dan samen in één van de grote stations (Gent of Antwerpen) en daar kan ik iedereen ophalen en 's avonds terugbrengen.
1) Hm, het was telkens wel in grote groep en de enige opdracht was telkens gewoon het varen, dus zo kan ik het niet bevestigen, maar kijk alleszins eens hier!
Als je op "programma's" klikt, zie je een aantal combinaties.
Maar ik zeg u alvast: ik heb hoogtevrees en klim dus niet graag aan muren of touwen :)
Al de rest zie ik graag zitten!

2) Lijkt me een super idee. Hoewel dat de locatie met de trein ook "gemakkelijk" bereikbaar is, alleen is er maar een trein om de 2u als ik de site mag geloven (tenzij als je 3km wil lopen van Dinant naar Anseremme, wat goed meevalt - dan is het een trein om het uur naar/vanaf Dinant dus).

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 18 apr 2012 22:14

JillK schreef:Leuk ! :D
A church in ruin...

Roots
New user
New user

Bericht door Roots » 18 apr 2012 22:24

Hades schreef:
1) Hm, het was telkens wel in grote groep en de enige opdracht was telkens gewoon het varen, dus zo kan ik het niet bevestigen, maar kijk alleszins eens hier!
Als je op "programma's" klikt, zie je een aantal combinaties.
Maar ik zeg u alvast: ik heb hoogtevrees en klim dus niet graag aan muren of touwen :)
Al de rest zie ik graag zitten!
Ik heb het antwoord al gevonden. Vervoer naar de vertrekplaats wordt blijkbaar voorzien.
2) Lijkt me een super idee. Hoewel dat de locatie met de trein ook "gemakkelijk" bereikbaar is, alleen is er maar een trein om de 2u als ik de site mag geloven (tenzij als je 3km wil lopen van Dinant naar Anseremme, wat goed meevalt - dan is het een trein om het uur naar/vanaf Dinant dus).
Ik zie dat je met de trein minstens 2,5 uur onderweg bent (naar Anseremme 3 uur). En je moet nog wachten op de trein, dus lijkt een busje me het makkelijkst. Dat zal neerkomen op zo'n 15 euro per persoon, wat volgens mij goedkoper is dan de trein :)

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 18 apr 2012 22:48

Roots schreef:Ik zie dat je met de trein minstens 2,5 uur onderweg bent (naar Anseremme 3 uur). En je moet nog wachten op de trein, dus lijkt een busje me het makkelijkst. Dat zal neerkomen op zo'n 15 euro per persoon, wat volgens mij goedkoper is dan de trein :)
15€ per rit of heen en terug?
Een kayak huren kost ook al ongeveer zoveel per persoon :wink:

Roots
New user
New user

Bericht door Roots » 18 apr 2012 22:59

Hades schreef:
Roots schreef:Ik zie dat je met de trein minstens 2,5 uur onderweg bent (naar Anseremme 3 uur). En je moet nog wachten op de trein, dus lijkt een busje me het makkelijkst. Dat zal neerkomen op zo'n 15 euro per persoon, wat volgens mij goedkoper is dan de trein :)
15€ per rit of heen en terug?
Een kayak huren kost ook al ongeveer zoveel per persoon :wink:
De kajak kost €13 per persoon en €2 voor een waterdichte ton (die kan je met 2 man delen). De parking is in Anseremme, dus zouden we de trein nog moeten nemen naar Houyet. Dit is €2,5 voor een enkel biljet (niet terug, want het einde van het traject is in Anseremme).

Reken dus op 30 à 35 euro voor alles. Is dat redelijk of vinden jullie dat te duur?

Maar we gaan wel nog moeten kiezen. Kort traject + klimmen of enkel lang traject. Voor mij is het gelijk :)

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 18 apr 2012 23:27

Kajakken!!!
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

ikzoutniewete
Regular user
Regular user

Bericht door ikzoutniewete » 19 apr 2012 00:29

En wanneer? ik zie dit wel zitten kajak en klimmen.
heb klimmen altijd zelf begeleid enz ben eens benieuwd hoe ze dat op andere plekken doen.

ik
life is short break the rules forgive quickly kiss slowly love truly laugh uncontrollably.

Roots
New user
New user

Bericht door Roots » 19 apr 2012 00:31

Het zal waarschijnlijk enkel kajak worden en we kunnen dit afronden met een bezoek aan Dinant en eventueel daar op restaurant. Maar ik wil graag op een andere dag indoor ski + sportcentrum (muurklimmen, etc.) organiseren als daar interesse voor is.

Maar eerst kajak 8)

Roots
New user
New user

Bericht door Roots » 19 apr 2012 00:40

Kunnen we alvast op zoek gaan naar een datum? Wat vinden jullie van de laatste week van juni (tussen dinsdag 26 juni en zondag 1 juli)?

Wardje
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wardje » 19 apr 2012 01:08

leuk kajak ik wil ook wel gaan en kan iemand meenemen met de wagen
All it takes is faith and trust. And a little bit of Pixie dust.

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 19 apr 2012 01:10

Ik ga hopelijk naar Rock Werchter dus zal zien, da begint de 28ste dus liefst ervoor voor mij :)
Disco owns the world

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 19 apr 2012 03:06

Ik kan ook tussen de 22ste en de 28ste. En anders de eerste week van juli of vertrekt er dan veel volk op vakantie?

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 19 apr 2012 08:49

de 28ste is voor mij. Mn laatste examen is de 27ste en daarna kan ik ni meer. Ik ga dan op kamp en als begeleider moet je daar enkele dagen op voorhand zijn :-?
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Gesloten