Enige holebi in een hetero vriendengroep?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Kletmarjet
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Enige holebi in een hetero vriendengroep?

Bericht door Kletmarjet » 07 dec 2011 00:01

Ik ben vrijwel ook de enige holebi van mijn vriendengroep. Problemen heb ik er niet echt mee, behalve dat ik niemand heb voor eens een holebifuifje ofzo te doen...

Meestal meng ik mij minder in liefdesgesprekken, zeker omdat ik single ben. Al heb ik wel een paar vrienden waar ik al mijn gevoelens kwijt kan en mijn hart kan luchten, dus vind ik het niet zo erg. Ik amuseer mij heel goed met mijn vrienden en niemand doet lastig om wie ik ben, en dat is het bijzonderste.

Het enige wat aan mij knaagt is dat ik nog nergens sta op relationeel gebied. In vergelijking met de meeste van mijn vrienden loop ik echt achter. Bijna al mijn vrienden hebben een vaste relatie terwijl ik nog altijd nergens sta. Als ik dan zie dat enkele van mijn vrienden tezamen wonen met vriend of vriendin, 2 van hen gaan volgend jaar trouwen en vorige week is er een vriend van mij vader geworden...

Ooit zal er op dit vlak bij mij ook eens schot in de zaak komen, maar ik hoop stiekem dat dit toch niet meer te lang gaat duren.. :lol:
When all is said and done, the weather and love are the two elements about which one can never be sure.

Neska
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Neska » 22 feb 2012 15:34

Ik heb ook geen enkele holebi in mijn vriendengroep. Maar er is nu wel een nieuw meisje op mijn weekendwerk die biseksueel is. Ik heb wel het gevoel dat ik er zal mee overeen komen. We hebben ook al over die dingen gepraat en ik moet zeggen dat dat veel leuker is tegen haar dan als je het tegen je hetero vrienden erover hebt.

Lily
New user
New user

Bericht door Lily » 02 jun 2012 23:48

Ik ben de enige holebi in mijn vriendenkring. De man van mijn beste vriendin gaat er eigenlijk nog het leukste mee om. Laat me dan zijn laatste nieuwe lingeriecatalogus zien want 'ik apprecieer dat tenminste'. Zijn vrouw apprecieert dat niet, nee ;-).

Angel
New user
New user

Bericht door Angel » 03 jun 2012 01:31

Op school ben ik ook de enige holibi in mijn vriendengroep. Mijn mede holibiers zijn van school af of gestopt.
Maar ik heb daar ook geen problemen mee dat ik daar nu de enige ben. Zij doen niet moeilijk om het feit dat ik zo ben, alleen kunnen ze soms verdomd rare vragen stellen :P

In mijn vriendengroep buiten school zitten er wel nog veel holibis :)

Sfinx
Regular user
Regular user

Bericht door Sfinx » 03 jun 2012 11:35

Op school en in mijn vriendenkring ben ik de enigste holebi.

Dat maakt me niets uit, alleen zou ik nu wel meer holebi jongeren willen leren kennen.
de stap om alleen naar zo'n activiteiten te gaan, is net iets te moeilijk voor mij denk ik.
Heel misschien wil een hetero vriend meegaan naar spunk ofzo.

Maar dat is waarschijnlijk ook niet de juiste manier :)
"Oh for the return of the romantic age, where one's heart leapt at the sight of ankle slipping into a handsome cab...
Now its Clunk, Click, Strip Off Quick."

Well said, Mr Humphries, well said.

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 03 jun 2012 15:43

Sfinx schreef:Op school en in mijn vriendenkring ben ik de enigste holebi.

Dat maakt me niets uit, alleen zou ik nu wel meer holebi jongeren willen leren kennen.
de stap om alleen naar zo'n activiteiten te gaan, is net iets te moeilijk voor mij denk ik.

Waarom zou je het niet doen ? Je hebt er toch niks mee te verliezen ?

xCaroline
New user
New user

Bericht door xCaroline » 04 jun 2012 09:42

Sfinx schreef: Op school en in mijn vriendenkring ben ik de enigste holebi.

Ik ken ook geen holebi's in mijn omgeving, toch niet in mijn dichte omgeving, als in dicht genoeg om er ergens mee naartoe te gaan of erover te praten. Ik vind de stap om alleen naar een activiteit te gaan ook wel groot. Je bent er dan nog nooit geweest en kent er eigenlijk niemand.. Dat vind ik wel jammer, want ik zou het wel graag willen, het is een goede manier om mensen te leren kennen denk ik.

Kiwi
Regular user
Regular user

Bericht door Kiwi » 04 jun 2012 18:22

xCaroline schreef:
Ik ken ook geen holebi's in mijn omgeving, toch niet in mijn dichte omgeving, als in dicht genoeg om er ergens mee naartoe te gaan of erover te praten. Ik vind de stap om alleen naar een activiteit te gaan ook wel groot. Je bent er dan nog nooit geweest en kent er eigenlijk niemand.. Dat vind ik wel jammer, want ik zou het wel graag willen, het is een goede manier om mensen te leren kennen denk ik.
Zelfde situatie.
Ben wel een aantal keren, gespreid over 4 jaar, naar VG geweest, en Spunk, met iemand van het forum, maar zonder iemand te leren kennen daar eigenlijk... Misschien omdat ik ook niet echt iemand ben die zou afstappen op iemand? Of omdat ik mijn 'zotte zelf' nog wat in toom hield, tussen vreemden. Of omdat ik nog niet out was...
Want, wat ik wel merk, sinds ik out bent (in Gent nog maar een half jaar...), dat het makkelijker gaat... Met 8 hetero vriendinnen naar Spunk (ja hoor, ze wilden dat allemaal eens meemaken ;-) ), met een vriend en bevriende holebi's naar Playground vorig week...

Het begint eigenlijk nu pas op gang te komen, omdat ik er zelf, persoonlijk, veel opener voor sta, ook naar mijn bevriende hetero-omgeving, die niet twijfelen om eens mee te gaan. Automatisch zit je in een 'vertrouwelijker kliekje', waardoor alles meer vanzelf gaat, minder geforceerd.

Dus, enige holebi of niet in je hetero vriendengroep, persoonlijke instelling (en die van je heterovrienden uiteraard...) doet veel hoor ;-)

Sfinx
Regular user
Regular user

Bericht door Sfinx » 06 jun 2012 10:59

sinnedc schreef:

Ik heb er inderdaad niets mee te verliezen, maar de stap is groot, en al denk ik zelf als ik met een hetero vriend naar spunk zou gaan ik het sterk betwijfel of ik wel nieuwe mensen zou leren kennen :).

Mss moet ik minder nadenken en meer doen :p
"Oh for the return of the romantic age, where one's heart leapt at the sight of ankle slipping into a handsome cab...
Now its Clunk, Click, Strip Off Quick."

Well said, Mr Humphries, well said.

Kiwi
Regular user
Regular user

Bericht door Kiwi » 06 jun 2012 13:20

Of meer heterovrienden meenemen ;-) Mss is er ook een verschil tussen heterovrienden of heterovriendinnen meepakken.

Mijn vriendinnen zaten in ieder geval als 'kippen zonder kop' rond te lopen, op zoek naar 'ne match'.. uhum..

ikzoutniewete
Regular user
Regular user

Bericht door ikzoutniewete » 13 jun 2012 20:12

Sfinx schreef:
sinnedc schreef:

Ik heb er inderdaad niets mee te verliezen, maar de stap is groot, en al denk ik zelf als ik met een hetero vriend naar spunk zou gaan ik het sterk betwijfel of ik wel nieuwe mensen zou leren kennen :).

gewoon doen, heb ik ook gedaan.
gekeken wie er nog ging van het forum (wel gezorgd dat ik iemand ervan herkende).
en was wel plezant om nieuwe mensen te ontmoeten.

pj
life is short break the rules forgive quickly kiss slowly love truly laugh uncontrollably.

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 15 jun 2012 23:42

ikzoutniewete schreef:
Sfinx schreef:Ik heb er inderdaad niets mee te verliezen, maar de stap is groot, en al denk ik zelf als ik met een hetero vriend naar spunk zou gaan ik het sterk betwijfel of ik wel nieuwe mensen zou leren kennen :).

gewoon doen, heb ik ook gedaan.
gekeken wie er nog ging van het forum (wel gezorgd dat ik iemand ervan herkende).
en was wel plezant om nieuwe mensen te ontmoeten.

pj
Huhu .. ge moet daar niet bij nadenken. Oké, ik ben ook niet alleen geweest toen maar uiteindelijk ga je er ook naartoe om andere mensen te leren kennen e.d. En bij &of (bij ons in Leuven) is er altijd een instapmoment voor nieuwe mensen die - als ze alleen zouden zijn gekomen - direct kennis kunnen maken met anderen.

Spreek gewoon met iemand af als je niet alleen wil gaan, die dan ook gaat en zo leer je direct anderen kennen :)

Lotteke
New user
New user

Bericht door Lotteke » 27 aug 2012 19:34

Ik ben ook enige holebi in vriendengroep moet je fier opzijn

hellyeah
New user
New user

Bericht door hellyeah » 28 aug 2012 00:25

Lotteke schreef:Ik ben ook enige holebi in vriendengroep moet je fier opzijn
Ik snap echt niet waarom je er fier moet op zijn dat je Enige holebi bent in je vriendengroep? Dan lijkt het net alsof je het voor de aandacht doet en net DAT probeer ik te vermijden.
face it and embrace it..

Dan91
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dan91 » 21 nov 2012 19:42

Klinkt zoooooo bekend.

Op dit moment 'n vriendin van me die lesbisch is, 2 vrienden die hom zijn en nog 's 2 vrienden die bi zijn - bij hun kan ik dus wel terecht. Wel anders geweest:p

In m'n vriendenkring op de middelbare school wist niemand het, buiten m'n beste vriendin(aangezien ik haar al ken van kindsbeen af zat zij te jammeren dat ik ergens mee zat... wat ook zo was, smoorverliefd zijn op 'n knap mansmens). Zij vond het maar 'raar' en probeerde me er eerst van af te brengen, maar nu doet ze er gelukkig chill over. Ik mis't soms wel kunnen meepraten over knappe jongens etc, maar als het over relaties gaat dan zijn mensen - maakt niet uit of 't man of vrouw is - geneigd om naar mij te komen omdat ik, so they say, de situatie gewoon vanop 'n afstand bekijk.

Nu is't anders, m'n groep van vorig jaar was gevarieerd:p heel open over seksualiteit enzo en er zat een Lesbienne in die gewoon meegrapte als't over knappe meiden ging. Dit jaar zitten er echter 'n paar grappige mensen tussen die steeds homo-grappen willen verkondigen.

Daarom dit forumpje:) Zo m'n vriendenkring wat verruimen.
Don't you cry for the lost
Smile for the living

Gast

Bericht door Gast » 23 nov 2012 07:23

Ik ga altijd iet drinken of doen met een hele hoop hétéros...
Vind ik echt niet erg, ik amuseer mij altijd te pletter!!

De enige holebi waar ik wekelijks iets mee doe is mijn beste vriendin ^^

hellyeah
New user
New user

Bericht door hellyeah » 04 jan 2013 18:14

Ik ging regelmatig alleen naar evenementen en leerde daar dan volk kennen. Maar ik begrijp natuurlijk ook dat dit niet voor iedereen weggelegd is aangezien ik overdreven sociaal ben. Het is niet zo vanzelfsprekend om zomaar ergens mensen aan te spreken of om de stap te zetten ergens naartoe te gaan zonder dat er iemand meegaat. Ondertussen heb ik op een half jaar wel al een leuk vriendennetwerk uitgebouwd binnen de holebi-society en kan ik nu wel met hen meegaan naar holebifeestjes. Ondanks dat ik vaak naar holebi feestjes ga, komen er ondertussen toch ook vaak hetero-vriend(inn)en mee die er totaal geen problemen mee hebben om tussen allemaal holebi's te staan. Dit vergemakkelijkt de hele situatie ook natuurlijk. Een grote aanrader vind ik persoonlijk de holebibewegingen voor als je nog niemand kent om samen mee uit te gaan. Meestal is er een instapmoment waar je toch al wat mensen kan leren kennen om dan zo de grote groep trotseren. Zo kan je daar mensen leren kennen om misschien samen eens weg te gaan met een groepje.

Voor iedereen die een beetje angstig is om de stap te zetten. Gewoon verstand eventjes op 0 zetten en gaan, want voor je het weet, vallen alle zenuwen plots weg en voel je je helemaal op je gemak. Ik ben ook al bij &of meegegaan een paar keer, dus als mensen bang hebben en niet helemaal alleen willen gaan, wil ik wel altijd meegaan voor morele steun! ;)

grtz
face it and embrace it..

Icecream
New user
New user

Bericht door Icecream » 04 jan 2013 22:47

Er zijn geen holebi's in mijn vriendenkring..ik kan perfect plezier maken met mijn heterovrienden!
Maar als het over liefde gaat sta je daar maar ja te knikken..
Waarschijnlijk omdat niemand weet dat ik homo ben. Ach ze komen er wel achter :)
A career is born in public - talent in privacy.

kristof
New user
New user

Bericht door kristof » 07 jan 2013 10:43

bij mij in de vriendengroep is het niet anders
bijna iedereen is hetero, maar de meesten hebben het wl goed opgenomen toen ik er voor uit kwam. Opzich heb ik er geen probleem mee, want ik amuseer mij keigoed met die mensen, toch zou ik graag eens wat meer holebi's leren kennen.

Eduard87
Regular user
Regular user

Bericht door Eduard87 » 06 feb 2013 21:45

zelfde soort verhaal hier. In mijn beste vriendengroep weet nog niemand het. Ik ben er zelf pas achter en heb soms het gevoel nog nergens te staan op relationeel gebied. Ik amuseer me enorm in die vriendengroep maar bij de vraag of ik al een relatie heb sla ik steevast toe. Zoals velen hier zou ik wel graag wat meer holebivrienden leren kennen maar is die stap niet zo makkelijk.

kortom in grote lijnen hetzelfde als hier al veel gezegd is en dat geeft hoop niet alleen te zijn!
:D
We mortals have many weaknesses; we feel too much, hurt too much or too soon we die, but we do have the chance of love.

Gesloten