brief of email?!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: brief of email?!

Bericht door Echo » 02 aug 2012 13:07

Mijn lief is nu op kamp en ik heb haar al een paar brieven geschreven. Heerlijk eigenlijk, want dan wil ik het écht goed doen. Niet zomaar wat gekriebel, maar echt mooi schrijven (als in: literair mooi, met mooie woorden en uitdrukkingen en een mooie structuur). Heel mijn maandagavond besteed aan één brief, maar het mag gezegd worden, het resultaat mocht er zijn. (Ja, schrijven, dat kan ik eigenlijk wel).
Alleen jammer dat het bij momenten niet zo leesbaar geschreven is. Maar wel heel veel :love: voor mijn vulpen.

Lange e-mails kunnen ook wel fijn zijn. Er zijn een paar mensen waarmee ik bijna uitsluitend een e-mailcorrespondentie mee heb, echt lange e-mails, waarbij ook tijd genomen moet worden om hen te antwoorden. En dat is misschien net iets anders dan brieven, maar op zich ook wel heel erg fijn.

Ik heb wel een hekel aan postzegels kopen. Ik zou er eens 50 in één keer moeten kopen, dan ben ik daar weer een jaar of twee van verlost.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

NoLights
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door NoLights » 26 aug 2012 08:48

Post krijgen vind ik altijd leuk. Maakt niet uit of het een mailtje of brief is. Het is gewoon altijd een aangename verrassing als er iets in je brievenbus/inbox zit.

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 29 aug 2012 17:01

NoLights schreef:Post krijgen vind ik altijd leuk. Maakt niet uit of het een mailtje of brief is. Het is gewoon altijd een aangename verrassing als er iets in je brievenbus/inbox zit.
you can write me! :D

Laysiv
Forum addict
Forum addict

Bericht door Laysiv » 29 aug 2012 19:01

Ondertussen al enkele briefjes gehad.

TOF! :D

In het weekend maak ik er weer eens tijd van om briefjes terug te schrijven.
Als er mensen zijn die graag een briefje ontvangen, stuur me je adres in een pb en dan komt er een briefje jouw richting uit. ;)
Aujourd'hui, j'ai décidé d'être heureuse.

Paraskevi
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Paraskevi » 29 aug 2012 22:03

Brieven of e-mails, voor mij maakt dat niet zo heel veel uit. Als je per se een tastbare herinnering wil van een e-mailtje, dan kan je deze desnoods nog afprinten. In mijn geval speelt dit zelfs in m'n voordeel, aangezien mijn handschrift veel weg heeft van een manke kraaienpoot. Letters, woorden en zinnen -geschreven of getypt- kunnen echte kunstwerken zijn.

Uiteraard is het tegenwoordig wel een fijne uitzondering als een mens nog eens andere post krijgt dan enkel en alleen reclameblaadjes en rekeningen. Daarom ben ik voorstander van de brieven! Schrijven maar! :lol:

NoLights
New user
New user

Bericht door NoLights » 30 aug 2012 08:45

Mevrouw Burton schreef:
NoLights schreef:Post krijgen vind ik altijd leuk. Maakt niet uit of het een mailtje of brief is. Het is gewoon altijd een aangename verrassing als er iets in je brievenbus/inbox zit.
you can write me! :D
Deal !

NoLights
New user
New user

Bericht door NoLights » 30 aug 2012 08:46

Laysiv schreef:Ondertussen al enkele briefjes gehad.

TOF! :D

In het weekend maak ik er weer eens tijd van om briefjes terug te schrijven.
Als er mensen zijn die graag een briefje ontvangen, stuur me je adres in een pb en dan komt er een briefje jouw richting uit. ;)
Woehoeew :D Je hebt alvast een kandidaat om een briefje naar te sturen !
Volgens mij heb ik jou adres nog in een mail staan van de Walibi-activiteit. Zal ik eens even zoeken tussen de vele spam in mijn inbox :p

Manspersoon
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Manspersoon » 30 aug 2012 21:25

Ik heb ontdekt dat een brief me eigenlijk niet zoveel meer doet dan een sms of een e-mail. Ik vind het gewoon leuk om plots van iemand te horen als het lang geleden is. Ik ga dus waarschijnlijk niet meer zo actief zijn in het brievenclubje.

Mensen in het echt tegenkomen blijft natuurlijk de beste ervaring.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 31 aug 2012 00:01

Brieven schrijven/krijgen vind ik persoonlijk nog altijd het leukst. Het is toch veel persoonlijker als je dat zelf doet, of krijgt. Het is toch een heel ander gevoel vind ik.

Ik heb destijds ook een brief geschreven naar mijn ex-lief om mijn gevoelens duidelijk te maken, omdat het in het echt dus moeilijk ging :) Via het schrijven kon ik echt veel meer kwijt dan wat ik in het echt zou durven zeggen.

En ik vind het ook leuk om gewoon het geschrift van iemand te bekijken :D
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 02 sep 2012 15:33

Bart_D schreef:Brieven schrijven/krijgen vind ik persoonlijk nog altijd het leukst. Het is toch veel persoonlijker als je dat zelf doet, of krijgt. Het is toch een heel ander gevoel vind ik.

Ik heb destijds ook een brief geschreven naar mijn ex-lief om mijn gevoelens duidelijk te maken, omdat het in het echt dus moeilijk ging :) Via het schrijven kon ik echt veel meer kwijt dan wat ik in het echt zou durven zeggen.

En ik vind het ook leuk om gewoon het geschrift van iemand te bekijken :D
haha, ja ik denk dat sommigen soms moeite hebben om mijn geschrift te lezen :D

En je hebt gelijk, in een brief kan je echt veel meer zeggen dan in het echt.
Je kan ook beter denken natuurlijk over wat je gaat zeggen + kijken of je niets vergeten bent enzo :D ! jupjup!

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 07 sep 2012 01:13

Brief. Post krijgen dat niet afkomstig is van Belgacom, is altijd plezant..
Stiekem vind ik dat ook gewoon - e n o r m - romantisch. :lovesigh:
- The journey of a thousand miles begins with one step -

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 07 sep 2012 13:55

Geachte mevrouw Burton

Een 0.5 tot 1.5 jaar geleden stuurde ik je een brief. Ik kreeg nog altijd niks terug, wat ik wel jammer vind. Kunt u mij iets terugsturen?

Dank bij voorbaat.
mei_meisje
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Yoru
New user
New user

Bericht door Yoru » 07 sep 2012 21:10

ik ben zelf niet zo'n briefjes schrijver en mail of brief maakt niet zo uit voor mij het is uiteindelijk de boodschap die telt

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 08 sep 2012 00:06

mei_meisje schreef:Geachte mevrouw Burton

Een 0.5 tot 1.5 jaar geleden stuurde ik je een brief. Ik kreeg nog altijd niks terug, wat ik wel jammer vind. Kunt u mij iets terugsturen?

Dank bij voorbaat.
mei_meisje
ooooh shit xD
Knew it :p
Was dat met dat tof verhaaltje en die tekeningen?!

EXCUSES!
Kzal eens een briefje terugschrijven :D!!

Hoppipolla
Regular user
Regular user

Bericht door Hoppipolla » 10 sep 2012 19:00

Brieven :love: Ik was bijna vergeten hoe schattig en gezellig het kan zijn om een 'echte papieren brief' te krijgen, maar toen ik op kamp was kreeg ik er een van mijn beste vriendin. Oooooh :D Toen schaamde ik me dood omdat ik nooit eerder had beseft hoe saai en onpersoonlijk mails/sms'jes/Facebookberichten wel zijn...
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 10 sep 2012 22:02

dreamersonly schreef:Brieven :love: Ik was bijna vergeten hoe schattig en gezellig het kan zijn om een 'echte papieren brief' te krijgen, maar toen ik op kamp was kreeg ik er een van mijn beste vriendin. Oooooh :D Toen schaamde ik me dood omdat ik nooit eerder had beseft hoe saai en onpersoonlijk mails/sms'jes/Facebookberichten wel zijn...
Join the club! :adore:
An eye for an eye makes the whole world blind.

Natsu
Experienced user
Experienced user

Bericht door Natsu » 15 sep 2012 14:11

Brief, ongetwijfeld brief ^^

E-mail is zo gemakkelijke en onpersoonlijk. Bij een brief heb je nog het handschrift en dat maakt het ook een stuk aangenamer. (als het leesbaar is weliswaar)

Tegenwoordig krijg ik nog enkel met m'n verjaardag nog brieven... en met Kerst. Voor de rest is het enkel e-mail, wat ik wel wat jammer vind.
;)
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes

Gesloten