Zit een beetje vast

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Zit een beetje vast

Bericht door VindGeenNaam:p » 25 nov 2010 22:46

Hey, gewoon eventjes iets eruit gooien

Zoals ik als titel heb gezet, zit ik een beetje vast. Ik kijk er echt naar uit om eens een vriend te hebben maar zolang ik er niet voor ben uitgekomen voor mn ouders (waar ik nog niet echt klaar voor ben) kan ik bijvoorbeeld niet echt gaan naar een activiteit van Dubbelpunt zonder enorm te liegen tegen mijn ouders (wat ik ook niet wil doen).

Is er iemand die hetzelfde meemaakt? En is er iemand die dan ook een oplossing zag?

Groetjes
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Re: Zit een beetje vast

Bericht door Bernard » 26 nov 2010 14:47

je kan het ook verzwijgen, dan lieg je niet. :D
je bent meerderjarig dus je ouders kunnen niet echt meer beslissen wat jij doet me je leven.
:D

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 26 nov 2010 14:56

Gewoon, niet liegen en het probleem pas oplossen als ze er om vragen.

Wij werken thuis ook met een don't ask, don't tell policy en dat werkt prima.
So it goes.

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 26 nov 2010 15:19

Mordicus schreef: Wij werken thuis ook met een don't ask, don't tell policy en dat werkt prima.

nu misschien, maar dat is geen goed advies op lange termijn. :)

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 26 nov 2010 15:48

Bernard schreef:
Mordicus schreef: Wij werken thuis ook met een don't ask, don't tell policy en dat werkt prima.

nu misschien, maar dat is geen goed advies op lange termijn. :)
Bwoah, ik ben nooit een bijzonder familiaal mens geweest. Dat scheelt.
Ze weten dat ik bi ben en als ze meer willen weten over mijn persoonlijk leven kunnen ze een eerlijk antwoord krijgen.

Ik zie mij nog niet gauw zoals menig ander met hun aanhangsel op familiefeesten zitten. :kots:
So it goes.

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 26 nov 2010 18:26

Bernard schreef:je kan het ook verzwijgen, dan lieg je niet. :D
je bent meerderjarig dus je ouders kunnen niet echt meer beslissen wat jij doet me je leven.
Ok maar aangezien ik nog tijdje bij mn ouders woon, heeft dat toch nog altijd invloed?

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 27 nov 2010 19:26

VindGeenNaam:p schreef:
Bernard schreef:je kan het ook verzwijgen, dan lieg je niet. :D
Ok maar aangezien ik nog tijdje bij mn ouders woon, heeft dat toch nog altijd invloed?
je moet vooral je rechten kennen.
en als je niet met je ouders kan praten, zoek dan gewoon een andere gesprekspartner of ga lekker chatten. :D

Galione
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Galione » 28 nov 2010 20:30

Hai,
als het enigszins een troost kan zijn: velen zitten in hetzelfde schuitje.
Ik vrees dat je toch een keuze zal moeten maken, als je inderdaad ouders hebt die vragen stellen.
Ofwel antwoord je eerlijk waar je naartoe gaat (zo heb ikzelf ook mijn coming-out gedaan), ofwel speld je hen iets op de mouw.
Ik kan best begrijpen dat je niet wil liegen, en dat siert je ook, maar misschien kan je dat voor jezelf wel verantwoorden, in die zin dat je naar (bijvoorbeeld) Dubbelpunt gaat, nét om andere holebi's te leren kennen, om zo sterker in je schoenen te staan en uiteindelijk wél uit de kast te durven/kunnen/willen/... komen tegenover je ouders.
Je kan natuurlijk ook altijd vaag blijven thuis, als Dubbelpunt bijvoorbeeld naar de film gaat: "Ik ga naar de cinema met vrienden." Geloof mij, je zal niet eens liegen.

Stuur anders gerust een mailtje naar ons mailadres info@dubbelpunt.com. Misschien kunnen we je "concreter" verder helpen.

P.S.: Ik hoop dat je niet naar Dubbelpunt wil komen enkel en alleen om een partner te vinden. Je zal er namelijk vooral vrienden vinden. :wink:
Leef!

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 28 nov 2010 22:19

Galione schreef:Hai,
als het enigszins een troost kan zijn: velen zitten in hetzelfde schuitje.
Ik vrees dat je toch een keuze zal moeten maken, als je inderdaad ouders hebt die vragen stellen.
Ofwel antwoord je eerlijk waar je naartoe gaat (zo heb ikzelf ook mijn coming-out gedaan), ofwel speld je hen iets op de mouw.
Ik kan best begrijpen dat je niet wil liegen, en dat siert je ook, maar misschien kan je dat voor jezelf wel verantwoorden, in die zin dat je naar (bijvoorbeeld) Dubbelpunt gaat, nét om andere holebi's te leren kennen, om zo sterker in je schoenen te staan en uiteindelijk wél uit de kast te durven/kunnen/willen/... komen tegenover je ouders.
Je kan natuurlijk ook altijd vaag blijven thuis, als Dubbelpunt bijvoorbeeld naar de film gaat: "Ik ga naar de cinema met vrienden." Geloof mij, je zal niet eens liegen.

Stuur anders gerust een mailtje naar ons mailadres info@dubbelpunt.com. Misschien kunnen we je "concreter" verder helpen.

P.S.: Ik hoop dat je niet naar Dubbelpunt wil komen enkel en alleen om een partner te vinden. Je zal er namelijk vooral vrienden vinden. :wink:
Dank je voor je hulp :) Ik ga misschien eens contact nemen rond de kerstvakantie (wanneer ik iets meer tijd heb). En om te antwoorden op je PS, dat is niet mn hoofdbedoeling om naar Dubbelpunt te komen maar dat zou de kans wel wat groter te gaan maken. :)

Ruben_LR
New user
New user

Bericht door Ruben_LR » 05 dec 2010 19:44

VindGeenNaam:p schreef:Hey, gewoon eventjes iets eruit gooien

Zoals ik als titel heb gezet, zit ik een beetje vast. Ik kijk er echt naar uit om eens een vriend te hebben maar zolang ik er niet voor ben uitgekomen voor mn ouders (waar ik nog niet echt klaar voor ben) kan ik bijvoorbeeld niet echt gaan naar een activiteit van Dubbelpunt zonder enorm te liegen tegen mijn ouders (wat ik ook niet wil doen).

Is er iemand die hetzelfde meemaakt? En is er iemand die dan ook een oplossing zag?

Groetjes
Ik zit volledig in het zelfde schuitje als jij. Ik wil andere holebi's leren kennen, maar in mijn onmiddellijke omgeving ken ik er geen. En ik kan me ook maar moeilijk outen bij mijn ouders. Ik ben wel al een keer naar Dubbelpunt geweest. Ze waren die avond gewoon niet thuis. Dat was wel gemakkelijk. Maar het is ook bij die ene keer gebleven.
Ik weet ook nog niet wat ik nu precies zal doen ( mij outen of niet). Maar het is goed om te wetend at er andere mensen hetzelfde probleem hebben als ik.

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 05 dec 2010 22:45

Ruben_LR schreef:

Groetjes
Ik zit volledig in het zelfde schuitje als jij. Ik wil andere holebi's leren kennen, maar in mijn onmiddellijke omgeving ken ik er geen. En ik kan me ook maar moeilijk outen bij mijn ouders. Ik ben wel al een keer naar Dubbelpunt geweest. Ze waren die avond gewoon niet thuis. Dat was wel gemakkelijk. Maar het is ook bij die ene keer gebleven.
Ik weet ook nog niet wat ik nu precies zal doen ( mij outen of niet). Maar het is goed om te wetend at er andere mensen hetzelfde probleem hebben als ik.
Idd is heel vervelend he :(
En hoe was je ervaring bij Dubbelpunt?

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 06 dec 2010 13:41

Ik heb ook dat probleem.
Ik ben ook niet geout. Als ik dan ergens naar toe ga, moet ik liegen. Nja het kan niet anders (allé, eig wel, maar dat wil ik niet :P ).
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

Ruben_LR
New user
New user

Bericht door Ruben_LR » 06 dec 2010 19:01

VindGeenNaam:p schreef:
Ruben_LR schreef:

Groetjes
Idd is heel vervelend he :(
En hoe was je ervaring bij Dubbelpunt?
Het is een leuke bende :) . Zeker een goede plaats om holebi's te leren kennen.

Deidara
Regular user
Regular user

Bericht door Deidara » 10 dec 2010 17:21

mattijs487 schreef:Ik heb ook dat probleem.
Ik ben ook niet geout. Als ik dan ergens naar toe ga, moet ik liegen. Nja het kan niet anders (allé, eig wel, maar dat wil ik niet :P ).
In het begin is dat zeker moeilijk. Maar het is vooral belangrijk je tijd ervoor te nemen en dat je niet die "plicht" voelt om dat te doen.

Wanneer de tijd er voor is, komt dat wel. Het is natuurlijk wel handiger als je "lotgenootjes" hebt die je er ook door steunen in alles
You are the leaves bathing in the sun … I am the roots that grow in the dark.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 10 dec 2010 17:59

Groetjes
Toen ik in die periode zat had ik de chance dat een deel van mijn sociaal leven (voor zover ik dat had) zich in Mechelen afspeelde. Als ik dan naar SWATT ging was dat de ene keer "ooh met de JRK Kern iets gaan uitwerken", "goh herinner je je nog die voordracht in december? Met die mensen ga ik nog is iets drinken (de voordracht was effectief een gedichtenvoordracht, heerlijke avond)" "Ja met de hulpdienst iets gaan drinken". Okay, ik moest wel zien dat mijn verhaal wat klopte en dat ik niet elke maand 't zelfde had, maar eerlijk is nog steeds het makkelijkste, achteraf gezien :wink:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Gesloten