Wanneer ben je zeker ?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
lotje_1985
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Wanneer ben je zeker ?

Bericht door lotje_1985 » 12 apr 2011 12:33

Ik geraak er hoe langer hoe meer van 'overtuigd' dat ik lesbisch ben. Maar hoe weet je dat nu zeker ? :oops: Ik vraag dit, omdat ik deze gevoelens nog niet zo lang heb. Maar ze zijn wel sterk. Ik heb het altijd in me gehad om vrouwen aantrekkelijk en opwindend te vinden. Maar om dat ook écht te gaan uiten tegen familie, vrienden, collega's... ? Ik wil eerst zéker zijn ! Ik heb een beperkte vriendenkring dus kan het niet eens 'proberen' bij een vriendin ofzo. :oops: Ga ook niet zo vaak uit (wegens gebrek aan vervoer) dus kan zo ook niet op ontdekking gaan. 1 ding weet ik wel, en dat is dat ik mannen nog wel 'mooi' kan vinden maar ze doen me helemaal niets meer. :-?
* Everything happens for a reason * You are my reason for everything *

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Re: Wanneer ben je zeker ?

Bericht door metalhead94 » 13 apr 2011 14:36

hey lotje_1985,
Zelf zat ik ook redelijk lang met deze vraag in men hoofd, waardoor ik me niet durfde te outen. Maar omdat ik me volledig aangetrokken voel tot meisjes en bijna niet meer tot jongens, heb ik me geout tegenover men beste vriendin en men ouders als lesbo.

Kweet niet helemaal zeker ofk wel helemaal lesbo ben, maar zo voel ik me wel.Ik ben verliefd op een meisje en de jongens waarmee ik een relatie heb gehad, daar voelde ik eigenlijk geen echte liefde voor.

Ik ben momenteel verliefd op een meisje en dat is wel écht verliefd.
Door het feit dat ik voor dat meisje 100x meer liefde voelde dan voor die jongens waarmee ik ben samen geweest, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik lesbisch ben.

Als je niet helemaal zeker bent, kan je natuurlijk ook als bi uit de kast komen en kan je later nog vertellen dat je lesbisch bent wanneer je dan zeker bent.

1 tip: probeer niet telkens erop te fixeren. tijd brengt raad en je zal er wel achter komen.

grt
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

sko'jieh
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door sko'jieh » 29 apr 2011 03:02

Ik wist het zeker door diep na te denken en eerlijk te proberen zijn tegen mezelf. En met een beetje fantasie.

Sowieso als je met de gedachte speelt doe je dat om verschillende redenen en is er al 'iets'. Toen ik die gedachte bij mezelf waarnam noemde ik mezelf aanvankelijk bi, omdat ik toch ook verliefd was geweest op jongens. Maar desondanks die verliefdheid op jongens bleef die jongen-meisjevraag altijd in mijn hoofd aanwezig en zorgde dat vaak voor problemen als ik een relatie had met een jongen. Ik had nog nooit echt een relatie gehad met een meisje, dus dat was zo wat moeilijk te plaatsen allemaal. Toen kreeg ik de vraag "of ik een jongen zou missen of mij vragen zou stellen op dezelfde manier als ik samen zou zijn met een meisje". En toen wíst ik gewoon dat dat niét zo zou zijn. Alsof ik dan een soort van rustpunt zou bereiken.
En hoe weet je dát dan als je het nooit 'probeerde'? Van zodra ik de gedachte toeliet waren er ineens zo veel 'inzichten'. Ondanks de theorie dat mensen mensen en karakters karakters zijn, dus dat het geslacht daarbij niet uitmaakte, moest ik toegeven dat ik altijd een 'verdoriediedoendatwel' gevoel had gehad als ik twee meisjes samen had gezien. Dat ik in films waar gezoend en meer werd altijd naar het meisje keek, niet naar de jongen. Niet omdat dat 'logisch is, want ik ben toch zelf een meisje', maar omdat mij dat 'opwond'. Dat ik zo veel fantasieën had in mijn hoofd die zo fijn leken en waar niets raars mee was. Dat ik van vrienden altijd hoorde hoe heerlijk het was om samen met je (jongens)lief in slaap te vallen en wakker te worden terwijl ik daar net het laatmijgerust-gevoel van kreeg. Dat ik mij niet honderd procent trots kon voelen als ik hand in hand met een jongen op straat liep omdat dat met een jongen was, hoe mooi en lief en alles die ook moge zijn. (Dus - in tegenstelling tot wat veel mensen in mijn omgeving lijken te denken - is dat een totáálgevoel en dus ook een totaalbesef, niet alleen iets lichamelijks of seksueels... Heel misschien is het daardoor ook dat je dat al zeker kan zijn voor je een relatie hebt gehad?)

En het totaalgevoel dat ik nu heb, laat er geen twijfel over bestaan. Maar het heeft wel even geduurd voor het er kon komen, voor ik het begin van de gedachtengang helemaal toeliet. Misschien treft het me nu net met zo'n zekerheid omdat ik het de laatste tijd zo hard afwimpelde of ervan uitging dat het wel zou overgaan?
Oeps.

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 02 jun 2011 22:32

sko'jieh schreef:Ondanks de theorie dat mensen mensen en karakters karakters zijn, dus dat het geslacht daarbij niet uitmaakte, moest ik toegeven dat ik altijd een 'verdoriediedoendatwel' gevoel had gehad als ik twee meisjes samen had gezien. Dat ik in films waar gezoend en meer werd altijd naar het meisje keek, niet naar de jongen. Niet omdat dat 'logisch is, want ik ben toch zelf een meisje', maar omdat mij dat 'opwond'.
Dit klinkt mij bekend in de oren.. :) Al ben ik zelf nog niet uit de kast, ik ben er vrij zeker van door onder andere dit en kriebels bij oogcontact met een meisje.. Maar mijn gaydar heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Avalon
Regular user
Regular user

Bericht door Avalon » 06 jun 2011 14:43

sko'jieh schreef:. (Dus - in tegenstelling tot wat veel mensen in mijn omgeving lijken te denken - is dat een totáálgevoel en dus ook een totaalbesef, niet alleen iets lichamelijks of seksueels... Heel misschien is het daardoor ook dat je dat al zeker kan zijn voor je een relatie hebt gehad?)
Ik denk inderdaad dat je geen relatie gehad moet hebben om zeker te zijn. Alhoewel de meeste mensen daar wel vanuit lijken te gaan. Het gaat volgens mij inderdaad om dat totaalgevoel. Niet alleen het lichamelijk aangetrokken zijn tot, maar ook iemand die je doet stralen, waarbij je je goed voelt in je vel, die echt dicht mag komen... En daarvoor hoef je geen relatie gehad te hebben om te beseffen of een jongen of een meisje dat doet bij jou. Als je dit enkel kan voorstellen met een meisje dan zegt dat genoeg volgens mij.

Gesloten