Bindingsangst vs. bindingsdrang

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bindingsangst vs. bindingsdrang

Bericht door J-La » 27 jan 2012 15:44

Disco Trut schreef:...maar het is wel een gegeven dat meer vrouwen lijden aan bindingsdrang, waar het de mannen zijn die gaan lopen van dat idee...
Naar aanleiding van deze uitspraak van Disco Trut (in het Lesbo's scheiden meer dan homo's topic), vroeg ik me af hoe dat bij jullie zit...

Ben jij bang om je te binden, of wil je je net zo snel mogelijk binden aan een nieuwe partner?
Ga je lopen bij het idee aan kindjes, samenwonen, trouwen, of kijk je daar reikhalzend naar uit?
Wil je je lief elke dag zien, of krijg je het benauwd bij dat idee?
Ben jij bang om je vrijheid te verliezen als je een relatie krijgt?
...

Maw heb jij last van bindingsangst, of net van bindingsdrang?

Chocopot
Senior user
Senior user

Re: Bindingsangst vs. bindingsdrang

Bericht door Chocopot » 27 jan 2012 18:07

Ik heb eerder bindingsdrang, ik ben totaal niet graag alleen.
Zo snel mogelijk een nieuwe partner? Niet speciaal, ik ga niet op zoek en ik ga ook niets pushen. Ik zou liefst als ik iemand tegenkom, dat het dan is voor een heel eindje. Trouwen en samenwonen... Alles op z'n tijd, het is wel iets om naar uit te kijken en een reden om voor te werken. En kindjes, tot nu toe zeg ik nog altijd liever geen kindjes. Persoonlijk zie ik een lief graag zo vaak mogelijk, maar haar en mijn vrijheid mogen daar niet onder lijden. Vrijheid en tijd maken voor vrienden vind ik wel belangrijk.
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

BastardPriest
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 27 jan 2012 18:22

Spoiler! :
Ben jij bang om je te binden, of wil je je net zo snel mogelijk binden aan een nieuwe partner?
Ga je lopen bij het idee aan kindjes, samenwonen, trouwen, of kijk je daar reikhalzend naar uit?
Wil je je lief elke dag zien, of krijg je het benauwd bij dat idee?
Ben jij bang om je vrijheid te verliezen als je een relatie krijgt?
Ik krijg het al benauwd bij het simpelweg lezen van die vragen. :D

:arrow: bindingsangst

Bestaat er een remedie?
A church in ruin...

Aisling1

Bericht door Aisling1 » 27 jan 2012 20:09

Bindingsdrang en bindingsangst tegelijkertijd. :D Das ist zämlich kompliziert.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 27 jan 2012 20:47

Ze allebei hebben lijkt me niet echt productief :D

EDITTED!
A church in ruin...

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 27 jan 2012 22:07

BastardPriest schreef: Ik krijg het al benauwd bij het simpelweg lezen van die vragen. :D
Dat. Been there done that. Ver-schrik-ke-lijk verstikkend. Not again. Is zo een van die dingen die me meer naar mannen doet neigen dan naar vrouwen. Ik vind dat hele huisje-tuintje-boompje-kindje een horrorverhaal. Toch in die invulling.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

cestlavie
New user
New user

Bericht door cestlavie » 27 jan 2012 22:32

bindingsdrang
Ik ben niet graag alleen, maar ik ga ook wel niet met eender wie.

Salomon

Bericht door Salomon » 28 jan 2012 11:00

Aisling1 schreef:Bindingsdrang en bindingsangst tegelijkertijd. :D Das ist zämlich kompliziert.
Same here :roll:

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 28 jan 2012 12:15

Ik denk ook een beetje beiden. Ik wil supergraag een vrouw om mijn leven mee te delen en kindjes te krijgen. Maar ik wil ze ook niet elke dag zien. Ik heb mijn vrijheid nodig. Zeker toch in het begin.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 29 jan 2012 17:23

Salomon schreef:
Aisling1 schreef:Bindingsdrang en bindingsangst tegelijkertijd. :D Das ist zämlich kompliziert.
Same here :roll:
ik doe ook mee.

Ik wil mij heel graag aan iemand binden, maar het schrikt mij ook enorm af.
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 29 jan 2012 21:52

bindingsdrang toch en het ziet er naar uit dak de enige vent ben :p
what kind of man loves like this?

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 04 feb 2012 17:34

Bindingsdrang. Ik wil met iemand zijn maar ik heb wel een soort bindingsangst omdat ik mensen ni graag vertrouw. Ik heb vaak vertrouwen gegeven aan de verkeerde mensen en nu geef ik het ni graag, hoewel het voor velen omgekeerd lijkt.

Dus ja, het idee van huisje, tuintje, boompje, kindje trekt me aan, net zoals het idee om naast mijn lief wakker te worden en hem elke dag zien maar de angst om teleurgesteld te worden is er wel.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Salomon

Bericht door Salomon » 04 feb 2012 18:00

Zoals ik hierboven al zei, voor mij is het ook een combinatie van de twee.

Ik heb er veel moeite mee om iemand te vertrouwen, door ervaringen uit mijn verleden. Maar als ik iemand vertrouw, dan wil ik daar ook helemaal voor gaan, en dan wil ik altijd bij die persoon zijn. Ik heb echt nood aan een stabiel leven met iemand, een huis, kindjes misschien, trouwen ook.

Jen1988
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jen1988 » 04 feb 2012 21:22

Bindingsdrang klinkt zo 'wooooooow!'. Maar als we in deze termen spreken, dan sluit ik me aan bij bindingsdrang. Als ik verliefd ben, dan wil ik zoveel mogelijk bij die persoon zijn. Na een tijdje kan je dat wel relativeren dat het niet altijd kan en probeer je je een beetje aan te passen naargelang de situaties. In het begin van een relatie heb ik echter nu ook niet zoiets van: ik wil samenwonen, kindjes, samen oud worden,... Maar ik moet wel toegeven dat ik dat na anderhalf jaar nu wel een beetje heb, een meer gerichte kijk op de toekomst.
Nu, als iemand bijvoorbeeld in het prille begin van een relatie zou beginnen over 'ons later', dan zou ik daar wel een beetje op freaken en zoiets hebben van: ola hier, kalm aan,é! Dan zou er eerder sprake zijn van bindingsangst, uit schrik om opgeslokt te worden door haar.
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

Merleis
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Merleis » 04 feb 2012 22:00

Ik heb net als velen een beetje van beide... Ik heb op zich veel behoefte aan een stabiele relatie, settelen,... Anderzijds ben ik heel bang voor wat een relatie met zich meebrengt. Niet zozeer omdat ik schrik heb mijn vrijheid te verliezen ofzo, want in een goede relatie heb je nog steeds een mate van vrijheid. Ik ben eerder bang voor de kwetsbare positie... Je binden, betekent ook dat de kans bestaat gekwetst te worden...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 04 feb 2012 23:58

Als het willen hebben van een stabiele relatie, settelen, ... = bindingsdrang; dan heb ik dat ook. Ik denk dat drang een stuk sterker is. Het impliceert in principe dat je constant de behoefte voelt om bij de andere persoon te zijn.
A church in ruin...

JillK
Regular user
Regular user

Bericht door JillK » 06 feb 2012 13:02

Ik haat mezelf hier verschrikkelijk voor , maar ik KAN me gewoon niet binden aan iemand ... oké zeg dan misschien ben je gewoon de ware nog niet tegen gekomen ? Maar er zijn er zo veel in een relatie en om de 5 minuten met iemand anders zijn zij dan telkens met de waren ? Neen toch ... ik hou van de momenten net voor de relatie begint , je weet wel het "playen" met elkaar maar vanaf dat het dan net IETS meer wordt haak ik af en gedraag ik me als een komplete bitch tegenover die persoon . (denk ik)

Nu ik moet zeggen dat dit de laatste keer al sterk verbeterd was maar ondertussen is het al een tijdje geleden dat ik nog iemand ben tegengekomen waar het eventueel met zou kunnen lukken .. misschien was het gewoon de leeftijd , was/ben ik er nog neit klaar voor :roll: Maar het blijft sucken :evil:
Never stay in bed , unless you can make money in it.

-Het verleden intresseert me niet , ik ben benieuwd naar de toekomst want daar denk ik de rest van mijn leven door te brengen.

Salomon

Bericht door Salomon » 09 feb 2012 10:56

JillK schreef:Ik haat mezelf hier verschrikkelijk voor , maar ik KAN me gewoon niet binden aan iemand ... oké zeg dan misschien ben je gewoon de ware nog niet tegen gekomen ? Maar er zijn er zo veel in een relatie en om de 5 minuten met iemand anders zijn zij dan telkens met de waren ? Neen toch ... ik hou van de momenten net voor de relatie begint , je weet wel het "playen" met elkaar maar vanaf dat het dan net IETS meer wordt haak ik af en gedraag ik me als een komplete bitch tegenover die persoon . (denk ik)

Nu ik moet zeggen dat dit de laatste keer al sterk verbeterd was maar ondertussen is het al een tijdje geleden dat ik nog iemand ben tegengekomen waar het eventueel met zou kunnen lukken .. misschien was het gewoon de leeftijd , was/ben ik er nog neit klaar voor :roll: Maar het blijft sucken :evil:
Ik wil nu niet zeuren of de saaie volwassene uithangen, maar... Je bent 16. Zo abnormaal is dat niet op die leeftijd. Niet dat het bij iedereen zo is, en ik kan me ook voorstellen dat je dat heel vervelend vindt. Maar het is niet abnormaal.

JillK
Regular user
Regular user

Bericht door JillK » 10 feb 2012 11:33

Salomon schreef:
JillK schreef:Ik haat mezelf hier verschrikkelijk voor , maar ik KAN me gewoon niet binden aan iemand ... oké zeg dan misschien ben je gewoon de ware nog niet tegen gekomen ? Maar er zijn er zo veel in een relatie en om de 5 minuten met iemand anders zijn zij dan telkens met de waren ? Neen toch ... ik hou van de momenten net voor de relatie begint , je weet wel het "playen" met elkaar maar vanaf dat het dan net IETS meer wordt haak ik af en gedraag ik me als een komplete bitch tegenover die persoon . (denk ik)

Ik wil nu niet zeuren of de saaie volwassene uithangen, maar... Je bent 16. Zo abnormaal is dat niet op die leeftijd. Niet dat het bij iedereen zo is, en ik kan me ook voorstellen dat je dat heel vervelend vindt. Maar het is niet abnormaal.
Ja , daar was ik me ook wél al van bewust ...ik bekijk mezelf dan ook niet als "abnormale" tiener hoor :D
Never stay in bed , unless you can make money in it.

-Het verleden intresseert me niet , ik ben benieuwd naar de toekomst want daar denk ik de rest van mijn leven door te brengen.

Salomon

Bericht door Salomon » 10 feb 2012 12:05

JillK schreef:
Salomon schreef:

Ja , daar was ik me ook wél al van bewust ...ik bekijk mezelf dan ook niet als "abnormale" tiener hoor :D
Good 8) Ik zal in het vervolg niet meer zagen :wink:

Gesloten