vader voelt zich genant tegenover mij

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Lorke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

vader voelt zich genant tegenover mij

Bericht door Lorke » 02 jan 2012 19:41

Hey mensen

Ik zou graag jullie mening en raad willen over een onderwerp dat hier wel past.

Het zit namelijk zo, sinds mijn 16 weet mijn vader dat ik homo ben en ik heb nu een partner waarmee ik al 4j 8m mee samen ben. Iedereen rondom mijn vader (zijn werk, zijn vrienden) weten ondertussen al dat ik homo ben en meeste van hen hebben mij ook al eens gezien met mijn partner.

Sinds kort heb ik vernomen van de tante van mijn partner (Kerstmis 2010 werd gevierd bij ons, de 2 families bij elkaar, en de tante van mijn partner was er dus ook bij én ze zijn allebei rokers), dat mijn vader zich eigenlijk genant voelt omtrent mijn homoseksualiteit. Hij heeft schrik over wat anderen mensen denken daarover. Ook schrik dat ze met de gedachte zitten van "pas op, dat is een vader van een homo".

De tante van mijn partner zag dat hij genant was, toen ze hem eigenlijk vertelde dat mijn partner en ik eindelijk het geluk samen hebben gevonden. En dat ze heel blij is voor haar neef en mezelf ook. En de tante had dus een reactie verwacht van mijn vader. Maar blijkbaar durfde hij dat niet, wegens die bepaalde schrik.

Hoe kan ik hem daarbij helpen? Of is dat eerder iets dat tijd nodig heeft en dat het op den duur wel overwaait.
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: vader voelt zich genant tegenover mij

Bericht door Springbal » 03 jan 2012 12:46

Dunno, misschien gewoon bespreekbaar maken "waarvoor heb je schrik" weliswaar proberen de nodige tact tenzij hij weet dat jij 't via de tante weet.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

analyse
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: vader voelt zich genant tegenover mij

Bericht door analyse » 06 jan 2012 16:07

Hey,

Ik zie dat je nu 24 bent, en dat je vader dus eigenlijk al 8 jaar weet dat je homo bent? En je hebt al enkele jaren een relatie met iemand die hij ondertussen toch ook wel al wat zal kennen? Vreemd, hé, dat hij zich toch nog steeds genant voelt dan... Misschien eens proberen met hem te praten en ergens zeggen dat je je ongemakkelijk voelt omdat hij zich ongemakkelijk voelt, ik weet het niet... Ik weet ook niet of je vader open staat voor zo'n soort gesprek, maar misschien moet je 't een kans geven.

In alle rust en kalmte, wie weet, doet het jullie beiden deugd om eens een gesprek te hebben van vader tot zoon :).

Good luck!
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Gesloten