Open relatie?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Glamourgirl_10
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Re: Open relatie?

Bericht door Glamourgirl_10 » 26 dec 2011 21:16

Jen1988 schreef: Als je tijdens een relatie van de een naar de ander fladdert en maar tekeer gaat zoals een echte 'hoer', dan is er geen sprake van trouw zijn.
Een hevig tekeer gaande fladderende hoer, wauw

Jen1988 schreef:Dus: voor mij een gesloten relatie waarin je 1 persoon graag ziet en je volledige hart en lichaam aan hem/haar geeft.
:o

Ik kan erin komen dat sommige mensen het graag bij één partner houden, maar ik vind de toon waarop ze dat hier komen verdedigen eerlijk gezegd behoorlijk griezelig. Alsof ze zo hard staan te roepen omdat ze eigenlijk toch wel een ienieminiebeetje onzeker zijn over die allesoverheersende 'trouw' en 'overgave met lichaam en ziel en alle ingewanden aan de geliefde in kwestie.'
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Jen1988
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jen1988 » 26 dec 2011 22:15

Zo grof was het eigenlijk niet bedoeld. K snap dat het voor sommige griezelig of wat dan ook overkomt, maar ieder heeft er zijn mening over, hè :) en ik respecteer ook de mening van mensen die wel geloven in een open relatie, maar zelf zou ik het niet kunnen :)
Glamourgirl_10 schreef:
Jen1988 schreef: Als je tijdens een relatie van de een naar de ander fladdert en maar tekeer gaat zoals een echte 'hoer', dan is er geen sprake van trouw zijn.
Een hevig tekeer gaande fladderende hoer, wauw

Jen1988 schreef:Dus: voor mij een gesloten relatie waarin je 1 persoon graag ziet en je volledige hart en lichaam aan hem/haar geeft.
:o

Ik kan erin komen dat sommige mensen het graag bij één partner houden, maar ik vind de toon waarop ze dat hier komen verdedigen eerlijk gezegd behoorlijk griezelig. Alsof ze zo hard staan te roepen omdat ze eigenlijk toch wel een ienieminiebeetje onzeker zijn over die allesoverheersende 'trouw' en 'overgave met lichaam en ziel en alle ingewanden aan de geliefde in kwestie.'
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

cestlavie
New user
New user

Bericht door cestlavie » 27 dec 2011 15:08

Ik kan wel open relatie aangaan omdat ik seks niet als iets exclusief zie voor een relatie en als het in beperkte mate is en zonder gevoelens. Liefde wel.
Maar als mijn lief dat niet wilt dan zal ik dat wel respecteren.

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 27 dec 2011 22:00

Ik heb hierboven gezegd dat ik het niet zou zien zitten.
Natuurlijk heeft dat met mij te maken, ik bedoel ik zou er denk ik echt niet met om kunnen als ik weet dat mijn lief soms seks heeft met andere mensen.
Ik zou er gewoon kapot aan gaan, zelf zou ik het niet kunnen ik zou mij er rotslecht bij voelen en tja dan zie ik de reden toch niet direct :p
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 27 dec 2011 23:11

Zoals eerder vermeld zou ik het ni kunnen maar bij goede argumentatie en vastgelegde regels zou ik het mss nog aanvaarden. Als je van iemand houd dan moet je je kunnen aanpassen. Dit is natuurlijk te zien als ik het zou kunnen aanvaarden en hoe groot mijn liefde is.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 27 dec 2011 23:20

Gho, als je dat van in begin weet en idd duidelijke afspraken maakt. En het ook mag van jou in zekere mate. Dan is er eigenlijk niets om kwaad over te zijn. Maar ik zou het eigenlijk nooit willen en zeker niet toestaan. Seks behoort tussen 2 mensen en in een relatie monogaan ofzoiets :)

Bij sommigen werkt dat en dat vind ik wel chic :) want uiteindelijk is seks niet gelijk aan iemand graag zien of van iemand houden.
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 28 dec 2011 00:02

Is er eigelijk niemand die een open relatie beschouwd als een eigen falen van het bevredigen van zijn partner ?

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 28 dec 2011 01:06

Kikkerkop schreef:Is er eigelijk niemand die een open relatie beschouwd als een eigen falen van het bevredigen van zijn partner ?
Ik vermoed als het een open meisje-jongen koppel is en de jongen of meisje gaat met respectievelijk alleen met jongens of meisjes in bed moet de andere zich slecht voelen omdat hij/zij zijn/haar partner ni seksueel bevredigen zoals een jongen of meisje kan. Maar dit is natuurlijk maar een theorie.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

lotr
Regular user
Regular user

Bericht door lotr » 28 dec 2011 01:15

Lawstudent schreef:Ik vermoed als het een open meisje-jongen koppel is en de jongen of meisje gaat met respectievelijk alleen met jongens of meisjes in bed moet de andere zich slecht voelen omdat hij/zij zijn/haar partner ni seksueel bevredigen zoals een jongen of meisje kan. Maar dit is natuurlijk maar een theorie.
Wow dit is ingewikkeld :D
J’ai eu deux crises cardiaques, et j’ai du me faire avorter parce que j’ai pris du crack pendant que j’étais enceinte, en dehors de ça tout va bien.
Préttiggestoord schreef:Trouwens, lotr is gewoon de beste die er is. :)

Salomon

Bericht door Salomon » 28 dec 2011 09:48

Kikkerkop schreef:Is er eigelijk niemand die een open relatie beschouwd als een eigen falen van het bevredigen van zijn partner ?
Volgens mij zei Boy 1904 zoiets, maar in andere bewoordingen :)

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 28 dec 2011 13:15

misschien bestaan open relaties omdat mensen bang zijn om alleen te zijn en dit er dan maar bijnemen. :)

nomeis

Bericht door nomeis » 28 dec 2011 14:23

En jij bent gelukkig duidelijk liever alleen :)

Dat gezegd zijnde, het vervalt hier weer vlug in het gooien met one-liners. Ik was vergeten wat voor non-discussie dit eigenlijk is.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 28 dec 2011 14:25

Bernard schreef:misschien bestaan open relaties omdat mensen bang zijn om alleen te zijn en dit er dan maar bijnemen. :)
Dus een beetje zoals jij enkel bestaat om op onze lachspieren te werken?
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 28 dec 2011 15:31

de definitie is hierboven al genoeg gegeven dus die ga ik niet meer herhalen.

Totaal niks voor mij. ben ik net te jaloers voor denk ik!
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 04 jan 2012 22:00

Ik vind het nogal dwaas dat mensen een open relatie als minder goed/minderwaardig aan een 'gesloten' relatie beschouwen (see what I did there?).

En Lawstudent: yups waarschijnlijk heb je gelijk, maar een open relatie is in zo'n geval misschien toch de beste oplossing?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 04 jan 2012 22:09

Als ze niet uit elkaar willen gaan dan lijkt dit me de beste oplossing. Maar natuurlijk heb ik mijn twijfels bij zo'n relatie

Spook
New user
New user

Bericht door Spook » 05 jan 2012 19:23

nomeis schreef:En jij bent gelukkig duidelijk liever alleen :)

Dat gezegd zijnde, het vervalt hier weer vlug in het gooien met one-liners. Ik was vergeten wat voor non-discussie dit eigenlijk is.
Ik zou wel eens willen weten waarom er bepaalde mensen (zoals jij) ervoor prefereren om een open relatie te hebben? Want ten slotte is het wel een discussie.

lotr
Regular user
Regular user

Bericht door lotr » 05 jan 2012 19:32

Spook schreef:

Ik zou wel eens willen weten waarom er bepaalde mensen (zoals jij) ervoor prefereren om een open relatie te hebben? Want ten slotte is het wel een discussie.
Niet dat ik op de hoogte ben van Nomeis' situatie, maar ik denk dat het in de meeste gevallen niet echt een bewuste keuze is, maar iets dat door omstandigheden zo gegroeit is.
J’ai eu deux crises cardiaques, et j’ai du me faire avorter parce que j’ai pris du crack pendant que j’étais enceinte, en dehors de ça tout va bien.
Préttiggestoord schreef:Trouwens, lotr is gewoon de beste die er is. :)

nomeis

Bericht door nomeis » 05 jan 2012 20:45

lotr schreef:
Spook schreef:

Niet dat ik op de hoogte ben van Nomeis' situatie, maar ik denk dat het in de meeste gevallen niet echt een bewuste keuze is, maar iets dat door omstandigheden zo gegroeit is.
Ervoor prefereren, dat is een nieuwe uitdrukking.
Het is inderdaad zo gegroeid. Ik ben niet jaloers van aard, ik vertrouw mijn lief volledig en ik kan seks los zien van liefde. Er zit geen grote filosofie achter. Het geeft me (ons) wat meer vrijheid op één bepaald gebied. En ja, dat is een delicaat evenwicht, je moet dus wel weten waar je aan begint. Het is voor mij ook helemaal geen must, ik heb het nooit geëist. Het is nu gewoon zo en we voelen ons er goed bij. Zoals ik al zei, ik vind echt dat we erdoor een sterkere band gekregen hebben, ik kan me geen leven zonder hem voorstellen. Het is voor mij geen kwestie van het vullen van een leegte of een gemis of zo. Waarom ik het dan doe? Omdat het kan.
Hij is mijn eerste lief en ik wil ook dat dat zo blijft, voor altijd. Om het eens omgekeerd te stellen: wat ik voel voor hem gaat veel dieper dan seks.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 06 jan 2012 01:25

nomeis schreef:Ervoor prefereren, dat is een nieuwe uitdrukking.
Het is inderdaad zo gegroeid. Ik ben niet jaloers van aard, ik vertrouw mijn lief volledig en ik kan seks los zien van liefde. Er zit geen grote filosofie achter. Het geeft me (ons) wat meer vrijheid op één bepaald gebied. En ja, dat is een delicaat evenwicht, je moet dus wel weten waar je aan begint. Het is voor mij ook helemaal geen must, ik heb het nooit geëist. Het is nu gewoon zo en we voelen ons er goed bij. Zoals ik al zei, ik vind echt dat we erdoor een sterkere band gekregen hebben, ik kan me geen leven zonder hem voorstellen. Het is voor mij geen kwestie van het vullen van een leegte of een gemis of zo. Waarom ik het dan doe? Omdat het kan.
Hij is mijn eerste lief en ik wil ook dat dat zo blijft, voor altijd. Om het eens omgekeerd te stellen: wat ik voel voor hem gaat veel dieper dan seks.
Als je echt van iemand houdt denk ik dat je polygamie toch kan opgeven ?

Gesloten