Is dit een laatste beproeving of een nieuw begin?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
I_am_Justin

Is dit een laatste beproeving of een nieuw begin?

Bericht door I_am_Justin » 08 nov 2010 20:28

Ok, even denken waar ik moet beginnen :-). Ik ben Justin, 24 jaar en sta op het punt om deze zomer te trouwen met de man van mijn leven, tenminste dat dacht ik de afgelopen 3 jaar toch... . Begrijp me niet verkeerd, ik zie Steffen nog steeds heel graag en wil nog met hem trouwen, maar onlangs gebeurde iets waarvan ik had gedacht dat het me nooit zou overkomen. Ik ging een weekje vrienden bezoeken in het buitenland en leerde daar Simon kennen. En al meteen erbij vertrellen dat ik Steffen niet bedrogen heb ofzo :-).

Hier het verhaal van Simon. Ik ging met vrienden naar een karaoke-avond en daar merkte ik meteen Simon op, die de hele tijd oogcontact met me zocht. Uiteindelijk aan de praat geraakt met Simon en het klikte meteen enorm goed. We konden zo goed met elkaar praten dat ik de volgende dag opnieuw met hem had afgepesproken. Hij bleef de hele tijd door mijn hoofd spoken. Toen ik de dag erna weer richting Belgie vertrok, deed het om de een of andere reden toch veel pijn om afscheid van Simon te nemen. Er zijn wel vaker leuke jongens mijn pad gekruisd, maar die deden mij nooit iets, ik ben eigenlijk altijd zeker geweest dat Steffen de enige voor mij is. Maar nu 3 weken later en vele berichtjes via facebook en sms, heb ik toch vlinders in mijn buik voor Simon. En als ik erover nadenk had ik al sinds de eerste avond dat ik hem zag al een wauw-gevoel. Hij kan zo mooi vertellen, hij is zo romantisch, hij vindt steeds de perfecte woorden om mij van mijn stoel te blazen, dus het gaat stilaan de foute kant uit.

Ik zeg steeds tegen mijzelf dat dit een stomme verliefdheid is die ik moet laten overgaan. Voor Steffen is het liefde, voor Simon gewoon verliefdheid. Maar ook daar twijfel ik aan. Ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik durf er ook met niemand over praten want al mijn vrienden zijn ook vrienden van Steffen, en iedereen weet dat we gaan trouwen dus kan ik hier moeilijk bij iemand mee terecht.

Simon is trouwens ook helemaal niet mijn type :-) en eigenlijk wel een tikkeltje arrogant, een soort bad-boy waar ik nooit voor zou vallen... Ik weet met mezelf niet echt goed blijf. Moet ik tegen Simon zeggen dat ik niets meer van hem wil horen? Dat zou alles makkelijker maken, maar waarom vind ik het moeilijk om hem niet te horen? Misschien is het een teken dat het hele trouwen nog te vroeg is, misschien is het een soort laatste beproeving,... pffff

Wat zouden jullie doen in mijn geval (ook al zeg je van, zoiets zou mij nooit overkomen, want dat zei ik ook altijd :) )

Alvast bedankt voor de reply :-)

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Is dit een laatste beproeving of een nieuw begin?

Bericht door Laartje » 08 nov 2010 21:06

Ik ben zelf niet verliefd geworden (als je geen leven hebt buiten je job is dat vrij makkelijk :)) maar heb toch wel een tijdje last gehad van cold feet toen we bezig waren met het regelen van onze trouw, en hetzelfde geldt voor mijn vrouw. We hebben er op dat moment niet over gesproken maar achteraf bleek wel dat we allebei met hetzelfde gezeten hebben :)

Wat ik bedoel met cold feet is mij afvragen of trouwen wel de juiste beslissing is, of dit wel is wat ik de rest van mijn leven wil, of ik wel klaar ben om me voor de rest van mijn leven te binden etc.
Stom eigenlijk, want toen we gingen tekenen voor ons huis had ik daar totaal geen last van en daar hangen nog veel meer consequenties aan vast...

Ik denk dus dat een beetje twijfel voor een huwelijk niet abnormaal, en zelfs gezond is. Wij hebben in elk geval allebei volmondig ja gezegd en straaaaaalden de hele dag :)
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

I_am_Justin

Bericht door I_am_Justin » 19 nov 2010 18:53

Thanks Laartje voor de reply. Ik heb deze week met veel moeite een lange mail geschreven voor Simon, gewoon beginnen schrijven en zou dan wel zien waar ik uitkwam. Door alles even rustig op een rijtje te zetten besef ik dat ik Steffen nooit van mijn leven zou willen en kunnen missen en dat ik eigenlijk helemaal geen redenen heb om daar aan te twijfelen. Het is nu wel even moeilijk om Simon zo teleur te stellen, maar ik hoop dat hij mij begrijpt in deze beslissing. Ik kijk in ieder geval wel uit naar onze trouw deze zomer :-).

zizi

Bericht door zizi » 25 nov 2010 09:16

In een relatie van ettelijke jaren heb ik ook zoiets meegemaakt. Maar dan van de andere kant. Mijn vriend is hevig verliefd geworden op een ander. Hoewel hij letterlijk de week ervoor nog tegen mij zei dat hij gelukkig was enzo. Nu, enkele maanden later, is de verliefdheid al wat bekoeld. Pas daar dus mee op, want soms lijkt zo'n verliefdheid alleen maar "beter" omdat het nieuw is, onbekend. Je leeft nog niet met die Simon samen hé. Daar heb je de "lastige" en "slechte" momenten nog niet mee meegemaakt. Maar ik snap dat het extra moeilijk is als je zo'n "deadline" hebt vastgelegd... Probeer de komende maanden eens te zien of het goed gaat met je verloofde, en dan zal je wel aanvoelen of trouwen het beste is of niet, denk ik.

Sharon
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Sharon » 26 nov 2010 21:59

Je beseft pas hoe graag je iemand ziet wanneer je verliefd wordt op iemand anders en je ondanks de vlinders (of hele dierentuin ;)) in je buik toch nog kiest om voor je partner te gaan.

... Denk hier 'ns over na. 'k Vind het een mooie gedachte om toch mee te nemen in het huwelijksbootje ;)
Het leven is een toneelstuk waar we niet hebben kunnen voor repeteren. Zing, lach, dans, bemin en beleef elk moment van je leven zo intens mogelijk, vóór het doek valt en het toneelstuk eindigt zonder applaus ... (Charlie Chaplin)

Gesloten