Léonard proeft slagroomtaart (alweer)

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
xkeytje
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Léonard proeft slagroomtaart (alweer)

Bericht door xkeytje » 08 apr 2011 14:59

Deze week had onze vriend bisschop Léonard het weer aan zijn been; hij kreeg maar liefst vier (jaja, je leest het goed: VIER!!) taarten in zijn gezicht bij aanvang van een conferentie aan de universiteit van Louvain-La-Neuve:

Is dit zijn verdiende loon na al zijn omstreden uitspraken of vinden jullie dit toch net een brug te ver en eten jullie de taart liever zelf op? Ik vind het leuk dat er mensen zijn die katholieke instanties eens een 'koekje' van eigen deeg geven, toch ben ik eerder voorstander van een iets softere aanpak met bijv. kiss-ins als de bisschoppen/pausmobiel passeert :D :

Subtiele hint voor mensen die tijdens den blok wat 'ethisch verantwoorde' ontspanning willen nemen:
Spoiler! :
Afbeelding
Fell in love with this bright-eyed farmer's village boy pushing his luck, knowing the world for him would never be enough...

Lionelle
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Léonard proeft slagroomtaart (alweer)

Bericht door Lionelle » 08 apr 2011 15:36

Hahahahahaha!!!!!! :roflmao:
We're all allowed to believe in things that don't exist!

The only real voyage of discovery consists not in seeing new landscapes, but in having new eyes. (Marcel Proust)

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 08 apr 2011 17:59

Dagonet schreef:Indien 't Zal Wel Gaan op de steun van Verkeerd Geparkeerd kan rekenen, is er binnenkort een kiss-in in Gent als Léonard hier is.
Tha, nice! Ik doe met plezier mee!

(en dat 'entarter' (in het Frans klinkt het zoveel mooier :love:) is niet zo constructief, maar wel bijzonder hilarisch. ('t Is toch niet dat die mens nog argumenten luistert...))
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 08 apr 2011 22:36

Maak die mens niet belangrijker dan hij is. Ik vind het trouwens al een beetje afgezaagd.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 08 apr 2011 22:46

Zonde van de taart. Wat een verspilling. Er is al zoveel honger in de wereld.

Ze hadden beter van Leonard een vleestaart gemaakt om op te sturen naar de kindertjes in Afrika.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 08 apr 2011 23:08

Ha!!! Hij moet het maar weten, dikke lul! Het zal hem leren oubollig kardinaaltje spelen. En dat hier zo van: 'zonde van die taart' gesproken wordt, ik ga ervan uit dat het een minderwaardige taart is, slechte smaak. Ik hoop maar dat die personen die de taart in Léonards' smoel wreven, daar geen consequenties zullen moeten van dragen, het is nog steeds Louvain-la Neuve he.
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 09 apr 2011 00:39

Waar is de goede oude tijd van met rotte tomaten bekogelen?

Die komen tenminste nog hard aan en kunnen pijn doen. Nu kan-ie eerder het Calimero (of Bart de Wever)-effect gaan gebruiken. :(
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 09 apr 2011 03:01

Nabuchodonosor schreef:Ha!!! Hij moet het maar weten, dikke lul! Het zal hem leren oubollig kardinaaltje spelen. En dat hier zo van: 'zonde van die taart' gesproken wordt, ik ga ervan uit dat het een minderwaardige taart is, slechte smaak.
Het zijn zelfs geen echte taarten. Het is een hard gebakken pizzadeeg met een dikke laag slagroom erop. Naar verluid desintegreren ze niet tijdens de worp en zijn ze licht genoeg om ver te smijten :D .
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 09 apr 2011 11:20

Dagonet schreef:Indien 't Zal Wel Gaan op de steun van Verkeerd Geparkeerd kan rekenen, is er binnenkort een kiss-in in Gent als Léonard hier is.
Ik heb er ook al van gehoord, van een paar andere mensen van 't zal wel gaan. Ik probeer het er zeker en vast door te krijgen bij VG, want het zou echt erg zijn als we niets doen. :)
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 09 apr 2011 16:52

Hopelijk gaat er elke keer een kleine siddering door de personen die hem verkozen hebben op het moment dat ze het nieuws horen. To be continued als het van mij afhangt.
xkeytje schreef:
I like.
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 10 apr 2011 01:47

Ik ging er net wat over opzoeken en rondmailen, en het blijkt uitgesteld te zijn...?
http://www.kasper-gent.org/semesterkale ... r-leonard/
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 10 apr 2011 11:57

Het is eigenlijk intriest dat die Kaspar-vereniging niet één grote grap is. (iemand eigenlijk een idee hoeveel leden die hebben? De volledige tien man?)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 10 apr 2011 22:15

Zonde van de taart. En voorlopig is mgr Leonard nog Aar(t)s-Bis(s)chop en mag ie niet kardinaaltje spelen. Ik moet hem niet, for obvious reasons. Het zou mooi zijn moest de Kerk, welke overigens mijn kerk is, eindelijk eens accepteren dat een mens stuk gaat als deze zijn gevoelens moet ontkennen.
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 14 apr 2011 02:36

medica schreef:Ik moet hem niet, for obvious reasons. Het zou mooi zijn moest de Kerk, welke overigens mijn kerk is, eindelijk eens accepteren dat een mens stuk gaat als deze zijn gevoelens moet ontkennen.
Mooi gezegd.

OT: ik ben helemaal pro die kiss-in!
Al moet je natuurlijk rekening houden met verkeerde beeldvorming... mensen kunnen dan weer gaan denken dat we er in het dagelijkse leven op los kussen en in het wilde weg seks hebben met iedereen, ook al gaat het eerder om een buitengewone actie, om te choqueren én te sensibiliseren. (Net zoals ik altijd huiver bij de gedachte dat sommige mensen denken dat alle holebi's zijn of zich gedragen zoals op de gay parades...)
MAAR dat ligt natuurlijk compleet aan de verkeerde perceptie van die mensen, dus, again, totally pro!

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 14 apr 2011 12:36

Ik ken ook mensen binnen de kerk, die ook niet opgezet zijn met Leonard. Maar de slagroomtaarten en kiss in vind ik dan weer overdreven.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 14 apr 2011 13:26

AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

hellyeah
New user
New user

Bericht door hellyeah » 18 apr 2011 21:08

nujah, een mening gaan opdringen kan ook consequenties met zich meebrengen, zeker als het op een 'aggressieve' manier gebeurd. het is de kerk, die al eeuwenlang bestaat. en het zal ook eeuwen duren (niet letterlijk nu) voor ze hun wetten gaan herzien. ze zijn nu eenmaal zeer conservatief. nujah, het erge is dat ze dat ze dat niet zo erg meer zijn als het gaat om hun eigen volk. als je kijkt naar de uitspraken van vangeluwen, dan vind ik dat die man banaliseert en dat doet de kerk ook. de kerk zou zelfs een doofpotaffaire willen. deze man kan niet hard genoeg gestraft worden.
achjah,
maar die 'kiss in' vind ik eigelijk best wel een leuk initiatief. :rock:
face it and embrace it..

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 05 mei 2011 18:24

GroenWolkje schreef:Ik ging er net wat over opzoeken en rondmailen, en het blijkt uitgesteld te zijn...?
http://www.kasper-gent.org/semesterkale ... r-leonard/
't Is uitgesteld tot het najaar. Aah it will be a warm autumn :D

@ Profeet: ge hebt gelijk
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Botsbal
New user
New user

Bericht door Botsbal » 04 jul 2011 18:24

Ik ben zeker niet akkoord met de meningen van Léonard, maar hij verdedigt zijn ideeën die toch ongeveer in lijn liggen met die van de Heilige Stoel.

En hoe ouderwets of ongepast Léonard's denkbeelden nog mogen zijn, ik neem veel meer aanstoot aan de voorstelling van zijn denkbeelden door de media dan aan die denkbeelden zelf!
Bv.: De affiches van Cavaria met een foto van Léonard waar er een condoom op zijn mond geplakt is en de tekst 'Onzin is besmettelijk' vind ik gewoonweg belachelijk!
Verder had ik ook ergens een verhaal gelezen over een journalist die een vraag stelde over zijn boek en die het boek uiteindelijk zelf niet gelezen bleek te hebben! Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ik vind dat de verslaggeving niet objectief gebeurt en dat zijn uitspraken uit hun context gerukt worden!
Bboy93 schreef:creatieveling en een danser, alsof ik in de spiegel kijk!

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 14 aug 2011 19:54

clown Bassie (bassie en adriaan) zou jaloers zijn op al die slagroomtaarten die Leonard krijgt.
swat, met een taart ga je die mens niet op andere ideeën gaan brengen, kun je je geld beter aan iets anders spenderen (of die taart opeten ipv te vermassacreren)
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Gesloten