haar bij vrouwen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
meisje met een vraag

haar bij vrouwen

Bericht door meisje met een vraag » 13 dec 2010 16:06

beenhaar, armhaar, okselhaar, schaamhaar enz...
ik vroeg me af wat zijn zo de standaarden voor een vrouw?
wat kan? wat kan niet?
ik scheer eigenlijk alleen mijn benen als ik een rokje wil dragen.
voor een meisje heb ik ook nog veel haar op mijn armen ook maar moet je dat ook afscheren?
en schaamhaar? wat doe je daarmee? volledig af of trimmen of gewoon bijknippen of ...?
tis echt super genant om deze vraag te stellen maar ik vraag mij dat echt af.

xxx

Skipperke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: haar bij vrouwen

Bericht door Skipperke » 13 dec 2010 17:33

hmm ..
ik doe eigenlijk alles weg..
behalve armhaar.. das nie goe om da weg te doen..
ma eigenlijk is da redelijk persoonlijk..
want wat ik het liefste heb,, heeft iemand anders dan minder graag..
maar ik denk wel dat de meeste beenhaar en okselhaar weg willen :)
maar das mijn mening he ..

pagadderke
Regular user
Regular user

Bericht door pagadderke » 13 dec 2010 18:05

Denk dat het is zoals hierboven vermeld,dat het eigenlijk iets is waar je jezelf het best bij voelt.
en niet wat "men" voorschrijft als regel.

beenhaar doe ik altijd weg
en bij schaamhaar is het een beetje naar gevoel, heb al verschillende opties gedaan :)
Op dit moment voel ik me het prettigst met netjes bijgetrimd,dus ga ik daarvoor.
Voordeel is dat jezelf kan kiezen he,gewoon doen wat jezelf wil

poiika

Bericht door poiika » 13 dec 2010 18:09

Hahaha, ik moest wel heel hard lachen toen ik dit topic zag want ik zat net op het toilet, en toen ik naar beneden keek zag ik een enorm lang haar van tussen mijn benen komen, eerst even :o gekeken, maar het was natuurlijk een hoofdhaar dat uitgevallen was :D
Dit terzijde, inderdaad het meeste er af (behalve armhaar, nog nooit gezien bij iemand ook), maar is toch verschillend van persoon tot persoon, ik vind het bij anderen allemaal wel goed :)

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 13 dec 2010 18:19

poiika schreef:Hahaha, ik moest wel heel hard lachen toen ik dit topic zag want ik zat net op het toilet, en toen ik naar beneden keek zag ik een enorm lang haar van tussen mijn benen komen, eerst even :o gekeken, maar het was natuurlijk een hoofdhaar dat uitgevallen was :D
Dit terzijde, inderdaad het meeste er af (behalve armhaar, nog nooit gezien bij iemand ook), maar is toch verschillend van persoon tot persoon, ik vind het bij anderen allemaal wel goed :)
die vond ik ook wel even goe :p

Michelle.
New user
New user

Bericht door Michelle. » 14 dec 2010 14:38

Ik vind het trouwens niet zo raar als je je armhaar afhaalt. Ik heb heel donkerbruin haar en een hele lichte huid, dus ik haal het ook weg. Ik ken trouwens genoeg anderen die dat ook doen.
Maareh, je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt, eh.
Have you seen this girl? She's been running trough my dreams, and it's driving me crazy it seems.

Becco
Experienced user
Experienced user

Bericht door Becco » 14 dec 2010 18:27

Okselhaarvlechtjes :love:
Minecraft. You are a cruel, cruel mistress.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 15 dec 2010 15:33

Je kiest zelf wat je scheert en wat niet, dat moet je zelf wat zoeken. En bijknippen of scheren, dat hangt ervan af wat je het aangenaamst of het makkelijkst vindt om te doen.

Beenhaar en okselhaar is sowieso not done. En voor de rest kies je gewoon zelf wat je ermee doet! 8)

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 15 dec 2010 16:46

Goh soms kan okselhaar wel iets hebben. Maar heb ik het wel over vrouwen die dat al een hele tijd niet meer scheren zodat je een zacht bosje hebt staan, dat heeft soms wel iets zindelijks.
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 15 dec 2010 18:27

kukuxumusu schreef:Goh soms kan okselhaar wel iets hebben. Maar heb ik het wel over vrouwen die dat al een hele tijd niet meer scheren zodat je een zacht bosje hebt staan, dat heeft soms wel iets zindelijks.
Dat vind ik ook! Stekkers zijn wel vies, maar zo'n donsje vind ik best mooi. (behalve bij mijn moeder!). In van die oude films hadden vrouwen ook okselhaar en kwamen ze niet minder sensueel voor.

Ik blijf er bij trouwens. Ik heb de grootste hekel aan de dubbelstandaarden die er zijn rond haar scheren. Okselhaar bij mannen is oké, beenhaar bij mannen is oké, maar bij vrouwen wordt het als vies beschouwd.

Ik vind zelfs vrouwen die zich niets aantrekken van het hele gedoe heel erg sexy en stoer eigenlijk (of misschien is dat wel iets omdat ik mezelf bij een vlaag van onzekerheid geen schuldgevoelens zou aanpraten door dat beenhaar dat ik principieel niet scheer). (maar stekkers zijn vies, ofwel is er haar ofwel is er geen haar).

Wat ik dan wel weer vind, is dat wildgroei dan weer niet zo mooi is. Zowel bij beenhaar, als bij okselhaar als bij schaamhaar.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 18 dec 2010 12:16

Ja, dat is inderdaad wat je zelf wilt en waar je jou goed bijvoelt. Tot september deed ik niets af. Maar ik had zo weinig okselhaar en beenhaar dat het er niet onverzorgd uitzag (vond ik, mijn modebewuste vriendin had haar eigen mening). Toen heb ik het wel beginnen afdoen omdat ik er mij niet goed bij voelde en daarom alleen lange broeken droeg. Nu doe ik het af als ik korte broek aandoe of ga zwemmen met leuke mensen.

Snollebol
Regular user
Regular user

Bericht door Snollebol » 19 dec 2010 13:37

Alles kan, als je je er zelf maar goed bij voelt hé :wink:
Afbeelding

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 19 dec 2010 16:14

Doe gewoon waar je zelf zin in. Laat je vooral niet leiden door groepsdruk.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

*einDstein*

Bericht door *einDstein* » 19 dec 2010 16:33

mei_meisje schreef:Doe gewoon waar je zelf zin in. Laat je vooral niet leiden door groepsdruk.
Is een okselhaardreadlock dan toegestaan? eentje met Jack Sparrow pareltjes

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 19 dec 2010 18:42

Als gij dat mooi vindt, waarom niet? Maar ik denk dat wel wat praktische bekommernissen met zich meebrengt.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 20 dec 2010 11:37

mei_meisje schreef:Als gij dat mooi vindt, waarom niet? Maar ik denk dat wel wat praktische bekommernissen met zich meebrengt.
Al dat geschuur aan uw oksel zou nog eens voor bleinen kunnen zorgen
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

rilenka
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door rilenka » 21 dec 2010 16:18

*einDstein* schreef:
mei_meisje schreef:Doe gewoon waar je zelf zin in. Laat je vooral niet leiden door groepsdruk.
Is een okselhaardreadlock dan toegestaan? eentje met Jack Sparrow pareltjes
't zou eens iets anders zijn

ot:
Nja, ik denk ook dat je moet doen, waar je u goed bij voelt. Bij mij hangt dit wat af van de seizoenen. In de winter zal ik het haar van mijn benen veel minder snel (nochtans ga ik geregeld naar het zwembad) af doen dan in de zomer. Of als ik zwemmen heb met school zal ik ook sneller af doen, dan als het zwemmen zo is.
Armen heb ik ooit aangedacht, maar daar begin ik niet mee.
The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Nieuwe site Liever Spruitjes: http://www.lieverspruitjes.be
Onze Facebook (vriendenpagina): http://www.facebook.com/lieverspruitjes.wjnh
Onze Facebook (fanpagina): https://www.facebook.com/LS.WJNH

Missaction
Regular user
Regular user

Bericht door Missaction » 25 dec 2010 20:29

Okselhaar en beenhaar gaat er standaard af bij mij, in de winter en vriendinloos kan dat wel een beetje uitgesteld worden van tijd. :D
Vroeger knipte ik mijn schaamhaar gewoon wat bij, maar sinds een dik half jaar scheer ik het ook af. Ik vind het er persoonlijk beter uitzien zo.

Bij mijn bedpartner maakt het mij niet zoveel uit, ieder doet zijn ding inderdaad. Maar een hele bos schaamhaar vind ik niet echt enorm aantrekkelijk. :P

Hallo
New user
New user

Bericht door Hallo » 04 jan 2011 22:27

Weer zo'n onderwerp waarover 'de maatschappij' een beeld vormde ... Zelf vind ik behaarde benen niet aantrekkelijk, dus deze hou ik dan ook glad. Net zoals mn oksels. Schaamhaar knippen deed ik in het begin, maar dat was niet altijd even simpel, mijn schaamhaar had nl steeds een eigen wil. Na mn bikinilijn scheer ik nu ook mn schaamhaar. Een vriendin van mij begon ooit met de haren van haar armen te verwijderen (scheren ook al eens harsen) maar die kwamen heel donker en superstug terug, dus ik denk geen aanrader om deze te verwijderen (hierbij kan ik niet over persoonlijke ervaring spreken)

AGE-411
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door AGE-411 » 05 jan 2011 00:56

Is het niet zo dat het bij lesbo's meer 'done' is van het niet af te knippen? De maatschappelijk druk op heterovrouwen is zo groot dat die het absoluut 'moeten' af doen. Is dat bij lesbo's ook zo?

Gesloten