Ik zoek: Romantisch 'overtuigingsmiddel'

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Silke PinkH
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Ik zoek: Romantisch 'overtuigingsmiddel'

Bericht door Silke PinkH » 09 jan 2011 02:43

Hey iedereen!
Okee, ik ben dus op zoek naar een romantisch gebaar, activiteit, liedje, weetikveel wat, om het even wat je maar kan bedenken dat romantisch is waarmee ik iemand zou kunnen overtuigen dat ik het serieus bedoel, dat ik haar graag zie. Alle suggesties zijn welkom!

Groetjes

Silke.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Loes
Regular user
Regular user

Re: Ik zoek: Romantisch 'overtuigingsmiddel'

Bericht door Loes » 09 jan 2011 17:46

U hebt nodig;
- een gitaar
- een stem
- een zelf geschreven liedje
- de durf om de voorgenoemde aspecten te laten samensmelten
8)

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 09 jan 2011 20:14

ik deed het met sauna/whirlpool/... voor 2 en zij deed het met een verrassingsnachtje Rijsel. Beiden waren volgens mij een schot in de roos :)

Wapiti

Bericht door Wapiti » 09 jan 2011 20:19

Verrassen met chocolade

pagadderke
Regular user
Regular user

Bericht door pagadderke » 09 jan 2011 20:23

Mateo schreef:ik deed het met sauna/whirlpool/... voor 2 en zij deed het met een verrassingsnachtje Rijsel. Beiden waren volgens mij een schot in de roos :)
Prive saunatje is altijd een goeie
In betere weersomstandigheden zou ik een romantische picknic durven aanbevelen

Skin
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skin » 09 jan 2011 20:30

Hoe goed kennen jullie elkaar al? Want iemand die je niet goed kent meenemen naar een prive sauna komt nogal viespeukerig over. :wink: Maar als jullie elkaar al goed kennen dan vind ik dat de ideale manier! 8)

Of iets doen dat zij graag doet en waarvan ze weet dat jij dat helemaal niet graag doet? (In mijn geval zou dat bv zijn: een museum bezoeken want ik heb daar een bloedhekel aan en mijn liefje doet dat om de één of andere onverklaarbare reden graag. :wink: )

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 10 jan 2011 01:44

Topics over op zoek zijn naar romantische ideeën doen me altijd lachen. De liefste dingen zijn nog altijd de dingen die je zelf verzonnen hebt. Nu lijkt het alsof jij precies niet weet wat uw lief leuk vindt.
Het is tof dat sommige mensen blij worden van een privésauna, maar moest ik ooit een lief hebben dat mij daar mee naartoe nam en dan dacht dat ze romantisch was, zou ik mij afvragen of die wel weet wie ik ben en waarschijnlijk een hele dag in mijn bed liggen wenen. Ik zou het veel leuker vinden moest dat lief mij gewoon over het hoofd aaien en zeggen: "dit is romantisch."
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

zwaluw
Regular user
Regular user

Bericht door zwaluw » 10 jan 2011 13:12

Ik zou geen sauna willen. Ik zou ook geen overtuigingsmiddel willen dat bedoeld is als overtuigingsmiddel. Ik zou zelfs liever geen picknick willen die bedoeld en gepland is als romantische picknick, ik doe dat altijd al, overal eten mee naartoe nemen. In de winter is dat lekker warm in mijn rugzak. Haha.

Je kan taart maken, dan moet je een hele moeilijke kiezen en daar een hele dag aan werken. Ik deed dat een keer, 's avonds was ik ziek van te veel deeg eten en niemand at van mijn taart.

veleck
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door veleck » 10 jan 2011 16:17

zwaluw schreef:Je kan taart maken, dan moet je een hele moeilijke kiezen en daar een hele dag aan werken. Ik deed dat een keer, 's avonds was ik ziek van te veel deeg eten en niemand at van mijn taart.
ocharme ik moet nu spontaan lachen maar ik krijg eigenlijk bijna medelijden....

on topic:
ik ben akkoord met wat al gezegd is, zoiets moet je zelf bedenken en als je een beetje nadenkt kom je wel snel genoeg aan toffe ideeeen die echt tonen dat je iets speciaal wil doen voor je lief.
maar dat is iets persoonlijks en het moet zichtbaar zijn dat het recht uit jou hart komt en enkel en alleen voor jullie twee bedoeld is!!
zorg vooral voor die persoonlijke toets!

maar omdat ik nu eenmaal graag verhaaltjes vertel:
ooit heb ik eens de tafel heel mooi gezet met kaarsjes en alles erop en eraan en ik had een kaasplank met stokbrood en wijn gehaald om zo een super gezellige avond te beleven...
en soms moet dat niet meer zijn, iets eten en laten zien dat je elkander graag ziet!

veel succes, wees creatief en "think outside the box"

Veleck
i'll put al smile upon your face.

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 11 jan 2011 16:05

volgens mij kun je je het best baseren op haar persoonlijke interesses..
want de een heeft graag massages, de ander niet, etc.
ik geef mijnn liefje een privéles kunstschaatsen cadeau, zij zal heel blij zijn maar anderen zouden zeggen wtf, snapje?
en da's bij alles zo'n beetje zo.
dus eigenlijk is het niet het beste idee om het aan andere mensen te vragen,
alhoewel, aan mensen die haar goed kennen, maar als je haar zelf goed kent,
kan het niet zo moeilijk zijn om iets te vinden.
kaarsjes enzo zijn nu eenmaal niet aan iedereen besteed
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 11 jan 2011 19:20

Loes schreef:U hebt nodig;
- een gitaar
- een stem
8)
Wel, het liedje is er al lang, de stem ook en de gitaar bijna. Een probleem, ik moet de gitaar nog terug leren bespelen, het is al te lang geleden :p.
Het is dus trouwens mijn lief (nog) niet, en ik weet wel wat ze leuk vindt, maar ik ben bang om toch iets fout te doen. Ik dacht al aan een romantisch avondje sterrenkijken onder dekentje op mijn terras, aan liedje zingen, een zelfgeschreven gedicht aan haar opgedragen voordragen, gewoon filmpje kijken,... Maar alles is ook zo stressy nu met de examens. Maar ik wou eens horen wat andere mensen zo deden, om inspiratie te hebben voor een idee. Daarmee. Suggesties blijven welkom !! :-D
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

BastardPriest
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 11 jan 2011 20:28

Het lievelingseten van je vriend/vriendin klaarmaken en het een beetje romantisch brengen he. Iets zingen vind ik nogal melig. Met zoiets als een ballonvaart, kan je denk ik ook wel scoren. Toch speciaal, maar het zal je wel een flinke duit kosten. Ik dacht dat bvb. in Brugge zoiets mogelijk is voor €160 ofzo. Of eventueel naar een theatervoorstelling gaan en daarna iets gaan eten. Ben je min -26 dan zijn theathervoorstellingen/concerten/... meestal aan de helft van de prijs, dus dan is dat betaalbaar.
A church in ruin...

Loes
Regular user
Regular user

Bericht door Loes » 12 jan 2011 19:58

Loes schreef:U hebt nodig;
- een gitaar
- een stem
8)
Niet dat ik dit serieus bedoelde, het zou gewoon zoiets typisch zijn. Zoals je in de film ziet. Aan het raam. Met honderden mensen die ernaar staan te kijken.
Etentjes werken volgens mij altijd. Sterren kijken onder het deken ook. Hou het simpel, zou ik zo zeggen.

Ms Nobody.
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ms Nobody. » 12 jan 2011 20:07

kinderknieën schreef:Ik zou het veel leuker vinden moest dat lief mij gewoon over het hoofd aaien en zeggen: "dit is romantisch."
² Zoals eerder gezegd hou ik niet zo van die overdreven cadeau-toestanden, ik zou me dan ook super-ongemakkelijk voelen en keihard beginnen lachen moest iemand voor mij een lied beginnen kwelen.

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 14 jan 2011 21:19

Sterrenkijken zal het worden dan, eens het weer betert :p

zwaluw
Regular user
Regular user

Bericht door zwaluw » 14 jan 2011 23:15

Silke PinkH schreef:Sterrenkijken zal het worden dan, eens het weer betert :p
In de regen gaat dat ook, met een doorzichtige paraplu. Ik heb ook een geplastificieerde sterrenkaart daarvoor, die is heel speciaal, die kan je ronddraaien en het uur en de datum juist zetten, en dan klopt alles. Ik ben helemaal voorzien voor een overtuigingsmoment. HAHAHAHAHA (dat is mijn enge lach)

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lieske Lieske » 15 jan 2011 22:19

zwaluw schreef:
Silke PinkH schreef:Sterrenkijken zal het worden dan, eens het weer betert :p
In de regen gaat dat ook, met een doorzichtige paraplu. Ik heb ook een geplastificieerde sterrenkaart daarvoor, die is heel speciaal, die kan je ronddraaien en het uur en de datum juist zetten, en dan klopt alles. Ik ben helemaal voorzien voor een overtuigingsmoment. HAHAHAHAHA (dat is mijn enge lach)
Pfff sterrenkijken is zo cliché, en serieus dat zegt niets maar écht NIETS! :x
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Jen1988
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jen1988 » 16 jan 2011 16:27

Iemand overtuigen van je liefde/gevoelens kan je enkel maar doen door eerlijk te zijn en door jezelf te zijn volgens mij. Schrijf misschien eens alles wat je voelt op een blad papier. Zo stel je je misschien wel kwetsbaar op, maar zo toon je ook wie je werkelijk bent.
Al die dure dingen zoals sauna en zo tonen misschien ook wel dat je haar graag ziet, maar is niet zo persoonlijk als een zelfgeschreven tekst. Waarmee ik geen afbreuk wil doen van dure cadeaus en zo,é! (Da's altijd leuk om te krijgen of te geven, maar is volgens mij niet echt een middel om iemand te overtuigen van je liefde voor die persoon.)
Nu, voor de een is dat natuurlijk gemakkelijker voor de ander,é :)
Waar liefde sterft, sterft het leven...

* Never leave your heart alone in a box locked up...*

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 18 jan 2011 15:18

Ik heb alles al zeker tien keer opgeschreven, maar dat is gewoon voor mezelf, als uitlaat, haar dat geven en laten lezen is gewoon zo... eng.
En ja, ik weet dat sterrenkijken cliché is, maar als we dat nu allebei leuk en gezellig en romantisch vinden, dan kan het toch geen kwaad. Het is persoonlijke smaak, maar het werkt wel denk ik als je er allebei voor in bent...

Xx

Loes
Regular user
Regular user

Bericht door Loes » 18 jan 2011 15:55

Silke PinkH schreef:En ja, ik weet dat sterrenkijken cliché is, maar als we dat nu allebei leuk en gezellig en romantisch vinden, dan kan het toch geen kwaad. Het is persoonlijke smaak, maar het werkt wel denk ik als je er allebei voor in bent...
Doen dan, zou ik zo zeggen. Wat is er mis met cliché?

Gesloten