Verstand vs Hart

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Sweet Sugar
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Verstand vs Hart

Bericht door Sweet Sugar » 10 nov 2011 20:48

Het voorjaar was heel intens .. vurige verliefdheid en nooit gevoelde aantrekking, diepe gesprekken en hele levensverhalen, uitdagende sms'jes en spannende momenten, en allemaal wederzijds. Later veranderde dit in heftige discussies en ruzies. Haar liefde was op en mijn hart werd gebroken. Ik had nog nooit zo hoog gevlogen, maar ik ben ook nog nooit zo diep gevallen.

Nu, maanden later, staat ze daar weer. Zij stuurt me, ik stuur terug. Zij vraagt me af te spreken, mijn verstand houdt de boot af. Zij wil naar eigen zeggen vriendschap, mijn hart wil eveneens vriendschap, ook los van meer dan dat. Gezien haar initiatieven wil ze misschien, heel misschien wel weten of er toch niet meer is, mijn hart hoopt - uiteraard - dat ze ondervindt van wel.

Het allombekende verhaal. Luister je naar je verstand of naar je hart? Neem je volledig afstand, of neem je je verstand mee in het volgen van je hart naar vriendschap toe? Want vriendschap willen we en vriendschap is bovendien voorwaarde tot meer dan dat .. Wat doe jij in zo'n geval?
"The Reward for our Work is not what we get, but what we become"
(Paulo Coelho)

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Verstand vs Hart

Bericht door Liro » 11 nov 2011 14:17

Hart. Waarschijnlijk een slecht idee, maar je verstand wint dat toch nooit..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Moira

Bericht door Moira » 11 nov 2011 14:38

Vriendschap ja als er geen verliefdheid meer is, vriendschap nee als die als weg naar relatie dient. Dan is die vriendschap gebaseerd op verwachtingen. Verwachtingen die maar alleen van jou komen. Heel frustrerend.
Als je nu meer wel dan vriendschap alleen, dan zou ik daar eerlijk in zijn. Vertel dat dan ook aan haar. Vertel je angsten. Vertel dat je hart was gebroken. En dat je dat geen tweede keer wil.

Ik vertel dit uit ervaring. Ik had ooit een 'vriendschap' met mijn ex. Ik was nog verliefd, zij wou oprecht gewoon vriendschap. Het kan leuk zijn, maar als je alleen thuiskomt voel je je eenzaam.
Een vriend is nu eenmaal niet hetzelfde als een lief. Het verschil is heel groot.

Terug gewone vriendschap vraagt tijd. Het kan. Maar de hoop op een relatie moet weg zijn.

Maak de goeie keuze, denk aan jezelf en wat je écht wil. Als je hart schreeuwt naar haar, negeer het dan niet.

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Springbal » 14 nov 2011 22:12

Gaat vriendschap nog na de heftige discussie? Kan je hart zich verzoenen met de nabijheid van een vriendin, maar zonder echt liefde? Wij gaan denk ik het antwoord niet kunnen geven omdat we niet weten wat en hoe jij voelt. Je kan maar proberen zou ik zeggen en dan voor jezelf opmaken of je je er goed bij voelt denk ik. niet dan?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Pimcake
Regular user
Regular user

Bericht door Pimcake » 14 nov 2011 23:21

Als je gevoelens nog niet verdwenen zijn, zou ik persoonlijk de boot afhouden en afstand houden. 't Dateert ook nog maar van dit voorjaar..
Daarna is het heel goed mogelijk dat jullie gewone vriendinnen kunnen worden, maar is de basis niet gebarsten na die ruzies en discussies en na die pijnlijke breuk?
Het geluk in je leven hangt af van de aard van je gedachten...

Sweet Sugar
Regular user
Regular user

Bericht door Sweet Sugar » 18 nov 2011 14:50

"Hart. Waarschijnlijk een slecht idee, maar je verstand wint dat toch nooit.."

Jullie hebben waarschijnlijk gelijk, dat de boot afhouden goed is als je toch nog naar iets meer verlangt. Maar mijn hart heeft mijn verstand overtroffen, en toch toegegeven om af te spreken. Ik kan immers niet negeren dat ze het meerdere malen vraagt, en op de koop toe vraagt om elkaar te zien op de plaats waar alles begon ..

Vriendschap, vriendschap, dat zegt zij, dat wil ik, en dat blijf ik mezelf toefluisteren!
(Paulo Coelho)

Wardje
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wardje » 18 nov 2011 23:32

De dingen des levens.

Mensen zouden beter hun verstand eens gebruiken in plaats van hun hart.
Dat zou al veel problemen uit de wereld helpen.
All it takes is faith and trust. And a little bit of Pixie dust.

Sweet Sugar
Regular user
Regular user

Bericht door Sweet Sugar » 25 nov 2011 11:21

De ontmoeting was niet zoals verwacht. Ik voelde de 'klik' niet. Is er inderdaad een basis gebroken en voelt het daarom aan alsof er een muur tussen ons staat? Of waren we gewoon verblind door verliefdheid, toen? Ik weet het niet goed. Wat ik wel weet, is dat ik niet goed weet hoe ik me erbij moet voelen :)
(Paulo Coelho)

Gesloten