niet wederzijds, toch vertellen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

niet wederzijds, toch vertellen?

Bericht door JustMe_ » 06 nov 2011 16:02

Heey allemaal,
Ik ben al zo'n 10 maanden smoorverliefd op een meisje die ik ken via onze gemeenschappelijke hobby Het probleem is dat ze bijna 20 jaar oud is (3 jaar ouder dan ik), en hetero is.
We zijn niet echt heel erg goed bevriend maar schieten wel goed met elkaar op. Ze is sowieso niet zo'n sociaal iemand met een grote vriendenkring, maar ze rekent mij wel bij haar 'vrienden' heb ik via-via gehoord. We kunnen wel goed praten, en ze weet wel veel van me, maar zijzelf is altijd wel heel erg gesloten. Ze weet dus ook van me dat ik op meisjes val en daar heeft ze totáál geen problemen mee (ze maakt er eigenlijk helemaal niets van, ze is het doodgewoon om tussen holebi's te zitten). Ze weet ook dat ik momenteel verliefd ben op iemand, maar ze weet natuurlijk niet dat het over haar gaat.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. Ik wéét dat ze niet op mij verliefd is, dus mijn eerste plan was om niets te zeggen. Maar mijn verliefdheid wil maar niet overgaan, en ik weet niet wat er aan te doen. Ik zou het haar zo graag vertellen maar weet zelf eigenlijk niet zo goed waarom. Of ze reageert heel lief en alles blijft zoals het nu is (wat waarschijnlijk niets aan mijn verliefdheid verandert), of ze doet moeilijk of ik voel me lastig waardoor we minder met elkaar omgaan (waardoor de verliefdheid zou kunnen overgaan, maar ik zie haar dan nog wel steeds elke week). En dan is er natuurlijk nog dat héél klein beetje hoop dat ze toch verliefd op me zou kunnen zijn of worden.

Kunnen jullie me helpen? Ik word echt gek van deze situatie!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Ana
New user
New user

Re: niet wederzijds, toch vertellen?

Bericht door Ana » 07 nov 2011 23:43

ik vraag me eigenlijk af waarom je zeker bent dat het niet wederzijds is?
Het lijkt voor mij dat je eigenlijk niet zeker bent, omdat je vermeld dat ze nogal gesloten is.. en je precies toch nog twijfelt..
(njaa ik kan fout zijn he ;) )
Ik zou het als ik van jou was, wel vertellen, je zegt zelf dat ze geen probleem heeft met holebis
dus kan ze al niet al te negatief reageren denk ik.
Ik kan trouwens wel begrijpen waarom je het wilt vertellen, je zit daar al zo een tijd mee, en dan wil je dat uiten.
Zo voelde ik me een tijd geleden ook, ik heb het verteld en heb er niet echt spijt van (het was niet wederzijds en dat wist ik, ) Ik voelde me beter nadat ik het had verteld.
cheer up honey I hope you can, there is something wrong with me,my mind is filled with silvery stars

naamloos
Regular user
Regular user

Bericht door naamloos » 08 nov 2011 11:21

Gewoon vertellen, anders ga je vanbinnen kapot. Als het niet wederzijds is, zal ze er waarschijnlijk nog wel goed mee kunnen omgaan, als ze je ziet als een van je vrienden zal ze niet afstandelijker doen. ^^
gklhjkhqfhdscfbscgjrdv

Kali
New user
New user

Bericht door Kali » 08 nov 2011 14:39

Ik zou het ook gewoon vertellen.
Zit momenteel in exact dezelfde situatie en heb het nog geen half uur geleden tegen haar gezegd. Ik denk dat het helpt, zo hoef je er niet de hele tijd mee rond te lopen en kan je het een plaats geven.
You will never be happy if you continue to search for what happiness consists of. You will never live if you are looking for the meaning of life.
-Albert Camus-

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 08 nov 2011 16:33

Ana schreef:ik vraag me eigenlijk af waarom je zeker bent dat het niet wederzijds is?
Het lijkt voor mij dat je eigenlijk niet zeker bent, omdat je vermeld dat ze nogal gesloten is.. en je precies toch nog twijfelt..
(njaa ik kan fout zijn he ;) )
Ik zou het als ik van jou was, wel vertellen, je zegt zelf dat ze geen probleem heeft met holebis
dus kan ze al niet al te negatief reageren denk ik.
Ik kan trouwens wel begrijpen waarom je het wilt vertellen, je zit daar al zo een tijd mee, en dan wil je dat uiten.
Zo voelde ik me een tijd geleden ook, ik heb het verteld en heb er niet echt spijt van (het was niet wederzijds en dat wist ik, ) Ik voelde me beter nadat ik het had verteld.
Omdat ze zegt dat ze hetero is natuurlijk :wink: En omdat ze me nooit uit zichzelf 'aandacht' geeft :( Ik ga zelf heel veel met haar om en dan doet ze heel lief en oprecht vriendschappelijk.. maar moest ik niet op haar afstappen zou ze niet veel tegen me zeggen vrees ik. Dit ligt natuurlijk ook wel een beetje in haar persoonlijkheid, zo doet ze tegen iedereen, maar ik denk dat ze dat niet zou doen moest ze verliefd zijn!

In ieder geval: bedankt iedereen! Ik ben er jammer genoeg nog steeds niet helemaal uit..
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

IORR
Regular user
Regular user

Bericht door IORR » 22 nov 2011 01:24

Ik ben al een jaar verliefd op een meisje. Ik wist ook dat het niet wederzijds was, maar toch had ik gehoopt van wel 8)
'k Heb het haar enkele maanden geleden uiteindelijk toch verteld, omdat ik dacht dat ik dan makkelijker over haar zou geraken als ze mij echt zou afwijzen. Ze heeft mij inderdaad afgewezen (zij het op een heel vriendelijke manier) en ik ben nog steeds verliefd... Het heeft dus niet geholpen, integendeel... Eigenlijk ben ik nog verliefder nu.
Soms wou ik dat ze gewoon boos zou zijn en me zou negeren, misschien dat ik dan over haar zou kunnen geraken.

Ik zeg niet dat je het haar niet moet zeggen, daar moet je zelf over beslissen. Ik zou er gewoon niet van uitgaan dat, wanneer je het haar verteld, je gevoelens sneller zullen overwaaien, want het kan wel eens het omgekeerde effect hebben... :roll:

allstar
New user
New user

Bericht door allstar » 11 jan 2012 21:21

ik ben verliefd geweest op mijn beste vriendin uit mijn klas. ik heb het haar verteld, het maakte me kapot en ik vond het ook een kwestie van eerlijkheid.. eerst reageerde ze positief, ze zei dat het niet geefde en ze gaf me een knuffel. maar erna mijdde ze me wel wat. ik heb het er lastig mee gehad, maar ben altijd blij geweest dat ik teminste stond in de situatie waar ik moest staan. 't is gewoon eerlijkheid. marja zo was het bij mij ik weet niet of het bij jou va toepassing is of ik je geholpen heb. Allesinds, we waren allebei heel blij toen ik gevoelens kreeg voor een ander meisje (; we zijn altijd hele goede vriendinnen gebleven.

Gesloten