Enige holebi in een hetero vriendengroep?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
captainoneye
New user
New user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Enige holebi in een hetero vriendengroep?

Bericht door captainoneye » 16 jul 2011 21:03

Hallo!

Misschien komt dit ergens anders op het forum al terug, al heb ik het niet meteen gevonden...

Ik heb als holebi bijna uitsluitend heterovrienden. Over het algemeen heb ik daar geen problemen mee, maar soms knaagt het toch wel een beetje dat als het over liefdeszaken gaat, ik altijd een beetje de vreemde eend ben.

Ik ben daar waarschijnlijk niet alleen in. Wat zijn jullie ervaringen?

Secret2
Experienced user
Experienced user

Re: Enige holebi in een hetero vriendengroep?

Bericht door Secret2 » 16 jul 2011 22:11

Ik heb ook bijna geen dichte holebi-vrienden. Op dit moment heb ik daar geen probleem mee, het is mij zelfs opgevallen hoe vaak ik met sommige vriendinnen over holebi-gerichte dingen praat! Maar misschien komt dat doordat de zus van één hen ook lesbisch is...
captainoneye schreef: soms knaagt het toch wel een beetje dat als het over liefdeszaken gaat, ik altijd een beetje de vreemde eend ben.
Wat bedoel je precies met liefdeszaken? Uiteindelijk, als het over relaties enzo gaat, kan je je waarschijnlijk toch wel inleven in hun situatie (en vice versa) om mee te praten? Met een jongen of met een meisje, een relatie blijft toch een relatie? Of ben ik hier verkeerd?
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

fender1995
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door fender1995 » 16 jul 2011 22:13

ik heb dat ook, maar praat gewoon mee (ook als het over jongens ga ik keur wel aluwel ik er noppes aan vind)
maar als ik een schoon meiske zie lopen zeg ik dat ook,
voor mensen die dat nie weten is dat soms nogal raar, of mensen die me pas kenne
ik ben er trot op dat ik een beetje uit de boot val
aluwel ik leuk zou vinden dat er nog een lesbisch meisje zou zijn

xx

Jan148
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Jan148 » 16 jul 2011 22:30

Dat heb ik ook, maar trek me daar niets van aan hoor en stoort me ook niet :)
Heb sowieso wel mensen waar ik mee kan praten als het over relaties gaat (men broer bv.), en ik kan men ei ook altijd kwijt op een aantal fora wat ook deugd kan doen!

En ik ben gewoon open daarover hoor. Laatst waren men vrienden bezig over wat voor een heet 'wijf' Shakira wel niet is. Waarop ik zei: 'ja zeker, maar Shakira niet alleen, haar vent is ook jum jum'. Vrienden lagen plat, haha :D
This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!

captainoneye
New user
New user
Contacteer:

Bericht door captainoneye » 17 jul 2011 14:58

Secret2 schreef:Wat bedoel je precies met liefdeszaken? Uiteindelijk, als het over relaties enzo gaat, kan je je waarschijnlijk toch wel inleven in hun situatie (en vice versa) om mee te praten? Met een jongen of met een meisje, een relatie blijft toch een relatie? Of ben ik hier verkeerd?
Nee, je bent zeker niet verkeerd :) Gohja, ik weet niet goed wat ik daarmee bedoel eigenlijk! Misschien ligt het aan het feit dat ik wel niet zo snel een opmerking zal geven als "wow, die is knap" over een meisje dan, terwijl ik dat vroeger over jongens wel deed... Ik mis het gewoon een beetje om voluit te kunnen meepraten denk ik. En veel vrienden beginnen nu in de samenwoonfase te geraken, en ik ben dan de enige zonder vaste relatie omdat dat nu eenmaal niet zo vlot loopt om iemand te leren kennen als bij hen. En dat laatste lijken zij niet altijd zo goed te begrijpen.

Tja, 't zal de combinatie zijn van ik die me er wat onwennig bij voel en zij die volop aan 't settelen zijn, I guess :)

Jan148
Regular user
Regular user

Bericht door Jan148 » 17 jul 2011 15:17

captainoneye schreef:
Secret2 schreef:Wat bedoel je precies met liefdeszaken? Uiteindelijk, als het over relaties enzo gaat, kan je je waarschijnlijk toch wel inleven in hun situatie (en vice versa) om mee te praten? Met een jongen of met een meisje, een relatie blijft toch een relatie? Of ben ik hier verkeerd?
Nee, je bent zeker niet verkeerd :) Gohja, ik weet niet goed wat ik daarmee bedoel eigenlijk! Misschien ligt het aan het feit dat ik wel niet zo snel een opmerking zal geven als "wow, die is knap" over een meisje dan, terwijl ik dat vroeger over jongens wel deed... Ik mis het gewoon een beetje om voluit te kunnen meepraten denk ik. En veel vrienden beginnen nu in de samenwoonfase te geraken, en ik ben dan de enige zonder vaste relatie omdat dat nu eenmaal niet zo vlot loopt om iemand te leren kennen als bij hen. En dat laatste lijken zij niet altijd zo goed te begrijpen.

Tja, 't zal de combinatie zijn van ik die me er wat onwennig bij voel en zij die volop aan 't settelen zijn, I guess :)
23 en al settelen is ook nog best vroeg... ik ben 22 en denk voorlopig echt nog niet aan settelen :)
Maar kan wel begrijpen dat dat het moeilijker maakt...
This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 17 jul 2011 15:26

Ik ben ook de enige holebi in mijn onmiddellijke vriendenkring. Soms stoor ik mij daar aan en voel ik me niet volledig op mn gemak bij hen, meestal trek ik mij dat niet aan. Enkel als de gesprekken gaan over concrete liefdeszaken of toekomstplannen wordt het soms wat problematisch. Zo waren we laatst hypotheses aan het formuleren over 'waar staat X binnen 5 jaar'. Iedereen liet zijn fantasieën over kinderen, huwelijksplannen, carrières etc. de vrije loop. Bij mij kwamen ze echter niet verder dan wat flauwe grapjes over of ik in een jurk of pak zou trouwen. Op zo'n momenten kan ik niet veel meer dan wat groen lachen :-? . Meestal is het echter eerder het 'vrijgezel zijn', dan het 'holebi-zijn' dat me mezelf anders doet voelen; en daarin ben ik gelukkig niet de vreemde eend in de vriendenkring. Ik probeer over relaties en seks gewoon zo neutraal mogelijk mee te praten. Uiteindelijk zijn die gevoelens en de daarmee samenhangende problemen bij hetero's zowel als bij holebi's inderdaad bijna krak hetzelfde.
captainoneye schreef:ik ben dan de enige zonder vaste relatie omdat dat nu eenmaal niet zo vlot loopt om iemand te leren kennen als bij hen. En dat laatste lijken zij niet altijd zo goed te begrijpen.
Yep, op dat vlak hebben mijn vrienden ook geen al te groot inlevingsvermogen. Bij mij hebben ze eerder het omgekeerde beeld :D Ik heb al veel moeten aanhoren hoe lucky ik wel ben, en hoeveel moeite zij wel hebben moeten doen om iemand te vinden. 'Ik heb tenminste een platform, terwijl het bij hen zo moeilijk is om contact te leggen en hun gevoelens t.o.v. iemand te laten blijken'. Aja, dat verklaart natuurlijk waarom ik nog steeds geen relatie heb gehad :roll: Maar, in hun ogen is dat gewoon te wijten aan het feit dat ik een 'atypische homo' ben, wat ze daar ook mogen onder verstaan :roll:

Kreamcake_
New user
New user

Bericht door Kreamcake_ » 17 jul 2011 21:56

als het gaat om 'hogeschoolvrienden' ben ik ook zeker en vast de enige holebi in het gezelschap. Dit vind ikzelf soms echt frustrerend omdat de meiden altijd praten over de coole jongens en hun avonturen en me steeds raar bekijken als ik niet meepraat (wat niet lukt aangezien ik er niets vanaf weet).
in't secundair was dat nog niet zo erg, onze vriendengroep was heel erg open voor allerlei dingen, ik was (in sommige kringen) nog steeds de enige holebi maar er werd wel interesse getoond voor mijn geaardheid wat ik heel hard op rij stelde :D! De jongens deden mee met het spelletje 'puntjes geven aan de wijven' :p.. ook al ben je soms de enige holebi in een gezelschap, als ze interesse in jouw geaardheid vertonen vind ik het helemaal niet erg :)..
ik trek nu wel al meer en meer op met holebi's omdat het natuurlijk gemakkelijker is om contacten te leggen en vrienden te maken maar dan nog :).. ik heb nog tal van hetero vrienden.
ik denk dat het gevoel dat je krijgt in een vriendengroep afhangt van hoe goed je groep aan elkaar vast gehecht is..als dit heel hecht is zal het je ook minder irriteren dat je de enige holebi bent, als dit contact minder goed in elkaar zit zal je dit mss meer dwars zitten. niet?

captainoneye
New user
New user
Contacteer:

Bericht door captainoneye » 18 jul 2011 10:00

Kreamcake_ schreef:ik denk dat het gevoel dat je krijgt in een vriendengroep afhangt van hoe goed je groep aan elkaar vast gehecht is..als dit heel hecht is zal het je ook minder irriteren dat je de enige holebi bent, als dit contact minder goed in elkaar zit zal je dit mss meer dwars zitten. niet?
Ja, da's misschien wel waar... Ik denk nu ook vooral aan mijn "uitgebreidere" vriendengroep, de mensen waar ik niet héél close mee ben maar wel regelmatig zie. Bij echt goeie vrienden stelt het probleem zich al veel minder, die zijn ook best geïnteresseerd :) Al voel ik me dan soms toch nog steeds wat "anders". 't Zal wel aan mij liggen :wink:
Stevieboy schreef:Meestal is het echter eerder het 'vrijgezel zijn', dan het 'holebi-zijn' dat me mezelf anders doet voelen; en daarin ben ik gelukkig niet de vreemde eend in de vriendenkring. Ik probeer over relaties en seks gewoon zo neutraal mogelijk mee te praten. Uiteindelijk zijn die gevoelens en de daarmee samenhangende problemen bij hetero's zowel als bij holebi's inderdaad bijna krak hetzelfde.
True! En da's bij mij ook wel wat zo!
Stevieboy schreef:Yep, op dat vlak hebben mijn vrienden ook geen al te groot inlevingsvermogen. Bij mij hebben ze eerder het omgekeerde beeld :D Ik heb al veel moeten aanhoren hoe lucky ik wel ben, en hoeveel moeite zij wel hebben moeten doen om iemand te vinden. 'Ik heb tenminste een platform, terwijl het bij hen zo moeilijk is om contact te leggen en hun gevoelens t.o.v. iemand te laten blijken'. Aja, dat verklaart natuurlijk waarom ik nog steeds geen relatie heb gehad :roll: Maar, in hun ogen is dat gewoon te wijten aan het feit dat ik een 'atypische homo' ben, wat ze daar ook mogen onder verstaan :roll:
Haha! Ocharme :wink:
Jan148 schreef:23 en al settelen is ook nog best vroeg... ik ben 22 en denk voorlopig echt nog niet aan settelen :)
Maar kan wel begrijpen dat dat het moeilijker maakt...
Ik ook niet echt, maar als je afstudeert en dergelijke, begin je de "druk" van buitenaf zo wel een beetje te voelen...

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 16 aug 2011 19:41

tgo ik heb da ook wel een beetje .. mijn dichte vrienden zijn allemaal hetero.. en soms maakt dit het ook wel moeilijk als ze over relaties praten.. als ze over nen mooie jongen praten,, kan ik nie echt meepraten want da boeit me nie zo hard.. maar tegenwoordig probeer ik dan ook gewoon mijn mening te geven.. ookal maakt die niet echt uit.. ik vind het ook niet gemakkelijk om zo in de groep te gooien van "ooh da vind ik een mooie". Ma da begint ook wel te beteren.. alé overtlaatst heb ik op een kamp wel veel kunne praten daarover.. of ze hielden er toch rekening mee.
maar .. je bent dus niet de enige!

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 07 nov 2011 17:17

Ik ben ook de enige holebi in mijn vriendengroep maar heb hier geen problemen mee. Natuurlijk kan ik niet meepraten over seks met jongens, maar dat maakt me niets uit :wink: blijf ik tenminste wel een beetje op de hoogte, voor moest het er toch ooit van komen!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

inyourshadows
New user
New user

Bericht door inyourshadows » 07 nov 2011 20:13

JustMe_ schreef:Ik ben ook de enige holebi in mijn vriendengroep maar heb hier geen problemen mee. Natuurlijk kan ik niet meepraten over seks met jongens, maar dat maakt me niets uit :wink: blijf ik tenminste wel een beetje op de hoogte, voor moest het er toch ooit van komen!
Haha, bij mij is het net hetzelfde! Of dan zijn ze weer jongens aan het keuren en dan denk ik: "Oh nee, die is echt lelijk!" :p
Tomorrow is the first day of the rest of your life.

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 18 nov 2011 22:47

In mijn dichte vriendenkring ben ik ook de enige. Ik heb daar geen problemen mee. Een relatie is een relatie en liefde is liefde dus wanneer we over zo'n dingen praten doe ik gewoon normaal mee. Wanneer ze dan beginnen te praten om mij te koppelen omdat ik de enige vrijgezel ben :o en ik begin te praten over jongens dan zie ik wel dat ze ongemakkelijk zijn. Dat vind ik dan wel wat minder maar dit is zelden.
Wel begin ik naar holebi activieiten te gaan en dankzij de forum ken ik ook enkele homo's en lesbische meiden om de groep wat te varieren. Ik voel me wel wat makkelijker wanneer een knappe jongen voorbij loop en zie dat ik niet de enige jongen ben die het heeft opgemerkt.

In een heterowereld te leven is leuk en ik heb daar geen problemen mee maar soms naar de holebi-wereld gaan doet wel goed.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 19 nov 2011 10:06

Mijn vrienden staan echt heel open voor holebi's. In de les zitten we dan jongens te bekijken enzo en mijn vrienden kunnen daar ookheel open over praten. Trouwens als je hetero-vrienden hebt, kun je samen met de meisjes jongens beoordelen hé, altijd gezellig !!! ;)

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 19 nov 2011 11:28

In mijn vriendengroep wordt ook nog onderling afgesproken en met degene waar ik het best overeenkom kan ik er wél over praten. Maar als we in grotere groep afspreken valt het mij wel elke keer op dat, als het rondje 'hoe is het met u liefdesleven gesteld?' ik altijd word overgeslaan! Nochtans ben ik er zeker van dat in dat groepje iedereen het weet. Ik denk dat ik op één na iedereen zelf heb ingelicht. Die andere zal het dus ook wel weten. En aangezien ik nog altijd vrijgezel ben, kan ik er ook niet zelf over beginnen...
every new beginning comes from some other beginning's end

radiomargaux
New user
New user
Contacteer:

Bericht door radiomargaux » 21 nov 2011 00:52

Ik heb verschillende vriendengroepen. Ben al wel vaak "de enigste holebi" geweest, maar ik ga liever om in heterogroepen, ik voel me daar meer op mijn gemak. Qua liefdeszaken kan ik er met hen ook wel goed over praten :)
I'm just looking for a good time

Winter*
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Winter* » 23 nov 2011 15:58

Ik ben altijd de enige holebi geweest in mijn vriendenkring en heb daar nooit problemen mee gehad. Zoals al werd aangehaald is een relatie toch een relatie en maakt geslacht daarbij geen verschil.
Het enige wat mij daarbij een beetje tegen de borst stuit is het feit dat ik nooit naar holebi-activiteiten ben geweest, waardoor ik ook weinig andere holebi's ken. Enerzijds omdat ik met mijn hetero vrienden geen holebibijeenkomsten opzoek en anderzijds omdat de stap om er alleen naartoe te gaan toch wel groot is.

Ondertussen ben ik al 6 jaar uit de kast, maar holebivrienden heb ik nog steeds niet. :-)
Ontroerd
is met
een
lepeltje

Jan148
Regular user
Regular user

Bericht door Jan148 » 23 nov 2011 22:03

Winter* schreef:Ik ben altijd de enige holebi geweest in mijn vriendenkring en heb daar nooit problemen mee gehad. Zoals al werd aangehaald is een relatie toch een relatie en maakt geslacht daarbij geen verschil.
Het enige wat mij daarbij een beetje tegen de borst stuit is het feit dat ik nooit naar holebi-activiteiten ben geweest, waardoor ik ook weinig andere holebi's ken. Enerzijds omdat ik met mijn hetero vrienden geen holebibijeenkomsten opzoek en anderzijds omdat de stap om er alleen naartoe te gaan toch wel groot is.

Ondertussen ben ik al 6 jaar uit de kast, maar holebivrienden heb ik nog steeds niet. :-)
Hah, ik zit net in hetzelfde schuitje! :p
Maar, ik ga deze vrijdag voor het eerst naar een holebi activiteit! In men eentje. Ik heb daar afgesproken met iemand van de organisatie, die me dan naar de rest van de groep zal begeleiden en mij even introduceren :)
Het is een beetje eng om alleen te gaan, maar als ik het niet doe ga ik nooit andere holebi's leren kennen :p

nasster
New user
New user
Contacteer:

Bericht door nasster » 30 nov 2011 00:56

Ik heb ook lang alleen maar heterovrienden gehad, wat ik op zich niet erg vond. en vroeger was dat al helemaal niet lastig, want het duurde nogal lang eer ik voor mezelf uitgemaakt had dat ik op vrouwen viel. voordien werd ik altijd verliefd op jongens maar klopte er iets niet.
het veranderde tot ik in mijn masterjaar geschiedenis verliefd werd op een lesbisch meisje. en vorig jaar deed ik een ma-na-ma aan de VUB. we zaten met slechts 30 man in de klas ofzo, maar 3 van mijn vrienden bleken toevallig holebi te zijn. en een biseksueel meisje heeft er een half jaar overgedaan om te weten te komen of ik lesbisch was (ze durfde het niet rechtstreeks te vragen - wat grappig was) en is sindsdien een van mijn beste vrienden geworden.

achteraf gezien vind ik het toch leuk om ook holebivrienden te hebben. al zijn het er maar 5.

Sidsel

Bericht door Sidsel » 30 nov 2011 19:29

ik dacht altijd dat ik omgeven werd door hetero's maar na een tijdje blijk ik belangen niet de enige te zijn. Ik denk dat een van mijn vrienden zelfs op een bepaald moment 'OOKAL?!' zei, wat algemene hilariteit en team spirit onder de gays teweegbracht. Ik denk dat het nooit een punt is geweest voor de rest. Zoals hierboven al gemeld werd, relaties zijn relaties, en ik denk dat we allemaal redelijk biseksueel zijn en evenveel mening hebben over beide seksen. In fact het zijn mijn hetero vriendinnen die het meest van al andere vrouwen openlijk aantrekkelijk vinden. haha het is bijna gelijkverdeeld, en geen van ons is echt thuis in de hele holebi wereld. Ik denk dat al mijn heterovriendjes vanzelf mee gaan als we bijvoorbeeld besluiten naar de lido te gaan met nieuwjaar.

Gesloten