Toenadering zoeken

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Hyönteinen
New user
New user
Geslacht: Man

Toenadering zoeken

Bericht door Hyönteinen » 13 feb 2011 16:28

Hey iedereen,

Op mijn school zit er een jongen in het 5e jaar (ik zit in het 6e) en ik heb wel vermoedens dat hij ook homo is. Praktisch al zijn vrienden zijn meisjes en telkens ik hem tegenkom in de gang heb ik het gevoel dat hij naar mij staat te kijken. Nuja, ik kan me dat ook gewoon inbeelden, want als ik naar hem kijk, draait hij zijn hoofd altijd. Ik heb nog nooit iets tegen hem gezegd, maar ik weet wel zijn naam van op facebook. Ik denk wel dat ik gevoelens voor hem kan krijgen als ik hem wat beter leer kennen.

Gisteren was het onze 100-dagen fuif en toen ik achter de bar moest werken, zag ik dat hij eerst zijn drankjes bij iemand anders bestelde. Maar ongeveer vijf minuten later kwam hij speciaal aan de kant van de toog waar ik stond nog iets bestellen. Ondertussen hoorde ik een van zijn vriendinnen zeggen "Hoe noemt dienen nu weeral?" en ik hoorde hem mijn naam zeggen. Ik vond het wel leuk dat hij mijn naam wist :P Toen ik hem zijn drankje gaf, lachte ik nog eens naar hem en hij lachte terug :) Toen mijn werkuren erop zaten, had ik wat teveel gedronken en in al mijn zattigheid had ik een meisje gekust :oops: Op school zullen ze hierover wel roddelen, want ik heb niet echt het imago dat ik iedereen binnendoe. Ik hoop dat hij hierdoor niet gaat denken dat ik hetero ben en hij dus geen kans maakt :-? Nu zou ik hem wat beter willen leren kennen, maar hoe zoek ik het beste toenadering tot hem denken jullie?

Anne F.
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Toenadering zoeken

Bericht door Anne F. » 13 feb 2011 22:11

Misschien uitvinden waar zijn interesses liggen?
Vanuit daar kan je zo een praatje starten,

Je kan hem benaderen door over iets te vragen, tis wel een smoesje voor toenadering, maar werkt vaak wel;)

Je kan er ook gewoon direkt op af, niet alles hoeft een achtergedachte te hebben zeg maar.

Maar het is wel dat je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt;)

Grj Anne.
Screw You! I'm ALIVE!

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 feb 2011 23:44

Het is heel gemakkelijk om een gespreksonderwerp te vinden. Vraag hem gewoon als je hem tegenkomt hoe hij de 100-dagenfuif vond.
En dan probeer je het gesprek wat verder te zetten. Praat over je barshift ofzo. En dan zie je wel. :wink:

Succes!
Fluctuat nec mergitur

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 16 feb 2011 22:47

Beginnen met glimlachen!

Gewoon, als je hem tegenkomt (waarvoor je al dan niet je best kan doen) oogcontact maken, glimlachen, niet overdreven uiteraard, en doorlopen.

Dat is volgens mij een goed begin :)

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Silke PinkH » 18 feb 2011 23:26

Als je hem tegenkomt in de gang tegen hem aanbotsen, sorry zeggen met zijn naam erachter, zo weet hij dat jij ook zijn naam kent en uiteraard je mooiste glimlach bovenhalen. Terwijl je dat doet ook in zijn ogen kijken. En als het mogelijk is, gesprekje aanknopen, bijvoorbeeld: 'Wat vond je van onze fuif?'
Als hij iets vraagt over die kus met dat meisje gewoon zeggen: 'Dat was een heel stomme, dronken vergissing, ik doe zoiets normaal echt nooit!' En op een subtiele manier zeggen dat meisjes niet je ding zijn?

Hoop dat het je lukt!!
Groetjes,
Silke
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Atomicwoof
New user
New user

Bericht door Atomicwoof » 20 feb 2011 12:03

Zoals Julien zegt: oogcontact! Super belangrijk! Hiermee kan een persoon bepalen of hij interesse heeft of niet. De meeste mensen doen het onbewust. Als hij vluchtig kijkt, dan wegkijkt, dan terug kijkt (eventueel glimlacht) en dan wegkijkt (en eventueel etcetera), zit je goed :D Je kunt het zoals Julien zegt ook zelf doen. Kijk of hij reageert. Als hij goed reageert, is het al zeker een bevestiging dat hij voor toenadering open staat. :D En voor de rest raad ik de raad van JFK aan! Veel succes!

Kijk trouwens ook hier eens naar! Twee grappige filmpjes die als gids dienen voor het "basisflirten". Ze helpen allebei! (vooral het tweede!)

http://www.videojug.com/film/how-to-flirt-with-women

http://www.videojug.com/film/how-to-flirt-with-men

Hyönteinen
New user
New user

Bericht door Hyönteinen » 20 feb 2011 15:58

Bedankt voor de tips, allemaal! Deze week heb ik niet zoveel de kans gehad om oogcontact te maken, maar ik zag wel dat hij een paar keer vluchtig naar me keek terwijl hij met iemand anders aan het praten was. Dat van dat aanbotsen ga ik deze week eens proberen als ik de kans heb :)
Laatst gewijzigd door Hyönteinen op 20 feb 2011 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 20 feb 2011 16:03

Hyönteinen schreef:Bedankt voor de tips, allemaal! Deze week heb ik niet zoveel de kans gehad om oogcontact te maken, maar ik zag wel dat hij wel een paar keer vluchtig naar me keek terwijl hij met iemand anders aan het praten was. Dat van dat aanbotsen ga ik deze week eens proberen als ik de kans heb :)
Da's al een goed begin! :D

Hyönteinen
New user
New user

Bericht door Hyönteinen » 06 mar 2011 22:28

De voorbije 2 weken is er niet echt veel gebeurd. Ik heb nog een paar keer oogcontact met hem kunnen maken, maar da's ook alles. Hem aanspreken durf ik niet echt, want op school loopt hij altijd bij zijn zelfde groepje. Ik ben nu aan het overwegen om hem op msn toe te voegen. Zijn msn-adres staat gewoon op zijn facebookprofiel. Misschien dat ik op die manier wel met hem kan/ durf praten ...

Edit: Ik vraag me af wat ik moet zeggen als hij me vraagt hoe ik aan zijn msn kom. Als ik zeg dat ik het van zijn facebook heb, komt dat dan niet wat "stalkerig" over?

Hyönteinen
New user
New user

Bericht door Hyönteinen » 08 mei 2011 22:50

Update:
Het is me gisteren gelukt een gesprek met hem aan te knopen :D Ook al ging het dan maar over oppervlakkige dingen, het is toch een begin :) Tijdens de paasvakantie heb ik trouwens samen vakantiejob gedaan met enkele vriendinnen van hem en zij zaten ook te zeggen dat ze dachten dat hij homo is :) Nu moet ik alleen nog proberen om regelmatig contact met hem te houden :)

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 08 mei 2011 23:08

Hyönteinen schreef:Update:
Het is me gisteren gelukt een gesprek met hem aan te knopen :D Ook al ging het dan maar over oppervlakkige dingen, het is toch een begin :) Tijdens de paasvakantie heb ik trouwens samen vakantiejob gedaan met enkele vriendinnen van hem en zij zaten ook te zeggen dat ze dachten dat hij homo is :) Nu moet ik alleen nog proberen om regelmatig contact met hem te houden :)
SPANNEND :D

Hyönteinen
New user
New user

Bericht door Hyönteinen » 15 mei 2011 15:17

Het schooljaar loopt stilaan ten einde en ik weet dat ik hem daarna waarschijnlijk nooit meer zal zien als ik niet snel iets onderneem. Ik weet sowieso van mijzelf dat ik op school niet veel meer tegen hem ga (durven) zeggen. Daarom ben ik van plan een anoniem briefje in zijn boekentas te steken waarin ik hem vertel dat ik verliefd ben op hem met achteraan een e-mailadres waarnaar hij eventueel een reactie op die brief kan sturen. Lijkt jullie dit een goed idee? :-?

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 15 mei 2011 16:54

Hm, ik zou op dat papiertje nog niet meteen schrijven dat je al verliefd op hem bent, maar een kort, leuk briefje waarin je je e-mailadres vermeldt, lijkt mij niet zo'n heel slecht idee ;)
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 15 mei 2011 17:01

Waarom niet de frequentie opdrijven van er tegen te gaan praten op de speelplaats of wandelgangen? :wink: 'toevallig' passeren en vragen 'hoe was de les? (eventueel wat lachen met de leerkrachten :wink: werkt altijd), 'zie je de examens zitten? Dat soort dingen. En als het gesprek bijna gelopen is, heel cool en zelfzeker zeggen 'heb je geen zin om eens te mailen/chatten/Fb'en?" En dan een briefje pakken en je adres opschrijven en het hem geven.
Zo kan je in de zomervakantie en volgend jaar blijven contact houden.

Een brief met liefdesverklaring in mijn tas vinden zou ik persoonlijk eerder eng vinden dan flatterend. :wink:
Fluctuat nec mergitur

Hyönteinen
New user
New user

Bericht door Hyönteinen » 15 mei 2011 17:47

Misschien heb je wel gelijk. Zelf zou ik het ook raar vinden om zomaar een briefje in mijn tas te vinden :-? Het probleem is dat hij op school altijd bij zijn zelfde groepje vriend(inn)en loopt, en zo is het moeilijk om iets tegen hem apart te zeggen. Verder ben in nogal verlegen ... Ik kan natuurlijk wat meer proberen om met hem te praten via facebook, maar de kans is groot dat het uitdraait op zo'n gesprek van:

- Hey
* Yo
- Alles goe?
* ja, met u?
- ook wel
...

Achja, ik kan altijd eens proberen, dan zien we wel :)

chillah
New user
New user

Bericht door chillah » 15 mei 2011 21:06

Je geeft toch helemaal zelf de oplossing: stuur hem een iets via Facebook! Geen chatbericht, maar een gewoon bericht en vraag hem iets, bv. 'Hoe vond jij de honderddagenfuif?' of iets anders, maakt niet uit wat (wel liefst vragen waar hij lang moet over schrijven), het is zelf niet erg als het er nogal vingerdik opligt! Afhankelijk van zijn antwoord zal je bijzonder veel kunnen afleiden: stelt hij een vraag terug, dan heeft hij duidelijk interesse, indien het gewoon een droog, formeel antwoord is weet je ook genoeg en je gaat sowieso niet af.

Van zodra hij een vraag terug stelt, ben je vertrokken en kan je stilaan toewerken naar een afspraakje. Als hij bijvoorbeeld de vraag stelt, waar ga je volgend jaar studeren (je kan bv. beginnen mijmeren over het einde van je humaniora) kan je hem altijd eens meevragen om samen met hem je studentenstad te ontdekken!

It always works this way! Gewoon doen, je zal geen blauwjte lopen! En het is geen probleem als het er allemaal nogal vingerdik opligt, dat schept duidelijkheid en met een vraag te stellen geef je hem een veilige vluchtweg (hij kan gewoon droog antwoorden) waar hij hopelijk geen gebruik van dient te maken!

Veel geluk!

xkeytje
Regular user
Regular user

Bericht door xkeytje » 22 mei 2011 22:41

In mijn 6de middelbaar maakte ik dit ook mee, ik sprak hem aan, hij viel volledig uit de lucht... MAAR, hij heeft mij niet uitgelachen, is niet gaan roddelen, integendeel, we hebben een super goed gesprek gehad. Ondanks de teleurstelling, zou ik het onmiddellijk opnieuw doen! Je hebt niet veel te verliezen.Wordt het niets, dan heb je tenminste zekerheid en moet je niet de gedachte meeslepen van "wat als ik toen tóch...". En met nog een paar weekjes te gaan tot het einde van het schooljaar moet je ook niet bang zijn om eventueel "scheef" bekeken te worden, volgend schooljaar gaat een nieuwe wereld voor je open. :P Succes!!
Fell in love with this bright-eyed farmer's village boy pushing his luck, knowing the world for him would never be enough...

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 29 mei 2011 13:40

Handige tips! Ben daar ook zo'n held in lol
A church in ruin...

mickeym0use
New user
New user

Bericht door mickeym0use » 11 jun 2011 15:55

Misschien kan je overeenkomstige interesses zoeken op zijn facebook account, om zo een gesprek op gang te werken (over muziek) of eens af te spreken (sport, film,...).
Zo zou ik het toch proberen.
waarom een onderschrift hebben als niemand ze leest?

Gesloten