verliefd zijn lukt niet meer

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
fill my little world
Regular user
Regular user

verliefd zijn lukt niet meer

Bericht door fill my little world » 04 feb 2011 12:54

Laten we beginnen bij tbegin. Ik heb twee jaar terug een relatie gehad die niet zo superlang duurde (9m) maar die voor mij toch super intens was. Tklinkt stom maar ze was voor mij de vrouw waar ik mijzelf oud mee zag worden. Onze relatie benaderde ook de perfectie in mijn ogen. Zij besliste daar anders over want zij werd verliefd op een ander. Bitter weinig dat je daar aan kan doen? Kliet haar gaan en zag er enorm van af. Zeker zes maanden heb ik lopen janken en zeker een jaar en half kon ik zeggen 'kben niet over haar'. Nu wel gelukkig maar in die twee jaar is niemand erin geslaagd om mijn hart te veroveren en das balen. Mijn vrienden snappen het ni. Ik probeerde mij voor vanalles en nog wat open te stellen maar tlukte niet. Ik heb altijd wel succes (ook ni overdreven) maar tis ni wederzijds. Kheb het gevoel dat het nooit meer gaat lukken want tzijn mooie lieve meisjes. Ik voel mij zo hopeloos worden. Zijn er mensen die soortgelijke gevoelens hebben na zo een lange tijd? Ik voel mij vaak de enigste. Hoe zou het komen? Toch niet alles kunnen loslaten?

Rune.
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: verliefd zijn lukt niet meer

Bericht door Rune. » 04 feb 2011 21:06

Op mijn zeventiende had ik dat ook met een meisje. Dat was ook een relatief korte relatie maar superintens. En dat heeft ook jàren geduurd vooraleer ik daarover was. Ik werd ook niet meer verliefd. Ik leerde wel mensen kennen, en ik gaf hen en ons telkens een kans, maar ik werd altijd teleurgesteld omdat mijn gevoel nooit meer zo intens werd als ooit bij die eerste dus.

Wat ik wil zeggen: dat heeft tijd nodig, en het is eigenlijk niet abnormaal als dat een paar jaar duurt. Het is ook logisch dat je vergelijkt met je ex, maar dat is net wat je moet proberen niet meer te doen. Je gaat nooit veel voelen voor iemand anders omdat je eigenlijk terug op zoek bent naar 'haar' en je hoopt dat te vinden in iemand anders. Probeer gewoon het hele 'ik wil iemand vinden' of 'ik wil weer verliefd worden' even achter je te laten. Maak het als je doel dat je gewoon alleen gelukkig wilt zijn. En als je dat kan komt die ene ware zich wel aandienen. :wink:
You made me a shadowboxer, baby.
I wanna be ready for what you do.

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 07 feb 2011 13:45

God, ik dacht dat IK de enige was ... Blij om te horen dat het niet aan mij ligt en dat er effectief nog mensen zijn die moeilijk over mensen heen geraken.

2 jaar geleden is mijn anderhalf jaar durende relatie pijnlijk geëindigd. Niet mijn keuze. Ik was gerust de volgende 75 jaar bij haar gebleven. Zij en haar vrienden dachten er anders over.
Het was intens. We woonden samen, studeerden samen, deden alles samen.

Nu zijn we reeds 2 jaar en * telt even * 5 maanden verder en nog steeds heb ik elke dag het gevoel dat ik haar mis. Niet iets mis, maar haar mis. Ik heb geen contact meer met haar - misschien maar beter. Andere vrienden, andere omgeving, nieuwe levenswandel.

Pas na anderhalf jaar had ik opnieuw een eerste crush en ja, hoe moet ik dat omschrijven? Ik vond het meisje knap, interessant en tof. Maar verliefd? Nee, nee. Absoluut niet. Het was ook meteen weer om. De enige vorm van vlinders die ik tegenwoordig beleef is wanneer ik meegesleurd word door herinneringen aan mijn ex-vriendin. De eerste kus, de eerste afspraakjes, de eerste nacht samen, etc.
Ik geraak niet over haar. Ik vraag me af of dat ooit wel zal lukken.
Verliefd worden kan ik niet meer en ik weet niet zeker of ik het ook wel zo snel nog wil.
Als ik zie wat mijn liefde voor m'n ex teweeg heeft gebracht, hoe ik me de eerste maanden erna heb gevoeld en hoe ongelooflijk pijnlijk (zelfs fysiek) het soms kan aanvoelen om zonder haar te zijn, vraag ik me af of het mogelijk is om datzelfde te voelen voor een ander persoon.
Zal het ooit even gemeend zijn? Even groot? Even machtig?
En zo ja, dan heb ik er enorm schrik voor om het opnieuw mee te maken want de liefde - boven alle geweldige, mooie en overweldigende momenten heen - is het meest angstaanjagende wat je kunt meemaken.
* Proudly So *

veleck
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door veleck » 07 feb 2011 18:17

hallo,

ik heb dat ook eventjes gedacht toen mijn vorige relatie na een kleine 3 jaar uit elkaar spatte.
hoe kan ik in hemelsnaam terug iemand anders graag zien dan hij??
elke nieuwe realtie zal toch maar een zwak afgietsel zijn van mijn relatie met hem...

maar tijd brengt raad en na veel pijn en verdriet kon ik me erover zetten en me terug openstellen om nieuwe mensen te leren kennen, maar toch, ik was niet van het idee veranderd dat een nieuwe verliefdheid zou komen aankloppen...

tot plots geheel onverwacht krijg je dan toch weer dat blije gevoel in je....
het kan echter niet zijn, keihard hetero...
maar het feit dat ik die gast had opgemerkt en terug naar huis ging met het idee dat ik hem wel leuk en interessant en knap (oh jongens die was knap) vondt, was eigenlijk voldoende om te beseffen dat een nieuwe relatie niet persé slechter zal zijn dan de vorige en dat ik wel nog verliefd kan worden op iemand...

ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is totdat "your key to happiness" jouw pad kruist!

make u feel better!
Veleck
i'll put al smile upon your face.

captainoneye
New user
New user
Contacteer:

Bericht door captainoneye » 07 feb 2011 22:21

Ik heb zelfs last van het "ik word niet meer verliefd" fenomeen zonder relatie die ik niet kan vergeten! :wink:
'k ben ook wel jarenlang zwaar verliefd geweest op iemand, maar sinds dit jaar is die verliefdheid plots voorbij en heb ik het gevoel dat ik het precies "niet meer kan"... Ook al wil ik wel. Het heeft wrs te maken met het niet klaar zijn voor zo'n allesverzwelgende liefde (want de niet-wederzijdse versie was al pijnlijk, laat staan ooit de voorbije-relatie pijn te moeten meemaken), maar je zou er toch ooit klaar voor moeten zijn? Het vraagt waarschijnlijk idd veel tijd en met-jezelf-leren-leven...

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 08 feb 2011 18:00

captainoneye schreef:Ik heb zelfs last van het "ik word niet meer verliefd" fenomeen zonder relatie die ik niet kan vergeten! :wink:
'k ben ook wel jarenlang zwaar verliefd geweest op iemand, maar sinds dit jaar is die verliefdheid plots voorbij en heb ik het gevoel dat ik het precies "niet meer kan"... Ook al wil ik wel. Het heeft wrs te maken met het niet klaar zijn voor zo'n allesverzwelgende liefde (want de niet-wederzijdse versie was al pijnlijk, laat staan ooit de voorbije-relatie pijn te moeten meemaken), maar je zou er toch ooit klaar voor moeten zijn? Het vraagt waarschijnlijk idd veel tijd en met-jezelf-leren-leven...
Heel erg herkenbaar.
Maar weet je, ik heb me erbij neergelegd. Verliefd worden valt niet te forceren, en ik ben er nu behoorlijk gerust in dat het nog wel (terug)komt. Tot die tijd kan ik me heel goed amuseren met mijn vrienden ( :love: voor dit forum), en steeds meer nieuwe mensen leren kennen. Wie weet zit daar op een dag De Ware tussen.
Leef!

Gesloten