(burgerlijk ingenieur:) architectuur?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

(burgerlijk ingenieur:) architectuur?

Bericht door JustMe_ » 20 sep 2011 20:36

Hallo iedereen,
Misschien niet echt een onderwerp voor op WJNH, maar weet niet waar ik anders deze vraag moet stellen.
Ik zit nu in het 6de middelbaar en moet dus stilletjes aan een studiekeuze gaan maken voor volgend jaar. Ik ben een creatief en kunstzinnig type en wil hier zeker iets mee doen, maar ik volg ook wetenschappen-wiskunde (met 8 uur wiskunde) waardoor ik toch ook een redelijk hoog niveau moet aankunnen. Nu twijfel ik dus tussen Architectuur (hoge school) of burgerlijk ingenieur: architectuur (universiteit). Ik ben vooral bang dat burgerlijk ingenieur: architectuur te zwaar voor me gaat zijn, want ik ben niet echt een goede student (ik studeer wel voldoende, maar niet echt veel). Langs de andere kant zou ik het jammer vinden om hoge school te doen als ik ook een universitair diploma zou kunnen halen. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met deze keuze.

Moest ik voor burgerlijk ingenieur: architectuur gaan moet ik ook nog een universiteit kiezen (Brussel, Leuven of Gent). Weet iemand waar kan informatie kan vinden over welke universiteiten het beste zijn voor deze richting?

Alvast bedankt! x
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

dr_kat
Regular user
Regular user

Re: (burgerlijk ingenieur:) architectuur?

Bericht door dr_kat » 22 sep 2011 19:32

Dat is natuurlijk een beetje een keuze tussen hart en verstand,in dat opzicht dat je liefde voor kunst waarschijnlijk je eerder richting architectuur zal duwen,terwijl als je het puur naar toekomstmogelijkheden enzo beziet ingenieurswetenschappen ongetwijfeld meer mogelijkheden geeft.