Niet de eerste thuis

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Jillian
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Niet de eerste thuis

Bericht door Jillian » 05 dec 2010 23:19

Zijn er mensen die thuis niet de eerste waren om hun coming out te doen, omdat broer of zus ook holebi was? Gaat dat gemakkelijker omdat ze het ondertussen al kennen of eerder moeilijker omdat ze alweer het beeld van een van hun kinderen moeten bijstellen?
Alvast bedankt voor de reacties.

Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Niet de eerste thuis

Bericht door Faramir » 06 dec 2010 12:05

Ik was wel de eerste thuis 8) Maar daarmee kwam mijn broer wel in die situatie. Zoals ik het percipieer was de eerste 'schok' net groter, reageerden mijn ouders in eerste instantie dramatischer. Maar daarentegen zou ik durven zeggen dat het aanvaarden minder lang duurde.
Maar net als bij een eerste kind zou ik denken dat alle ouders anders reageren en dat veel afhangt van de manier waarop 't allemaal wordt aangebracht...

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 06 dec 2010 20:35

Na lang twijfelen heb ik mij thuis geout. Dat was niet zo'n fijne gebeurtenis en het heeft een tijdje geduurd eer ze het konden aanvaarden.
Ik heb één broer en ik denk dat hij ook homo kan zijn. (Al heeft hij daar zelf nog niets van gezegd)
Het is natuurlijk louter hypothetisch maar ik denk dat het aanvaardingsproces bij hem wel vlotter zal verlopen.
Toch vermoed ik dat het voor mijn ouders nog een zwaardere slag zal zijn. Dan is er namelijk helemaal geen kans meer op natuurlijke kleinkinderen (wat ze bij mij al jammer vonden). En ook al zeggen ze het niet, ze zullen wel denken 'toch niet alletwee..'

c-j
New user
New user

Bericht door c-j » 08 dec 2010 20:57

Hey

Mijn neef heeft zich vorig jaar als eerste geout in de familie.
Toen ik dat hoorde en dat hij positief onthaald werd door de familie, (zelfs door ons oma! :o )
kon ik het niet loslaten. Ik twijfelde al een hele tijd om ermee naar buiten te komen, maar wist niet goed hoe dat zou onthaald worden. (Durfde echt niet, er was ontkenning...).
Sinds ik echt zeker was van mezelf en met de wetenschap dat mijn neef positief is onthaald, heb ik het (een paar weken geleden) verteld tegen mijn moeder en broers. Daar blijft het bij.
Normaal zou de stap alsmaar kleiner moeten worden om ermee naar buiten te komen,
maar in werkelijkheid, is dat wel anders. Je bent ten slotte de tweede in rij binnen de familie.
Je blijft benieuwd naar de reacties. Ik ga het niet langer meer voor me houden. Bij het volgende familiefeestje, en die komt er binnenkort aan, ga ik het gewoon vertellen. Hoe, weet ik nog niet.
Dan weet ik meteen hoe ze gaan reageren. Het is te nemen of te laten. :wink:

Jillian
New user
New user

Bericht door Jillian » 09 dec 2010 19:25

Niet al te veel schrik voor hebben dus... Maar ik denk inderdaad wel dat mijn ouders iets zullen hebben van "toch niet nog een...". De kans dat een van je kinderen holebi is, is al niet al te groot, laat staan twee.

Michelle.
New user
New user

Bericht door Michelle. » 14 dec 2010 14:44

Well,
mn zus is biseksueel en ik denk niet dat ik hetero ben, en wij zijn de enige 2 thuis, dus de kans dat ik 'niet de eerste thuis' zal zijn is er wel.

EDIT; net achter gekomen dat ik niet de eerste ben.
Have you seen this girl? She's been running trough my dreams, and it's driving me crazy it seems.

NicolasSpears
New user
New user

Bericht door NicolasSpears » 02 jan 2011 17:52

Aaah amai, ik dacht dat ik de enige was... Mijn broer is ook homo en hoewel ik eerst vond dat dat het moeilijker maakte voor mij, verstaan we elkaar nu veel beter. Thuis hebben ze het goed geaccepteerd en nu is dat gewoon normaal, no worries dus. Thank god!

liberty
New user
New user

Bericht door liberty » 02 jan 2011 20:38

Ik ben ook niet de enige holebi thuis. Mijn ouder broer, 33jr, heeft een vriend, ze zijn al bijna 7 jaar getrouwd.
Mijn ouders hebben nooit negatief gereageerd toen mijn broer zich outte zo rond zijn 16-17 jaar. Ze waren wel wat verrast, maar reageerden dus positief, gelukkig

Ik ben ne laatbloeier, ik had pas zo rond mijn 23ste echt door dat ik vrouwen leuker vond :)

Mijn mama, papa lieten regelmatig naar mij toe uitschijnen dat ze geen probleem hadden met holebi zijn, omdat ze een sterk vermoeden hadden dat hun 'halve jongen'-dochter, ik dus, ook wel eens holebi zou kunnen zijn :wink: ) Mijn broer en zijn vriend hadden uiteraard ook wel een groot vermoeden :wink:

Toch heb ik dan nog gewacht om mij te outten thuis tot mijn 25ste ergens. :wink:

Botsbal
New user
New user

Bericht door Botsbal » 08 jul 2011 17:53

Heligoland schreef:Na lang twijfelen heb ik mij thuis geout. Dat was niet zo'n fijne gebeurtenis en het heeft een tijdje geduurd eer ze het konden aanvaarden.
Ik heb één broer en ik denk dat hij ook homo kan zijn. (Al heeft hij daar zelf nog niets van gezegd)
Het is natuurlijk louter hypothetisch maar ik denk dat het aanvaardingsproces bij hem wel vlotter zal verlopen.
Toch vermoed ik dat het voor mijn ouders nog een zwaardere slag zal zijn. Dan is er namelijk helemaal geen kans meer op natuurlijke kleinkinderen (wat ze bij mij al jammer vonden). En ook al zeggen ze het niet, ze zullen wel denken 'toch niet alletwee..'
Ik vermoed ook zoiets bij mijn broer. Ik hoop echter dat het niet klopt omdat mijn moeder nogal een 'kleinkinderen-persoon' is...
Bboy93 schreef:creatieveling en een danser, alsof ik in de spiegel kijk!

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 06 aug 2011 19:58

ik weet niet goed of dit hier wel past maar goed...
mijn jongere neef heeft zich net geout thuis en hij heeft t ook tegen mijn zus verteld omdat hij aanvoelde dat er over hem geroddeld word of zal geroddeld worden.
de reacties waren wat gemengd thuis leidde ik af uit wat mijn zus mij verteldde (hij is de tweede oudste van 4 broers) en nu vraag ik me af wat ik kan doen om hem te helpen en of ik überhaupt iets zou moeten doen.
vooral de reactie van mijn tante vond ik vrij teleurstellend...."wat gaat de familie zeggen"
terwijl je weet dat ik in al die nog nooit een negatieve opmerking gekregen heb.ook niet toen ik me net outte zo'n 12 jaar geleden,of als ik eens een vriendin meebracht naar een familiefeest ofzo.
volgens mijn zus heeft hij er 4 jaar over gedaan om t voor zichzelf te aanvaarden,en zelfs dan nog es een relatie met een meisje geprobeerd..wat niet gelukt is en nu 3 jaar later is hij eindelijk zover om uit de kast te komen.hij weet niet waar je andere holebi's tegenkomt en kent voor zover ik weet geen enkele andere behalve mij dan,en ergens wil ik hem helpen maar ik weet zogezegd van niks want we zien mekaar bijna nooit en sinds hij t thuis verteld heeft hebben we mekaar nog niet gezien.
dan is er ook nog de familie en vooral dan zijn ouders en broers.
wat moet ik nu doen.stap ik op hem af en bied ik hem hulp/raad aan of laat ik zelf zijn weg zoeken terwijl ik er toch voor open sta.
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

candy1994
New user
New user

Bericht door candy1994 » 15 aug 2011 22:13

Heligoland schreef:Na lang twijfelen heb ik mij thuis geout. Dat was niet zo'n fijne gebeurtenis en het heeft een tijdje geduurd eer ze het konden aanvaarden.
Is dat niet raar? Homoseksualiteit kan toch niet zó vaak voorkomen dat hele gezinnen zich als homo outen, zelfs niet in de natuur. :-?
Steek uw neus niet teveel in andermans zaken.

vvam
New user
New user

Bericht door vvam » 15 aug 2011 23:05

candy1994 schreef:
Is dat niet raar? Homoseksualiteit kan toch niet zó vaak voorkomen dat hele gezinnen zich als homo outen, zelfs niet in de natuur. :-?
Ik dacht toch dat er een 20% kans was dat twee broers beiden homo zijn; zelfs nog een hoger percentage voor tweelingbroers. Niet?
Afbeelding

candy1994
New user
New user

Bericht door candy1994 » 16 aug 2011 05:41

vvam schreef:
candy1994 schreef:
Ik dacht toch dat er een 20% kans was dat twee broers beiden homo zijn; zelfs nog een hoger percentage voor tweelingbroers. Niet?
Geen idee, mensen geven een uitleg aan alles wat hen goed uitkomt maar ik heb (sowieso) een ander geloof.
Steek uw neus niet teveel in andermans zaken.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 16 aug 2011 21:29

Puur mathematisch: 1/20 * 1/20 = 1/400

KoenFrem
New user
New user

Bericht door KoenFrem » 14 nov 2011 17:53

Ik weet niet of je het ondertussen al gelukt is om je te outen, maar als je echt niet durft dan kunnen wij je misschien helpen. Wij maken het televisieprogramma 'uit de kast', en volgen daarvoor mensen die zich outen. In Nederland is er al een reeks gemaakt. Die afleveringen kan je bekijken op http://uitdekast.kro.nl/.

Het is niet evident om zo'n gevoelig thema op TV te brengen, maar de Nederlanders zijn daar volgens mij heel goed in geslaagd. Wij willen hetzelfde doen. En dat er nood is aan zo'n programma dat zal jij ook wel begrijpen. De meeste hetero's hebben geen idee hoe groot het taboe nog altijd is. Als een aantal mensen hun verhaal op TV vertellen dan kan dat toch wel het een en ander in beweging brengen en voor meer begrip zorgen.

Als je mee zou doen, dan is er eigenlijk geen weg terug. Dan weet je dat je het zal vertellen. Wij zullen je daarbij steunen. Denk er eens over na. Je kan ons mailen op: uitdekast@fremantlemedia.com.

Maar of je nu meedoet of niet, alleszins veel succes gewenst.

Neska
New user
New user

Bericht door Neska » 11 mar 2012 17:01

Bij mij thuis zou ik de eerste zijn. Ook al heeft mijn neef zich al geout als homo weet ik nu al zeker dat ze er niet al te positief zullen op reageren! Dat komt omdat mijn mama me daar al genoeg voor gewaarschuwd heeft. Kom niet met een meisje naar huis hé, of anders ... Ook tegen mijn broer (hetero) heeft ze iets gelijkaardigs gezegt. Hij deed een beetje geheimzinning omdat hij nog maar net iemand leren kennen heeft. Toen kwam de vraag van mijn mama "Het is toch geen jongen hé, want dat komt mijn huis niet binnen!'
Ik ben dus eigenlijk wel wat bang voor hun reactie.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 19 apr 2012 11:44

Neska schreef:Bij mij thuis zou ik de eerste zijn. Ook al heeft mijn neef zich al geout als homo weet ik nu al zeker dat ze er niet al te positief zullen op reageren! Dat komt omdat mijn mama me daar al genoeg voor gewaarschuwd heeft. Kom niet met een meisje naar huis hé, of anders ... Ook tegen mijn broer (hetero) heeft ze iets gelijkaardigs gezegt. Hij deed een beetje geheimzinning omdat hij nog maar net iemand leren kennen heeft. Toen kwam de vraag van mijn mama "Het is toch geen jongen hé, want dat komt mijn huis niet binnen!'
Ik ben dus eigenlijk wel wat bang voor hun reactie.
Het is inderdaad niet prettig om zulke opmerkingen van je eigen ouders te horen. Mijn vader zei, een paar weken voor ik me uiteindelijk outte tegenover mijn moeder: "Die van het frituur hadden ook geen sjans met hun 2 dochters eh, de een was zwanger op haar 14de en de ander kwam me een vrouw naar huis". Dat heeft er voor gezorgd dat ik mijn outing wat uitgesteld had, maar uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat ze niet per sé iets hadden tegen holebi's.

momenteel zit er een lesbisch koppel in het vtm-programma 'familie' en krijg ik soms wel de opmerking te horen: "yuk. K, ge gaat niet voor onze neus kome kusse als ge een lief hebt eh"
maar ik heb eigenlijk wel sjans met mijn ouders.

Misschien dat je eens moet polsen waarom ze zo tegen holebi's zijn? Je kan een discussie erover beginnen. bereid wel voor wat je precies gaat zeggen, en hoe je hun argumenten zou kunnen kraken. Laat hen zien dat er niets mis is met holebi zijn ;)

OT: Ik ben de eerste in de familie en ik verwacht niet dat er nog iemand holebi is
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 26 apr 2012 00:38

imeagle1994 schreef:
momenteel zit er een lesbisch koppel in het vtm-programma 'familie'
wie wie :D? (keek vroeger nr familie, nu niemr)
Berly is back!

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 26 apr 2012 09:07

Evy en jana (jana is een nieuw meisje sinds een paar maanden.
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Berly
Experienced user
Experienced user

Bericht door Berly » 29 apr 2012 04:41

imeagle1994 schreef:Evy en jana (jana is een nieuw meisje sinds een paar maanden.
ik heb evy altijd al een snel ding gevonden :oops:
Berly is back!

Gesloten