(burgerlijk ingenieur:) architectuur?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

(burgerlijk ingenieur:) architectuur?

Bericht door JustMe_ » 20 sep 2011 20:36

Hallo iedereen,
Misschien niet echt een onderwerp voor op WJNH, maar weet niet waar ik anders deze vraag moet stellen.
Ik zit nu in het 6de middelbaar en moet dus stilletjes aan een studiekeuze gaan maken voor volgend jaar. Ik ben een creatief en kunstzinnig type en wil hier zeker iets mee doen, maar ik volg ook wetenschappen-wiskunde (met 8 uur wiskunde) waardoor ik toch ook een redelijk hoog niveau moet aankunnen. Nu twijfel ik dus tussen Architectuur (hoge school) of burgerlijk ingenieur: architectuur (universiteit). Ik ben vooral bang dat burgerlijk ingenieur: architectuur te zwaar voor me gaat zijn, want ik ben niet echt een goede student (ik studeer wel voldoende, maar niet echt veel). Langs de andere kant zou ik het jammer vinden om hoge school te doen als ik ook een universitair diploma zou kunnen halen. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met deze keuze.

Moest ik voor burgerlijk ingenieur: architectuur gaan moet ik ook nog een universiteit kiezen (Brussel, Leuven of Gent). Weet iemand waar kan informatie kan vinden over welke universiteiten het beste zijn voor deze richting?

Alvast bedankt! x
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

dr_kat
Regular user
Regular user

Re: (burgerlijk ingenieur:) architectuur?

Bericht door dr_kat » 22 sep 2011 19:32

Dat is natuurlijk een beetje een keuze tussen hart en verstand,in dat opzicht dat je liefde voor kunst waarschijnlijk je eerder richting architectuur zal duwen,terwijl als je het puur naar toekomstmogelijkheden enzo beziet ingenieurswetenschappen ongetwijfeld meer mogelijkheden geeft.
Of je die studies aan zal kunnen denk ik niet dat je daar nu al zorgen over moet maken,je motivatie eens je bezig bent,en een hoop extra factoren zullen daar dan de doorslag over geven.
Je kan op verschillende fora wel info vinden over hoe studenten studierichtingen ervaren (ik denk dat zelfs het gamersforum 9lives een hele sectie onderwijs heeft) en ga een keertje naar opendeurdagen van de hogeschool en universiteiten,praat met de aanwezige studenten en proffen en zie voor jezelf waar je jezelf het beste thuisvoelt,waar je jezelf het beste ziet functioneren als student en als mens . websites van studentenclubs van een bepaalde richting hebben ook vaak fora,kan je ook zo in contact treden met studenten die al die richting doen enzovoort

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 22 sep 2011 20:22

Mag ik zeggen dat architectuur op hogeschool niveau ook een master (academische bachelor/ master) is. Beide richtingen zijn knokken. Verder heb je (enkel in Brugge) ook nog de richting toegepaste architectuur. Dit is hogeschool ook en weliswaar een professionele bachelor.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 22 sep 2011 20:24

Ik ken een paar mensen die architectuur doen aan het Sint Lucas in Gent en zeker tijdens het jaar is dat enorm zwaar door alle projecten.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

dr_kat
Regular user
Regular user

Bericht door dr_kat » 22 sep 2011 21:23

Voor alle duidelijkheid,ik wil helemaal niet beweren dat architectuur minder zwaar is dan ingenieurswetenschappen,of minder inspanningen vereist.
Wat ik wou aangeven is dat ik denk dat ingenieurs heel makkelijk op de arbeidsmarkt terechtkunnen. Of dat een reden moet zijn om te kiezen voor de ene of de andere studie is een heel ander debat natuurlijk. Rationeel gezien waarschijnlijk wel,maar persoonlijk denk ik gewoon dat iedereen vooral zijn passie en interesse moet nastreven.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 07 okt 2011 21:30

Ik moet nu eigenlijk ook kiezen (zit ook in zesde jaar wetenschappen-wiskunde) en Normaal gezien krijg je in de loop van het jaar nog vele brochures binnen. Ook kan je eens gaan kijken op de site van de UK Leuven. De keuze ligt wel volledig bij jou. Ik zou, als ik jou was, veel informatie opzoeken over beide richtingen en dan kijken wat jou het beste ligt. informatie over het verschil tussen beide vind je op: http://eng.kuleuven.be/toekomstigestude ... bouwk-arch en op http://www.kuleuven.be/integratie/profi ... eur_archit

Je moet gewoon zien in welk profiel je het beste past en in welke je het meest geïnteresseerd bent, dan kom je er wel ;)
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Gesloten