Dreads?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Dreads?

Bericht door Liro » 20 nov 2011 20:47

Wow en ik dacht dat dit gewoon een saai ja-neen topic ging zijn. Zal ik de modder laten aanrukken? :wink:

Het beïnvloeden van mensen kan inderdaad een machtig gevoel geven, Kikkerkop, maar die controle alleen.. mis je kwetsbaarheid nooit?
Je gooit mensen nogal makkelijk in dezelfde categorie op basis van weinig info lijkt me. Ik betwist niet dat uiterlijk iets zegt over innerlijk, maar een hakenkruis staat heeft een heel specifieke symboliek (zoals bv. een vlag ook heeft), dreads hebben die symboliek niet. Die vergelijking gaat dan ook totaal niet op.
Misschien heb je wel gelijk dat mensen met dreads meer.. hippie-achtig zijn over het algemeen (dat is je punt, denk ik), maar denk je niet dat je naast de eigenheid van veel personen kijkt en ook veel mist als je ze allemaal zo snel in een hokje steekt? Denk je dan dat 'homo zijn' ook veel zegt over iemands persoonlijkheid? Je zegt zelf dat je iemand innerlijk kan 'inschatten' op basis van uiterlijk, maar je hebt precies al het hele plaatje op basis van haardracht..

Nu, dat is misschien een discussie die best op een ander subforum gevoerd wordt 8)

En het is niet mijn plaats, noch noodzaak om hem te verdedigen maar.. ik vind je waarde-oordeel over Salomon nogal.. ik heb er moeite mee dat je zo sterk veroordeelt. Je vertrekt vanuit jouw eigen waarden, die me vrij traditoneel lijken overigens (dreads=hippies, genotsmiddelen=slecht, overspel=breken van relaties), om iets te veroordelen wat je niet kan begrijpen.
Als jij opzettelijk iemand aanvalt met de intentie om te kwetsen/beledigen, lijkt me dat meer fout dan iemand die een ander onbedoeld pijn doet door zijn of haar gevoelens te volgen. Intentie is nogal belangrijk.. en de jouwe was gericht op beledigen, de zijn was nooit gericht op het breken van een huwelijk.

Ik heb lichtjes het gevoel dat deze discussie uit de hand gaat lopen, dus misschien kunnen we het hier best bij laten, you know, mij het laatste woord geven :P

OT: ik vind dreads niet zo sexy eigenlijk :) maar het is nu ook weer niet iets waarvan ik direct zou zeggen 'neen, jij nooit'.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 20 nov 2011 21:50

JustMe_ schreef:Inderdaad, kinderknieën en Salamon gaven je een persoonlijk 'steek' (ik zal het zo maar benoemen), maar ik vind het zwak van je om dan terug op zo'n persoonlijke manier te reageren, met als bedoeling anderen te kwetsen! Hoe kan je zelfs zo schaamteloos iemand vergelijken met Hitler?
Mijn reactie was gericht eerder op Springbal, die blijkbaar niet door had dat mijn reactie sarcastisch was en blijkbaar echt denk dat ik niks anders te doen heb.
Dat de steek van Salomon, mij niets kan schelen heb ik toch wel duidelijk gemaakt denk ik.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kinderknieën » 20 nov 2011 22:03

Gooh Kikkerkop, ik vind u zone schimmel. Ik denk dat het tijd wordt dat je (bij voorkeur niet-klootzakkerige) vriendjes zoekt en buiten gaat spelen.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Zupi
Vader Abt

Bericht door Zupi » 20 nov 2011 22:11

Gaat dat kinderachtige gedoe hier nog lang duren? :roll: Als ge elkaar niet kunt uitstaan, so be it: daar bestaat een handige functie genaamd "Voeg vijand toe" (ignore) voor. Daarnaast is de PM functie ook zeer nuttig voor ad hominem beledigingen en verwensingen.

Dat geldt trouwens voor iederéén hier. Je moet geen beledigingen naar een ander zijn hoofd gooien omdat zijn mening niet overeenkomt met de uwe, of die mening nu genuanceerd is of niet. Iedereen gaat wel eens kort door te bocht, mezelf incluis. Live with it.

En vanaf nu gaan we on-topic blijven :)

OT:

Dreads kunnen best wel heet zijn. Bij de NMBS staat er vaak ene op de lijn Brugge-Kortrijk die mij keihard kan krijgen. 8) :ahem:

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 20 nov 2011 23:21

@Lori

Ik zal zoals Zupi zegt je een pm'tje sturen met mijn gedacht over heel dat intentie argument dat je daar te voorschijn tovert.

Ik koester tegen niemand haat en er is niemand dat ik niet kan uitstaan, dat ignore ding en dus weglopen van discussie vind ik trouwens dan weer kinderachtig. Maar inderdaad aan iedereen die zich irriteert aan mijn berichtjes, plaats me gewoon op je negeerlijst zoals Zupi voorstelt.
Spoiler! :
Afbeelding
Een graptje he.

Salomon

Bericht door Salomon » 21 nov 2011 11:00

Kikkerkop schreef:
JustMe_ schreef:Inderdaad, kinderknieën en Salamon gaven je een persoonlijk 'steek' (ik zal het zo maar benoemen), maar ik vind het zwak van je om dan terug op zo'n persoonlijke manier te reageren, met als bedoeling anderen te kwetsen! Hoe kan je zelfs zo schaamteloos iemand vergelijken met Hitler?
Mijn reactie was gericht eerder op Springbal, die blijkbaar niet door had dat mijn reactie sarcastisch was en blijkbaar echt denk dat ik niks anders te doen heb.
Dat de steek van Salomon, mij niets kan schelen heb ik toch wel duidelijk gemaakt denk ik.
Ik denk dat het je wel degelijk kan schelen, want anders had je nooit zo'n lage, laffe reactie gepost.
Laten we eerlijk zijn: je hebt me pijn gedaan met die reactie, proficiat. Ik hoop dat ik op deze manier je dag goed maak, dan is er tenminste iemand tevreden.

Salomon

Bericht door Salomon » 21 nov 2011 11:05

@ Zeepweg: sorry voor de vervuiling van je topic.

Om toch ook maar even OT te antwoorden: ik vind dreads leuk. Toen ik een puber was wilde ik zelf graag dreads, maar op mijn school mocht dat niet :roll: Daarna is het er eigenlijk nooit meer van gekomen.

Kikkerkop
Senior user
Senior user

Bericht door Kikkerkop » 21 nov 2011 17:13

Salomon schreef:Ik denk dat het je wel degelijk kan schelen, want anders had je nooit zo'n lage, laffe reactie gepost.
Laten we eerlijk zijn: je hebt me pijn gedaan met die reactie, proficiat. Ik hoop dat ik op deze manier je dag goed maak, dan is er tenminste iemand tevreden.
Nee hoor, integendeel, jij krijgt wat mij betreft een vrijgeleide om mij te beledigen en uit te schelden zoveel je maar wil en ik beloof dat ik er niet zal op reageren.

In elk geval, je moet je er niet slecht om voelen over gebeurd wat is met die man en zijn gezin, dat ligt in het veleden en die bruggen zijn opgeblazen. Laat vooral het schuldgevoel niet aan je knagen, daarvoor is het te laat en dat zou een te grote druk op jullie relatie hebben. Dus het enige wat je nu te doen staan is er voor zorgen dat al die miserie de moeite waard is en er iets mooi van maken he. ( en nee dit is niet sarcatisch of spottend)

Salomon

Bericht door Salomon » 21 nov 2011 17:36

Kikkerkop schreef:
Salomon schreef:Ik denk dat het je wel degelijk kan schelen, want anders had je nooit zo'n lage, laffe reactie gepost.
Nee hoor, integendeel, jij krijgt wat mij betreft een vrijgeleide om mij te beledigen en uit te schelden zoveel je maar wil en ik beloof dat ik er niet zal op reageren.

In elk geval, je moet je er niet slecht om voelen over gebeurd wat is met die man en zijn gezin, dat ligt in het veleden en die bruggen zijn opgeblazen. Laat vooral het schuldgevoel niet aan je knagen, daarvoor is het te laat en dat zou een te grote druk op jullie relatie hebben. Dus het enige wat je nu te doen staan is er voor zorgen dat al die miserie de moeite waard is en er iets mooi van maken he. ( en nee dit is niet sarcatisch of spottend)
Maar dat is wel precies wat jij toch zo graag wil, dat ik me er slecht over ga voelen? Je doet er alles voor. Ach, laat ook maar. Ik vraag me af waarom ik eigenlijk toelaat dat een onbekende op een forum me zo hard raakt. Aan de andere kant, op dit moment kan ik door alles geraakt worden.
En oh ja, ik heb op dit moment heel veel zin om een paar mensen uit te schelden, maar daar ben jij niet bij. Ik ga het dus ook niet doen, hoewel je afreageren soms fijn kan zijn, zelfs als het op de verkeerde is. Maar ik heb er ook de energie niet voor.

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 21 nov 2011 17:57

JustMe_ schreef:OT: Ik vind dreads bij sommige personen wel mooi, maar zou mijn haar nooit zelf zo doen! Ik vraag me af hoe hygiënisch dreads eigenlijk zijn, ik ken er niet zo veel van af..
Voor één of andere reden denk ik bij dreads ook altijd aan vet. :confi:
Niet dat ze er bij iedereen vettig uitzien. Gaat er trouwens veel werk in het verzorgen van die dingen?

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 21 nov 2011 18:19

Vorig jaar op een kamp was er een meisje die haar haar volledig in dreads had. Ze zei dat ze dat maar om de 3 maand ofzo moest wassen (met speciale shampoo voor dreads), als er echt modder in was gekomen ofzo spoelde ze ze wel even met water. Het duurde dan ook uren voor haar haar weer droog was en het haar onderhield zichzelf.
Ze heeft dan ook bij verschillende mensen van onze groep een dread gelegd maar na een klein jaar heb ik hem er toch uitgeknipt omdat er een rare knoop in geraakt was.

Ik vind het wel mooi, vooral als ze echt lang zijn :ahem: maar zelf denk ik niet ooit mijn hele haar zo te doen. Ik vind het wel nog altijd jammer dat ik die ene eruit heb moeten knippen.

Voor wie het zich moest afvragen: je kan dreads ook perfect verven.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 22 nov 2011 21:41

Totale turn-off. Niet vanwege de mogelijke ideologie van de drager, maar omdat het er mottig uitziet.

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 25 nov 2011 23:50

Kikkerkop schreef:
Springbal schreef: Doet dat dan geen pijn Kikkerkop?
Wat betreft Salomon, iemand die neukt met een getrouwde man, een man heeft weggelokt van zijn gezin en een scheiding op zijn geweten heeft en dan nog beweerd dat hij een katholiek zieltje heeft en mij dan veroordeelt, tja daar hecht ik geen waarde aan, een oordeel van zulke persoon, dat verwijs ik naar de vuilbak. Ik ging er vanuit dat je wel zou door hebben dat mijn reactie sarcastisch was en dat het allang duidelijk zou moeten zijn dat ik geen waarde meer echt aan morele oordelen van Salomon, simpelweg omdat alle zin voor moraal bij hem allang vervallen is.

Als een "beledigend" berichtje op een forum iemand al tot klootzak maakt.
Hoe gaan we dan iemand noemen die een huwelijk breekt, een gezin breekt, kinderen hun papa afpakt en een vrouw haar man steelt? Een verrijzenis van Hitler ?
Dsjeezes... 't zal wel gaan, zeker...

OT: non, merci. Zeker niet voor mezelf. Voor anderen, die doen wat ze zelf leuk en mooi vinden, hé.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 26 nov 2011 20:13

Ik vind het persoonlijk heel lelijk en ik zou het nooit doen.
Bij een meisje kan het mooi zijn als er maar 1 of 2 zijn. Bij een jongen is het een directe turn-off, hij kan dan nog de mooiste bovenlichaam hebben van de wereld. Het blijft een turn-off.
Wel wil mijn beste vriend er zetten en het zou hem wel staan. Bij sommige zou het staan en bij sommige niet.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 15 dec 2011 18:07

Aangezien ik niet echt vooroordeel aangelegd ben (lees: ik leg geen link met stinkende, onhygiënische mensen & Dreads) vind ik dreads supernice!

Ooit wou ik er zelf....tot ik m'n haar afsneed (alé niet allemaal he :wink: )
DUSSSS, nu geil ik op andere mensen die dat hebben!
WOOPWOOP!

toedels!
groetjes, van mij!

ps: Wow, discussie :o

lifeline
Regular user
Regular user

Bericht door lifeline » 15 dec 2011 18:38

Goh, dreads zijn niet aan mij besteed, ik zou er nooit mee staan... Maar bij sommige mensen is dat heel erg :love: :ahem:
He that composes himself is wiser than he that composes a book ~ Benjamin Franklin

Gesloten