herkenning of tips ?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Wardje
Experienced user
Experienced user

herkenning of tips ?

Bericht door Wardje » 25 apr 2011 00:41

Vandaag zoveel koppeltjes op het strand en op de kermis ...
Op JOE FM een radio show over relaties ...

Ik had even zin. Om dit te plaatsen.

Ik ben een jongen van 25 en ik wist op 16 - 17 jaar (en ondervond) dat ik geen hetero was en dus ben. Toen gebeurde het in fasen:

Uit de kast komen, naar verenigingen in Gent, naar WJNH kampen (als deelnemer en begeleider) en holebifuiven in Gent bezoeken ... kortom opbouwen van vele vriendschappen met holebis.
Ik studeerde 4 jaar in Gent en iedereen op school wist dat ik geen hetero was na een tijdje.
Gedurende het 4 jaar uitbouwen van het sociaal netwerk (holebi's) nooit eens een wederzijdse liefde. Hier en daar wat geprobeerd, vond dat maar zinloos zonder liefde en dus eigenlijk een weinig tot geen ervaring met seks / relaties.

Daarna studeerde ik een andere, tweede richting. Ik had nu even meer zin in heterovrienden en dus zag ik veel holebivrienden niet (mede omdat die dus ook afgestudeerd waren en gaan vliegen, ook allemaal liefkes en ja je kent dat) en verwaterde mijn contact hiermee. Niet zo erg, eigenschappen van hetero's waren terug in aanmerking en dat deed eens deugd na onderdompelen in een 'utopie' van holebilandschap. Terug naar de realiteit.

Huidig op het werk weet niemand dat ik geen hetero ben. Al mijn vrienden weten dit wel. Mijn ouders en gezin ook het komt nooit ter sprake. Moeder gescheiden en hernieuwd met een vriend, mijn broers en zussen in kennis, mooie uitzichten. Mijn vrienden van de straat, alles gaat goed.

Behalve ik, ik weet maar niet waarom ik niemand tegenkom. Datingsites zullen denk ik niet mijn ding zijn en dat ik geen facebook heb gelijk de helft van Vlaanderen zal ook wel de hoofdreden niet zijn. Ik sta niet te hunkeren voor een lief want ik heb veel omhanden (hobby's, in dit milieu vind ik ook weinig tot geen holebi's of toch niet dat ik weet) maar het zou wel eens mogen komen. Alles gaat vooruit en bij mij staat het stil. Ik begin het gevoel te krijgen dat ik achterop geraak en dat mijn achterstand dingen zijn die ik mis : ( en dat ik achterstand ga hebben en dat het problemen kan bezorgen als ik ooit ? iemand leer kennen.
Ik ben niet wanhopig laat me duidelijk zijn maar ik wil wel eens weten wat het is lief te hebben en vooral geliefd te zijn. (intimer dan gewoon vrienden) Het is de moment van het jaar, de hormonen zijn er, half verliefd rondlopen, een beetje zoeken, ... maar het is niet zo dat mijn leven niet vooruitgaat ofzo neen zeker niet het bloeit op alle fronten behalve dat van de liefde.

Tips of herkenning ? Wat nu ?
All it takes is faith and trust. And a little bit of Pixie dust.

Wardje
Experienced user
Experienced user

Re: herkenning of tips ?

Bericht door Wardje » 10 mei 2011 19:55

204 keer gelezen en geen enkele reactie.
Dat zegt genoeg.
Dit mag verwijderd worden voor mijn part.
All it takes is faith and trust. And a little bit of Pixie dust.

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 10 mei 2011 21:04

Niet zo snel van stapel lopen, eerst zou ik ook niet gereageerd hebben maar omdat je het zelf aanhaalt dus wel.
Ik zou niet gereageerd hebben omdat ik je eigenlijk niet echt kan helpen.
Als ik eerlijk ben is wat jou overkomt een heel klein beetje waar ikzelf voor vrees, ik zeg niet dat ik zelf gefrustreerd ben, zeker niet, maar ik ken ergens toch wel de drang naar liefde (zoals iedereen denk ik). Maar in ieder geval "Love Is In The Air" zoals je zelf zegt dus dat helpt misschien wel een beetje.

Ik kan je enkel maar succes wensen
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Alpha
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Alpha » 11 mei 2011 00:59

Wardje schreef:204 keer gelezen en geen enkele reactie.
Dat zegt genoeg.
Heyla, Wardje!

Dat niemand reageert is vooral omdat het een moeilijk onderwerp is en dat niemand een pasklaar antwoord weet. Hoe komt het dat de ene persoon heel veel liefjes heeft en de andere veel minder? Pfft, ik zou het niet weten. Da's meestal een combinatie aan factoren.

Uit je post zou ik opmaken dat je zeker niet oppervlakkig bent en dus niets wilt hebben wat niet echt van betekenis is. Daar ligt misschien al een stuk verklaring. Ook wat je zegt over weinig contact met holebi's ligt in dezelfde lijn.

Het is lastig als de liefde niet komt wanneer je er klaar voor bent, maar sommige dingen kan je niet helemaal controleren. Als je er echt zorgen om maakt, kan je misschien toch die oude holebivrienden eens opzoeken (wie weet zijn er ondertussen wel terug een paar vrijgezel of wie weet zijn er wel die toch graag nog uitgaan).

Ik weet niet of je daar iets aan hebt?
Es muss alles anders werden.

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 11 mei 2011 12:04

Dat niemand reageert is vooral omdat het een moeilijk onderwerp is en dat niemand een pasklaar antwoord weet. Hoe komt het dat de ene persoon heel veel liefjes heeft en de andere veel minder? Pfft, ik zou het niet weten. Da's meestal een combinatie aan factoren.
Inderdaad een lastig onderwerp om een antwoord op te formuleren :roll: Ik herken de gevoelens en angsten die je beschrijft heel erg, maar kan je helaas weinig bruikbare tips geven of vertellen wat je nu volgens mij zou (of niet zou) moeten doen.

Bij mij is de situatie wel wat anders. Omdat ik zo lang gewacht heb om te outen heb ik nog niet echt de kans gekregen om een (holebi)vriendenkring uit te bouwen, en vooral om holebivrienden 'goed' te leren kennen. De laatste jaren heb ik steeds geworsteld met datzelfde gevoel van achterstand en gemis. In mijn ogen zijn alle vrienden om me heen duurzame relaties en een succesvolle toekomst aan het opbouwen, terwijl ik achterblijf met zo goed als niets. Aanvankelijk troostte ik me met het idee dat ik helemaal nog geen behoefte had aan relatie/seks en me vooral moest focussen op mijn studies (kwestie van toch al zeker te zijn van een 'beetje' toekomst). Toch was (en eigenlijk nog steeds 'ben') ik het kotsbeu om steeds alleen te gaan slapen, alleen op te staan, alleen te eten etc. De vrienden van mij die in een relatie zitten, maken af en toe nog wel eens tijd 'om iets samen te doen', zoals in de goede ouwe tijd :wink: , maar je merkt bij de meeste van hen dat ze daar steeds minder en minder behoefte aan hebben.
Toen ik dan eindelijk 'uit de kast' kwam, was ik vast besloten dat er op dat vlak nu eens wat moest veranderen. Ik wierp me op de datingsites (hoewel dat ook niet meteen mijn ding is) en sprak zeer frequent af met jongens die ik langs die weg leerde kennen voor een drankje, etentje, goed gesprek. Ook verkende ik het holebi-uitgangsleven wat (hoewel ik nooit echt een fuivenfan ben geweest, maarja je moet ze idd ergens tegenkomen hé). Nu zijn we ongeveer een jaar verder, en nog steeds is mijn situatie niets veranderd. Hoe hard ik ook zoek, er zijn nog nooit wederzijdse gevoelens geweest, laat staan een relatie (en dat is vooral ook wel wat mijn eigen schuld). Na enkele zware ontgoochelingen en dwaze toestanden waar ik achteraf spijt van kreeg, ben ik eigenlijk tot de vaststelling gekomen dat ik op liefdesvlak nu veel ongelukkiger ben dan toen ik nog in de kast zat. Enkele goede gesprekken met de zeldzame heterovrienden die tot nu toe nog steeds vrijgezel zijn (en eveneens met die vrees voor achterstand zitten – terwijl ze in mijn ogen over de potentiële partners struikelen) hebben me doen inzien dat mijn situatie helemaal niet zo uitzonderlijk is. Sommige mensen zijn nu eenmaal wat meer terughoudender en binden zich minder makkelijk aan iemand, hoe graag ze dat ook zouden willen.
204 keer gelezen en geen enkele reactie.
Dat zegt genoeg.
zo'n heel problematische uitzondering ben je dus wel niet :wink:

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 11 mei 2011 12:37

Disco Trut schreef:Samengevat: je moet niet gaan jagen, maar maak misschien af en toe toch maar eens een boswandeling.
Dat lijkt me ook zowat de beste tip! Misschien gebeurt het bij sommigen wel, dat die ene ware ineens uit de lucht valt (vooral bij hetero's waarbij de partner aan de andere kant van het dorp blijkt te wonen) maar je hele leven blijven wachten, lijkt me niet de beste zet. Leer hier wat mensen kennen, of ga eens naar een (forum)meeting, en wie weet zit daar wel een ideale partner tussen. Al kan je natuurlijk niets forceren, dat weet ik ook wel.

Alleszins, genoeg vissen in de zee, dus hoe meer je er leert kennen, hoe groter dat je je geschikte vis vindt :wink:

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 15 mei 2011 17:20

Het is inderdaad moeilijk om hierop te reageren. Ik kan er volledig inkomen dat eens je begint te werken het aantal nieuwe mensen die je leert kennen serieus verminderd in vergelijking met je studententijd. Laat staan holebi's. En dan zijn dan nog maar collega's. En collega's zijn geen vrienden. Of kunnen het heel moeilijk zijn, gezien werk met privé vermengen vaak als een boomerang in je gezicht terugkeert op de werkvloer.

De ideale man zal inderdaad niet uit de lucht komen gevallen maar als je thuis blijft zal dat zeker niet gebeuren.
Waarom neem je niet terug contact op met die vroegere holebi-vrienden/kennissen? De band van vroeger terug aanhalen? Die gaan ondertussen ook al volwassener zijn geworden. En via hen kan je misschien ook weer nieuwe mensen leren kennen?
Fluctuat nec mergitur

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 15 mei 2011 22:15

JFK schreef:Het is inderdaad moeilijk om hierop te reageren. Ik kan er volledig inkomen dat eens je begint te werken het aantal nieuwe mensen die je leert kennen serieus verminderd in vergelijking met je studententijd. Laat staan holebi's. En dan zijn dan nog maar collega's. En collega's zijn geen vrienden. Of kunnen het heel moeilijk zijn, gezien werk met privé vermengen vaak als een boomerang in je gezicht terugkeert op de werkvloer.

De ideale man zal inderdaad niet uit de lucht komen gevallen maar als je thuis blijft zal dat zeker niet gebeuren.
Waarom neem je niet terug contact op met die vroegere holebi-vrienden/kennissen? De band van vroeger terug aanhalen? Die gaan ondertussen ook al volwassener zijn geworden. En via hen kan je misschien ook weer nieuwe mensen leren kennen?
Het idee dat mijn studententijd al voor meer dan de helft gepasseerd is en dat ik nu maar echt besef. I'm one of the club. Laat ik het als een aanmoediging zien
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Gesloten