Welke film heb je laatst gezien? [3]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Valova
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Welke film heb je laatst gezien? [3]

Bericht door Valova » 31 jan 2011 09:09

Ik wilde die film ook zien, maar nu twijfel ik weer :-?

Onlangs nog Corpse Bride van Tim Burton voor de tweede keer gezien. Mooie gemaakte film met kleurrijke personages, maar de plot valt wat dunnetjes uit. Kon me minder bekoren dan de stop-motion films van Henry Selick (The Nightmare before Christmas, Coraline).

SHREDintoPIECES
Regular user
Regular user

Bericht door SHREDintoPIECES » 31 jan 2011 11:15

Never Let Me Go
Heb de boek al enkele maanden geleden gelezen and kon niet meer wachten op de film.
De trailer had ik hiervoor ook al duizenden keren gezien en het blijft pakkend,
ook al lijkt het verhaal wat onduidelijk als je de trailer bekijkt.

Mening + spoilers:
Spoiler! :
Ik vond het boek goed, maar ik houd toch meer van visueel materiaal
en daarom vond ik de film zoveel beter. Het is wel zo dat er dingen
werden weggelaten die je in het boek wel krijgt (wat logisch is, natuurlijk),
maar ook de scène waarin Kathy een kussen vasthoudt als baby en ziet
dat Ruth in de deuropening staat, is in het boek lichtjes anders.
Toch blijven al de emotionele scènes (Tommy die schreeuwt,
Ruth die om vergiffenis vraagt, het einde van de film, ...) echt prachtig.
Zowel het boek als de film zijn als poëzie, waarbij je na het lezen/kijken,
verlangt naar meer. En dat het een sci-fi element bevat, doet er niet zo sterk toe,
maar het dient eerder als vorm om het verhaal in de gieten.

De film is zeker een aanrader voor diegenen die meer houden
van rustige, subtiele, emotionele, maar krachtige films houden
met een artistieke inslag. Maar wellicht niet voor diegenen die
van films met veel special effects en actie houden.
Laatst gewijzigd door SHREDintoPIECES op 02 feb 2011 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 31 jan 2011 14:20

Secret2 schreef:
Appleheadcat schreef: OT: Bloomington

Ik had er meer van verwacht.
Spoiler! :
En wat haat ik het dat lesbofilms zo goed als nooit een happy ending hebben!
Ik heb Bloomington ook gezien en had er ook meer van verwacht. Het eerste deel vond ik best wel nog goed (als ik niet te veel vergeleek met Loving Annabelle ten minste), maar dat veranderde toch wel wat in het tweede deel... Mogelijke oorzaken zijn volgens mij:
Spoiler! :
- dat de rollen plots wat omgewisseld werden: het brave studentje staat sterker in haar schoenen; miss Stark haar zelfverzekerdheid neemt precies af.
- in het tweede deel is Allison McAtee veel minder heet dan in het eerste, wat wss weer met het bovenstaande te maken heeft. Spijtig! :lol:

waar heb je'm gezien?
* Proudly So *

TheBright
Senior user
Senior user

Bericht door TheBright » 31 jan 2011 14:52

Secret2 schreef:

Ik had er meer van verwacht.
Spoiler! :
En wat haat ik het dat lesbofilms zo goed als nooit een happy ending hebben!
Ik heb Bloomington ook gezien en had er ook meer van verwacht. Het eerste deel vond ik best wel nog goed (als ik niet te veel vergeleek met Loving Annabelle ten minste), maar dat veranderde toch wel wat in het tweede deel... Mogelijke oorzaken zijn volgens mij:
Spoiler! :
- dat de rollen plots wat omgewisseld werden: het brave studentje staat sterker in haar schoenen; miss Stark haar zelfverzekerdheid neemt precies af.
- in het tweede deel is Allison McAtee veel minder heet dan in het eerste, wat wss weer met het bovenstaande te maken heeft. Spijtig! :lol:
dat vond ik nu eens een rot slechte film. echt, dezelfde teleurstelling als bij La Tourneuse de Pages
Spoiler! :
Serieus, na amper tien minuten is het al van dat, na dialoog 2. en de leerkracht komt veel te veel over als een soort (jonge,mooie) moeder waardoor ik de hele tijd ongemakkelijk zat toe te kijken
. SUPER onrealistisch en kei amerikaans, bah

OT
Lilja 4 ever gisteren gezien op canvas :o
(mijn ouders zo, 'kom kijken, een film over een 16 jairg meisje dat naar zweden vertrekt!)
super beklemmende film. over armoede, vrouwenhandel en achtergelaten jongeren

ah, kijk, van de regisseur van Fucking Amal
Yesterday I woke up sucking a lemon

Appleheadcat
Experienced user
Experienced user

Bericht door Appleheadcat » 01 feb 2011 23:49

Snicky schreef:
waar heb je'm gezien?
Op mijn laptop. :wink:
TheBright schreef:
OT
Lilja 4 ever gisteren gezien op canvas :o
(mijn ouders zo, 'kom kijken, een film over een 16 jairg meisje dat naar zweden vertrekt!)
super beklemmende film. over armoede, vrouwenhandel en achtergelaten jongeren

ah, kijk, van de regisseur van Fucking Amal
Die film is echt super! Ik zat echt de hele tijd zo :o

OT: Gray Matters. Het blijft een feel good movie voor mij! :fire:

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 02 feb 2011 13:31

Appleheadcat schreef:
OT: Gray Matters. Het blijft een feel good movie voor mij! :fire:
Oh, zag ik vorige week nog!
Als ik die film zie, voel ik me steeds ZALIG erna!
Finally a happy lesbian-ending :lol:
* Proudly So *

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 03 feb 2011 21:33

Recent gezien: The Kids Are All Right, The Tourist, Lilja 4-Ever, Up In The Air.
En een verzamelbox vol Jacques Tati :).

Dit weekend ga ik naar Winter's Bone en Rundskop kijken.

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 03 feb 2011 22:49

Die Fälscher.

Wat mij betreft een terechte Oscarwinnaar.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 03 feb 2011 23:33

Brokeback Mountain

Tegen alle verwachtingen in, toch een bijzonder sterke film!! Wist trouwens niet dat Donnie Darko de andere hoofdspeler was :D Sterke acteerprestatie (van beiden).
A church in ruin...

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 04 feb 2011 09:26

funkfish schreef:

Rundskop, deze week in avant première gezien, samen met heel Sint-Truiden :wink:

ik moet eerlijk zeggen, hij was echt niet slecht, maar vind hem wel serieus overhyped.
Spoiler! :
voor mij lijken het twee films door elkaar afgespeeld, één over de hormonenhandel en één over zijn levensverhaal
* Proudly So *

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 04 feb 2011 11:23

Snicky schreef:
funkfish schreef:

Rundskop, deze week in avant première gezien, samen met heel Sint-Truiden :wink:

ik moet eerlijk zeggen, hij was echt niet slecht, maar vind hem wel serieus overhyped.
Spoiler! :
voor mij lijken het twee films door elkaar afgespeeld, één over de hormonenhandel en één over zijn levensverhaal
En dat over de hormonenhandel was ook niet altijd even gemakkelijk om te volgen. Er zijn bij mij precies wat vragen onbeantwoord gebleven...
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

gj
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door gj » 04 feb 2011 11:58

Het is goed dat ik met de examens die overhyping rond Rundskop heb gemist.
Nu ging ik gewoon met mijn gratis tickets, zonder verwachtingen, en de enige film die ik eventueel wou zien was Rundskop. Dat dan maar gedaan, en WOW.

Ik vond het supermooi gedaan, triest, heel goede acteerprestatie van Matthias Schoenaerts.
Wat Disco Trut zegt van die 2 verhalen, klopt wel. De link wordt soms niet nadrukkelijk genoeg gelegd, vooral in het 1e halfuur denk je: Wtf, over wat gaat het hier nu eigenlijk? Maar het einde van de film, de lichten gaan aan en heel de zaal is muisstil. Nog niet veel meegemaakt.
JE VEUX QU'ON BAISE SUR MA TOMBE.

fill my little world
Regular user
Regular user

Bericht door fill my little world » 04 feb 2011 13:07

Inception schandalig kweet et

gj
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door gj » 04 feb 2011 19:11

Disco Trut schreef:
gj schreef:Het is goed dat ik met de examens die overhyping rond Rundskop heb gemist.
Nu ging ik gewoon met mijn gratis tickets, zonder verwachtingen, en de enige film die ik eventueel wou zien was Rundskop. Dat dan maar gedaan, en WOW.

Ik vond het supermooi gedaan, triest, heel goede acteerprestatie van Matthias Schoenaerts.
Wat Disco Trut zegt van die 2 verhalen, klopt wel. De link wordt soms niet nadrukkelijk genoeg gelegd, vooral in het 1e halfuur denk je: Wtf, over wat gaat het hier nu eigenlijk? Maar het einde van de film, de lichten gaan aan en heel de zaal is muisstil. Nog niet veel meegemaakt.
Zeg, ik heb niks gezegd over twee verhalen :) Ik kijk uiterst zelden naar Vlaamse films, omdat die op enkele uitzonderingen niet te na gesproken àltijd onderdoen voor de tamtam die er over wordt gemaakt. Los daarvan vind ik het erg goed dat er nog altijd films gemaakt worden. Alleen moet Mathias Schoenaerts leren praten voor ik nog naar hem wil kijken.

Gelukkig heb nog films gezien recentelijk, namelijk de oude Indiana Jones films. Het leukste is gewoon met z'n allen in de zetel 'tèèteretèèè' roepen.
Haaaa, sorry! Ik las hier vlug door en dacht dat het van u was, maar blijkbaar de post onder u.
Soit, geen films meer na Rundskop.
JE VEUX QU'ON BAISE SUR MA TOMBE.

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 05 feb 2011 10:33

Snicky schreef:samen met heel Sint-Truiden :wink:
:).
gj schreef:Het is goed dat ik met de examens die overhyping rond Rundskop heb gemist.

Ik had ook geen speciale verwachtingen, maar zeg ook "wauw x 100!".
Deze film kan echt wel als filet pur in de toonbank van de Belgische cinema pronken. Ik ben onder de indruk (en dat ben ik maar zelden van inheemse producties).
Disco Trut schreef:Alleen moet Mathias Schoenaerts leren praten voor ik nog naar hem wil kijken..
Mooier dan in Rundskop heeft ie nog nooit gepraat hoor DT :D.
Disco Trut schreef:Gelukkig heb nog films gezien recentelijk, namelijk de oude Indiana Jones films. Het leukste is gewoon met z'n allen in de zetel 'tèèteretèèè' roepen.
Hihi.
Tijd om nog eens wat films met mijn broer te bekijken (waarmee ik meteen ook ongelooflijk on-topic ben).

*einDstein*

Bericht door *einDstein* » 05 feb 2011 14:39

the shawshank redemption
Ik zag hem al eens, maar het blijft een goeie film.

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 06 feb 2011 15:16

Papillon (1973).

Prachtige film. Ik heb 151 min. lang genoten.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 06 feb 2011 18:04

Hereafter (2010)
Afbeelding

Verenigde Staten
Drama / Fantasy
129 minuten

geregisseerd door Clint Eastwood
met Matt Damon, Bryce Dallas Howard en Cecile De France

Hereafter vertelt het verhaal van drie mensen die op verschillende manieren met de dood te maken krijgen. George (Matt Damon) is een doorsnee Amerikaan die een speciale band heeft met het hiernamaals. Aan de andere kant van de wereld heeft Marie (Cecile De France) een schokkende bijna-doodervaring. En dan is er nog Marcus, een scholier uit Londen die de persoon verliest die het dichtste bij hem staat en wanhopig op zoek is naar antwoorden. Alledrie zijn ze op pad de waarheid te vinden en wanneer hun paden kruisen zullen ze allen veranderd zijn door wat zij geloven te zullen vinden in het hiernamaals.

--

Zeer zeker geen slechte film.
Na de negatieve kritieken had ik er niet veel van verwacht, dus als een film het dan redelijk doet, is dat meteen een succes.
Een commercieel succes zal het volgens mij niet zijn. Ik en Jeroen zaten helemaal alleen in de cinema :D

Om een of andere reden kan ik bij deze film geen grote nadelen ontdekken. Het thema is interessant (al denken anderen daar vast anders over), het verhaal is goed uitgewerkt, en de belangrijkste acteurs spelen best goed en geloofwaardig.
Vooral dat laatste is bij films als deze altijd een risico, daar het verhaal over bijna-doodervaringen en kwakzalverij niet echt geloofdwaardig is. Dat risico is nog groter wanneer er een kind aan te pas komt, maar ook dit jochie stelt niet teleur. :) Op IMDb is te zien dat het zijn debuut is.
Ook de Waalse Cécile de France kan in mijn ogen op deze manier aansluiting vinden bij Hollywood, want ze doet het echt goed ^O^
Matt Damon is de enige echte gevestigde waarde en (moet het gezegd worden?) doet het ook hier uitstekend.

De minder belangrijke acteurs doen het dan weer wat minder. Lyndsey Marshal, die de toekomstige vriendin van George moet spelen, op kop. :N

Een minpunt is dat deze laatste rol eigenlijk niet echt belangrijk is. Anderen zullen het misschien zelf 'overbodig' noemen. Toch heb ik het niet als irritant ervaren. Het illustreert namelijk hoe wereldvreemd George geworden is.
Omdat het mens in kwestie verschrikkelijk irritant speelt, ben ik blij dat de film niet als verwacht af loopt, en ze al snel uit de film verdwijnt.

Ook een pluim voor Eastwood dat ie het aan durft om 1/3 van de film in het Frans te laten verlopen. Waar menig Amerikaanse films zichzelf na 2 zinnetjes Frans al de sticker multi-langual opkleven en er duidelijk met gaan stoefen ("kijk wat we doen") komt het in deze film allemaal heel natuurlijk over. :)

Enig minpunt is dat de film niet spectaculair is om te blijven plakken. Het kijkt lekker weg, maar binnen een maand ben ik al helemaal vergeten waarover deze ging. Dit omdat een stevig plot wellicht mist en de film eindigt op dezelfde kabbelende manier waarop het al 2 uur bezig is.

Eastwood mag zo wel nog even door gaan.
3,5*

http://www.moviemeter.nl/film/69024/info/60#90

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 06 feb 2011 22:13

Law Abiding Citizen.

Spannende en goed opgebouwde film. De laatste 20 minuten waren zoals verwacht nogal ongeloofwaardig, wat toch de film deels verpestte.

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 07 feb 2011 14:05

mial schreef:
Snicky schreef:
funkfish schreef:

Spoiler! :
En dat over de hormonenhandel was ook niet altijd even gemakkelijk om te volgen. Er zijn bij mij precies wat vragen onbeantwoord gebleven...
Ja, vind ik ook. Ik heb het gevoel dat dat stuk van de film compleet onopgelost is. Daar zat ik echt, in de cinema. Het hele publiek onder de indruk omdat het 'ene van Sint-Truie' was en dan had je mij: "Wat? Is dat het einde? Wat van de politiezaak naar de hormonenhandel? Is daar de film niet mee begonnen, gestuurd en gemaakt?"
Maar op zich wel goeie film natuurlijk (zeker als debuut) :wink:
* Proudly So *

Gesloten