partner verloren

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
lien86
New user
New user
Geslacht: Vrouw

partner verloren

Bericht door lien86 » 22 jan 2011 14:05

Hallo

Twijfel alom of ik dit bericht wel zou posten of niet...

Het is een moeilijk onderwerp maar ik vraag me af of er mensen zijn op het forum waarvan hun partner overleden is? Mijn vriendin stierf enkele maanden geleden totaal onverwacht en ik weet helemaal niet hoe het verder moet. We hadden 3 jaar een super intense relatie, mooie toekomstplannen, en plots blijf je alleen achter...

Lien
Als dankbaarheid om wat is geweest
sterker wordt dan verdriet en gemis
wordt er weer toekomst open gemaakt

mei_meisje
I have no life
I have no life

Re: partner verloren

Bericht door mei_meisje » 22 jan 2011 16:23

Ik heb het zelf niet echt meegemaakt. Maar een goede vriendin (die enorm veel betekende voor mij, ik noemde het vriendschapliefde) is ook vorige maand overleden. En het is verdomd moeilijk om dat een plaatsje te geven.

:hugs: Mei_meisje
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Hanneke

Bericht door Hanneke » 23 jan 2011 11:28

Hoi,

Ik weet natuurlijk niet hoe je je partner verloren hebt, maar heb je misschien ergens toegang tot (hulp bij) rouwverwerking? Misschien vind je hier iets:

http://www.hulporganisaties.be/links/ca ... verwerking

Ik weet ook niet of je van nature uit iemand bent die z'n emoties zal tonen aan je naasten. Moest dit niet het geval zijn, probeer.. Of moest het net zo zijn dat je daar van af ziet wegens onbewust kwetsende opmerkingen, zeg hen dat dan ook. Op een manier waarin je hun uiteindelijk goede bedoelingen erkent. Het zou verschrikkelijk zijn moest dit uitgroeien tot vervreemding.
Wou dat ik je meer kon geven..

system crash
Senior user
Senior user

Bericht door system crash » 25 jan 2011 15:58

mei_meisje schreef:Ik heb het zelf niet echt meegemaakt. Maar een goede vriendin (die enorm veel betekende voor mij, ik noemde het vriendschapliefde) is ook vorige maand overleden. En het is verdomd moeilijk om dat een plaatsje te geven.

:hugs: Mei_meisje
Zij was ooit mijn partner geweest, enja, ik voelde nog steeds meer voor haar, en zij ook voor mij. Maar een relatie hadden we niet meer omdat we allebei onze problemen hadden. Nu ze er niet meer is, heb ik spijt dat ik niet meer gezegd heb dat ik ze graag zag. Zij is overleden aan euthanasie, en tis heel zwaar om dragen. Mijn huidige vriend houdt daar gelukkig rekening mee. Je moet proberen de goeie dingen te herinneren en te koesteren. Das heel belangrijk. Ik kan ook niet veel doen om je te helpen. Maar als je wil, mag je altijd een pb'tje sturen naar mij, en dan luister ik wel naar je. (tenslotte wordt dat later mijn beroep als verpleegkundige)
Is it all in my head, all in my head...

Rune.
Experienced user
Experienced user

Bericht door Rune. » 30 jan 2011 22:56

Ik heb het niet zelf meegemaakt én ik weet eigenlijk echt niet goed wat zeggen, maar... echt heel veel sterkte en moed!

Dikke knuffel!
You made me a shadowboxer, baby.
I wanna be ready for what you do.

sjalot
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door sjalot » 31 jan 2011 17:07

Hier stond een heel lang bericht, dat is aangekomen bij wie het moest lezen. Ik ging even met de billen bloot omdat er zo weinig reacties kwamen.

Bij deze.
Een tocht van 1000 mijl begint met een eerste stap

PokerFace
Experienced user
Experienced user

Bericht door PokerFace » 01 feb 2011 15:52

Eerst en vooral: sterkte! :hugs:

Ik denk dat het moeilijkste is om het te aanvaarden. En pas daarna volgt een lang rouwproces. Een hulporganisatie of een goeie vriend/vriendin waarbij je altijd terecht kan en zélfs 10.000 keer hetzelfde aan kan zeggen werkt meestal wel opluchtend. Of mensen met soortgelijke ervaring, natuurlijk. Ik ben zelf niemand veloren in een relatie, maar wel iemand waar ik enorm veel om gaf. Ik wil daar verder niet over praten op dit forum, maar je mag me gerust pb'en.
Laatst gewijzigd door PokerFace op 20 mei 2011 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Once the music hits your system, there's no way you are gonna stop.

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 03 feb 2011 20:05

Sterkte!
Ik denk dat het zo moeilijk moet zijn om dit door te maken... Hopelijk zijn er mensen bij wie je onvoorwaardelijk terecht kunt. En hopelijk lukt het je om de mooie momenten te koesteren.
Veel moed!
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Gesloten