Panseksualiteit

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Panseksualiteit

Bericht door Liro » 25 mei 2013 14:18

Kat schreef:Tenzei je echt iedereen je bed in sleurt dat langs je voordeur passeert...
Geniaal grappig beeld in mijn hoofd nu :lol:

Ik weet wel dat het om persoonlijkheid gaat hoor. Mijn vraag over grens doelde daar niet op.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Homba
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Homba » 25 mei 2013 22:19

Disco Trut schreef: Ik ga toch lekker blijven hopen op de dag dat het er allemaal niet toe doet en dat er nul labels nodig zijn omdat niemand er een ruk om geeft op wie je nu verliefd wordt.. Een mens moet het leven altijd positief proberen toe te lachen he :)
Dit.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 27 mei 2013 15:18

eigenlijk kan je het voor jezelf best zo beantwoorden:

ben je zelf:
V
M
T
I

1)val je op :
a)enkel cismannen
b)enkel cisvrouwen
c)beide
d)inters
e)transmannen
f)transvrouwen
g)all of the above

2)heb je al eens romantische of seksuele gevoelens gehad voor een transgender/interseksueel persoon?

a)ja
b)nee

3)zo ja, wat heb je hiermee gedaan?
a)niks
b)relatie
c)seks
d)beide
e)ander:.....

4)zo nee, sta je er voor open en als het zou gebeuren,hoe zou je ermee omgaan....(zie vorige vraag)
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 27 mei 2013 16:18

Stomme vraag misschien maar wat is een 'cisman'? Een man die als man geboren is, neem ik aan, maar voor wat staat die 'cis'?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 27 mei 2013 17:29

hmm..hoe leg ik dit verstaanbaar uit...
hoe je bij geboorte gedefinieerd werd, adhv je biologisch, anatomische zijn(geslachtsdelen,voortplantingsorganen,...) maakt dat je cisman of vrouw bent, of indien je van beide wat hebt hebt,interseksueel(van sekse,niet van seks)maw je gender(t hetgeen hoe je je voelt ) is niet perse hetzelfde als je sekse die bij je geboorte bepaald is..
dus, om op je vraag te antwoorden, een cisman is idd een man die als man geboren is...een transman daarentegen is dat niet.daarom hoeft hij (nog) niet een volledige transitie ondergaan te hebben.
anyway, als het niet heel duidelijk is,kijk anders eens bij informatie, daar vind je vast wel een goeie link...of ga es naar de site van t-jong of dergelijke...

NataiaDreams
Regular user
Regular user

Bericht door NataiaDreams » 27 mei 2013 20:03

Liro schreef:Stomme vraag misschien maar wat is een 'cisman'? Een man die als man geboren is, neem ik aan, maar voor wat staat die 'cis'?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cisgender#Origins
Dit is voor mij best wel duidelijk. Het bestaat wel niet in het Nederlands en ik heb geen idee hoe ik het zelf zou uitleggen... :(
I believe in fairies, I do.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 27 mei 2013 22:15

Yup yup, dacht ik al.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik constant het gevoel heb dat ik mensen voor het hoofd ga stoten in een topic als dit, omdat ik de woorden 'man' en 'vrouw' al moet wikken en wegen. Terwijl dat dat helemaal niet mijn bedoeling is.

NataiaDreams
Regular user
Regular user

Bericht door NataiaDreams » 27 mei 2013 23:09

Mah, ik spreek niet voor voor iedereen natuurlijk maar ik ben nog nooit een transgender tegengekomen die mensen hun neus afbijt omdat ze cis en trans verkeerd zeggen of foutjes maken in terminologie zolang de goede wil er is hoor. Ik loop ook niet hele dag (en mss is dat cisnormatief) mensen cisman of cisvrouw te noemen. De meeste transpersonen die ik ken hebben zelfs liever dat je het transje achterwege laat (maar dat is zeker niet algemeen) en hun gdwoon man of vrouw of eigengekozen aanduiding noemt. En ja daar mag je naar vragen, bij hen zelfs graag.
I believe in fairies, I do.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 27 mei 2013 23:42

Liro schreef:Yup yup, dacht ik al.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik constant het gevoel heb dat ik mensen voor het hoofd ga stoten in een topic als dit, omdat ik de woorden 'man' en 'vrouw' al moet wikken en wegen. Terwijl dat dat helemaal niet mijn bedoeling is.
als je er al bij stilstaat is het al iets, vind ik. wat je niet weet kan men je moeilijk kwalijk nemen, ni waar...

maar een open geest en de wil om iets bij te leren over iets zijn ook al veel natuurlijk...
hopelijk heeft mijn post hierboven daar wat bij kunnen helpen ;)

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 27 mei 2013 23:58

NataiaDreams schreef:Mah, ik spreek niet voor voor iedereen natuurlijk maar ik ben nog nooit een transgender tegengekomen die mensen hun neus afbijt omdat ze cis en trans verkeerd zeggen of foutjes maken in terminologie zolang de goede wil er is hoor. Ik loop ook niet hele dag (en mss is dat cisnormatief) mensen cisman of cisvrouw te noemen. De meeste transpersonen die ik ken hebben zelfs liever dat je het transje achterwege laat (maar dat is zeker niet algemeen) en hun gdwoon man of vrouw of eigengekozen aanduiding noemt. En ja daar mag je naar vragen, bij hen zelfs graag.
natuurlijk, maar dat is toch maar even ter antwoord op die vraagjes.
je gaat toch mensen niet aanspreken met 'Man/vrouw/mens/cis/trans/pan/whatever...
mensen hebben een eigen naam en identiteit ...waarmee ze worden aangesproken

en die vraagjes was maar ter info, beetje als handleiding voor wie niet weet waar t verschil ligt tss bi's en pano's ofzo of wie nog met wat vragen zat of whatever, maar helemaal niet definiërend ...

SilkeFirlefijn
New user
New user

Bericht door SilkeFirlefijn » 16 aug 2013 16:52

Ik denk dat panseksualiteit ook duidt op het aantrekkelijk vinden van mensen die zich niet als stikt man of vrouw identificeren maar als allebij of geen een van de twee. Daarbij komt dan ook nog het feit dat vele holebi's het ook moeilijk zouden hebben met het daten van een trans* persoon en dat hebben panseksuelen, denk ik, helemaal niet.

Dit is gewoon mijn mening.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 16 aug 2013 17:24

Juist.daar komt het min of meer op neer.

Gesloten