Holibi's ontmoeten + &Of

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Kids In Love
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Holibi's ontmoeten + &Of

Bericht door Kids In Love » 08 aug 2011 17:40

Hey mede-forumers !

Ik heb een vraagje..
Ik zou graag meer holibi's leren kennen,
Hebben jullie al ervaring met dergelijke, hoe hebben jullie holibi's er leren kennen ?
Ik ben van de streken van Leuven, en morge is er zo praatcafé van &Of, mss moet ik daarheen ? Gaan jullie toevallig ook ?
..ik vind het stiekem een beetje eng, er is zo'n instapmoment aan de panos maar ik ben helemaal nog niet uit de kast, alleen een paar van mijn vrienden weten het.. wat als iemand mij dan ziet ?
Ik zou heel graag een vriendinnetje willen maar je vind nu ook niet bepaalt achter elke hoek een lesbisch meisje...
Vanwaar kennen jullie je liefje ? :)
Alvast bedankt ! :D xx
Breathe for love tomorrow .
Cause there's no hope for today.. .

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Holibi's ontmoeten + &Of

Bericht door Echo » 08 aug 2011 21:57

Heyla!

Ik kan je &Of enkel maar aanbevelen! De medewerkers zijn supervriendelijk en hartelijk, en meestal zijn er wel nog andere mensen die ook op onthaal gaan.

En zo hard valt het niet op dat je net bij een groepje holebi's staat. Er zullen geen vlaggen worden gewapperd en zo :)

Gewoon doen, en dan kun je nog zien of het je bevalt of niet. :)

En leuke meisjes ontmoeten, kun je enkel door buiten te komen. En o.a. holebijongerengroepen is daar een manier voor... :wink:

Succes! :hugs:
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Kids In Love
New user
New user

Bericht door Kids In Love » 08 aug 2011 23:06

Bedankt voor je reactie :)
Ik denk dat ik t er toch maar ga op wagen !
:merci:

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 09 aug 2011 01:11

succes.
laat maar es weten hoe t geweest is.heeft enof nu ook -19 werking dan?
dat wist ik niet.
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Kids In Love
New user
New user

Bericht door Kids In Love » 09 aug 2011 16:28

sporty- schreef:succes.
laat maar es weten hoe t geweest is.heeft enof nu ook -19 werking dan?
dat wist ik niet.
Op de site staat geen minimum leefdtijd..
Er staat alleen jongeren tot 30 jaar..

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 09 aug 2011 16:36

&Of heeft geen specifieke min19-werking, maar laat je dat niet afschrikken :wink:
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Kids In Love
New user
New user

Bericht door Kids In Love » 09 aug 2011 17:01

Ik hoop maar dat ik niet de enige -19-er ben.. :roll:

snagster
Regular user
Regular user

Bericht door snagster » 18 aug 2011 22:06

Hey,

Ik zit in &of, en ik heb daar toch al veel mensen leren kennen.

Ik ben de eerste keer naar een onthaalmoment voor een praatcafe gegaan. Zelf had ik ook heel wat zenuwen, maar dat is allemaal heel goed meegevallen!

Zeker doen zou ik zo zeggen!

groetjes!

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 19 aug 2011 16:27

Kids In Love schreef:Ik hoop maar dat ik niet de enige -19-er ben.. :roll:
Het zijn inderdaad grotendeels studenten of werkenden, maar laat je daar niet door afschrikken. De meesten hangen wel graag nog eens het kind uit :angelface: . Laat uw horizonten verbreden en kom gewoon af. Als het te 'volwassen' is naar uw zin, zie je dat dan wel.

sinnedc
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door sinnedc » 21 aug 2011 00:58

snagster schreef:Hey,

Ik ben de eerste keer naar een onthaalmoment voor een praatcafe gegaan. Zelf had ik ook heel wat zenuwen, maar dat is allemaal heel goed meegevallen!

groetjes!
Ben jij daar alleen naar toe geweest? En hoe moet ik me zo een onthaalmoment voorstellen?

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Re: Holebi's ontmoeten + &of

Bericht door Galimatias » 21 aug 2011 10:14

sinnedc schreef:
snagster schreef:Hey,

groetjes!
Ben jij daar alleen naar toe geweest? En hoe moet ik me zo een onthaalmoment voorstellen?
Eigenlijk zijn er twee soorten activiteiten die zich richten op mensen die nieuw bij &of zijn: 'instapmomenten' en 'onthaalmomenten'. Dat onderscheid is op het eerste gezicht niet zo gemakkelijk om te maken - ik had het zelf ook eerst niet helemaal door. :)

Een instapmoment
- is een aangekondigde activiteit die vóór een andere activiteit plaatsvindt;
- is specifiek bedoeld voor wie graag wat mensen leert kennen vooraleer een activiteit van start gaat;
- is doorgaans in (kleine) groep, namelijk met de mensen die, net als jij, 'nieuw' zijn bij &of.

Een onthaalmoment
- is niet noodzakelijk verbonden aan een andere activiteit (je kan er eentje aanvragen op een tijdstip dat en dag die jou het gemakkelijkst uitkomt, gesteld dat een vrijwilliger van het onthaalteam zich kan vrijmaken - wat zelden een probleem is);
- is bedoeld als persoonlijk gesprek tussen iemand die met bepaalde vragen en/of problemen zit en iemand die een luisterend oor biedt en, waar mogelijk, raad;
- kan zowel face-to-face als online (vroeger was er msn-onthaal; vanaf nu gaat dat via de &of-website.

Hopelijk ben ik erin geslaagd om het onderscheid iets duidelijker te maken, zodat je weet waaraan je je kunt verwachten en zelf kunt beslissen welke optie voor jou het meest geschikt lijkt. Bij het Ben je nieuw?-deel van de &of-website vind je een uitgebreider overzicht van de verschillende mogelijkheden, trouwens. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 21 aug 2011 12:51

ikzelf ben vrijwilliger bij de roze joker (holebivereniging voor mensen met een beperking) en we overwegen nu ook meer instap-en onthaalmomenten te doen.welke van de twee vinden jullie t meest aan te raden?

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Re: Holebi's ontmoeten + &of

Bericht door Galimatias » 21 aug 2011 13:00

sporty- schreef:ikzelf ben vrijwilliger bij de roze joker (holebivereniging voor mensen met een beperking) en we overwegen nu ook meer instap-en onthaalmomenten te doen.welke van de twee vinden jullie t meest aan te raden?
Goh, beide opties hebben hun voordelen: sommige mensen voelen zich wel goed in hun vel, maar kennen nog niemand of nog niet veel mensen bij een vereniging. Voor hen zijn die introductiemomenten heel erg handig, aangezien je op die manier al wat mensen leert kennen vóór een activiteit van start gaat. Zelf ben ik indertijd ook pas naar &of-café en activiteiten gegaan toen ik een aantal mensen kenden die daar naartoe gingen. :)

Voor iemand die graag eens - in zijn/haar eentje - een babbel doen met iemand die een luisterend oor biedt, dan is het onthaal daar meer voor geschikt. Vandaar ook dat we bij &of (heel wat andere verenigingen doen dit eveneens) die verschillende opties aanbieden, om onze werking zo laagdrempelig mogelijk te maken en zo veel mogelijk mensen te kunnen bereiken. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 21 aug 2011 13:10

mja zo denk ik er ook een beetje over.kwou maar eens jullie meningen horen omdat de meningen een klein beetje verdeeld waren op de vergadering en ik had beloofd es te zien hoe t bij andere verenigingen zat.zelf zijn mijn ervaringen ook een beetje verschillend van vereniging tot vereniging en leeftijd tot leeftijd.
heel in t begin koos ik meer voor een onthaalgesprekje en later ging ik gewoon met vrienden mee naar een activiteit of een cafe of fuif van een andere vereniging waar zij bij waren

Gesloten