Ik zal het kort houden maar ik heb hulp nodig en misschien kan ik wat hulp van jullie gebruiken en/of kunnen jullie me misschien doorverwijzen naar de juiste personen of artsen

Vooral als ik in het openbaar zit of loop of wandel dan durf ik de mensen (vooral de mannen) niet in de oog kijken, vooral in de klas als we in een groep zitten durf ik echt niet in de ogen kijken van de mensen omdat ik niet weet waarover ik moet spreken, dus ik blokkeer in gedachten

Ik heb weinig vrienden en helemaal geen vriendinnen

Ik ben van nature stil (denk ik) en het doet me pijn als ik bij bijeenkomsten of gewoon wanneer ik in de klas zit me zeer slecht voel als ik stil ben of weinig tot niks zeg.
En door al die problemen ontstaat er ook een zienbare stoornissen aan mijn houding die waarschijnlijk ook anderen opvallen (denk ik dan meestal), want doordat ik weinig of niks vertel; voel ik me ongemakkelijk in de les en in dergelijke bijeenkomsten :'(
Doordat ik me niet goed voel en doordat mensen dan veel praten voel ik me ook slecht want ik word er niet slecht bedoeld jaloers op omdat ik zoals hen geen praatkop ben, omdat ik niet zoals hen kan babbelen, zeveren en over koetjes en kalfjes spreken :'(
Ik denk dat ik een probleem heb bij het "niet kunnen vinden over wat te spreken" bij bijeenkomsten (kan dat? Bestaat er zo'n symptoon of een probleem?) :'(
Soms vraag ik mij ook af of dit allemaal door mijn homoseksuele gevoelens is ontstaan omdat ik altijd in een gemeenschap ben opgegroeid waar homoseksuele onderwerpen een eeuwige taboe is

Ook van jong af al heb ik nooit een echte vaderfiguur gekend, nooit aandacht gehad als kind en vaak in slechte omstandigheden opgegroeid

Ik ben eerlijk, correct, zeer vriendelijk maar in sommige omstandigheden en bijeenkomsten zo stil als een muis en dat veroorzaakt ongemak en is tevens frustrerend

Ik weet niet welk symptoon, ziekte of wat dan ook heb maar dit leid mijn leven en ik lijd aan verdriet, ongemak, angst, gedachten zoals vluchten (wegvluchten) en pijn

Ik heb hulp of op z'n minst advies nodig

iemand die me iets meer kan vertellen of iemand die ervaring heeft met dat soort zaken???
Of iemand die me kan doorverwijzen??? :'(
sorry als ik gestoord zou hebben

Ik hoop dat deze topic niet gesloten wordt