Wat als...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Mieniemuis
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Wat als...

Bericht door Mieniemuis » 23 mei 2011 17:42

Hoi aan de forumwereld!

Ik ben nieuw hier, beetje onwennig, maar ik ga hier toch mijn hoofdje eens leeg posten,
want mijn arme hersenen houden het niet meer :)

Wat als...
Je HET vriendje hebt waar iedereen van droomt: zo mooi om naar te kijken, zo leuk om naar te luisteren en zo heerlijk om mee te lachen?
Je samen een toekomst hebt uitgestippeld die er geweldig uitziet?

En wat als het enige wat je kan denken is dat je nog eens de lippen van een meisje op de jouwe wil voelen en het lichaam van dat meisje naast jouw lichaam? Dat je gewoon nog eens wil weten hoe het voelt om al jouw liefde voor een meisje te voelen?

Meer hoef ik niet kwijt, ik ben al blij dat ik het gewoon eens kan typen:
dat op deze manier mijn hersenkronkels en -spinsels hun weg hebben gevonden naar de buitenwereld...

Mieniemuis
I am my own special creation.

hellyeah
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Wat als...

Bericht door hellyeah » 23 mei 2011 20:30

hey Mieniemuis
het is niet echt een vraag eh die ' wat als...'.
voor mij is het vrij duidelijk. als je gelukkig bent bij je vriendje, waarom zou je dan nog twijfelen?
of misschien druk je net te hard op 'het perfecte idee' van jouw relatie.
liefde is voor mij nog altijd de hoofdregel. je relatie kan er misschien perfect uit zien, maar zolang je gevoelens iets anders zeggen, zou ik er toch eens serieus over nadenken. wie weet hou je jezelf voor de gek.
maar zoals ik al eerder zei, als je je gelukkig voelt bij je vriendje. hou het dan zo en laat die gedachten gewoon los.

grtz :rock: hellyeah!
face it and embrace it..

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 23 mei 2011 22:31

hellyeah schreef:hey Mieniemuis
Bijzonder goed antwoord, denk ik er zelf van.
Natuurlijk de vraag is wat zeggen mijn gevoelens, je kan ook niet verwachten dat het spannend, leuk en boeiend blijft kussen en alles wat daar op en rond is als je al lang in een relatie zit.
Ik zie eigenlijk het probleem niet, het is niet omdat je ook eens een vrouw zou willen dat daarom je relatie met je vriend niet goed is.
Met andere woorden kan niemand je hier ooit een antwoord op geven.
Maar als je werkelijk zo'n goede relatie hebt met je lief, vertel het hem dan, wees eerlijk, vertel hem ineens het hele verhaal, niet iets achter houden omdat het te hard zou aankomen, achteraf komt het veel harder aan. Dan zal je het kunnen laten rusten, daarvoor niet.

groetjes
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

sko'jieh
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door sko'jieh » 30 mei 2011 21:43

Anderzijds kan je natuurlijk dè geweldige relatie hebben waar iedereen van droomt en waarvan je aan iedereen wil tonen hoe gewèldig ze wel niet is, maar toch met dat gevoel blijven zitten van hoezouhetmeteenmeisjezijn tot dat gevoel uiteindelijk zo vaak opduikt en groeit dat het je perfecte relatie net kapotmaakt.
Zit je met dat gevoel uit nieuwsgierigheid of omdat je merkt dat er iets niet klopt? ("het enige wat je kan denken" klinkt niet echt veelbelovend)
Heb je het er al over gehad?

Ik wou niets liever dan blijven bij de jongen en vond ook dat ik een betere relatie had dan wiedanook en zag de toekomst helemaal zitten, dus ik gaf niet toe aan dat gevoel van 'wat als' (omdat daaraan denken alleen al voelde als de jongen bedriegen). Maar uiteindelijk 'bedrieg' je de jongen meer door er net nièt over na te denken. Ga eens zitten en vraag je eerlijk af of dat gevoel òòit gaat overgaan en of het niet dieper zit dan gewoon een 'wat als'.
Oeps.

captainoneye
New user
New user
Contacteer:

Bericht door captainoneye » 07 jun 2011 22:39

Dit klinkt herkenbaar...
Je zal inderdaad zelf moeten uitmaken/aanvoelen of je verder kan in je relatie en je "erover kan zetten", of of de gedachten aan dat meisje te sterk worden... Bij mij persoonlijk was het het laatste, en ook al was de stap toen om de relatie stop te zetten heel zwaar, ik voel nu (4 jaar later) dat het de juiste beslissing is geweest.

Succes!

sko'jieh
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door sko'jieh » 07 jun 2011 22:45

captainoneye schreef:Ook al was de stap toen om de relatie stop te zetten heel zwaar, ik voel nu (4 jaar later) dat het de juiste beslissing is geweest.
Oei, vier jaar later pas?
Oeps.

Mieniemuis
Regular user
Regular user

Bericht door Mieniemuis » 30 jun 2011 17:24

Dankjulliewel al voor de reacties!

Ik weet echt dat ik best echt eerlijk ben met mijn vriend en hem gewoon moet vertellen wat ik voel, maar dat is 'oh cliché cliché' niet zo eenvoudig als ik zou willen of eigenlijk juist wel eenvoudig, maar ik ben waarschijnlijk gewoon een bange schijter:)

@sko'jieh: het gaat mij niet om nieuwsgierigheid, ik heb al een relatie gehad met een vrouw. Het gaat gewoon meer om het gevoel dat er inderdaad iets ontbreekt! Ook al werd ik gek van die vrouw en zij waarschijnlijk ook van mij, toch voelde ik mij in die relatie iets meer op mijn plaats dan in mijn huidige relatie. Ik denk dat ik gewoon niet gemaakt ben om met een jongen samen te zijn, maar dat vind ik, ook al ben ik er al 24 en ook al heb ik al een relatie gehad met een vrouw, toch nog steeds niet gewoon gemakkelijk om dat te aanvaarden.
Of zoiets:)

@captainoneye: 4 jaar is een lange tijd... Misschien heb ik die tijd ook wel nodig, maar ik hoop van niet: tegen dan zal ik al veel te ver gesetteld zijn in deze relatie.

Heel veel liefs aan iedereen!
I am my own special creation.

Lionelle
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Lionelle » 01 jul 2011 12:42

captainoneye schreef:Dit klinkt herkenbaar...
Je zal inderdaad zelf moeten uitmaken/aanvoelen of je verder kan in je relatie en je "erover kan zetten", of of de gedachten aan dat meisje te sterk worden... Bij mij persoonlijk was het het laatste, en ook al was de stap toen om de relatie stop te zetten heel zwaar, ik voel nu (4 jaar later) dat het de juiste beslissing is geweest.
Succes!

Ken het ook helemaal. Bij mij heeft het ook 3 jaar geduurd vooraleer ik dan durfde te zeggen van neen, dit lukt nooit...
We're all allowed to believe in things that don't exist!

The only real voyage of discovery consists not in seeing new landscapes, but in having new eyes. (Marcel Proust)

captainoneye
New user
New user
Contacteer:

Bericht door captainoneye » 21 jul 2011 13:05

Oei, ik had dit topic niet meer echt verder gevolgd... Ik voelde het wel sneller dan na 4 jaar hoor. Geen paniek dus! :D

sko'jieh
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door sko'jieh » 21 jul 2011 18:43

Mieniemuis schreef:Ik denk dat ik gewoon niet gemaakt ben om met een jongen samen te zijn, maar dat vind ik, ook al ben ik er al 24 en ook al heb ik al een relatie gehad met een vrouw, toch nog steeds niet gewoon gemakkelijk om dat te aanvaarden.
Begrijpelijk, zeker als je een relatie hebt met een droomjongen. Of als je speelt met de vraag of je niet ook 'iets', maar dan iets anders, zou missen in een relatie met een meisje. Dat zijn dingen die je niet kan weten, die niemand kan weten. Als je al lang in een relatie bent en blijft met de jongen en die gedachte tegen je wil in steeds blijft terugkeren, kan dat zo frustrerend zijn dat het toch alles kapot maakt. Hoe voel je je bij de gedachte dat jullie relatie gedaan zou zijn? Ik probeerde altijd de afweging te maken: als het gedaan zou zijn, zou ik dan vooral denken 'oei nee wat mis ik hem wat hadden we het tof samen' of zou ik me op een manier opgelucht en een stukje dichter bij mezelf voelen? Het is zo gevaarlijk om je te laten beïnvloeden door gevoelens van anderen, zeker door de anderen die je graag ziet.. Als je iemand die je graag ziet verdrietig maakt wil je het meteen weer goed maken omdat het verdriet van de ander zo zwaar weegt, maar net dáárdoor mag je je eigenlijk niet laten beïnvloeden? Eerlijk zijn tegenover jezelf is de boodschap, hoe moeilijk het ook is om te beseffen wat je zélf wil. Je moet niets proberen wegstoppen voor jezelf want vroeg of laat komt dat toch weer naar boven. En zelfs als het moeilijk is om te aanvaarden, went dat wel en voel je je uiteindelijk wel beter als je het aanvaard hébt. Want uiteindelijk: er is niets mis mee om op meisjes te vallen. Er vallen zo veel meisjes op meisjes, wat is daar in godsnaam raar aan? Ik heb die fases van oei en aj moeilijk te aanvaarden ook meegemaakt, maar tegenwoordig word ik zo kwaad van de gedachte dat dat iets is dat 'aanvaard' moet worden doordat de 'maatschappij' nu eenmaal een ander patroon gewoon is.
Als je twijfelt en die twijfel er blijkbaar al een tijdje is, raad ik je toch ook aan het er echt (nog) eens serieus met je vriend over te hebben, dat is het eerlijkste tegenover hem.

Ik bedenk ook dat de gedachte 'oh we hebben het zo goed samen en iedereen vindt ons zo'n mooi koppel' uiteindelijk niet veel te betekenen heeft als jij twijfelt en als jij het gevoel hebt dat je iets mist. Niemand kan in jouw hoofd kijken.
Oeps.

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 21 jul 2011 23:26

Hallo,

Ik had ook ooit de relatie met een jongen die alles was - dan toch in de ogen van de mensen rondom mij, de buitenwereld- maar zelf voelde ik dat er iets ontbrak in onze relatie, ik hield van die jongen op mijn manier, ik zou op mijn manier hem helpen, maar er ontbrak nog ergens iets wat ik toen niet echt kon vinden.

Ik had nooit een relatie gehad met een vrouw, maar nu ben ik er sinds een drie tal jaar wel achter, dat geen relatie meer aan zal gaan met mannen, want ik kan het gewoon niet, en het lukt niet, ik ben al dolverliefd geweest en eigenlijk nog op een meisje, spijtig dat ze onbereikbaar is.

De relatie met die jongen had 2 jaar geduurd, en achteraf heb ik schuldgevoelens gehad, dat ik hem zolang aan het lijntje heb gehouden, hij heeft afgezien, maar beseft dat ik gelijk had, en we zijn nog altijd goede vrienden
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

Gesloten