Zeker weten

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sofiake
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Zeker weten

Bericht door Sofiake » 11 mar 2012 20:22

Hey iedereen,

Ik heb altijd al van mezelf gedacht dat ik hetero was. Tijdens mijn puberteit ofzo heb ik daar nooit over getwijfeld, ik viel gewoon totaal niet op meisjes.

Nu ben ik twintig en ik ben al een jaar aan het twijfelen. Ik weet niet goed hoe het begonnen is, maar de laatste tijd begin er er steeds meer van overtuigd te geraken dat ik bi ben.

Ik ben nu op zoek naar een manier op het 'zeker te weten'. Dat ik op jongens val, weet ik honderd procent zeker, heb er ook al ervaring mee enzo, dus dat is de kwestie niet. Met meisjes heb ik totaal geen ervaring.

Maar vind het precies wat plat of boertig om willekeurig op zoek te gaan naar een meisje om dan zo maar te 'gebruiken' om mee te experimenteren of zo. Niet dat me dat niet leuk lijkt :)

Maar goed, mijn vraag dus: is er een manier om het zeker te weten, of moet ik het gewoon meer tijd geven of zo?

xxx
New user
New user

Re: Zeker weten

Bericht door xxx » 11 mar 2012 21:09

Misschien had je gevreesd voor onderstaand antwoord...
Maar...

Volg je buikgevoel,
Want geloof me zeer...
eens je denkt dat je zeker bent...
kan zelf dat twijfel wekken.

Veel succes met de warme woorden uit de buik

xxx

eithnec
New user
New user

Bericht door eithnec » 11 mar 2012 21:37

hey
ik zit met hetzelfde verhaal min of meer en ik ben er ook nog niet uit hoe of wat ik nu voel of niet voel enzo
dus als je behoefte hebt om te praten mag je me altijd pben
groetjes
eithnec
puur op het gevoel

PlayingWithLightning
New user
New user

Bericht door PlayingWithLightning » 11 mar 2012 23:37

Allereerst, fijn dat je niemand wilt gebruiken als experiment.
Dat is mij wel overkomen, ik verliefd, zij vond het een experiment.
Ze kon overigens goed spelen dat ze verliefd was..

Daarnaast, gun jezelf tijd, en als je een meisje tegenkomt dat ook wil experimenteren, ga ervoor :)
En verder, wacht op een meisje dat je echt leuk vind en zij jou, en dan bloeit er vanzelf iets moois op.
Maar het is weer een van die dingen die je niet kunt forceren :) Take your time.
Ya soshla s uma, Mne Nuzna ona..
Prosti..
</3

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 12 mar 2012 12:58

Wat ik nu het moeilijkste vind is dat ik het tegen niemand kan of wil zeggen. Ik wil het eigenlijk pas aan mensen zeggen als ik het zeker weet.

Dus... ben ik ongeduldig :) maar ik zal het inderdaad wat tijd geven!

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 14 mar 2012 17:47

Maar hoe ben je tot het besef gekomen dat je op meisjes valt?
Want ik persoonlijk heb dit ontdekt toen ik echt verliefd was op een vrouw. Ik heb verder ook (bijna) nog nooit geëxperimenteerd met een vrouw, maar dat hoeft toch ook niet om daar zekerheid omtrent te hebben? Als je dat speciale gevoel hebt, dan is het toch voldoende?
En overigens, zo belangrijk is het toch niet om te weten of je nu op vrouwen valt of niet? Je gaat gewoon verder met je leven, op zich verandert er niet veel. En als je verliefd wordt, dan wordt je verliefd. Maar om nu echt 'op zoek te gaan', lijkt mij niet zo'n schitterend plan.
Maarja, dat is mijn persoonlijke mening hé :) (ik hou er niet van om mensen in hokjes te steken met een stempel HOLEBI of HETERO op het hoofd - ik ben ervan overtuigd dat ik gewoon op 'mensen' val, en niet op mannen of vrouwen).
I'm not an alcoholic. Alcoholics go to meetings. I'm a drunk, we go to parties.

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 14 mar 2012 19:18

Geen idee hoe ik erop gekomen ben, 't is ook al enkele maanden geleden.

Op zich maakt het niet uit of ik nu op vrouwen val of niet, daar heb je gelijk in. Maar het is iets wat me de laatste tijd erg veel bezighoudt. Ik weet niet goed wat te doen, en dan frustreert me.

Maar zoals ik al zo, actief op zoek gaan is het laatste wat ik wil :) voorlopig zal ik het misschien gewoon wat zijn beloop laten... we'll see!

ChocolateGirl
New user
New user

Bericht door ChocolateGirl » 09 apr 2012 22:27

Ik ben het eens met wat Saar zegt. Ik heb ook nooit ervaring gehad met het andere geslacht toen ik besefte dat ik lesbisch ben. Het is gewoon een gevoel. Maar je mag je hoofd er niet over breken. Gewoon alles laten komen zoals het komt. Toen ik nog jonger was en nog maar net doorhad dat ik op vrouwen viel en ik niet echt wist wat het nu was, dan deed ik dit: als je een jongen en een meisje naast elkaar zie lopen aan de andere kant van de straat, wie krijgt er als eerste jouw aandacht? Bij wie krijg je het eerst dat 'wow'-gevoel. Ik kan verstaan dat het frustrerend is als je niet weet wat je moet doen, maar het beste is gewoon jezelf tijd geven... Dat heb ik toch geleerd uit mijn ervaringen. Succes nog !
-the only real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes-

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 14 apr 2012 12:51

Bon, ondertussen zijn we een maand verder en ik heb toch het gevoel dat ik als (iets) wijzer geworden ben.

Laten we zeggen dat ik nu 90% zeker ben :p

ChocolateGirl
New user
New user

Bericht door ChocolateGirl » 14 apr 2012 20:03

Het neemt tijd in beslag om uzelf te ontdekken hé :) Het is al een grote stap dat je al 90 % zeker bent ! Het neigt naar de 100 % !!!!
-the only real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes-

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 14 apr 2012 20:54

Ja inderdaad! Ik vraag me gewoon af wat er zal moeten gebeuren voor ik helemaal zeker ben... pas dan zou ik het aan mensen vertellen... wel spannend :)

ChocolateGirl
New user
New user

Bericht door ChocolateGirl » 14 apr 2012 21:09

Hmm er zijn zoveel manier waardoor je het kan weten :)
Soms voel je het gewoon. Soms word je verliefd op een meisje/vrouw.
Tijd zal wel raad brengen :)

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 08 mei 2012 18:38

En ondertussen zijn we een kleine maand verder weeral. En ik moet zeggen, ik heb niet echt het gevoel dat ik vooruitgang boek.

Saar -
New user
New user

Bericht door Saar - » 08 mei 2012 22:17

Wat bedoel je? Dat je nog niet zeker bent van jezelf? Of dat het niet lukt om het aan mensen te zeggen?
I'm not an alcoholic. Alcoholics go to meetings. I'm a drunk, we go to parties.

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 09 mei 2012 09:05

Allebei.

Als het eerste in orde was zou dat natuurlijk een hoop helpen met het tweede :)

llderr3
New user
New user

Bericht door llderr3 » 09 mei 2012 11:14

Ik snap perfect hoe je je voelt... Ik ben zelf ook nog niet zeker, hoewel ik mogelijk wel al 95% zit. Ik heb het ook net aan een goeie vriendin verteld...

Maar zelf heb ik er jaren over gedaan om het te beseffen en het semi te aanvaarden. Pak uw tijd, forceer niks... :)

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 09 mei 2012 12:57

llderr3 schreef:Ik snap perfect hoe je je voelt... Ik ben zelf ook nog niet zeker, hoewel ik mogelijk wel al 95% zit. Ik heb het ook net aan een goeie vriendin verteld...

Maar zelf heb ik er jaren over gedaan om het te beseffen en het semi te aanvaarden. Pak uw tijd, forceer niks... :)
Jaren??? Oh boy, er staat me nog wat te wachten

llderr3
New user
New user

Bericht door llderr3 » 09 mei 2012 14:55

Waarschijnlijk is niet iedereen zo hopeloos als ik. :D

Als je wilt praten, ben ik altijd beschikbaar... :)

Accer
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Accer » 09 mei 2012 15:02

Sofiake schreef:Jaren??? Oh boy, er staat me nog wat te wachten
Je hebt al je leven een opvoeding gekregen waar een man-vrouw-beeld opgehangen werd. Ineens moet je ál die jaren aan informatie, gaan bijwerken naar een ander beeld van de wereld, en een ander zelfbeeld.
Lijkt me normaal dat zoiets lang duurt. Het heeft mij ook jaren gekost.

Sofiake
New user
New user

Bericht door Sofiake » 09 mei 2012 16:04

Is waar. Maar ik denk dat het bij mij geen probleem gaat zijn van mijzelf te accepteren ofzo.
Want als het zo is, ben ik daar helemaal oké mee en ik weet dat mijn omgeving er zeker geen problemen mee zou hebben.

Ik weet gewoon niet goed wat ik zelf wil :p

Gesloten