Raad gezocht in liefde op het eerste gezicht

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Darja
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Raad gezocht in liefde op het eerste gezicht

Bericht door Darja » 28 dec 2010 12:53

Na een drukke zomer, veel gewerkt, uiteindelijk verhuisd, een nieuw ritme, een ander manier om op uw werk te geraken, alles staat een beetje op het punt, en dan vergaat de wereld weer even.

Sinds een paar maanden neem ik de bus naar het werk, en na een kleine maand, verscheen er in mijn ogen en engel, en woon ik op roze wolken, liefde op het 1ste gezicht.

Nu het grote probleem, ik heb na enkele maanden nog altijd geen idee of ze al dan niet lesbisch is, en of ze gevoelens voor me heeft. Ook vraag ik me af hoe kan het dat ik ineens verliefd wordt op toch direct een vrouw,...

Ik zit met zoveel vragen - keuze's wat is het beste om te doen, afwachten, ervoor gaan, ...
er staat zoveel op het spel, een vriendschap, company op de busreis, we zitten samen in een club.

Iemand ervaring of advies?
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Re: Raad gezocht in liefde op het eerste gezicht

Bericht door J-La » 28 dec 2010 14:49

En wat is jullie relatie precies? Zijn jullie goed bevriend?

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 28 dec 2010 15:06

Het is moeilijk om op uw vraag te antwoorden.
We reizen met de bus sinds eind september op en af naar het werk, ongeveer een uurtje waarin we gezellig praten, op basis van vriendschap dus, verder zien we elkaar op de dansclub ongeveer een keertje per week.
Momenteel hebben we een goede vriendschappelijke band, al kennen we elkaar nog niet lang.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 28 dec 2010 15:15

Ik zou haar dan eerst nog wat beter leren kennen, en daarna mss subtiel eens polsen naar haar voorkeuren. Of gewoon eens iets gaan eten met haar? Dan kan je al wat vrijer praten dan op de bus of tijdens een dansles.

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 01 jan 2011 20:04

Ik denk dat je hoogstwaarschijnlijk wel gelijk hebt, maar toch zie ik nog steeds die drempel. In mijn ogen als ik haar vraag om iets te gaan eten - drinken, heb je toch al de helft gezegd.
Ze weet dat ik op vrouwen val, dus wss gaat ze direct verder denken.

Ik denk ook altijd aan alles wat ik krijg, ze denkt aan mij, maar is dit wel zo?
Ik krijg een kerstkaartje, een sms je, dan denk ik yes,...

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 02 jan 2011 14:18

Darja schreef:Ze weet dat ik op vrouwen val, dus wss gaat ze direct verder denken.
Het is toch niet omdat je met iemand iets gaat eten of afspreekt om naar de film te gaan, dat je daarmee iets wil zeggen? Dat doe je toch met gewone vrienden ook?

Hallo
New user
New user

Bericht door Hallo » 02 jan 2011 14:28

Ik begrijp wel dat je bang hebt dat ze verder gaat denken. Dat is de rede dat ik
mijn comming out niet durf aan te pakken. Ik heb bang dat mijn omgeving zich
bedreigd gaat voelen, dat ze gaan denken dat ik op hen val, terwijl er voor mij
eigenlijk niets zou moeten veranderen, vriendschap blijft toch?! Ik zou door mijn
comming out gewoon meer mezelf willen kunnen zijn, nu maak ik maar steeds
opmerkingen in de richting van op jongens vallen, maar ik ben eigl voor de vrouwen ...

IUsedToBeHetero
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door IUsedToBeHetero » 02 jan 2011 17:35

Hallo schreef:Ik begrijp wel dat je bang hebt dat ze verder gaat denken. Dat is de rede dat ik
eigenlijk niets zou moeten veranderen, vriendschap blijft toch?! Ik zou door mijn
opmerkingen in de richting van op jongens vallen, maar ik ben eigl voor de vrouwen ...

Ik denk dat velen (iedereen?) daar wel schrik voor heeft! Maar in realiteit blijkt dat nog goed mee te vallen! Van mij weten het er wel nog niet zoveel, ma toch :wink: Gewoon beginnen met het te vertellen tegen je beste vrienden en mensen vanwaar je weet dat ze je hoe dan ook zullen steunen!
You don't have to be straight to be in the military; you just have to be able to shoot straight. ~Barry Goldwater

ans
New user
New user

Bericht door ans » 03 jan 2011 20:08

IUsedToBeHetero schreef:
Hallo schreef:Ik begrijp wel dat je bang hebt dat ze verder gaat denken. Dat is de rede dat ik

Ik denk dat velen (iedereen?) daar wel schrik voor heeft! Maar in realiteit blijkt dat nog goed mee te vallen! Van mij weten het er wel nog niet zoveel, ma toch :wink: Gewoon beginnen met het te vertellen tegen je beste vrienden en mensen vanwaar je weet dat ze je hoe dan ook zullen steunen!
Leuk om te horen dat dat bij jou in realiteit goed meeviel, UsedToBeHetero. Net zoals Hallo is die schrik ook een reden voor het uitblijven van mijn coming out.

En Darja, als ik jou was zou ik misschien een uitje in kaart steken die minder lijkt op een date, bijvoorbeeld een drink met een aantal van de dansclub na de les, zo leer je haar opnieuw wa beter kennen. Het nadeel is dan wel dat er ook andere bij zijn, maar die kunnen dan wel met elkaar babbelen ;-) Natuurlijk zal je vriendin ook met de andere babbelen, maar vaak kom je eigenlijk ook vanalles te weten van iemand als je meeluistert met een gesprek dat die persoon voert met andere.

IUsedToBeHetero
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door IUsedToBeHetero » 04 jan 2011 09:30

ans schreef:Leuk om te horen dat dat bij jou in realiteit goed meeviel, UsedToBeHetero. Net zoals Hallo is die schrik ook een reden voor het uitblijven van mijn coming out.

Echt geen schrik hebben ! Ik ben nu zelf wel niet zo'n held erin en het blijft elke keer opnieuw stressen, maar goeie vrienden zullen het wel begrijpen. Tenzij je weet dat ze homofoob zijn uiteraard. Ik heb eerder schrik voor de 'grote massa' van kennissen op school, jeugdbeweging,... Maar ach, die zijn dan ook een pak minder belangrijk :wink:

Edit:
ik lees nu net in een ander topic dat de ouders van Hallo nogal tegen holebis zijn, dan is het natuurlijk wel een pak lastiger :(
You don't have to be straight to be in the military; you just have to be able to shoot straight. ~Barry Goldwater

Hallo
New user
New user

Bericht door Hallo » 04 jan 2011 21:41

IUsedToBeHetero schreef:
ans schreef:Leuk om te horen dat dat bij jou in realiteit goed meeviel, UsedToBeHetero. Net zoals Hallo is die schrik ook een reden voor het uitblijven van mijn coming out.

Echt geen schrik hebben ! Ik ben nu zelf wel niet zo'n held erin en het blijft elke keer opnieuw stressen, maar goeie vrienden zullen het wel begrijpen. Tenzij je weet dat ze homofoob zijn uiteraard. Ik heb eerder schrik voor de 'grote massa' van kennissen op school, jeugdbeweging,... Maar ach, die zijn dan ook een pak minder belangrijk :wink:

Edit:
ik lees nu net in een ander topic dat de ouders van Hallo nogal tegen holebis zijn, dan is het natuurlijk wel een pak lastiger :(
Mijn ouders zijn inderdaad homofoob te noemen, gelukkig heb ik geen 'grote massa' te trotseren. Ik ben reeds aan het werk, wie ik het daar wil vertellen weet het reeds en jeugdbeweging, tja da's bij mij Mixed dus da's zeker geen probleem. Het verhaal aan mijn ouders doen volgt later wel...

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 05 jan 2011 09:46

Het is raar maar schrik om te bekennen dat ik op meisjes val heb ik helemaal niet, ook weet iedereen het min of meer, toch degene die het willen of moeten weten.
Ze hebben meestal positief gereageerd.

Maar om een stapje verder te gaan, uitgaan doe ik tegenwoordig niet, en al helemaal niet alleen, en ook de stap om iemand te vragen of ze mee gaan drinken is niet echt mijn ding, ik heb ergens een schrik om de eerste stap te zetten of gewoon niet genoeg lef.

Het andere is dat ik mijn vrije tijd trainerster ben voetbal, en daar heb ik dus geen enkel probleem, om een nieuwe ploeg - clinic's bij te wonen - ... daar durf ik meer misschien omdat het veiliger aanvoelt.

Darja
New user
New user

Update het doet pijn -(raad gezocht in liefde op 1ste gezich

Bericht door Darja » 18 feb 2011 08:10

Ik heb haar gevraagd of ze iets mee wou gaan drinken of mee uitging, maar ik heb een negatief antwoord gekregen.

Nu heb ik haar gewoon op de vrouw af gevraagd of ze op mannen of vrouwel viel... het antwoord was negatief, het doet immens veel pijn. Maar ik respecteer haar antwoord, en heb haar met rust gelaten, alle geen emails meer gestuurd, geen sms en meer gestuurd.
Maar wat me nog meer mijn doet is het feit dat ze me sindsdien negeert, eerst pakte ze een altijd een andere bus, nu dezelfde bus, gaat ze zitten vlakbij mij, maar zonder een woord te zeggen, .... kinderachtig in mijn ogen? we zijn immers geen pubers meer, maar volwassen mensen. en dat doet nog meer pijn, gewoon vanwege mijn vraag is een goede vriendschap van een paar maanden voorbij, en die reactie doet me iets, moest ik het opnieuw doen, ik zou nu zwijgen en het niemand meer vragen of vertellen.
Ik vraag me af waar ik het aan verdiend heb.
Een paar mensen hebben me verteld dat ze het niet meer waard is om er nog tijd in te steken, maar dat vindt ik ook ergens fout, ik zou nog graag vrienden zijn, maar het lijkt me onmogelijk, want ik zie haar uiteindelijk nog wel graag.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 18 feb 2011 09:40

Gun het wat tijd, dan kan je nog altijd zien hoe het eindigt. Het is niet omdat je nu wat afstand neemt, dat je daarom later geen vrienden meer kan zijn. Maar nu is het mss beter om het even te laten rusten. Succes daarbij!

Gesloten