Hoe oud was jij?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Mama
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe oud was jij?

Bericht door Mama » 15 dec 2010 09:21

Orlando, ik ben niet snel afgeschrikt :wink:
Toch wel bewonderenswaardig dat je het op die manier probeert te bekijken. Misschien is het omdat "mijn" generatie meer geconfronteerd geweest is (en wordt) met holebi's? Dat wij het daardoor makkelijker kunnen aanvaarden?
Ik hoop echt dat je ouders gaan zien dat dit idd maar een fractie van je persoonlijkheid is (mooi gezegd trouwens!). Het heeft waarschijnlijk tijd nodig, bij de ene meer dan bij de andere. Maar ze zullen wel tot het besef komen dat het belangrijkste is dat jij gelukkig bent. Eender met wie dat is!

Michelle.
New user
New user

Bericht door Michelle. » 16 dec 2010 13:35

Als ik uw zoon was, hetero of niet hetero, zou ik echt onwijs blij zijn met zo'n mama.
Have you seen this girl? She's been running trough my dreams, and it's driving me crazy it seems.

Mama
New user
New user

Bericht door Mama » 16 dec 2010 16:57

Michelle. schreef:Als ik uw zoon was, hetero of niet hetero, zou ik echt onwijs blij zijn met zo'n mama.
Dank je wel! :wink:

veleck
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door veleck » 28 dec 2010 12:09

hoi,

om ook maar een reactie te geven op een niet zo alledaags topic...
ik wist het van mezelf rond mijn 15-16de ik was nochtans een tamelijke jongen jongen
ik speelde met lego, zat in de KSA, .... dus niet direct de grote signalen van herkenbaar homo-zijn.
toen ik na 4 jaar stilzwijgen over mijn liefde met een jongen het toch aan mijn ouders vertelde haalde mijn pa een briefje uit zijn portefuille, daar stond op dat hij en mijn ma vermoedens hadden over mijn geaardheid en dat hadden ze met een datum ondertekend.
dat briefje hadden ze 2 jaar voor mijn coming-out geschreven en dat maakte alles heel makkelijk en ik voelde me erg opgelucht op dat moment....

Ik vind dat je niet door het gedrag van een kind al direct kan afleiden wat hij is, want in de KSA (boys only) hadden we eens een knutselactiviteit bij de jongens van 6-8 jaar met crepe papier, de roze en gele papiertjes waren telkens als eerste gekozen en dat is alleen maar omdat dat felle kleurtjes zijn die een kind leuker vindt!! (uitleg van iemand die op dat moment psychologie studeerde)

bij wijze van proef kun je eens een zwarte princessejurk klaarleggen en kijken of hij die aandoet, :D
ik zou alles gewoon zijn beloop laten gaan en je er niet teveel op fixeren....
maar als je duidelijke signalen ontvangt ga er dan onrechtstreeks op in zoal mijn ouders dat gedaan hebben want stel je voor dat je hem naar zijn geaardheid vraagt en het is niet zo DAN sta je wel ferm voor schut he

groetjes Veleck
i'll put al smile upon your face.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 29 dec 2010 09:50

Ter informatie: Ik heb dit even verplaatst naar "jouw ontdekking jouw verhaal" omdat het daar beter past.

Mama
New user
New user

Bericht door Mama » 01 jan 2011 09:43

veleck schreef:stel je voor dat je hem naar zijn geaardheid vraagt en het is niet zo DAN sta je wel ferm voor schut he

groetjes Veleck
Inderdaad :D Ik zal er ook niet zelf over beginnen hoor.
Groetjes!!

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 01 jan 2011 19:57

Ik sluit me aan bij de meeste van jullie, je bent een fantastische moeder, ik wou dat ik er ook zo één had.

Om op te gaan in u vraag.
Ik ben ongeveer mijn halve jeugd een halve jongen geweest, ik klom in bomen, voetballen, skateboarden, met de buurjongens de straat onveilig maken en kwadejongens streken uithalen. Als ik een barbiepop of oorbellen kreeg als cadeau, ook echt gebeurd, werd ik woedend en geen klein beetje.
Ik denk niet dat ik toen besefte dat ik lesbisch was, maar als ik nu terugkijk op de basisschool had ik een eerste verliefdheid op een juffrouw, toen ik in het vijfde zat, en ook in het middelbaar gebeurde dit.
Toch heb ik nog eerst met jongens verkeerd, twee keer een relatie van toch telkens een 1 jaar en daarna 2 jaar.
Toen heb ik heel mijn leven omgegooid het uit gemaakt, en uit de kast gekomen, dat was een enorme opluchting, er viel een baksteen van mijn rug, maar het was een strijd om aanvaard te worden, bij mijn ouders kon ik niet rekenen op steun, maar wel op 2 goeie vriendinnen.

Ik heb spijt dat er niemand achter mij stond, zodat ik vroeger uit de kast durfde komen.

Geef uw zoon de tijd om zijn weg te zoeken, maar als moeder ga je met open armen klaarstaan hoe hij ook is, hij heeft een fantische moeder!
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

Storywriter
New user
New user

Bericht door Storywriter » 01 jan 2011 21:38

Ik vind het erg als mensen in herhaling vallen, maar in dit geval kan het niet genoeg gezegd worden. U bent werkelijk een zorgdragende moeder die blijkbaar het beste wil voor haar kinderen.

Om m'n eigen verhaal dan ook maar te vertellen:
Ik weet sinds men 15-16 dat ik bi ben. Het zweefde al langere tijd rond in mijn gedachten maar ik had er nooit bij stilgestaan. Er waren nooit echt tekenen aanwezig in mijn kindertijd of puberteit. Ik had wel meer vriendinnen dan vrienden maar dat is niet moeilijk als 2/3 van je klas uit meisjes bestond en de jongens zich gedragen alsof ze het IQ van een bord pasta hadden. Ik wist wel dat ik niet zoals de rest was, dat er iets meer was aan mij. Gelukkig zaten er twee biseksuele meisjes in mijn jaar en die werden aanvaard door de hele groep. Zij wisten het dus ook als eersten.

Toen het uitkwam in mijn 6de jaar, wat al twee jaar geleden is, waren vooral de jongens wel zeer gemeen tegenover mij. Omdat het bekend was dat ik graag met kinderen werk (ben zelf animator sinds 2008), noemden ze me al snel iets wat ik echt niet ben. (Ik schrijf het liever niet expliciet, want het doet nog altijd pijn wat ze gezegd hebben.) Sindsdien heb geen negatieve reacties meer gehad. Ik ben bij een holebi-groep in mijn stad gegaan en dankzij de steun die ik van die mensen ontvang durf ik vaker tegen mensen zeggen.

Mijn advies, geheel te laten indien gewenst, luidt:
Zoek misschien iemand in je vriendenkring, of wordt bevriendt met iemand, die holebit is zodat je zoon er mee vertrouwt is.
Ook bestaat de kans dat hij gepest kan worden als het blijkt dat hij holebit is en dat hij het zegt tegen mensen. Zorg er dan voor dat hij een luisterend oor heeft.
Bevraag je ook eens bij je lokale holebit-vereniging, die hebben genoeg info voor ouders van holebits.

P.S.: Ik typ holebiT om zo de transgender-personen ook te vernoemen, die horen er ten slotte ook bij!

NicolasSpears
New user
New user

Bericht door NicolasSpears » 02 jan 2011 18:13

Wel euh, ik deed ook allemaal van die kleine dingetjes... rokken dragen en al zo'n dingen. En ik ben homo nu... just saying. :P Maar ja, je weet dat nooit hé, afwachten zeker. :)

bezoek

Bericht door bezoek » 02 jan 2011 22:33

Bij mij begon het ook vroeg. Ik kan me het herinneren vanaf mijn vijfde levensjaar, gok ik. Ik weigerde het aantrekken van kleedjes en rokjes, deed mijn lentefeest in een salopet (salopot, zoals mijn broer dit noemt) tussen alle meisjes met kleedjes en rokjes.
Deed niets liever dan met de jongens spelen, voetballen, basketten, vechten, ... Ook koos ik ervoor om mijn haren kort te dragen toen ik 6 was. En heb dit volgehouden tot mijn 13 jaar. Toen heb ik ze laten groeien omdat ik niet wou opvallen of een 'stereotype' zijn.

Vanaf mijn elfde/twaalfde begon het gevoel te dagen dat ik 'anders' was. Na de honderdste keer dat ze 'svp, petit jeune homme' zeiden, wanneer ik in frankrijk was. Rond deze tijd kreeg ik ook gevoelens voor een ander meisje... Iets meer dan 'vriendschap' (langs mijn kant dan toch). Elke zomer ging ik naar een speelpleinwerking, daar leerde ik het meisje kennen. We speelden er vaak het spel 'ontrouwe echtgenoot'... Het komt er op neer dat je met twee worstelt, de ene moet zich bevreiden, en de andere moet dit verhinderen. En je mag een halve keer raden wie ik altijd koos ;) Ik koos haar, en zij koos mij omdat ze dacht dat we 'gewaagd waren aan elkaar'... In werkelijkheid was ik stukken sterker en deed ik weinig moeite om me te bevreiden.
Deze 'crush' hield nog enkele zomers stand (ik zag haar enkel in de zomervakanties).

Ik deed mijn best om verliefd te worden op jongens en ben in mijn 3de middelbaar zelfs 9maanden 'samen' geweest met een jongen... Meer dan handjes houden en kussen is er niet gebeurd, zelfs dat vond ik al 'vies'. En ik heb er dan ook een einde aan gemaakt toen mijn gevoelens voor meisjes stukken sterker waren.

Op mijn 14de was ik dan ook wel 100% zeker van mijn geaardheid. In het vijfde middelbaar kregen we een nieuwe leerling in de klas. Een jongen... Hij kwam er voor uit homo te zijn. Direct gesteund door één van mijn jaargenoten die er toen ook voor durfde uitkomen dat zij lesbisch was. Aan haar heb ik het eerst durven vertellen.
Eén week later, thuis, keukentafel gevuld met gezinsleden. We hebben een groot gezin met veel aanhang (vriendjes, ...). Ik wandelde de keuken binnen. En mijn mama vroeg doodleuk, zonder enige aanleiding, aan mij 'Val je nu op meisjes of niet?'... 8paar ogen staarde mij aan.. het enige wat ik kon uitbrengen was 'Misschien'... Iedereen moest lachen, mijn zus zei nog tussen het lachen door 'maar we houden nog van je hoor :p' Ik was 15jaar toen... Bijna 16.

Sindsdien ben ik dus 'uit de kast'. Nu 19jaar en 2 liefjes later ;)

Mijn ouders zijn geweldig en vinden dit de normaalste zaak van de wereld.. zo voel ik het toch aan. Ik vind het geweldig dat jij hetzelfde wilt doen voor je zoon. Hij gaat later niet te klagen hebben, homo, bi of niet. Hij heeft sowieso een geweldige moeder!

Beno6it
New user
New user

Bericht door Beno6it » 02 jan 2011 23:02

Ik was 14 toen ik wist dat ik homo was (dit jaar). Ma eigenlijk wist ik het al 3jaar dat ik op jongens val ma toen probeerde ik het zoveel mogenlijk te verstoppen ma toen we op school over holebi's toen wist ik het zeker het is eigenlijk niet fout. Toen was het zeer makelijk voor mij toen heb ik mijn heb ik het eigenlijk op school van de daken geschreewd. De hele school had toen respect voor mij dat ik da durfde. Bij mijn ouders had ik het gezegd ma ze waren zo verdrietig da ik zei dat het voor school was hoe mensen reageerde natuurlijk stampte men moeder naar de school om een verklaring en toen wisten ze het. ze waren eerst wel boos dus je zoon mach blij zijn met zo een mama. Ma ik raad je aan om nie te praten zo als monsinieur leonaar ( hopelijk heb ik het juist geschreve). :) Voor mij verdien je echt de prijs voor homofolie. Zulke mensen chapeau !!! P

Beno6it
New user
New user

Bericht door Beno6it » 02 jan 2011 23:03

Ik was 14 toen ik wist dat ik homo was (dit jaar). Ma eigenlijk wist ik het al 3jaar dat ik op jongens val ma toen probeerde ik het zoveel mogenlijk te verstoppen ma toen we op school over holebi's toen wist ik het zeker het is eigenlijk niet fout. Toen was het zeer makelijk voor mij toen heb ik mijn heb ik het eigenlijk op school van de daken geschreewd. De hele school had toen respect voor mij dat ik da durfde. Bij mijn ouders had ik het gezegd ma ze waren zo verdrietig da ik zei dat het voor school was hoe mensen reageerde natuurlijk stampte men moeder naar de school om een verklaring en toen wisten ze het. ze waren eerst wel boos dus je zoon mach blij zijn met zo een mama. Ma ik raad je aan om nie te praten zo als monsinieur leonaar ( hopelijk heb ik het juist geschreve). :) Voor mij verdien je echt de prijs voor homofolie. Zulke mensen chapeau !!! P

Mama
New user
New user

Bericht door Mama » 03 jan 2011 09:04

Dank je wel voor jullie verhalen! En als ik even in de omgekeerde weg mag complimenteren: jullie ouders mogen blij zijn met zulke verstandige kinderen die met beide voeten stevig in het leven staan!!

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 03 jan 2011 14:34

Mag ik een mama op het forum ontzettend hip vinden :rock:

Zelf herken ik de signalen sinds het laatste jaar lager onderwijs, maar echt duidelijk werd het in de tweede middelbaar ofzo.
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Gesloten