dit is onbegonnen werk!!!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
dramaqueen_noukie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

dit is onbegonnen werk!!!

Bericht door dramaqueen_noukie » 12 okt 2011 16:57

hey iedereen...
ik weet al heeeeel lang dat ik mezelf aangetrokken voel door zowel mannen als vrouwen, het probleem is... uit de kast komen.
al mijn vrienden weten het (voor zover ik weet toch :wink: ) en als ik nieuwe mensen leer kennen dan vertel ik het ook redelijk snel...
maar mijn familie... :o ik KAN het hen gewoon ni vertellen!!! op mijn 16e (9 jaar geleden dus) heb ik eens een hint gegeven aan mijn ouders en mijn vader heeft meteen geroepen: 'als jij zo moest zijn (hij kon het zelfs ni uitspreken) dan ben jij mijn dochter ni meer!!!' het ironische is wel dat als hij in een film 2 vrouwen ziet kussen dat hij wel meteen daarop begint te geilen, alleen als hij twee mannen ziet kussen dan ist van 'bleigh' en 'allez seg, das toch WALGELIJK???' enz enz enz (NOG ironischer is dat ik ooit in de historiek van zijn internetbrowser heb gezien dat hij aan parkingsex doet met andere vrouwen dan mijn moeder EN mannen!!! :o ) in ieder geval, de relatie tussen mij en mijn vader is nooit geweest wat het moest zijn dus ik ga die ni verder verzuren, mijn moeder zei toen gewoon 'dan vraag ik mij toch af wat wij hebben misdaan in jouw opvoeding' :confi: ik heb het dus nooit aan iemand van mijn familie gezegd want ook mijn grootvaders (waarvan er nu een overleden is :cry: ) zijn fel tegen holebi's, mijn bomi (oma langs papa's kant) zou het ni begrijpen en mijn moeke (oma langs mama's kant) heeft al gezegd dat holebi zijn dat dat blijkbaar in is en dat veel jongeren doen alsof ze zo zijn om populair te zijn... om maar te zeggen, daar kan ik het ook niet kwijt
dan heb ik ongeveer een jaar geleden "het" eens tegen een tante gezegd die ik nog ni zo lang kende (met dat verhaal ga ik je ni vervelen, mijn familie zit HEEL ingewikkeld ineen) en die ook zo meteen van 'da KÁN ni en da MÁG ni en jezus hier en god daar' (ja zij is heeeel gelovig...) en ja verder gaat het dan ni he???
ik voel mij heel aanvaard door mijn vrienden en kenissen, zij maken der ABSOLUUT geen probleem van, maar tegen mijn familie kan ik het echt ni kwijt en dat kwetst mij ik heb het gevoel dat ik constant moet liegen en mezelf verbergen en dat is ook geen leven, geloof mij!!!
iemand hier die hetzelfde heeft meegemaakt of meemaakt???
xxx
only you can make me whole again !!!

eithnec
New user
New user

Re: dit is onbegonnen werk!!!

Bericht door eithnec » 13 okt 2011 20:32

ge wetet eh ik zal u altij aanvaarde zoals ge zijt:)
xxx
liefs
caro
puur op het gevoel

dramaqueen_noukie
New user
New user

Bericht door dramaqueen_noukie » 17 okt 2011 20:11

da wetek zusje, ten minste iemand!!!!
maar toch merci!!!!
veel kusjes
the one and only dramaqueen noukie :wink:
xxx
only you can make me whole again !!!

eithnec
New user
New user

Bericht door eithnec » 17 okt 2011 23:00

dramaqueen_noukie schreef:da wetek zusje, ten minste iemand!!!!
maar toch merci!!!!
veel kusjes
the one and only dramaqueen noukie :wink:
xxx
geen echte zussen hoor gewoon beste vriendinnen voor de duidelijkheid :)
puur op het gevoel

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 01 nov 2011 17:51

Waw, wat een aangrijpend verhaal :o
Ik begrijp je wel helemaal, een van mijn beste vrienden heeft helemaal hetzelfde probleem; Gelovige familie, niet durven outen,...

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, dus ga je niet erg goed kunnen helpen. Maar misschien moet je toch eens met je ouders erover praten? Vraag hen waarom ze een 'probleem' hebben met holebi's -het zijn toch ook maar gewone mensen-, het enige verschil is dat ze (ook) op hetzelfde geslacht vallen.

Ik zou dus echt eens tijd maken om met hen rond tafel te gaan zitten, en een goed gesprek te hebben, als ze echt van je houden, zullen ze je moeten accepteren zoals je bent :sun:

Lawstudent
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Lawstudent » 02 nov 2011 23:01

Ja ik ben in een soortgelijke situatie. Supergelovige familie en anti-holebi. Maar ik heb toch mij moed opgenomen en het tegen mijn ma en mijn tweelingbroer gezegd want ik voelde me slecht door ze het niet te vertellen. Alsof ik iets van ze verstopte en omdat we een vrij hechte gezin zijn was het te zwaar voor me om het niet te vertellen. Eerst even polsen natuurlijk en de terrein klaarmaken. Meer holebi gerelateerde nieuws vertellen, grappen, films en series bespreken wanneer er holebi's in voor komen, ... en de perfecte timing kiezen om het te vertellen. Bij mij was het de laatste zondag voor kerst want mijn ma vergeeft alles op kerst :lol: . Het werd 2 a 4 weken gezaag met "het is een ziekte" maar dat waaide daarna over. Met mijn broer was het later en hij heeft gewoon een lijst gemaakt wat ik mag en niet mag doen en hoewel het nog moeilijk is heb ik die gevoel niet meer dat ik lieg. De stress en de conflicten verdwijnen na een tijd en zolang ik het niet weer opflikker is er geen probleem, als ik een lief heb niet voor hun kussen enzo. Zij zijn ook de enigen die het weten in de familie.
Perfecte acceptatie zul je nooit hebben van je familie vermoed ik maar het liegen is het ergst. Een "dubbelleven" leiden is zwaarder dan meesten denken. Bereid je voor en hun voor. Vraag wat ze er tegen hebben en als je toch in conflict komt dan heb je al iets tegen je pa dat je kan gebruiken.

Zou je nog vragen willen stellen of wil je gewoon met iemand praten. Je kan me altijd pb'en.

xx Law
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 03 nov 2011 02:24

Lawstudent schreef:Ja ik ben in een soortgelijke situatie. Supergelovige familie en anti-holebi.

ik kom zelf ook uit een (diep-) christelijk gezin.

Ik ben blij dat je dat met een nevenschikkend voegwoord sorteert, hoewel ik de twee zelf als onverenigbaar zie. in de zin dat, als je (christelijk) gelovig bent, kan je a) geen mensen de deur wijzen b) is de maatstaf toch bemin uw naaste als uzelf, dus de vraag is hoe zou je zelf willen geliefd worden (gaat verder dan tolerantie) én de vaststelling dat niemand 'kwaad' wordt aangesaan

Soms vraag ik me af of ik ook zo was geweest als ik zelf geen homo was. Ik weet het niet, mijn oma (> 90j) en zeer gelovig, heeft er ook nooit een punt van gemaakt, ik hoopte dat ik dan een beetje zoals zij geweest was.
Lawstudent schreef: Met mijn broer was het later en hij heeft gewoon een lijst gemaakt wat ik mag en niet mag doen en hoewel het nog moeilijk is heb ik die gevoel niet meer dat ik lieg.
dat klinkt zeer raar (het stoot me zelfs tegen de borst), zeker met je broer die toch op gelijke voet staat, misschien begrijp ik het fout.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

KoenFrem
New user
New user

Bericht door KoenFrem » 14 nov 2011 17:36

Ik weet niet of je het ondertussen al gelukt is om je te outen, maar als je echt niet durft dan kunnen wij je misschien helpen. Wij maken het televisieprogramma 'uit de kast', en volgen daarvoor mensen die zich outen. In Nederland is er al een reeks gemaakt. Die afleveringen kan je bekijken op http://uitdekast.kro.nl/.

Het is niet evident om zo'n gevoelig thema op TV te brengen, maar de Nederlanders zijn daar volgens mij heel goed in geslaagd. Wij willen hetzelfde doen. En dat er nood is aan zo'n programma dat zal jij ook wel begrijpen. De meeste hetero's hebben geen idee hoe groot het taboe nog altijd is. Als een aantal mensen hun verhaal op TV vertellen dan kan dat toch wel het een en ander in beweging brengen en voor meer begrip zorgen.

Als je mee zou doen, dan is er eigenlijk geen weg terug. Dan weet je dat je het zal vertellen. Wij zullen je daarbij steunen. Denk er eens over na. Je kan ons mailen op: uitdekast@fremantlemedia.com.

Maar of je nu meedoet of niet, alleszins veel succes gewenst.

Gesloten