Smoorverliefd op hetero

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Smoorverliefd op hetero

Bericht door JustMe_ » 27 nov 2011 14:43

Hallo allemaal,
Ik zit in een nogal lastige situatie, en omdat ik niet weet wat ik moet doen heb ik echt iemands objectieve mening nodig. Ik hoop sowieso dat het al oplucht om het even van me af te schrijven, maar ik hoop ook dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Ik ben ongeveer vier jaar geleden er achter gekomen dat ik op meisjes val, nadat ik verliefd was geworden op één van mijn beste vriendinnen. Ik heb echt bijna twee jaar lang achter haar aan gelopen, waarbij ze vooral veel met mijn voeten heeft gespeeld. Gevolg: een serieus gebroken hart, véél tranen en een verloren vriendschap. Ik hield zoveel van haar dat ik dacht dat ik nooit nog zoveel van iemand anders zou kunnen houden. But I was wrong.
Een jaar geleden ben ik begonnen met een nieuwe hobby, waar ik een meisje ontmoette die meteen mijn aandacht had. Was het haar mooie stem? Waren het haar grote borsen en knap snoetje? Ik weet het niet, ik kende haar ook niet, maar ze was gewoon erg interessant. Ik hoorde ook wel veel over haar via anderen: Ze zou een 'ijskoningin' zijn qua emoties, een mensen-en kinderhater zijn, een egoïstische persoonlijkheid hebben. De interesse bleef hierdoor, niet omdat ik haar dan zo leuk vond, maar wel omdat ze iets mysterieus had. Ik ben iemand die mensen nogal snel wil analyseren, dus ik maakte allerlei senario's in mijn hoofd van wat ze allemaal al had meegemaakt in haar leven. Toen we op weekend gingen, geraakten we toevallig aan de praat. Zo ontdekte ik dat ze niet is wat anderen zeggen. Ze is juist enorm lief, tof, grappig, ... Inderdaad, ze houdt niet zo van kinderen en is erg op zichzelf, maar ze geeft wél om anderen! De leugens die ik over haar had gehoord kwamen ook maar van twee personen die eigenlijk eerder jaloers op haar waren. Vanaf toen kreeg ik langzaamaan kriebels in mijn buik als ik bij haar was. En na een tijdje wilde ik ook altijd bij haar zijn. We zijn ook op reis geweest, waardoor ik haar nog beter heb leren kennen omdat we samen in een bungalow lagen.
Ze is drie jaar ouder dan ik, maar heeft nog nooit een echte relatie gehad, ze is dus ook nog maagd (wat vaak het gespreksonderwerp is). Dit komt waarschijnlijk omdat ze nogal gesloten is en vaak 'hard-to-get' speelt. Velen zeggen dat ze stiekem lesbisch is, maar zelf zegt ze dat ze 100% hetero is, wat ik ook geloof! Ze ziet er niet lesbisch uit hoor, ze zit gewoon niet echt achter de jongens aan, daarmee.. Iedereen weet ook dat ik op meisjes val, en niemand maakt er een probleem van (ik ben namelijk ook niet de enige). Zij vindt er ook helemaal niets anders aan hoor, we zijn er allemaal heel open over!
Ondertussen heb ik al zeker zo'n 10 maanden gevoelens voor haar, en het word steeds erger. Gisteren hadden we een feestje, we hadden beiden wel wat gedronken dus hebben ons rot geamuseerd. Maar ik voel me tegelijk zo slecht, want hoe meer ik met haar omga, hoe pijnlijker de situatie wordt. IK HOU VAN HAAR! Ik hou zo verschrikkelijk veel van haar dat ik, als ik in haar ogen kijk, niet eens meer op mijn benen kan staan. En ze heeft het ook niet door, waardoor ik onbestraft met haar kan blijven omgaan.
Nu heb ik voor mezelf beslist dat ze het moet weten, en best zo snel mogelijk. Waarom? Wel, ik ben bang dat als ik langer zwijg, we écht bevriend worden. Nu gaan we wel veel om met elkaar en ze heeft me ook écht wel graag, maar buiten het koor zijn we geen 'vriendinnen'. Als ik het haar nu vertel, zal ik haar waarschijnlijk verliezen, wat heel pijnlijk gaat zijn. Maar ik zal alléén haar verliezen, en geen hechte vriendschap (zoals bij dat andere meisje wel het geval was). Het is veel pijnlijker als je niet alleen je grote liefde, maar ook een goede vriendin die je elke dag ziet verliest!
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik het haar moet vertellen... als ik haar zie zinkt de moed me meteen in de schoenen, maar een brief is te puberaal en onpersoonlijk. Haar inees zoenen? Ik ben bang dat ik haar dan helemaal afschrik! Ik weet het dus niet meer.. Ik weet alleen dat wat ik voel niet te omschrijven is! Ze is ALLES voor mij, ik zie haar doodgraag! Ik wil haar niet kwijt, maar ik vrees dat het de enige manier is om de verliefdheid te stoppen.
Ik weet niet wat te doen en hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

dDelusional
Regular user
Regular user
Contacteer:

Re: Smoorverliefd op hetero

Bericht door dDelusional » 27 nov 2011 17:19

Ik zou het haar gewoon vertellen in person, als je meer doet schrik je haar waarschijnlijk wel af aangezien ze hetero is. Ik herken de situatie een beetje bij mezelf en de verliefdheid gaat sneller over als je het gewoon niet meer voor jezelf houdt en het haar vertelt. ^^
Waarschijnlijk zal ze tijdelijk iets afstandelijker doen, maar dat helpt juist, ik weet zeker dat ze je niet helemaal gaat mijden hierdoor!
Ik weet dat dat allemaal heel awkward gaat zijn als je het vertelt, maar toen ik verliefd was, was het vertellen de beste keuze die ik toen gemaakt heb, al leek het de eerste weken totaal niet zo.

Voor de rest, spreek veel af met vrienden, eet veel choco en schrijf liedjes op de gitaar, geef jezelf de kans om erover te geraken en dan lukt het sneller en beter dan verwacht :)

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 28 nov 2011 16:54

dDelusional schreef:Ik zou het haar gewoon vertellen in person, als je meer doet schrik je haar waarschijnlijk wel af aangezien ze hetero is. Ik herken de situatie een beetje bij mezelf en de verliefdheid gaat sneller over als je het gewoon niet meer voor jezelf houdt en het haar vertelt. ^^
Waarschijnlijk zal ze tijdelijk iets afstandelijker doen, maar dat helpt juist, ik weet zeker dat ze je niet helemaal gaat mijden hierdoor!
Ik weet dat dat allemaal heel awkward gaat zijn als je het vertelt, maar toen ik verliefd was, was het vertellen de beste keuze die ik toen gemaakt heb, al leek het de eerste weken totaal niet zo.

Voor de rest, spreek veel af met vrienden, eet veel choco en schrijf liedjes op de gitaar, geef jezelf de kans om erover te geraken en dan lukt het sneller en beter dan verwacht :)

Inderdaad, en wil haar zeker geen schrik aanjagen!
Ik weet niet of de verliefdheid sneller zal overgaan, ik heb namelijk zeker nog anderhalfjaar met mijn verliefdheid voor dat andere meisje gezeten nadat ik het haar verteld had.. :( Maar ik voel inderdaad wel dat ik het moet vertellen, ik kan niet 'alsof' blijven doen.

Bedankt voor de reactie :)
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Naiteki
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Naiteki » 28 nov 2011 19:06

ik heb bijna in de zelfde situatie gezeten

ik dacht dat ik verliefd was op mijn beste maat, waar ik ook bijwoon
na paar dagen is goed stil te staan en na te denken, vind ik eerder dat ik hem als een zeer close vriend wil houden, ik kan nu alles tegen hem kwijt. en zie hem als een oudere broer die ik nooit heb gehad.

ik stel niet voor dat je er ook moet over zetten ofzo, maar wees toch voorbereid, je kan beetje polsen, maar laat je verlangens niet misleiden in wat ze zegt of doet.
op hetero verliefd worden is volkomen normaal, als ze echt goede vriendin is, zal ze ook geen afstand houden (mischien wel beetje in het begin) voor het zelfde geld kan je vorige vriendin ook nog contact met je opnemen als het allemaal wat bezinken is

Gesloten