Open relatie

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
TVH_
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Open relatie

Bericht door TVH_ » 13 apr 2011 11:55

Hoe staan jullie tegenover open of vrije relaties?

- Zou je toelaten dat je vriend / vriendin seks heeft met anderen? Waarom wel / niet?
- Hoever zou je het laten gaan? (enkel als jij instemt, enkel kussen... + waarom?)

- Zou je bereid zijn, als je je partner graag ziet, van een open relatie af te stappen en over te gaan naar een gesloten relatie, als je partner een open relatie echt niet ziet zitten?
- Of is het een echte must? Waar zou je wel van afstappen, waarvan zeker niet?
Laatst gewijzigd door TVH_ op 13 apr 2011 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
"Cetero censeo birrum bibendum esse..."

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Re: Open relatie

Bericht door Heftruck » 13 apr 2011 13:02

Ik denk niet dat ik mij goed zou voelen bij een gesloten relatie. Ik hou er niet van (figuurlijk) met handen en voeten gebonden te zijn.

The varieties of intimate relationships
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

Volkanovich
New user
New user

Bericht door Volkanovich » 13 apr 2011 14:00

Helaas! Ik vrees dat ik in de kleinburgerlijke waarde ben opgevoed van de monogamie, en daar ook niet zo gemakkelijk aan voorbij kan. :) Ik zou niet bereid zijn "mijn" partner te delen met anderen. Ik heb wel (meer) begrip voor overspel (dan de meesten). We zijn seksuele wezens, so be it. Niemand is uitgesloten van een slippertje, en laat hij die zonder zonde (of begeerte) is de eerste steen werpen.

Overigens, Heftruck, is het niet zo dat een gesloten relatie u met handen en voeten bindt. Niemand kan u verplichten om in die relatie te blijven (tenzij de angst voor de onzekerheid en eenzaamheid u tegenhoudt, maar dat zou sowieso impliceren dat je uzelf niet capabel acht om andere partners te veroveren naast diegen die je al hebt). De centrale vraag is: in welke mate kan je (blijvend) aan de verwachtingen van iemand die monogamie voorstaat voldoen, zolang het goed gaat tussen jullie als koppel? Is dat een onmogelijkheid? Kan een dergelijke fundamenteel diepgaande vertrouwensrelatie (en gooi er ook nog eens goede seks bij, just for the sake of argument ;) ) niet voldoende bevrediging brengen?

Mijn voorlopige conclusie is formeel conclusieloos: Niemand kan voorspellen in wat voor relaties hij met anderen terechtkomt, en er is geen pasvorm, geen "one size that fits all".

Off Topic: "Co-dependent: together, faithful, but no romance and sex only on birthdays" :roflmao:

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 13 apr 2011 14:35

Volkanovich schreef:Helaas! Ik vrees dat ik in de kleinburgerlijke waarde ben opgevoed van de monogamie, en daar ook niet zo gemakkelijk aan voorbij kan. :) Ik zou niet bereid zijn "mijn" partner te delen met anderen. Ik heb wel (meer) begrip voor overspel (dan de meesten). We zijn seksuele wezens, so be it. Niemand is uitgesloten van een slippertje, en laat hij die zonder zonde (of begeerte) is de eerste steen werpen.
Ik vertrek eerder vanuit een nogal libertijnse seksuele moraal. Ik vind het bevreemdend om te spreken over overspel en slippertjes. Wat niet betekent dat ik zelf nooit last heb van jaloezie. Ik plaats die emoties gewoon in een andere context: begrijpen waarom ik die heb en wat dat betekent. Ik vind niet dat ik de pijn die ik daarvan ondervind moet overhevelen op iemand anders door te eisen dat zhij alleen doet wat mij geen pijn doet. Ik denk dat het vruchtbaarder is daar zelf mee leren omgaan.

Dat en een overweldigende persoonlijke theologie dat ik besta om dingen te ervaren, niet om een restrictief clear-cut patroon met duidelijke causaliteit te volgen.
Volkanovich schreef:Overigens, Heftruck, is het niet zo dat een gesloten relatie u met handen en voeten bindt. Niemand kan u verplichten om in die relatie te blijven (tenzij de angst voor de onzekerheid en eenzaamheid u tegenhoudt, maar dat zou sowieso impliceren dat je uzelf niet capabel acht om andere partners te veroveren naast diegen die je al hebt).
Het gaat hier dan ook om wat we 'binnen' een relatie doen, niet 'erbuiten'. :wink:
Volkanovich schreef:De centrale vraag is: in welke mate kan je (blijvend) aan de verwachtingen van iemand die monogamie voorstaat voldoen, zolang het goed gaat tussen jullie als koppel? Is dat een onmogelijkheid? Kan een dergelijke fundamenteel diepgaande vertrouwensrelatie (en gooi er ook nog eens goede seks bij, just for the sake of argument ;) ) niet voldoende bevrediging brengen?
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Sex-and-love-as-I-please heeft altijd al erg natuurlijk aangevoeld. Het idee dat ik dat zou moeten 'opgeven', dat een relatie een soort van 'offer' is, doet mij gewoon absurd aan. Voor mij is een relatie vooral samenzijn en samen dingen beleven. Ik snap niet goed wat het exclusieve element erbij komt doen.

We kunnen eventueel wat verklarend doen over monogame stabiele relaties omwille van kinderen en blabla maar daar heb ik al helemaal niets aan.

I guess I just want to have the cake and eat it too. :)
Volkanovich schreef:Mijn voorlopige conclusie is formeel conclusieloos: Niemand kan voorspellen in wat voor relaties hij met anderen terechtkomt, en er is geen pasvorm, geen "one size that fits all".

Off Topic: "Co-dependent: together, faithful, but no romance and sex only on birthdays" :roflmao:
Goed, ik verjaar over 9 nachten. :ahem:
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 13 apr 2011 16:20

Ik apprecieer de verdeelde meningen hier enorm! Het zet me aan het denken...
Heftruck, no offence, voel je zeker niet aangevallen, maar ik vind het nog steeds vreemd dat je (en nu schrijf ik je maar ik bedoel dat algemeen) niet genoeg zou hebben aan je partner. Misschien ben ik ook een beetje teveel opgevoed in een wereldje waar monogaam zijn de norm is, maar als ik denk wat ik zelf wil, lijkt een monogame relatie mij toch nog steeds het meest logisch, want als je elkaar graag ziet, heb je toch genoeg aan elkaar, niet? Iedereen heeft wel eens iets van "wow, da een bieste" of "amai die wil ik wel es van dichtbij leren kennen", maar toch ben ik er van overtuigd dat je, als je echt je ding gevonden hebt, genoeg hebt aan die ene bepaalde persoon. En dan lijkt het me maar normaal (niet dat iets anders abnormaal is!) dat we ons op die momenten inhouden of dit compenseren door net veel aandacht te geven aan diegene die je graag ziet op dat moment!

Heftruck, jij associeert gesloten relaties met een gevangen gevoel, terwijl ik dit toch (bijna) nooit zo ervaren heb. OK, je hebt zo bezitterige types die niks kunnen verdragen en bij het minste jaloers zijn, dat vind ik dan ook weer overdreven. Maar mijn vraag is hoe het toch komt dat je, als je in een gezonde relatie (jaja de seks is aanwezig als dit een must is) nog behoefte voelt om het met een ander te doen. En misschien ziet niet iedereen het zo, misschien zien sommigen dit eerder als "ik wil geen bezit zijn van één iemand", maar mij lijkt het alsof je je niet kan inhouden. Of zijn er ook andere zaken die je bij anderen zoekt? Wat zoek je dan precies bij anderen? Geeft het enkel een kick, of wil je gewoon kunnen doen waar je zin in hebt? Nog iets wat ik mij afvraag: het gevoel dat je zelf kan bepalen wie je kiest, ook al heb je een relatie, werkt dit remmend (in de zin van ik neem niet zomaar de eerste de beste) of net niet? Als je bijv. zoals jij zegt "gevangen" zou zitten in een gesloten relatie, lijkt het misschien aantrekkelijk om het met een ander te doen, terwijl het geen uitdaging is wanneer je een open relatie hebt? Ik vraag het me enkel af hè... (en nogmaals, dit is allemaal uit interesse en ik wil me hier tot niemand specifiek richten).

Maar even terug totally on topic. Zou je het toelaten of niet was de vraag. Maar eigenlijk heb ik ook nog enkele vraagjes aan de mensen die een open relatie willen.
- Zou je bereid zijn, als je je partner graag ziet, van een open relatie af te stappen en over te gaan naar een gesloten relatie, als je partner een open relatie echt niet ziet zitten?
- Of is het een echte must? Waar zou je wel van afstappen, waarvan zeker niet?
-

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kukuxumusu » 13 apr 2011 17:53

TVH_ schreef:Heftruck, no offence, voel je zeker niet aangevallen, maar ik vind het nog steeds vreemd dat je (en nu schrijf ik je maar ik bedoel dat algemeen) niet genoeg zou hebben aan je partner. Misschien ben ik ook een beetje teveel opgevoed in een wereldje waar monogaam zijn de norm is, maar als ik denk wat ik zelf wil, lijkt een monogame relatie mij toch nog steeds het meest logisch, want als je elkaar graag ziet, heb je toch genoeg aan elkaar, niet? Iedereen heeft wel eens iets van "wow, da een bieste" of "amai die wil ik wel es van dichtbij leren kennen", maar toch ben ik er van overtuigd dat je, als je echt je ding gevonden hebt, genoeg hebt aan die ene bepaalde persoon. En dan lijkt het me maar normaal (niet dat iets anders abnormaal is!) dat we ons op die momenten inhouden of dit compenseren door net veel aandacht te geven aan diegene die je graag ziet op dat moment!
Maar waarom zou je je inhouden?
Als ik iemand graag zie zou ik die niet iets willen onthouden waar hij of zij plezier uithaalt (ok, de sex kan slecht zijn maar daar moet die dan maar zelf op letten :p ). Wat de jaloezie betreft: een relatie is gebaseerd op gevoelens, zolang je daar zeker van bent is er niet echt een reden om jaloers te zijn.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Rise n Shine
New user
New user

Bericht door Rise n Shine » 13 apr 2011 21:43

TVH_ schreef:Iedereen heeft wel eens iets van "wow, da een bieste" of "amai die wil ik wel es van dichtbij leren kennen", maar toch ben ik er van overtuigd dat je, als je echt je ding gevonden hebt, genoeg hebt aan die ene bepaalde persoon. En dan lijkt het me maar normaal (niet dat iets anders abnormaal is!) dat we ons op die momenten inhouden of dit compenseren door net veel aandacht te geven aan diegene die je graag ziet op dat moment![/i]
Als je lief erbij is, moet je hem/haar nu ook niet laten staan voor iemand anders.. maar als je lief er niet bij is, heeft die er toch helemaal geen last van. Ik denk niet dat eenmalige seks met anderen iets verandert aan je gevoelens voor je lief. Het gaat hem ook niet gewoon om de seks, maar om het hele gedoe om tot de seks te komen. Het betekent zeker niet dat je niet genoeg hebt aan je partner. Zolang jouw avontuurtjes niet ten koste gaan van aandacht en tijd voor je lief, zie ik er niet meteen een probleem in... (als er duidelijk is afgesproken dat zoiets toegelaten is uiteraard)
Only some will star the sky
Only believers in death will die

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 13 apr 2011 21:55

Ik heb de intro even kort aangepast zodat iedereen lustig kan meediscussiëren :)
kukuxumusu schreef:Maar waarom zou je je inhouden?
Ik vind persoonlijk dat je dat niet alleen uit respect voor je partner doet, maar ook gewoon omdat ik vind dat het niet hoort omdat het naar mijn mening niet nodig is. Heb je niet genoeg aan elkaar? Geeft dat niet zo'n domper op je relatie als je partner het met een ander doet? Ga je dan niet enorm twijfelen aan hem / haar en of jij wel zeker de meest perfecte blijft voor hem /haar? Ik heb mijn twijfels, maar ik ben blij dat je je mening geeft!
Rise n Shine schreef:Het gaat hem ook niet gewoon om de seks, maar om het hele gedoe om tot de seks te komen.
Dat begrijp ik dan wel weer. Hoewel die eerste stappen soms zo vermoeiend kunnen zijn omdat je zoveel moeite doet, vind ik het ook wel enorm plezant en spannend om elkaar helemaal wild (lees geil) te maken. Zo het hele flirtgedoe. Maar ik vind dat er een grens is tussen toegeven en je partner bedriegen of gewoon flirten en dan terug naar je partner gaan en hem / haar laten voelen dat hij / zij toch diegene is waarvoor je kiest. Tenzij je natuurlijk beide instemt voor een open relatie...
-

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 13 apr 2011 22:12

TVH_ schreef:
kukuxumusu schreef:Maar waarom zou je je inhouden?
Ik vind persoonlijk dat je dat niet alleen uit respect voor je partner doet, maar ook gewoon omdat ik vind dat het niet hoort omdat het naar mijn mening niet nodig is. Heb je niet genoeg aan elkaar? Geeft dat niet zo'n domper op je relatie als je partner het met een ander doet? Ga je dan niet enorm twijfelen aan hem / haar en of jij wel zeker de meest perfecte blijft voor hem /haar? Ik heb mijn twijfels, maar ik ben blij dat je je mening geeft!
Nodig? Nee. Leuk? Ja. Zeker als het niet ten koste gaat van je partner zie ik er geen problemen in. Het is iets dat er naast bestaat, niet aandacht die je verdeeld.
En of ik dan de meest perfecte ben: het ondanks de vergelijking toch "terugkomen", is dat geen extra bewijs? Bekijk het ook eens vanuit het andere standpunt: als jij het zou doen, verandert dat dan iets aan je gevoelens voor je partner?
And celebrate the irony,
But we're so happy,

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 13 apr 2011 22:36

kukuxumusu schreef:Nodig? Nee. Leuk? Ja. Zeker als het niet ten koste gaat van je partner zie ik er geen problemen in. Het is iets dat er naast bestaat, niet aandacht die je verdeeld.
En of ik dan de meest perfecte ben: het ondanks de vergelijking toch "terugkomen", is dat geen extra bewijs? Bekijk het ook eens vanuit het andere standpunt: als jij het zou doen, verandert dat dan iets aan je gevoelens voor je partner?
OK.. Nu ga je ervan uit dat je partner er mee instemt en je er beide geen probleem van maakt, dan doe je inderdaad gewoon je ding, zover is me duidelijk. Leuk ook om de meningen daarover te horen, zodat ik er ook een andere kijk op krijg. Het feit dat je "terugkomt" naar je partner doet idd misschien wel goed, maar ik zou toch blijven twijfelen waar de ander dan precies naar op zoek is. Mocht ik ooit een misstap begaan, verandert dat idd niks aan mijn liefde voor mijn partner, maar ik zou wel enorm teleurgesteld zijn in mezelf en ik ben ook nog steeds van mening dat ik er vanalles achter zou zoeken mocht mijn partner het doen (en dat ik dus ook zou denken dat ik niet de enige ben, ook al mag seks met iemand anders voor hem niks aan de zaak veranderen).

Maar wat ik ook wou horen en waar ik nog niet veel over gehoord heb, stel je voor dat het echt klikt tussen jou en iemand anders en je begint een relatie, maar (dit is voor iedereen dus algemeen) hij / zij blijkt niet voor een open relatie te zijn. Zou je er van afstappen of niet?
-

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 13 apr 2011 22:44

TVH_ schreef:
kukuxumusu schreef:Nodig? Nee. Leuk? Ja. Zeker als het niet ten koste gaat van je partner zie ik er geen problemen in. Het is iets dat er naast bestaat, niet aandacht die je verdeeld.
OK.. Nu ga je ervan uit dat je partner er mee instemt en je er beide geen probleem van maakt, dan doe je inderdaad gewoon je ding, zover is me duidelijk. Leuk ook om de meningen daarover te horen, zodat ik er ook een andere kijk op krijg. Het feit dat je "terugkomt" naar je partner doet idd misschien wel goed, maar ik zou toch blijven twijfelen waar de ander dan precies naar op zoek is. Mocht ik ooit een misstap begaan, verandert dat idd niks aan mijn liefde voor mijn partner, maar ik zou wel enorm teleurgesteld zijn in mezelf en ik ben ook nog steeds van mening dat ik er vanalles achter zou zoeken mocht mijn partner het doen (en dat ik dus ook zou denken dat ik niet de enige ben, ook al mag seks met iemand anders voor hem niks aan de zaak veranderen).
Het topic gaat toch over open relaties?
Maar wat ik ook wou horen en waar ik nog niet veel over gehoord heb, stel je voor dat het echt klikt tussen jou en iemand anders en je begint een relatie, maar (dit is voor iedereen dus algemeen) hij / zij blijkt niet voor een open relatie te zijn. Zou je er van afstappen of niet?
Tot nu toe waren al mijn relaties gesloten, dus op zich geen probleem. Toen zou ik het waarschijnlijk zelfs niet gewild hebben. Maar toen was ik ook wel jaloers over elk meisje waar mijn lief positief over sprak :roll: Liever dus zoals nu er samen over kunnen lachen :p
And celebrate the irony,
But we're so happy,

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 13 apr 2011 23:07

kukuxumusu schreef:Het topic gaat toch over open relaties?
Ja inderdaad, ik wou jullie mening eens horen. Maar een bijvraag van mij naar iedereen die open minded is, is of je er van zou afstappen als je partner dit niet zou willen. (om een argument te geven, ik zou dit niet direct zien zitten en ik wil weten of mensen die in eerste instantie voor een open relatie zijn hier ook van zouden kunnen afstappen).
-

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 13 apr 2011 23:13

TVH_ schreef:
kukuxumusu schreef:Het topic gaat toch over open relaties?
Ja inderdaad, ik wou jullie mening eens horen. Maar een bijvraag van mij naar iedereen die open minded is, is of je er van zou afstappen als je partner dit niet zou willen. (om een argument te geven, ik zou dit niet direct zien zitten en ik wil weten of mensen die in eerste instantie voor een open relatie zijn hier ook van zouden kunnen afstappen).
Ik bedoel dat jij het hebt over misstappen... Als je hebt afgesproken dat het mag dan is het geen misstap.
And celebrate the irony,
But we're so happy,

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 13 apr 2011 23:25

kukuxumusu schreef:Ik bedoel dat jij het hebt over misstappen... Als je hebt afgesproken dat het mag dan is het geen misstap.
Jaja, als je beide voor een open relatie bent, is dat ok en ik wou ook niemand aanvallen of open relaties met misstappen associëren, maar ik had het toen over mezelf en aangezien ik geen open relatie zou zien zitten, zou ik seks met een ander wel als vreemdgaan of een misstap om het zo te noemen zien, snapje? Dus ik zeg niet dat het een misstap is in een open relatie. Het topic gaat over open relaties, maar tegelijk staan er ook nog vragen aan mensen die voor een open relatie zijn, waar ik nog steeds niet veel antwoord op gehad heb...
-

Rise n Shine
New user
New user

Bericht door Rise n Shine » 14 apr 2011 03:49

Welja als je partner een open relatie niet ziet zitten maar je wilt graag samen zijn met hem/haar, moet je dat maar opgeven.. Het is niet zo dat je het echt nodig hebt om seks te hebben met anderen buiten je lief, het kan gwn een leuke extra zijn. 
Only some will star the sky
Only believers in death will die

Volkanovich
New user
New user

Bericht door Volkanovich » 14 apr 2011 10:51

In zekere zin vind ik dat een 'serieuze' relatie aangaan een engagement in het leven roept om een deel van uw vrijheid in te leveren. Het belangrijkste argument dat ik zie om een relatie 'gesloten' te houden als basisprincipe is dat je daarmee gemoedsrust aanbiedt aan je partner. En als één van de twee die gemoedsrust niet lijkt te willen, of zich daarin opgesloten voelt, dan vraag ik me af of een dergelijke relatie dan wel de goede oplossing is. Dan lijkt het mij bijna interessanter om bijvoorbeeld een vorm van sociaal monogame niet-romantische relatie aan te knopen met iemand voor de financiële en emotionele gemakken die dat aanbiedt. (bijvoorbeeld met een vriend of vriendin samen gaan wonen) en daarnaast volle seksuele vrijheid te bewaren, zonder de belofte om aan één persoon het grootste deel van uw romantische of seksuele aandacht te besteden. De theorie is uiteraard mooi; we gaan allebei akkoord dat we anderen mogen hebben. In realiteit kan ik me inbeelden dat veel mensen daar niet emotioneel toe in staat zijn. Het veroorzaakt een constante en mogelijk zelfs vernietigende twijfel over de gevoelens van de partner ten opzichte van jezelf. En de angst dat die persoon iemand anders zal tegenkomen die jou in de schaduw plaatst op het één of het ander vlak. Doorgaans is er volgens mij ook sowieso een ongelijke 'wapenverdeling'; de ene partner zal sowieso meer succes hebben buiten de open relatie dan de ander. Kan je u inbeelden welke vormen van jaloezie of wrevel dat ook intern kan veroorzaken? Om maar te zeggen, zelfs als men allebei akkoord gaat om een open relatie te hebben, vraag ik me af in welke mate het niet toch nog tot fundamentele problemen binnen die relatie zelf.

Overigens een reden waarom ik persoonlijk een open relatie niet zou zien zitten; ik ben slecht in flirten en dergelijke, en vind het jagen nogal vermoeiend. Zolang een relatie goed zit kan ik mij niet inbeelden waarom ik dan opnieuw op zoek zou gaan, weer al die miserie en twijfels...

Bietje_S
New user
New user

Bericht door Bietje_S » 14 apr 2011 14:35

Ik ben (voor mezelf en mijn partner) tegen open relaties.

Indien je geen echte relatie hebt met iemand, kan ik begrijpen dat sommigen zich vrij kunnen voelen en verscheidene bedpartners hebben. En ook als beiden partners er zelf voor kiezen om een open relatie te hebben, dan moeten zij dat weten.

Maar als ik eenmaal echt van iemand houd, dan ga ik voor die persoon en niet voor iemand anders. Ik heb gelegenheden gehad (zelfs toen het al slecht ging met mijn vaste partner) maar dan nog heb ik die nooit bedrogen, zelfs niet met een kus. Als ik bij iemand ben ga ik helemaal voor die persoon. En ik verwacht dat dan ook terug.

noname

Bericht door noname » 16 apr 2011 14:06

ik heb een open relatie
en moest het nu gedaan zijn en ik zou iemand ontmoeten die een gesloten relatie wil
zou ik dat niet doen. Om te vermijden dat er iemand gekwetst wordt omdat we dan uiteindelijk toch beiden iets anders willen en dat kan niet tot een goede relatie leiden. ik denk da ik het ook niet aan zou kunnen om terug in een gesloten relatie te zitten na al de vrijheid die ik nu heb.

er moet een opoffering van één van beide komen; ofwel kiest degene die voor geslote relatie is voor open relatie, ofwel kiest degene die voor open relatie is toch voor geslote relatie
en ik denk dat geen van beiden die opoffering zal doen of zal blijven volhoude
ik zou een gesloten relatie wel even volhouden maar ik zou mij na een tijdje gevangen voelen

in een gesloten relatie kan ik nooit goed de grens trekken van wat mag en niet mag, voor mij mag niets dan en daardoor voel ik mij gevangen, want voor mij is flirten toch een aanleiding dat je iets wil, anders doe je dat toch niet en ook uit respect voor degene waar je mee flirt

Nickske00
Webmaster
Webmaster

Bericht door Nickske00 » 16 apr 2011 14:47

Goh, dit is wel een leuk onderwerp.. Ik ga persoonlijk voor een half open relatie (bestaat zoiets eigenlijk? :p) Daarmee bedoel ik dat mijn partner gerust met andere mag flirten, en van een kus zou ik ook nog niet vreemd opkijken. Alleen, daar is de grens dan ook. Sex met een ander is meteen buiten. Maar hier en daar een flirt en een kus is toch ook leuk, als dat allemaal al mag :)
King of the Code!

nomeis

Bericht door nomeis » 16 apr 2011 15:32

hé, deze discussie is nog maar 7 tot 70 maal gevoerd op dit forum.

Gesloten