acne

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
anoniempie200

acne

Bericht door anoniempie200 » 19 apr 2011 16:22

heeft iemand tips tegen acne?
want ik heb er last van op mijn schouders en het verhindert mij om te gaan zwemmen en naar het strand te gaan en ik ben al onzeker over mijn lichaam :oops: dus kan ik dit niet echt gebruiken :-?
:merci:

Mordicus
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: acne

Bericht door Mordicus » 19 apr 2011 20:47

Roacutane

Of: véél water drinken! (toch zeker anderhalve liter per dag) en belachelijk veel verse lakens opleggen (of elke dag een verse pyjama, voor als je zo'n ondingen draagt).

Voor uw gezicht help het naar het schijnt enorm als je elke dag een versgewassen laken op uw kussen legt... maar dat heb ik ook maar van horen zeggen.

Oh en om de 2-3 dagen douchen met dettol handzeep. Die voor gevoelige huid, want anders ziet uw vel daar te veel van af.

(enneuh, der af blijven hé, mama's hebben meestal gelijk op dat vlak)
So it goes.

Cobaert
New user
New user

Bericht door Cobaert » 19 apr 2011 20:58

Eén tip: raadpleeg een dermatoloog.
Als het minder erg is kan je wel allerhande zalfjes bij de apotheker halen zonder voorschrift, maar bij echte acné is dat niet afdoende. Wel moet je bij al die zalfjes voldoende discipline opbrengen, want ze hebben pas na ettelijke weken doorgedreven gebruik effect.

Als je een vrouw bent, kan je de pil nemen als je dat nog niet doet. Dat helpt soms ook tegen acné. Als man is dat moeilijker 8)

De dermatoloog zal het normaal gezien in 3 stadia behandelen:
- Zalfjes: combinatie van Benzoylperoxide (tegen de ontsteking) en vooral Retinoïden (tegen de acné zelf)
- Antibiotica
- Roaccutane (zwaarste Retinoïde): maar dat is dus de laatste en niet de eerste stap zoals Mordicus zegt. Het heeft immers een waslijst aan mogelijke bijwerkingen, al hangt het natuurlijk van persoon tot persoon af. Je moet alleszins regelmatig een bloedtest laten uitvoeren tijdens zo'n behandeling, je mag (als vrouw dan) niet zwanger raken wegens gevaar voor afwijkingen, je lippen drogen volledig uit, ... En tijdens de zomer wordt het afgeraden, want je mag dan niet in de zon lopen wegens overgevoeligheid van je huid. Je zwembad- en strandprobleem is er dus niet mee opgelost :)

Maar je hebt wel goed nieuws: in de zomer verzacht acné normaal altijd wat door de zon.

miss fraise
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 19 apr 2011 21:28

Op aanraden van de dermatoloog probeerde ik eerst allerlei zalfjes uit van bij de apotheker die niet bleken te werken. Nu gebruik ik het Tea Tree gamma van The Body Shop en dat helpt echt!
http://www.thebodyshop-usa.com/shop-by- ... -tree.aspx

Probeer er zoveel mogelijk af te blijven, als je dan een puistje uitduwt, zit er dan niet met je vingers in maar met een papiertje en ontsmet het ook altijd. Roacatune kan helpen, maar is echt maar de allerlaatste stap.

Voor de rest kan ik niet veel toevoegen aan wat hier al gezegd is geweest.

Veel succes!
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Wapiti

Bericht door Wapiti » 19 apr 2011 22:57

Aspirine helpt. Gewoon in beetje water en aanbrengen op de huid. (meen ik toch ergens gelezen te hebben) Een vriendin van mij gebruikte Roacutane en die verbrandde echt direct in de zon daardoor.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 19 apr 2011 23:16

Ik heb roaccutane gebruikt 3 jaar terug. Heel precies van 14 april 2008 t.e.m. 14 augustus datzelfde jaar. In de zomer moet je dus gewoon minder in de zon komen, wat dus voor u wil zeggen dat je dit jaar minder kan genieten tenzij vanaf enkele weken na de kuur, maar dan begint de herfst al.
En voor de rest moet je zeker naar de rest luisteren want ze hebben volop gelijk! Uw lippen gaan sowieso uitdrogen waardoor je dus zo'n zalf moet kopen die ineens beschermt tegen UV's, en dat merk je vanaf ongeveer een week. Ook je bloed wordt om de maand gecontroleerd voor veranderende waarden zoals cholesterolgehalte, dat de hoogte in kan schieten (neveneffect).

piemelkop
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door piemelkop » 19 apr 2011 23:32

Ik heb echt een miljard washes en zalfkes uitgeprobeerd (vooral dan gewoon uit de supermarkt en maar enkele van bij de apotheek) en de ervaring leert mij dat de minst bijtende producten het beste werkten.

Ik weet niet hoe erg de acne bij u is, maar soms kan een 'aangepaste verzorging voor uw huidtype' dus gewoon volstaan.

(Nu gebruik ik zelfs gewoon een wash van L'oréal en een dagcréme van Gilette. Dat laatste heb ik gratis gekregen en leek mij echt dikke brol, maar dat is de beste dagcrème die ik tot nu toe gehad heb. Voor mij dan. Ofwel zijn mijn hormonen intussen gewoon onder controle, kan ook. :) )

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 20 apr 2011 00:03

Persoonlijk nooit last gehad van de neveneffecten van roacutane... (ik was dan ook één van die 5 procent mensen waarbij het geen kneit hielp)

1 tip voor als je begint met zaken zoals 'benzac wash'... let op met handdoeken en beddengoed, dat spul zorgt voor serieuze verkleuringen.

En echt: water drinken! Veel!

Nog tips:
- vaak de handjes wassen (met zeep!)
- ontsmet geregeld eens uw toetsenbord
- als je niet aan de verleiding kon weerstaan om te krabben, duwen, knijpen... onmiddellijk ontsmetten!
- gezond eten (kan nooit kwaad)

Wat mij voor uw rug een goed idee lijkt is om elke dag een vers onderlijveken aan te doen (met mouwtjes desnoods)
So it goes.

Wapiti

Bericht door Wapiti » 20 apr 2011 00:12

Gewone antibiotica is anders ook geen lachertje om binnen te krijgen. Ik stikte iedere keer bijna in die pillen, ook al nam ik ze in met nen liter water.

Lionelle
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Lionelle » 20 apr 2011 09:44

miss fraise schreef:Op aanraden van de dermatoloog probeerde ik eerst allerlei zalfjes uit van bij de apotheker die niet bleken te werken. Nu gebruik ik het Tea Tree gamma van The Body Shop en dat helpt echt!
Kan ik beamen! Inderdaad zeer goed spul :)
We're all allowed to believe in things that don't exist!

The only real voyage of discovery consists not in seeing new landscapes, but in having new eyes. (Marcel Proust)

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 20 apr 2011 14:26

Lionelle schreef:
miss fraise schreef:Op aanraden van de dermatoloog probeerde ik eerst allerlei zalfjes uit van bij de apotheker die niet bleken te werken. Nu gebruik ik het Tea Tree gamma van The Body Shop en dat helpt echt!
Kan ik beamen! Inderdaad zeer goed spul :)
Alléz vooruit, op naar de body shop!
So it goes.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 25 apr 2011 00:21

Ik geloof ook zink suplementen, maar dat vraag je best even na. Verder? Ik doe soms mijn "Face Wash" van Mylene (ge weet wel via die home partys) wat op mijn schouders als 't daar nog komt en dat gaat redelijk goed, ook voor 't gezicht natuurlijk, of Clerasil (let op ze hebben er ooit met munt of zo op de markt gebracht let daarmee op als ge een gevoelig vel hebt) of isobethadinezeep, dat ontsmet de boel ook wat. Maar vooral: vraag 't aan je apotheker, dan weet je 't zeker.
Mordicus schreef: (enneuh, der af blijven hé, mama's hebben meestal gelijk op dat vlak)
Die van mij neep die veel te graag uit, en mijn mee-eters op mijn pubergezicht.
Spoiler! :
ik ben dat jeugdtrauma nog steeds niet te boven :supersad:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 25 apr 2011 09:17

Springbal schreef:Ik geloof ook zink suplementen, maar dat vraag je best even na. Verder? Ik doe soms mijn "Face Wash" van Mylene (ge weet wel via die home partys) wat op mijn schouders als 't daar nog komt en dat gaat redelijk goed, ook voor 't gezicht natuurlijk, of Clerasil (let op ze hebben er ooit met munt of zo op de markt gebracht let daarmee op als ge een gevoelig vel hebt) of isobethadinezeep, dat ontsmet de boel ook wat. Maar vooral: vraag 't aan je apotheker, dan weet je 't zeker.
Mordicus schreef: (enneuh, der af blijven hé, mama's hebben meestal gelijk op dat vlak)
Die van mij neep die veel te graag uit, en mijn mee-eters op mijn pubergezicht.
Spoiler! :
ik ben dat jeugdtrauma nog steeds niet te boven :supersad:
Clerasil droogt je huid uit en is dus niet goed! (Het is niet omdat je een vette huid en acné hebt dat je producten mag gebruiken die je huid uitdrogen. Hydrateren is nog altijd de boodschap.) :)
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Gesloten