Léonard

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Hanneke

Re: Léonard

Bericht door Hanneke » 16 okt 2010 11:22

Rafaël schreef:Neen, dit gaat over de kern van zijn betoog. Volgens mij ziet hij het eerder als volgt: aids heeft zich als epidemie in onze samenleving kunnen verspreiden door losbandig seksueel gedrag en op die manier "wreekt" het moreel verval van onze maatschappij zich op vlak van de gezondheid, een beetje zoals onze misdaden tegen het milieu zich wreken op ecologisch vlak (vandaar die vergelijking). Of iets grover gesteld: we krijgen, als samenleving/gemeenschap, onze manier van leven als een boemerang in ons gezicht terug. Hij heeft het dus totaal niet over een individuele schuld voor aids en zegt al helemaal niet dat al wie aids heeft daar zelf verantwoordelijk voor is.
Ik ben het helemaal niet eens met zijn mening, maar me dunkt dat dit nog iets heel anders is dan "aids is een vorm van rechtvaardigheid". Het is alleszins - inderdaad - een heel pak genuanceerder. Had hij zijn mening iets anders geformuleerd ("immanente reactie" in plaats van "immanente gerechtigheid" bijvoorbeeld), geen haan die ernaar zou kraaien. Spijtig genoeg.
't Is en blijft wel een achterlijke stelling natuurlijk. :D
Allereerst vind ik het al hallucinant dat iemand die een instituut (op een redelijk niveau en dus ook niet moet afkomen met de zever "jamaar, dat is niet mijn mening") verdedigd dat zich openlijk uitspreekt tégen condoomgebruik (en dus écht schuldig is aan indirect moorden), zich een beetje gaat uitlaten over de "oorzaak en karakter" van AIDS.

Ten tweede zou ik graag hebben dat je eens stilstaat bij de invulling die meneer duivelsslaaf en zijn organisatie geven aan promiscue gedrag. Of zelfs, zoals hij later zegt, "wisselende seksuele contacten". Zónder het nog maar eens over homoseksualiteit te hebben!
Dit is een bijzonder wereldvreemd en onrealistisch idee. Niet alleen nu, maar ook zoveel eeuwen terug. Niet alleen hier, maar ook zoveel duizenden kilometers verder waar andere culturele systemen die realiteit (van verschillende seksuele contacten) nog meer in stand houden.
Mensen zijn van vlees en bloed. En moest dat iets schandelijks zijn, wel, dan is God een sadist.
Dat is nu net iets wat ik niet in verband kan brengen met het goddelijke.
(Ja, God is in dit verhaal toch belangrijk. Aangezien hij heel zijn gedachtegoed, ook dat van “promiscue gedrag” waar het hier over gaat, zelf verantwoord vanuit zijn geloof.)

Verder mag je de impact van die uitspraak wel wat verder bekijken dan je neus lang is ipv te zitten neuten over nuances die nog niet eens gerechtvaardigd zijn. Zijn positie zorgt er namelijk voor dat hij internationaal gevolgd word. Ben je nu écht zo slecht op de hoogte van wat voor ravage zulke uitspraken (vereeuwigd in een boek!) veroorzaken bij minderbedeelden?
Je hoeft er zelfs nog niet eens voor naar het buitenland te gaan. Ook hier in België zijn heel wat mensen die niet van algemene en degelijk scholing hebben genoten. En dus ook dikwijls een redelijk blind geloof hebben, wat er voor zorgt dat zij uitspraken van zulke varkens letterlijk nemen! En wat horen of zien zij? Aids is een gerechtigheid..

Het enige wat hij doet is zijn eigen dodelijke verantwoordelijkheid negeren. Letterlijk citaat "Het ging niet over aids door bloedtransfusies of als ziekte waarmee iemand geboren is.".. Wat verder staat er dat hij in zijn boek stelt dat aidspatiënten en seropositieven "nooit het voorwerp van discriminatie" mogen zijn. Terwijl de oorzaak van AIDS bij het gros van de mensen net wél discriminatie is, één keer raden wie of wat dat in stand houdt..
Tegelijkertijd schuift hij zijn verantwoordelijkheid nog eens door, door over schuld te spreken bij mensen die volgens hem en zijn instelling (!) het onheil over zichzelf hebben uitgeroepen. Oja!

Feit is hij heeft, ongetwijfeld bewust, voor het woord gerechtigheid gekozen (en hij blijft het ook gebruiken). Wat een heel andere lading met zich meebrengt moest hij "immanente reactie" gebruikt hebben.

:arrow: Er mág hier geen nuance in gebracht worden! En je brengt er trouwens ook geen nuance in..

René from ze Café
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Wat vond je vandaag walgelijk?

Bericht door René from ze Café » 16 okt 2010 12:25

Rafaël schreef:Het is alleszins - inderdaad - een heel pak genuanceerder. Had hij zijn mening iets anders geformuleerd ("immanente reactie" in plaats van "immanente gerechtigheid" bijvoorbeeld), geen haan die ernaar zou kraaien. Spijtig genoeg.
Ik kan je redenering volgen, maar dan kent hij de betekenis van de woorden "immanent" en "gerechtigheid" niet. En dat maakt hem al evenzeer een idioot. Zijn letterlijk citaat (uit het boek) is dit:

Men heeft ooit aan Johannes Paulus II gevraagd of aids een straf van God was. Hij heeft toen heel wijs geantwoord dat het erg moeilijk is Gods bedoelingen te kennen. Ikzelf redeneer helemaal niet in dat soort termen. Ik zie in deze epidemie dus geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen. Misschien wreekt ook de menselijke liefde zich soms als ze slecht behandeld wordt, zonder dat daarvoor een transcendente bron tussenbeide moet komen. (...) Slecht omgaan met de fysieke natuur brengt haar ertoe ons op onze beurt slecht te behandelen en slecht omgaan met de diepere aard van de menselijke liefde mondt ten slotte altijd uit in catastrofes op alle niveaus.

Het is gewoon oerdom -en ronduit walgelijk- om aids, hoe genuanceerd ook, met gerechtigheid -immanent of niet- te relateren. Wat hij eigenlijk zegt is dat de natuur (ipv God) straf"mechanismen" (jij noemt het "reacties") heeft voor losbandig seksueel gedrag. EN REACTIES/STRAFFEN ZIJN EEN VORM VAN RECHTVAARDIGHEID. Sorry dat ik het dus moet zeggen, maar je bent verkeerd.

Zijn nuanceringen van gisteren (geen transfusies, geen aids door geboorte) staan 1) niet in zijn boek en 2) veranderen weinig aan de kern van de zaak (hij blijft bovendien achter zijn woorden staan). De relatie rechtvaardigheid-aids is ronduit verkeerd (en walgelijk) en nochtans hééft hij dat gezegd.

De mediastorm is in dit geval dus volledig terecht.
Laatst gewijzigd door René from ze Café op 16 okt 2010 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 16 okt 2010 13:35

Eigenlijk is al die uitleg helemaal niet nodig. Hoe haal je het gewoonweg in je hoofd om AIDS aan gerechtigheid, moesten er al verschillende soorten bestaan, te linken als slechts een uitzonderlijke uitschieter "schuldig" is!?

Hij heeft doelbewust zijn woorden gekozen en ik hoop dat er nu onderhand eindelijk een einde komt aan de staatssubsidies voor relgieuze instellingen (van welke tak ook). Scheiding religie en staat? We hebben hier nog steeds politieke partijen die een geloof gebruiken in hun partijpolitiek en zelfs vermelden in hun partijnaam..

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Lieske Lieske » 16 okt 2010 14:09

Ik snap de vele verontwaardigde reacties op zijn uitspraken niet. Als christen zijnde steunt hij toch wat zijn leer hem opdringt. De meeste mensen onder ons geloofden toch ook van jongsaf aan wat God hen leerde? Dat de christelijke godsdienst, zoals deze nu in onze kerken heerst, de grootste vijand is van de menselijke vooruitgang, is met deze reactie het énige feit. En als je meegaat in hun filosofie kan ik gewoon niet geloven dat een menselijk wezen kan geloven in een eeuwigdurende straf. Want neem nu dat je een jong meisje bent en trouwt met een man die HIV+ is. En volgens de katholieke kerk mag het sacrament niet verbroken worden: m.a.w. mag men geen voorbehoedsmiddelen gebruiken om te voorkomen dat de vrouw en kinderen aangetast worden door het virus. Ik meen dat dit getuige is van een duivelse wreedheid. Want welke ongevoeligheid moet je niet nastreven om vol te houden dat het goed én terecht is om deze stand van zaken te laten voortduren? Dit is de schuld van het geloof! En net de kerk koos ervoor om een bepaalde verzameling aan gedragsregels tot moraal te bestempelen. En deze dragen niks bij tot het menselijk geluk.
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Rafaël
Regular user
Regular user

Re: Wat vond je vandaag walgelijk?

Bericht door Rafaël » 16 okt 2010 14:41

René from ze Café schreef:Ik kan je redenering volgen, maar dan kent hij de betekenis van de woorden "immanent" en "gerechtigheid" niet. En dat maakt hem al evenzeer een idioot.
Het is fout die woorden apart te zien, ze zijn een geheel: "immanente gerechtigheid" (van het Frans: justice immanente). "Immanente gerechtigheid" betekent in deze ongeveer het volgende: als we op een goede manier leven (bijvoorbeeld milieubewuster, door minder CO2 uit te stoten) dan zullen we daar de vruchten van plukken, doen we dat niet dan zullen we oogsten wat we gezaaid hebben ("we" want hij heeft het nergens over een individuele schuld, hij zegt NERGENS dat als Y aids heeft, dit komt doordat Y een zondig leven heeft geleid en "boontje om zijn loontje komt", nochtans is dat wat de media en onze politici ervan gemaakt hebben :wink: ).

Hij past datzelfde principe toe op de menselijke seksualiteit, wat naar mijn mening een zware fout is (en dan druk ik me nog héél zacht uit) maar het is wel nog iets heel anders dan het über-simplistische "aids is een vorm van rechtvaardigheid" dat de media ervan maakte.
De mediastorm is in dit geval dus volledig terecht.
Ze is inderdaad terecht, maar om de verkeerde redenen. De media reageert tegen een stropop, niet tegen wat hij écht gezegd heeft en dat vind ik oprecht zéér spijtig.
Hanneke schreef:Allereerst vind ik het al hallucinant dat iemand die een instituut (op een redelijk niveau en dus ook niet moet afkomen met de zever "jamaar, dat is niet mijn mening") verdedigd dat zich openlijk uitspreekt tégen condoomgebruik (en dus écht schuldig is aan indirect moorden), zich een beetje gaat uitlaten over de "oorzaak en karakter" van AIDS.
Ik laat mij niet uit over de "oorzaak en karakter" van aids, ik verduidelijk enkel de woorden van Leonard zonder hem te willen verdedigen. Waarom wordt iedereen die het waagt een kritische kanttekening te plaatsen bij deze hetze er onmiddellijk van beschuldigd dat hij Leonard verdedigt of zijn uitspraken probeert te vergoelijken? Ik snap dat echt niet. :(

Wat ik nog minder snap is dat sommigen menen uit mijn berichten in dit onderwerp een heel wereldbeeld te kunnen afleiden. Dat is toch de indruk die ik hier krijg. :-?
(op een redelijk niveau en dus ook niet moet afkomen met de zever "jamaar, dat is niet mijn mening")
Hint. :P
"Wat is jeugd? Een droom. Wat is liefde? De inhoud van die droom."

Hanneke

Bericht door Hanneke » 16 okt 2010 17:05

Rafaël schreef:
Hanneke schreef:Allereerst vind ik het al hallucinant dat iemand die een instituut (op een redelijk niveau en dus ook niet moet afkomen met de zever "jamaar, dat is niet mijn mening") verdedigd dat zich openlijk uitspreekt tégen condoomgebruik (en dus écht schuldig is aan indirect moorden), zich een beetje gaat uitlaten over de "oorzaak en karakter" van AIDS.
Ik laat mij niet uit over de "oorzaak en karakter" van aids, ik verduidelijk enkel de woorden van Leonard zonder hem te willen verdedigen. Waarom wordt iedereen die het waagt een kritische kanttekening te plaatsen bij deze hetze er onmiddellijk van beschuldigd dat hij Leonard verdedigt of zijn uitspraken probeert te vergoelijken? Ik snap dat echt niet. :(

Wat ik nog minder snap is dat sommigen menen uit mijn berichten in dit onderwerp een heel wereldbeeld te kunnen afleiden. Dat is toch de indruk die ik hier krijg. :-?
(op een redelijk niveau en dus ook niet moet afkomen met de zever "jamaar, dat is niet mijn mening")
Hint. :P
Hint, ik had het over Léonard :wink:

Er is een groot verschil tussen gelovig zijn en gevaarlijk (ver)zot (op macht) zijn onder het voorwendsel van geloof. Er zijn genoeg gelovigen die zijn standpunten níet delen. Ik heb bijna dagelijks contact met zelfs moslims die een tien keer meer realistisch geloof delen dan wat de rooms-katholieke kerk doorgaans verkondigd.
Uit de vorige reacties zou heel duidelijk moeten blijken waarom die algemene verontwaardiging gerechtvaardigd, een noodzaak is. En welke woorden hij weldegelijk gebruikt heeft. Zelfs zijn eigen woordvoerder Mettepenningen maakt duidelijk dat Léonard niets gedaan heeft met de verschillende gevarentekens die hij bij het nalezen van zijn tekst geplaatst had..! Geen zin om de papegaai te spelen.

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 17 okt 2010 11:58

Léonard heeft het weliswaar niet over het feit dat AIDS een straf is, dat neemt niet weg dat zijn uitspraak belachelijk is. Hij wijd (allesinds bij homoseksualiteit) Aids aan promiscue gedrag, en vindt dat dus maar rechtvaardig.
Persoonlijk vindt ik dat zulke uitspraken, op een moment wanneer nog steeds tientallen gevallen van kindermisbruik binnen de katholieke kerk aan het licht komen, beter binnen de muren van het Vaticaan zouden blijven.
Klaag de man aan en onthef hem uit zijn functie. Hij heeft al té veel flaters begaan. Ik ben tevens blij dat de Belgische katholieke en niet-katholieke bevolking gereageerd hebben zoals het hoorde. Vol walging en ongeloof.
Beste Léonard, laat dit een les zijn. Eerst denken, dan doen.

X Silke
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 29 okt 2010 14:35

Bejaarde, bedlegerige en demente pedopriesters sterven voor mijn part in het ziekenhuis van een gevangenis. Net zoals de bejaarde nazi's indertijd. :x

Mordicus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mordicus » 29 okt 2010 17:10

Bernard schreef:Bejaarde, bedlegerige en demente pedopriesters sterven voor mijn part in het ziekenhuis van een gevangenis. Net zoals de bejaarde nazi's indertijd. :x
Ter info:
wikipedia schreef:In totaal werden er zeven Duitse oorlogsmisdadigers uit het Proces van Neurenberg opgesloten: Rudolf Hess, Albert Speer, Karl Dönitz, Walther Funk, Konstantin von Neurath, Baldur von Schirach en Erich Raeder. Op 18 juli 1947 werden ze naar Spandau gebracht. De gevangenen werden niet met hun naam maar met hun nummer aangesproken. Zo was Baldur von Schirach nummer 1, Albert Speer nummer 5.

Konstantin von Neurath (veroordeeld tot 15 jaar) werd op 6 november 1954 om gezondheidsredenen vrijgelaten. Hetzelfde gebeurde op 26 september 1955 met Erich Raeder (levenslang). Karl Dönitz heeft zijn 10 jaar gevangenisstraf regulair uitgezeten en werd op 1 oktober 1956 vrijgelaten. Walther Funk (veroordeeld tot levenslang) werd op 16 mei 1957 om gezondheidsredenen vrijgelaten. Baldur von Schirach en Albert Speer verlieten na 20 jaar gevangenisstraf de gevangenis op 1 oktober 1966. Rudolf Hess (tot levenslang veroordeeld) tenslotte liet op 17 augustus 1987 onder dubieuze omstandigheden het leven. Omdat Hess van 1966 tot 1987 als enige gevangene in het complex zat, werd de gevangenis wel de duurste van Europa genoemd.
Zonder de rest van de discussie te hebben gelezen, Léonard zijn betoog (hoe fout ook) komt voort uit zijn bekommernis dat er nu een heksenjacht zou ontstaan. (hoewel, de clerus die schrik heeft voor een heksenjacht... :D)

Een beetje zoals pedopriesters gelijkstellen aan nazicriminelen of, drijvend op de golf van volkswoede en frustratie, onmenselijke en onethische straffen verwachten voor elk lid van de clerus dat ook maar op enige manier bij het pedofilieschandaal betrokken kan worden.

Voordat we de kloosters en seminaries binnenstebuiten gaan keren is het misschien eens een goede oefening om ons af te vragen of veroordeling van het instituut kerk niet evenzeer te maken heeft met het feit dat wij als maatschappij decennialang de andere kant op keken.

Wie een kind zoiets aandoet verdient gestraft te worden, maar laat uw emotie u niet in een barbaar veranderen.
So it goes.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 29 okt 2010 19:12

Mordicus schreef:Wie een kind zoiets aandoet verdient gestraft te worden, maar laat uw emotie u niet in een barbaar veranderen.
Inderdaad, maar we mogen ook niet gaan relativeren. En dat hoor je wel heel vaak aan de kerkpoorten. En ik hoor het mijn grootmoeder bijvoorbeeld ook zeggen. "Da ze doa nu nog moetn over babbeln. Lat da toch geweune, da zien geweun ol oede menschn."
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 29 okt 2010 20:27

Mordicus schreef:Voordat we de kloosters en seminaries binnenstebuiten gaan keren is het misschien eens een goede oefening om ons af te vragen of veroordeling van het instituut kerk niet evenzeer te maken heeft met het feit dat wij als maatschappij decennialang de andere kant op keken.
Dat is ook zeer zeker waarheid. Maar het is niet omdat de maatschappij vroeger zijn verantwoordelijkheid niet heeft opgenomen, dat wij die vuile hypocrisie dan ook maar niet degelijk aan de kaak moeten stellen. Culturele systemen van een maatschappij veranderen ook, gelukkig, de maatschappij van vandaag is niet die van "vroeger".

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 02 nov 2010 00:17

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 02 nov 2010 20:00

"Léonard is een spookrijder die denkt dat alle anderen fout zijn"
02/11/10, 16u50

© belga
Jürgen Mettepenningen haalt na zijn ontslag als woordvoerder van aartsbisschop André Mutien Léonard snoeihard uit naar zijn voormalige werkgever. Aartsbisschop Léonard gedraagt zich als een spookrijder die denkt dat alle anderen fout zijn, verklaarde Mettepenningen op een drukbijgewoonde persconferentie.

Ik ben drie maanden de gps van de aartsbisschop geweest, maar het is de chauffeur die het stuur in handen heeft en die de uiteindelijke koers bepaalt
Theoloog Mettepenningen maakte van het verlengde weekend gebruik om alles op een rijtje te zetten en liet André-Joseph Léonard vanochtend weten dat hij zijn functie als woordvoerder neerlegt. Léonard trachtte hem nog op andere gedachten te brengen, maar dat mocht niet baten.

"Ik ben drie maanden de gps van de aartsbisschop geweest, maar het is de chauffeur die het stuur in handen heeft en die de uiteindelijke koers bepaalt", verklaarde Mettepenningen deze namiddag. "Al te veel heb ik moeten aangeven dat de route herberekend moest worden. Als de chauffeur echter rechtdoor blijft rijden en blind is voor de ongelukken die hij aanricht, dan wordt de gps overbodig."

"Bijzonder boos"
Jürgen Mettepenningen vervulde zijn functie, waar hij naar eigen zeggen met enthousiasme aan begon, nauwelijks drie maanden. "Ik ben dan ook bijzonder boos op dit moment", zei de voormalige woordvoerder. "Ik heb het beste voor met de Kerk, maar moet ontslag nemen omwille van één enkele persoon."

De 35-jarige theoloog liet er geen twijfel over bestaan dat Léonard helemaal alleen staat binnen de Kerk. "Ik haal hier heel duidelijk uit naar één man. Léonard staat alleen; de andere bisschoppen hebben begrip voor mijn situatie."

"Léonard neemt verantwoordelijkheid als leider niet ernstig"
De aartsbisschop toont zich volgens Mettepenningen op geen enkele manier als een echte leider. "Samen met anderen heb ik moeten vaststellen dat monseigneur Léonard de verantwoordelijkheid van leider niet ernstig neemt."

De voormalige woordvoerder viseert daarbij in het bijzonder de commotie die de aartsbisschop keer op keer teweegbrengt met zijn controversiële uitlatingen. "Een straffe uitspraak moet al eens kunnen, maar hier is veel meer aan de hand." Léonard doet volgens Mettepenningen geen enkele moeite om het standpunt van de Kerk te vertolken, maar put zich telkens uit om zijn eigen meningen door te drukken in de pers.

"Commotie raakt Léonard niet"
"Zijn surrealistische houding tegenover de commotie die zijn uitspraken hebben teweeggebracht, werd voor mij te zwaar om te verdragen. Hij stelt dat die commotie hem niet echt raakt, dat hij enkel medelijden heeft met zijn directe medewerkers."

Die laatste uitspraak deed de Kerkleider in een interview voor het Eén-programma "Het jaar 2015", dat pas in het betreffende jaar zal worden uitgezonden. De voormalige woordvoerder had Léonard toelating gegeven de aangekondigde mediastilte te doorbreken voor die uitzending, maar de verklaringen die de aartsbisschop maandag aflegde na de Eurovisiemis, waren er voor Mettepenningen te veel aan. "We hadden afgesproken dat hij zou zwijgen tot Kerstmis. Hij haalde zelfs Allerheiligen niet..."

Mettepenningen is getrouwd en vader van twee dochters. De theoloog, auteur en kerkhistoricus ging drie maanden geleden aan de slag als woordvoerder van de nieuwe aartsbisschop. De afgelopen weken liet hij in verschillende media zijn twijfels rond zijn functie doorschemeren. (belga/mvdb)

www.demorgen.be
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

x_lotteke_x
Regular user
Regular user

Bericht door x_lotteke_x » 03 nov 2010 20:52

die poster van hem met die fopspeen / condoom vind ik wel nog goed
en ook terecht dat hiertegen campagne word gevoerd .
Never let go of hope.
One day you will see that it all has finally come together.
What you have always wished for has finally come to be.
You will look back and laugh at

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 04 nov 2010 13:34

Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 04 nov 2010 13:52

In HLN stond gisteren een klein artikel over de mensen die nog achter Leonard staan. Een persoon die daar aangehaald werd was de 19-jarige Jens Incognito. Een jongen die een priesteropleiding volgt en bovendien een groot fan is van Alexandra Colen.

Mijn verbazing was groot toen ik dit vond :o
http://jens.50webs.com/

Vermarginalisering van de kerk en het VB. Alweer aangetoond.
:D

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 04 nov 2010 14:04

AGE-411 schreef:In HLN stond gisteren een klein artikel over de mensen die nog achter Leonard staan. Een persoon die daar aangehaald werd was de 19-jarige Jens Incognito. Een jongen die een priesteropleiding volgt en bovendien een groot fan is van Alexandra Colen.

Knappe gast!

Ik denk dat ik verliefd ben. :love:
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

daniel
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door daniel » 04 nov 2010 14:44

AGE-411 schreef:In HLN stond gisteren een klein artikel over de mensen die nog achter Leonard staan. Een persoon die daar aangehaald werd was de 19-jarige Jens Incognito. Een jongen die een priesteropleiding volgt en bovendien een groot fan is van Alexandra Colen.

Stiekem is dit natuurlijk wel grappig. Maar om zo te lachen met die jongen (die waarchijnlijk wel met psychologische shit worstelt) ben je dan net niet zo moreel verderfelijk of net verderfelijker als Leonard?

god enzo
Are we human or are we dancer?

Loes
Regular user
Regular user

Bericht door Loes » 04 nov 2010 15:02

AGE-411 schreef:Mijn verbazing was groot toen ik dit vond :o
OH MYYYY... :D

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 04 nov 2010 17:45

Hij is wel beroemd nu.

Zonet HLN opengeslaan en daar stond nu een nog groter artikel dan gisteren over deze jongen. En blijkbaar hebben ze die bovenstaande site ook ontdekt, want het artikel ging vooral daar over.

Gesloten