Ge weet da ge een werkmens zijt, als ...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Ge weet da ge een werkmens zijt, als ...

Bericht door Echo » 25 okt 2010 22:14

In navolging van het 'je weet dat in het hoger onderwijs zit, als...'-topic, het 'Ge weet da ge een werkmens zijt, als...'

... als correct Nederlands niet meer zo belangrijk is, zolang mensen u maar duidelijk verstaan en geloven wat je zegt.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Ge weet da ge een werkmens zijt, als ...

Bericht door Lieske Lieske » 26 okt 2010 13:11

Echo schreef:In navolging van het 'je weet dat in het hoger onderwijs zit, als...'-topic, het 'Ge weet da ge een werkmens zijt, als...'

... als correct Nederlands niet meer zo belangrijk is, zolang mensen u maar duidelijk verstaan en geloven wat je zegt.
Haha!!

Als je uren overwerkt en ze dat als een normaliteit zien. Aja, je moet tonen dat je flexibel bent!
En uiteraard als je loonbrief niet klopt, en je gaat aankloppen bij de personeelsdienst en het de fout is van het sociaal secretariaat! :x Als werknemer ben je gewoon altijd de dupe.. :(
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Springbal » 26 okt 2010 13:41

Je niet altijd kunt meepraten omdat je (nog) geen kinderen hebt

Je maandelijks zit te vloeken om die verrekte digitale aanvraag voor een fietsvergoeding in orde te krijgen

Je overuren-saldo zo hoog oploopt dat wanneer je ontslagen wordt, je toch nog een contract van twee weken moet krijgen om die uren op te doen

Je veel liever nog zou studeren en op kot wil zitten, al was het dan maar omdat je dan al eens een uur of twee kon skippen na een zware avond/nacht

Er jou wordt geleerd dat de zaken die je drie jaar lang in je oren geknoopt hebt dat je dat moet relativeren en eigenlijk zo rap mogelijk moet verder doen en weinig tijd hebt voor de mensen

Er 89 deadlines op hetzelfde moment op je afvliegen

Je als verantwoordelijke je personeel wat aanmoedigt door te zeggen dat je soms van Willebroek naar Liezele fietst om een huisbezoek te gaan doen, dus dat ze dan ook met de fiets van Blaasveld naar Willebroek kan

Je bijna in het Arabisch kan vloeken als een van de personeelsleden waarvoor er nog geen post gevonden was voor die dag wegens een late afzegging en waar je na heel wat bellen toch iemand hebt gevonden tijdens het telefoongesprek zegt dat ze op de trein naar Brussel zit. EXCUSEER! Tijdens de uren!?

Het kopieer of koffieapparaat een betere vorm van sociale netwerkvorming, roddels, nieuwtjes is dan Fakebook, Sletlog en MySpaceCake samen.

Je automatisch in fluistertoon overgaat wanneer je over een leidinggevende praat, ook al is die op dat moment niet "in huis"

De dienst waarmee je het vaakst aan de lijn hangt (zeker in het begin) niet de personeelsdienst is maar wel de ICT

jouw koffie/thee/water verbruik zo hoog wordt dat je nieren brandschoon worden (en er eigenlijk een enorme berg koffie en theeprut kan gemaakt worden waarmee je gerust de Boomse Kleiputten kan dichten)

Sarcasme en Cynisme een levenswijze worden

Je moet opletten hoe je de telefoon opneemt omdat je niet altijd weet wie er aan de lijn hangt

Je oefent in het opzetten van pokerface/uitgestreken gezicht. You try and fail, try and fail, and some day you'll succeed :D

Je soms een diabetes en adervervetting oploopt van de traktaties traktaties van collega's en cliënten

...

Je eigenlijk ondanks een paar minder leuke zaken je werk toch wel graag doet
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Djoelie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Djoelie » 26 okt 2010 16:10

Springbal zit er knal op!

OT: ... als je uitgenodigd wordt voor een Tuppeware-Party

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 26 okt 2010 19:11

Echo schreef:... als correct Nederlands niet meer zo belangrijk is, zolang mensen u maar duidelijk verstaan en geloven wat je zegt.
Idd. Ik spreek a-l-t-i-j-d West-Vlaams op het werk, en ik vind dat fantastisch :).

Ik hoor de woorden "projecten", "constructieve samenwerking", "betreffende", "relevante factoren", "overleggen" en "drukdrukdruk" veel te veel. Toch een lichte indicatie voor de nabijheid van bepaalde arbeidende individuen, me dunkt.

Ms Nobody.
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ms Nobody. » 26 okt 2010 19:50

... je begint te huiveren bij het werkwoord "werken".

Hanneke

Bericht door Hanneke » 26 okt 2010 20:02

Je voorgoed van de naïeve gedachte af bent dat volwassenen volwassen zijn.
Dat was een verlossing.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 26 okt 2010 20:13

funkfish schreef:
Echo schreef:... als correct Nederlands niet meer zo belangrijk is, zolang mensen u maar duidelijk verstaan en geloven wat je zegt.
Idd. Ik spreek a-l-t-i-j-d West-Vlaams op het werk, en ik vind dat fantastisch :).
Dat is zo West-Vlaams! :D Ik hou daar echt van, in Antwerpen of zo, zou dat nooit gebeuren. :D
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 26 okt 2010 20:15

Hanneke schreef:Je voorgoed van de naïeve gedachte af bent dat volwassenen volwassen zijn.
Dat was een verlossing.
Zo waar :D
(denkt aan het chiroliedje dat op administratie al 5 weken op nummer een staat) :lol:

Djoelie schreef:Springbal zit er knal op!
:rock:
Djoelie schreef:OT: ... als je uitgenodigd wordt voor een Tuppeware-Party
:( nog niet meegemaakt
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Hanneke

Bericht door Hanneke » 26 okt 2010 20:24

Springbal schreef:
Djoelie schreef:OT: ... als je uitgenodigd wordt voor een Tuppeware-Party
:( nog niet meegemaakt
Allez, zo'ne klassieker :D (toch als je vooral met mama's samenwerkt) Al wisten ze goed genoeg dat het me geen r**t interesseerde, was meer zoiets van "je hoort er echt bij".
Gratis eten en drinken, doorspekt met de nieuwste roddeltjes over hun mannen, kinderen en bazen. En moest je denken dat je op het werk zelf, hun pikantste verhalen al gehoord hebt.. Ik heb altijd de meest debiel lachende gezichtsuitdrukking dan, dat m'n spieren er pijn van doen. Organiseer er anders eens zelf eentje :D

Skin
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skin » 26 okt 2010 20:49

Springbal schreef:Je niet altijd kunt meepraten omdat je (nog) geen kinderen hebt

Het kopieer of koffieapparaat een betere vorm van sociale netwerkvorming, roddels, nieuwtjes is dan Fakebook, Sletlog en MySpaceCake samen.

De dienst waarmee je het vaakst aan de lijn hangt (zeker in het begin) niet de personeelsdienst is maar wel de ICT

Je soms een diabetes en adervervetting oploopt van de traktaties traktaties van collega's en cliënten
Totally!

Begrippen zoals "manual workaround", "business as usual" edm tot uw dagelijkse woordenschat behoren.

Vroeg opstaan niet langer een zware beproeving is, aangezien je het elke ochtend moet doen en het gewoon een automatisme wordt.

Je je huis 4 maand/jaar niet meer in het daglicht ziet 5 dagen per week.

Je véél meer geld uitgeeft als vroeger.

Je je begint te ergeren aan studenten. :oops:

Niet meer raar opkijkt als iemand u "mevrouw" noemt.

*einDstein*

Bericht door *einDstein* » 26 okt 2010 21:15

Je 's avonds denkt en dit moet ik doen voor die klant en dat nog voor die klant.

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 26 okt 2010 21:17

*einDstein* schreef:Je 's avonds denkt en dit moet ik doen voor die klant en dat nog voor die klant.
Of 's avonds denkt van: ai, dat ben ik vergeten, en dat en dat en dat...
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 26 okt 2010 21:23

Je je afvraagt hoe collega's dat doen om tegen priktijd naar de prikklok te gaan terwijl je weet dat je nog voor een uurtje zoet kan zijn

Je soms zoveel werk hebt dat je ook naar toffe collega's een uitschuiver maakt
"Bart er zit volk te wachten in de wachtzaal"
"Da's goed, daarvoor is het een wachtzaal" (niet dat ik mijn mensen echt laat wachten als 't niet nodig is hoor)

Je ondanks je liefde voor klassieke muziek geen aria meer kan horen omdat je 20 minuten moet wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt bij andere/overheids-diensten, en je bovendien de tekst kan meezingen

Je organisaties beoordeelt op basis van hun wachtmuziek en manier van telefoon aannemen (in Brussel vaak gewoon "Alloh?"

Je soms meer werk steekt in het opmaken van je e-mail en brieven dan de inhoud (Times New roman :kots: , mail in Trebuchet, met mooie handtekening :sun: , brieven met referteregel eigen "referentiesysteem" om mijn post sneller in mijn eigen mappen te traceren 8) in een modern lettertype, alles kan en alles mag want er is geeneens een huisstijl of huisstijl handboek :( )

Je weet dat Brussel tweetalig is, maar je soms al vanaf het opnemen in het Frans over gaat om de boel sneller geklaard te krijgen

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 26 okt 2010 21:44

Springbal schreef:Je ondanks je liefde voor klassieke muziek geen aria meer kan horen omdat je 20 minuten moet wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt bij andere/overheids-diensten, en je bovendien de tekst kan meezingen.
Vergeet vooral niet te vermelden dat het OCMW een afschuwelijk kutmuziekje bezigt. :P

... als je verlangt naar examens, saaie lessen, gezaag over de studentenadministratie en andere minder aangename kanten van het studentenleven.

(Ik ben nog volop aan het afkicken. :-? )

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 26 okt 2010 22:20

Stilicho schreef:... als je verlangt naar examens, saaie lessen, gezaag over de studentenadministratie en andere minder aangename kanten van het studentenleven.

Zal ik een beetje zagen tegen u? :P
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 26 okt 2010 22:29

melan schreef:
Stilicho schreef:... als je verlangt naar examens, saaie lessen, gezaag over de studentenadministratie en andere minder aangename kanten van het studentenleven.

Zal ik een beetje zagen tegen u? :P
Daar ben ik altijd voor te vinden. :wink:

piemelkop
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door piemelkop » 27 okt 2010 01:19

Is er ook een topic voor werklozen?

Delta.
Forum addict
Forum addict

Bericht door Delta. » 27 okt 2010 02:00

..als je meest interessante verhalen werk-gerelateerd zijn. (Sorry voor al dat gezaag, VG! :P)
..als je weekend nu is. (Meer voor horeca-mensen dan.)
..als je beter je bed op je werk kan zetten zodat je vaker ''thuis'' bent.
..als je het besef van de weekdagen kwijt bent en gewoon maar dagen aftelt totdat je vrij bent.
..als je eindelijk wél genoeg geld hebt, maar geen tijd genoeg om het uit te geven.
What do you do when you win? Party!
What do you do when you lose? Party harder!

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 27 okt 2010 05:58

Delta. schreef: ..als je weekend nu is. (Meer voor horeca-mensen dan.)
En voor mensen in de sociale sector!
Delta. schreef:..als je het besef van de weekdagen kwijt bent en gewoon maar dagen aftelt totdat je vrij bent.
Zo hard twee!

EN
...als je mensen hoort 'klagen' dat ze om 08u15 les hebben. Om 7u sta ik al mensen te wassen! En ik kan dat niet 'efkes skippen'.
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Gesloten