verliefd op hetero, vertellen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

verliefd op hetero, vertellen?

Bericht door JustMe_ » 25 sep 2011 13:25

Heey allemaal,

Ik zit al een aantal maanden met een enorme verliefdheid. Het probleem is dat ze hetero is (dat zegt ze toch in ieder geval, anderen zeggen dat ze een goede 'pot' zou zijn). Ik ben echt helemaal gek op haar en weet echt niet wat ik moet doen. We zijn niet echt héél goede vriendinnen maar we schieten wel heel goed op met elkaar. Ik zou haar eigenlijk graag laten merken dat ik misschien wel iets voor haar voel (ze moet niet meteen weten dat ik écht helemaal gek ben op haar en mijn leven met haar wil delen, want dat zou haar helemaal afschrikken). Hoe moet ik dit in godsnaam aanpakken?

Ik weet dat de kans enorm klein is dat het wederzijds is dus daar reken ik ook niet op. Wel wil ik mijn gevoel graag delen met haar want ik word gek van mezelf als ik het nog langer voor mezelf moet houden. Ik wil natuurlijk ook niet dat er zo'n enorm gênante situatie tussen ons ontstaat, dan heb ik nog liever dat ik ze nooit meer hoef te zien.

Terwijl ik dit neerschrijf, bedenk ik me dat het echt een slecht idee is om het haar te vertellen. Maar ik vrees dat het de enige manier is om het een beetje van me af te kunnen zetten. Zolang ik het haar niet vertel, blijf ik hoop hebben en wordt de verliefdheid alleen maar erger.

Wat moet ik nu doen? Ik ben echt verward :(
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Naiteki
New user
New user
Geslacht: Man

Re: verliefd op hetero, vertellen?

Bericht door Naiteki » 16 okt 2011 18:32

ik ken je situatie, zit namelijk in 1 die klein beetje erger is
mijn beste vriend waar ik ook zo goed met kan opschieten is hetero, en ik heb er ook gevoelens voor, zou het hem ook graag willen vertellen, maar dan zit je idd met het feit, zou hij mij nog aanspreken, of moet hij totaal niets meer van mij weten
hij weet wel bij mij dat er aan aantrekking is tot sex maar niet tot verliefdheid
weet jouw vriendin eigenlijk dat je lesbish of bi bent?
het is inderdaad niet makkelijk met zo gevoelen opgekropt te zitten
wat mijn situatie alleen erger maakt, ik woon samen met die kerel
en ik speel liever mijn liefde kwijt dan mijn vriendschap
wat ik ook daarmee wil zeggen het gaat met onze vriendschap echt super goed tussen ons, en wil niet als ie het weet en negatief antwoord terug krijg het onze vriendschap zou verwarren en verandern

Hannie
New user
New user

Bericht door Hannie » 16 okt 2011 23:18

Hey,
Als ik u verhaal lees, is het net alsof je over mijn gevoelens hebt geschreven.
Ik heb echt exact hetzelfde meegemaakt, echt 2 jaar suuuuppppppeeeer verliefd! Ik heb ook enorm getwijfeld of ik het haar zou zeggen. kheb haar dan ook gevraagd om es af te spreken om es te babbelen, maar ik heb het dan uiteindelijk toch weer afgezegd... Twijfel twijfel twijfel. Omdat ik 100% zeker was dat ze hetero is, heb ik beslist om het (voorlopig) toch maar niet te zeggen. In u geval, zou ik het wel doen denk ik, dan kan je uzelf niets verwijten (als je ziet dat ze later toch een relatie heeft met een meisje). Ik ken het meisje natuurlijk niet, dus ik kan wel maar moeilijk inschatten hoe zij zou reageren...

De keuze is aan jou, hopelijk heb je hier iets aan =)

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 17 okt 2011 18:03

JustMe_ schreef:Heey allemaal,

Ik zit al een aantal maanden met een enorme verliefdheid. Het probleem is dat ze hetero is (dat zegt ze toch in ieder geval, anderen zeggen dat ze een goede 'pot' zou zijn). Ik ben echt helemaal gek op haar en weet echt niet wat ik moet doen. We zijn niet echt héél goede vriendinnen maar we schieten wel heel goed op met elkaar. Ik zou haar eigenlijk graag laten merken dat ik misschien wel iets voor haar voel (ze moet niet meteen weten dat ik écht helemaal gek ben op haar en mijn leven met haar wil delen, want dat zou haar helemaal afschrikken). Hoe moet ik dit in godsnaam aanpakken?

Ik weet dat de kans enorm klein is dat het wederzijds is dus daar reken ik ook niet op. Wel wil ik mijn gevoel graag delen met haar want ik word gek van mezelf als ik het nog langer voor mezelf moet houden. Ik wil natuurlijk ook niet dat er zo'n enorm gênante situatie tussen ons ontstaat, dan heb ik nog liever dat ik ze nooit meer hoef te zien.

Terwijl ik dit neerschrijf, bedenk ik me dat het echt een slecht idee is om het haar te vertellen. Maar ik vrees dat het de enige manier is om het een beetje van me af te kunnen zetten. Zolang ik het haar niet vertel, blijf ik hoop hebben en wordt de verliefdheid alleen maar erger.

Wat moet ik nu doen? Ik ben echt verward :(
Jouw verhaal doet mij echt denken aan mijn verhaal :roll:
De eerste keer dat ik echt 'verliefd' was op een meisje, was 2 jaar geleden. En jammergenoeg was zij ook hetero, en heb ik het haar nooit verteld... :x

Pimcake
Regular user
Regular user

Bericht door Pimcake » 20 okt 2011 10:31

Zou toch opletten... Je kan er je vriendschap door verliezen in het ergste geval.
Ik had dit ook eens voor en had het haar verteld. Ze heeft me maanden genegeerd vooraleer ze terug wou praten..
Maar ik denk wel, als het een echt goede vriendin is, ze je niet zal laten vallen. Misschien wordt het in het begin wat vreemd. Misschien heeft ze dezelfde gevoelens als jij, maar durft ze deze eveneens niet te uiten...
Ikzelf zou een beetje subtiel proberen te polsen en op kleine (non-verbale) reacties letten in het algemeen: hoe ze naar je kijkt, hoe ze zich gedraagt bij anderen en bij jou... . Wie weet....
Het geluk in je leven hangt af van de aard van je gedachten...

ignacee
New user
New user

Bericht door ignacee » 20 okt 2011 20:38

ik heb nu exact hetzelfde probleem!!!! :!: :!:
ik zie hem wel niet zo veel.
dus dat is misschien een goede kant van mijn probleem (of een slechte kant)
maar weet je wat de rest zegt moet je niet te veel rekening mee houden kijk vooral naar jou en haar gevoelens!

veel succes!
x

Sharon
New user
New user

Bericht door Sharon » 24 okt 2011 20:00

Hallo hallo!
Zoals al gezegd is, zullen vele holebi's zich herkennen in jouw verhaal. Het is dus ook volkomen "normaal" om zoiets mee te maken. Natuurlijk wel erg frusterend voor jou.
Ghoh, of je het vertelt aan je vriendin, hangt eigenlijk ook een beetje af van haar: is zij het type dat het erg zou vinden moest je gevoelens hebt voor meisjes (én dan specifiek voor haar)? Probeer daar vooral eerst wat achter te komen, denk ik, om toch een beetje te zien hoe zij tegenover dit thema staat.
Wat ook belangrijk is om in je achterhoofd te houden ... Moest blijken dat je vriendin effectief hetero is, zal het opbiechten van jouw gevoelens aan haar daar weinig aan veranderen. Ze zal dus, ongeacht jouw gevoelens voor haar, nooit meer dan een 'gewone' vriendin kunnen zijn voor jou, hoe pijnlijk dat ook klinkt.

Groetjes en veel succes.
Het leven is een toneelstuk waar we niet hebben kunnen voor repeteren. Zing, lach, dans, bemin en beleef elk moment van je leven zo intens mogelijk, vóór het doek valt en het toneelstuk eindigt zonder applaus ... (Charlie Chaplin)

ElkM
New user
New user

Bericht door ElkM » 26 okt 2011 17:41

Oh heb al een paar keer zo'n situatie meegemaakt.

De enige manier om erover te raken is geen contact meer te hebben, dat kllinkt hard, maar is de enige manier om over iemand heen te raken waarvan je weet dat het toch nooit iets kan worden. Bij mij heeft het een jaar geduurd eer ik over haar heen was, bij de anderen een paar maand. Hangt ook er vanaf hoe intens je verliefdheid juist is. En ook als je dan toevallig wel iemand tegenkomt die je hart steelt en je gewoon wegblaast met haar aanwezigheid, dan geraak je daar ook over ;) (dat is wat er mij overkomen is ^^)

Veel sterkte! En gevoelens slijten echt wel, het heeft alleen tijd nodig (en mss geen contact meer)

Gast

Bericht door Gast » 27 okt 2011 22:55

ik heb precies hetzelfde meegemaakt

ik heb meer dan een half jaar iets gevoeld voor me beste vriend
door omstandigheden heb ik hem dan een jaar lang niet kunnen zien
en ik heb mezelf heel dat jaar lang kwalijk genomen dat ik het hem nooit gezegd had
nadat ik dan onverwacht opnieuw contact met hem had
heb ik meteen afgesproken met hem en heb het hem toen ook verteld

Het was een van de belangrijkste dingen (naast men outing) dak ooit heb gedaan
en ik heb er nog altijd geen spijt van

arne

arneboy
Regular user
Regular user

Bericht door arneboy » 27 okt 2011 23:00

ik heb precies hetzelfde meegemaakt

ik heb meer dan een half jaar iets gevoeld voor me beste vriend
door omstandigheden heb ik hem dan een jaar lang niet kunnen zien
en ik heb mezelf heel dat jaar lang kwalijk genomen dat ik het hem nooit gezegd had
nadat ik dan onverwacht opnieuw contact met hem had
heb ik meteen afgesproken met hem en heb het hem toen ook verteld

Het was een van de belangrijkste dingen (naast men outing) dak ooit heb gedaan
en ik heb er nog altijd geen spijt van

arne
gay and i love it

Ana
New user
New user

Bericht door Ana » 07 nov 2011 23:56

Ik ben ook voorstander van vertellen
Ik denk vooral dat het goed is voor jezelf , en niet zo zeer om die ander van gedacht ze veranderen ofzo.. Dan weet je waar je staat, en kan je miss beter over die persoon geraken als ze idd hetero blijkt te zijn.
cheer up honey I hope you can, there is something wrong with me,my mind is filled with silvery stars

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 14 nov 2011 21:32

ElkM schreef:Oh heb al een paar keer zo'n situatie meegemaakt.

De enige manier om erover te raken is geen contact meer te hebben, dat kllinkt hard, maar is de enige manier om over iemand heen te raken waarvan je weet dat het toch nooit iets kan worden. Bij mij heeft het een jaar geduurd eer ik over haar heen was, bij de anderen een paar maand. Hangt ook er vanaf hoe intens je verliefdheid juist is. En ook als je dan toevallig wel iemand tegenkomt die je hart steelt en je gewoon wegblaast met haar aanwezigheid, dan geraak je daar ook over ;) (dat is wat er mij overkomen is ^^)

Veel sterkte! En gevoelens slijten echt wel, het heeft alleen tijd nodig (en mss geen contact meer)
Dat had ik net toen ik haar ontmoette :-? Plots had ik door wat het écht is om verliefd te zijn! Ik dacht altijd dat ik wel wist hoe het voelt om verliefd te zijn, maar sinds ik haar ken is het voor mij duidelijk dat dit HET is! Het onbeschrijflijke gevoel dat iedereen altijd probeert te beschrijven, maar waar weinigen in slagen!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

neon09
New user
New user

Bericht door neon09 » 27 nov 2011 15:35

[edit]

Gesloten