Léonard

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Leonard

Bericht door JFK » 15 okt 2010 00:36

Hanneke schreef:
De lachende profeet schreef: Ik heb geen flauw idee waarom Léonard op die manier over AIDS spreekt. Allicht om weer eens lekker te provoceren in plaats van iets te doen aan het probleem. Hij is intelligent genoeg om te weten dat de grootste sukkelaars op de wereld het hardste lijden onder de aids-epidemie, dus vermoed ik dat het gewoon een tactiek is om de harde katholieken aan zich te krijgen en de 'light-katholieken' van zich te verwijderen.
Achja, zover had ik nog niet gedacht.. :) Het past wel in de lijn van vorige acties.
Dat denk ik ook. De Belgische Katholieke Kerk is zich, het beleid vanuit Rome volgend, aan het herpositioneren en zich aan het richten om voort te gaan met de harde lijn Katholieken.
Fluctuat nec mergitur

Rafaël
Regular user
Regular user

Re: Wat vond je vandaag walgelijk?

Bericht door Rafaël » 15 okt 2010 11:05

De lachende profeet schreef:Alsof kinderen die met AIDS geboren worden (en die zijn er veel in Afrika) het over zichzelf hebben afgeroepen. Iemand moet die Léonard eens serieuze kletsen geven.
Dat zegt Leonard toch helemaal niet? Ik vind zijn uitspraken zo al walgelijk genoeg hoor, zonder dat we er iets van moeten maken dat er niet staat. :-?
"Wat is jeugd? Een droom. Wat is liefde? De inhoud van die droom."

Rafaël
Regular user
Regular user

Bericht door Rafaël » 15 okt 2010 11:41

Disco Trut schreef:Je kan AIDS geen vorm van 'immanente gerechtigheid' noemen zonder dat te impliceren, zelfs al heeft hij het enkel over homoseksualiteit. Zo'n uitspraak reikt een stuk verder.
Lees dan het volledige citaat en weet mij te zeggen waar hij beweert of impliceert dat elke persoon die aids heeft dat enkel aan zichzelf te danken heeft. :roll: De (voor de rest bizarre) vergelijking met het milieu maakt duidelijk dat hij net dàt niet bedoelt.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 15 okt 2010 12:15

Rafaël schreef:Lees dan het volledige citaat en weet mij te zeggen waar hij beweert of impliceert dat elke persoon die aids heeft dat enkel aan zichzelf te danken heeft. :roll: De (voor de rest bizarre) vergelijking met het milieu maakt duidelijk dat hij net dàt niet bedoelt.
Feit: De overgrote meerderheid van mensen die aan aids lijden heeft daar zelf géén schuld aan.
Feit: Het is eigen aan de werking van aids (hiv) dat onschuldigen stééds het slachtoffer zullen zijn. Al is degene die het doorgeeft misschien wel "schuldig" en daarvan op de hoogte, zo'n individuen gaan écht geen moeite doen zichzelf "hun pleziertjes" te ontzeggen.
Feit: De families van mensen die aan aids lijden zijn evenzeer onschuldige slachtoffers!
Feit: Het gebruik van een condoom kan énorm veel leed voorkomen. En wat is nu net de algemene leuze van de rooms-katholieke kerk..

Hier hebben zo'n uitspraken misschien niet zo'n zware gevolgen, maar daar waar algemene en degelijke scholing minder voorhanden is (waar meneer rotzak zijn organisatie eveneens mee schuldig aan is), zijn zulke varkens verantwoordelijk voor indirect moorden. Die vent hoort opgeknoopt te worden!

Het doet er geen fuck om in welke context men dat ziet. Een enkeling is "schuldig", de overgrote meerderheid is onschuldig. Aids in verband brengen met rechtvaardigheid is Ziek! Dat is net hetzelfde als zeggen dat verkeersdoden een vorm van gerechtigheid zijn..
En nog meer als je tot een organisatie behoort die een eenvoudig middel dat verspreiding tegengaat, afdoet als iets smerigs!

daniel
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door daniel » 15 okt 2010 13:03

Ik vraag me aleen af hoe 'anders' men gereageerd zou hebben mocht een imam deze zelfde uitspraken gedaan had.
Are we human or are we dancer?

Lieske Lieske
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Lieske Lieske » 15 okt 2010 14:41

Het past héél mooi in het Christelijk denkbeeld. Wij allen zijn geboren met de erfzonde, en ons leven op aarde bestaat er nu eenmaal in om die zonde te laten vergeven door een zo rein mogelijk leven te leiden, om dan naar het hiernamaals te trekken waar we het almachtige paradijs mogen betreden. Leven we ons aards leven in zonde, dan hangt ook daar een consequentie aan vast. Leonard bekijkt de AIDS problematiek vanuit diezelfde ooghoek. Zijn conclusie is dat je maagd blijft tot het huwelijk, een monogame relatie behoud zonder overspel. Waarbij het dan quasi onmogelijk lijkt om jezelf bloot te stellen aan HIV. Het is eens te maar een voorbeeld van primitief denken. Ik vraag me nog steeds af waarom Eva in die godverdomse appel beet! :wink:
De enige ware reis is niet het streven naar vernieuwing maar het hebben van andere ogen.

Diejenige, die sie gerettet hat, liebt sie..

Wikkel me warm in een dekentje van woorden (Sanne)

Becco
Experienced user
Experienced user

Bericht door Becco » 15 okt 2010 15:13

De kerkelijke leider trok tijdens de persconferentie meermaals de vergelijking met roken en drinken. 'Wie veel rookt, heeft veel kans op longkanker. Wie veel whisky drinkt, maakt veel kans op levercirrose. Wie veel seks heeft, maakt meer kans op aids.' (cfr. De Standaard)

Dat heeft daar nu toch eens geen hol mee te zien! Iemand, geef die man eens voorlichting! :kots:
Minecraft. You are a cruel, cruel mistress.

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 15 okt 2010 16:57

Hij weet in ieder geval zijn momenten te kiezen.

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 15 okt 2010 17:12

Becco schreef: Wie veel seks heeft, maakt meer kans op aids.' (cfr. De Standaard
Dat is een foute quote. Hij heeft het over "promiscue seksueel gedrag, met aids tot gevolg", en hij vergelijkt dat tenslotte met longkanker als gevolg van roken. Ik snap ergens zijn redenering wel, maar ik ga er niet mee akkoord. Natuurlijk kan je niet zeggen dat een ziekte rechtvaardig is, dat is één zaak. Ik vind dat je wel degelijk seks mag hebben met meerdere mensen, dat is iemand zijn persoonlijke vrijheid. Maar de kerk is tegen het gebruik van een condoom, waardoor hij dus in feite beweert dat seks met verschillende mensen immoreel is. En dat vind ik onjuist.

Het gaat hier volgens mij helemaal niet meer over dezelfde uitspraak van gisteren. Binnen de context die Léonard zelf schetst vind ik het een mening, die ik niet deel, maar die absoluut niet overdreven grof is.

(Heb trouwens vandaag mijn ontdopingsbrief verstuurd, ik ben vanaf heden een heiden!)

Becco
Experienced user
Experienced user

Bericht door Becco » 15 okt 2010 17:15

Geen foute quote van mij althans, het staat een alinea of 2 verder letterlijk in die bewoordingen.
Minecraft. You are a cruel, cruel mistress.

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 15 okt 2010 17:21

Je kan de persconferentie herbekijken op deredactie.be , en daar zegt hij dat niet. (Misschien in een vraag achteraf?)

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 15 okt 2010 18:54

Lieske Lieske schreef:Het past héél mooi in het Christelijk denkbeeld. Wij allen zijn geboren met de erfzonde, en ons leven op aarde bestaat er nu eenmaal in om die zonde te laten vergeven door een zo rein mogelijk leven te leiden, om dan naar het hiernamaals te trekken waar we het almachtige paradijs mogen betreden. Leven we ons aards leven in zonde, dan hangt ook daar een consequentie aan vast. Leonard bekijkt de AIDS problematiek vanuit diezelfde ooghoek. Zijn conclusie is dat je maagd blijft tot het huwelijk, een monogame relatie behoud zonder overspel. Waarbij het dan quasi onmogelijk lijkt om jezelf bloot te stellen aan HIV. Het is eens te maar een voorbeeld van primitief denken. Ik vraag me nog steeds af waarom Eva in die godverdomse appel beet! :wink:
Het is geen geheim dat de Bijbel vol verdraaide, halve of gewoonweg onwaarheden bevat.
En hier haal je de eerste (leugen)-->verbloeming aan: Eva beet niet in de appel, ze zoog aan Adams fluit. :D

De uitlatingen van de Kardinaal schokken me niet zo erg, ik vind gewoon dat hij niet te praten heeft over dingen waar hij niks mee te maken heeft en er dus niets van afweet.

Het wordt tijd dat die mannen eens gaan beseffen dat de wereld géén boodschap meer heeft aan hun wereldvreemd 'moraliserend' gedoe.
En zeker niet nadat uitgekomen is dat zij (quasi de hele Kerk) in feite kleine mensen zijn, met hun grote zwakheden, met hun zware fouten en hun vele falen en tekortkomingen.

Ze moeten gewoon zwijgen, punt andere lijn.
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 15 okt 2010 19:09

Hanneke schreef:. Aids in verband brengen met rechtvaardigheid is Ziek! Dat is net hetzelfde als zeggen dat verkeersdoden een vorm van gerechtigheid zijn..

Idd, daar kon ik ook helemaal niet bij. Rechtvaardigheid heeft hier echt niets van doen. Ach die man lijdt, net als zijn kompanen, aan een erge vorm van penisnijd. Meer moeten we daar niet achter zoeken denk ik.
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 15 okt 2010 19:49

Nabuchodonosor schreef:Eva beet niet in de appel, ze zoog aan Adams fluit. :D
:lol:

Of ze moest zich per ongeluk van "appel" vergist hebben. Dat verduidelijkt Gods toorn al wat meer..

0.T.: M'n mening staat al duidelijk genoeg vermeld in het "wat vond je vandaag walgelijk" topic. Verder heeft L. net erg veel met aidsleed te maken (als in mee verantwoordelijk zijn).

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 15 okt 2010 20:20

Hanneke schreef:
Nabuchodonosor schreef:Eva beet niet in de appel, ze zoog aan Adams fluit. :D
:lol:

Of ze moest zich per ongeluk van "appel" vergist hebben. Dat verduidelijkt Gods toorn al wat meer..
Onder het moto, een eikel, da's ook van een boom. Enfin

Ik heb daarstraks op het werk even rondgekeken, en gezien dat ik op een zeer immorele plek werk, van de 20 personen waarmee ik dagelijks werk hebben we volgende zondige mensen:
- ik als pédé-de-stalle (woordgrapje)
- drie gescheiden dames
- een dame gescheiden, die samenwoont met haar vriend en daar een zoontje mee heeft (een kind buiten het huwelijk!)
- een collega die bewust ongehuwde moeder is
- een transgender

Zouden wij ook allemaal gestraft worden? Ik vraag me trouwens af waarom een instituut waarbij elke gezagdragende functionaris (wij zijn allen elkaars gelijke ...) celibatair leeft en hoogstens een theoretisch examen heeft gedaan 30 jaar terug, - terwijl de praktijk wel wat veranderd is... - ons gaat zeggen hoe je een relatie moet hebben. Enfin, ik wijk wat af, maar goed
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Rafaël
Regular user
Regular user

Wat vond je vandaag walgelijk?

Bericht door Rafaël » 15 okt 2010 21:01

(Ook niet persoonlijk aan jou gericht, Disco Trut) Ik vind het walgelijk dat mensen ervan beschuldigd worden Leonard te verdedigen enkel omdat ze enige zin voor nuance aan de dag leggen.
Disco Trut schreef:Bij een uitspraak als deze maakt de context echt geen fuck meer uit, zoals door Hanneke hierboven al prima werd uitgelegd.
Als uit de context blijkt dat hij de uitspraak die hem in de mond gelegd werd ("aids is een vorm van rechtvaardigheid") nooit gedaan heeft is dat wel belangrijk, lijkt me.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 15 okt 2010 21:41

Dat hier nog zoveel aandacht aan besteed wordt aan die aandachtshoeren van de kerk. :-?

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 15 okt 2010 21:46

AGE-411 schreef:Dat hier nog zoveel aandacht aan besteed wordt aan die aandachtshoeren van de kerk. :-?
Tuurlijk. Deviant gedrag werkt ook helend voor de maatschappij. Het maakt duidelijk wat normen en waarden zijn, en vooral doet de maatschappij soms de rangen sluiten. Samenhorigheid 8)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Rafaël
Regular user
Regular user

Bericht door Rafaël » 16 okt 2010 02:27

Disco Trut schreef:Immanente gerechtigdheid = 'eigen schuld, dikke bult", wat eigenlijk nog erger is dan 'een vorm van rechtvaardigheid', maar goed.
Dat is net niet wat hij zegt en dat heeft hij vandaag nog eens verduidelijkt.
Nuance is prima, maar dit is mierenneuk-nuance, die echt nergens over gaat.
Neen, dit gaat over de kern van zijn betoog. Volgens mij ziet hij het eerder als volgt: aids heeft zich als epidemie in onze samenleving kunnen verspreiden door losbandig seksueel gedrag en op die manier "wreekt" het moreel verval van onze maatschappij zich op vlak van de gezondheid, een beetje zoals onze misdaden tegen het milieu zich wreken op ecologisch vlak (vandaar die vergelijking). Of iets grover gesteld: we krijgen, als samenleving/gemeenschap, onze manier van leven als een boemerang in ons gezicht terug. Hij heeft het dus totaal niet over een individuele schuld voor aids en zegt al helemaal niet dat al wie aids heeft daar zelf verantwoordelijk voor is.

Ik ben het helemaal niet eens met zijn mening, maar me dunkt dat dit nog iets heel anders is dan "aids is een vorm van rechtvaardigheid". Het is alleszins - inderdaad - een heel pak genuanceerder. Had hij zijn mening iets anders geformuleerd ("immanente reactie" in plaats van "immanente gerechtigheid" bijvoorbeeld), geen haan die ernaar zou kraaien. Spijtig genoeg.

't Is en blijft wel een achterlijke stelling natuurlijk. :D

Valova
Senior user
Senior user

Re: Léonard

Bericht door Valova » 16 okt 2010 10:57

Rafaël schreef:Neen, dit gaat over de kern van zijn betoog. Volgens mij ziet hij het eerder als volgt: aids heeft zich als epidemie in onze samenleving kunnen verspreiden door losbandig seksueel gedrag en op die manier "wreekt" het moreel verval van onze maatschappij zich op vlak van de gezondheid, een beetje zoals onze misdaden tegen het milieu zich wreken op ecologisch vlak (vandaar die vergelijking).
Ook het standpunt dat de Kerk inneemt tegenover het gebruik van condooms draagt bij tot de verspreiding van aids, zeker in 'gelovige' landen. Maar dat was hij blijkbaar even vergeten.

Gesloten