Léonard

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Hanneke

Léonard

Bericht door Hanneke » 14 okt 2010 12:08

Om alles wat bij elkaar te brengen heb ik de berichten uit 'wat vond je vandaag walgelijk? over Léonard naar dit topic verplaatst. Het forum sorteert die berichten op moment van plaatsing, dus misschien moet je een beetje zoeken, mijn excuses.

Aarsbisschop Léonard in zijn nieuwe boek "aids is een soort van rechtvaardigheid". Wo'tefok!

:kots: :kots: maal tienduizend!

Schiet die varkens af!

jaja, zonder t!

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Wat vond je vandaag walgelijk?

Bericht door De lachende profeet » 14 okt 2010 13:48

Hanneke schreef:Aarsbisschop Léonard in zijn nieuwe boek "aids is een soort van rechtvaardigheid". Wo'tefok!

:kots: :kots: maal tienduizend!

Schiet die varkens af!

jaja, zonder t!
²
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 14 okt 2010 14:05

Echt walgelijk, inderdaad!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Rafaël
Regular user
Regular user

Bericht door Rafaël » 14 okt 2010 15:57

Ik :kots: van journalisten die woorden totaal uit de context rukken.

Vollediger citaat van Leonard:
In een opmerkelijke passage zegt Léonard dat aids 'een vorm van rechtvaardigheid' is. 'Ik zie in deze epidemie geen straf, hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen. Misschien wreekt ook de menselijke liefde zich soms als ze slecht behandeld wordt, zonder dat daarvoor een transcendente bron tussenbeide komt.' Even verder zegt hij nog: 'Slecht omgaan met de fysieke natuur brengt haar ertoe ons op onze beurt slecht te behandelen en slecht omgaan met de diepere aard van de menselijke liefde mondt tenslotte uit in de catastrofes op alle niveaus.'
Bron

Nog altijd een ongelooflijk dwaze uitspraak, maar in de verste verte niet vergelijkbaar met "aids is een vorm van rechtvaardigheid". Eerlijk is eerlijk. Ik val liever Leonard aan op zaken die hij wél gezegd heeft dan op zaken die hem in de mond gelegd zijn door een journalist.
"Wat is jeugd? Een droom. Wat is liefde? De inhoud van die droom."

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 14 okt 2010 16:02

Uit de context 'gerukt' is er nog altijd weinig verschil in betekenis. Ik krijg ook vaak het schijt van de manier waarop journalisten zaken uit hun context rukken, maar wat mij betreft blijft het zelfs in deze context compleet waanzinnig. Bovendien heb ik nog geen artikel gelezen die deze context onvermeld laat, dus er is geen enkele reden om het nu voor Léonard op te nemen.

Rafaël
Regular user
Regular user

Bericht door Rafaël » 14 okt 2010 16:09

De lachende profeet schreef:Uit de context 'gerukt' is er nog altijd weinig verschil in betekenis. Ik krijg ook vaak het schijt van de manier waarop journalisten zaken uit hun context rukken, maar wat mij betreft blijft het zelfs in deze context compleet waanzinnig. Bovendien heb ik nog geen artikel gelezen die deze context onvermeld laat, dus er is geen enkele reden om het nu voor Léonard op te nemen.
Tuurlijk blijft het een waanzinnige uitspraak en het is ook helemaal mijn bedoeling niet om het op te nemen voor Leonard, maar feit blijft wel dat de uitspraak "aids is een vorm van rechtvaardigheid" een heel andere bijklank heeft dan "hoogstens een soort immanente gerechtigheid, een beetje zoals we op het ecologische vlak soms de rekening gepresenteerd krijgen voor wat we het milieu aandoen. Misschien wreekt ook de menselijke liefde zich soms als ze slecht behandeld wordt, zonder dat daarvoor een transcendente bron tussenbeide komt."

Uit de eerste uitspraak zou je bijvoorbeeld kunnen afleiden dat hij gelooft dat iedereen die aids heeft gestraft werd door God voor een seksueel losbandig leven, uit de tweede uitspraak kan je zoiets niet afleiden. Het blijft natuurlijk dwaasheid. Hoe kan een ziekte die uitgerekend de zwaksten op deze planeet treft in hemelsnaam een vorm van "immanente gerechtigheid" zijn? :x
"Wat is jeugd? Een droom. Wat is liefde? De inhoud van die droom."

Hanneke

Bericht door Hanneke » 14 okt 2010 17:48

Rafaël schreef: Uit de eerste uitspraak zou je bijvoorbeeld kunnen afleiden dat hij gelooft dat iedereen die aids heeft gestraft werd door God voor een seksueel losbandig leven, uit de tweede uitspraak kan je zoiets niet afleiden. Het blijft natuurlijk dwaasheid.
Het gaat er eigenlijk niet om in welke context hij dat ziet (volgens mij zou hij het ook niet aandurven om hier in België een link te maken met goddelijke interventie..). Gewoon het gebruik van het woord "rechtvaardigheid" is hal-lu-ci-nant wálgelijk.
Rafaël schreef: Hoe kan een ziekte die uitgerekend de zwaksten op deze planeet treft in hemelsnaam een vorm van "immanente gerechtigheid" zijn? :x
Voila. Zulke vorm van gerechtigheid hoort net schuldigen te treffen en dat is allerminst realiteit.

I don't know
Webmaster
Webmaster

Leonard

Bericht door I don't know » 14 okt 2010 18:08

Iemand het nieuws gezien??? :o In Leonard zijn boek staat dat Aids een soort straf is voor losbandige seksuele relaties ofzo. En homoseksuealiteit een verkeerde vorm is van de seksuele ontwikkeling :s Echt de kerk moet leren zwijgen!! :p Maar voor mij is het discusieer voer voor mijn leerkracht godsdienst! ^^
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 14 okt 2010 18:11

De context verandert bitter weinig, hij maakt het mogelijk zelfs erger met die vergelijking met het milieu.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Leonard

Bericht door De lachende profeet » 14 okt 2010 18:26

Je moet hem nu ook geen uitspraken in zijn mond leggen die hij nooit heeft gedaan. Hij heeft absoluut niet gezegd dat AIDS een straf is, enkel dat het een vorm van immanente gerechtigheid is. Met andere woorden, het gevolg van fout gedrag en dus een voorbeeld van 'boontje komt om zijn loontje'. Dat is nog altijd iets geheel anders dan wat christenfundamentalisten zeggen die AIDS zien als een straf van God.

Ik heb geen flauw idee waarom Léonard op die manier over AIDS spreekt. Allicht om weer eens lekker te provoceren in plaats van iets te doen aan het probleem. Hij is intelligent genoeg om te weten dat de grootste sukkelaars op de wereld het hardste lijden onder de aids-epidemie, dus vermoed ik dat het gewoon een tactiek is om de harde katholieken aan zich te krijgen en de 'light-katholieken' van zich te verwijderen.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 14 okt 2010 19:18

Nu komt men vlug af met de verklaring "aids ten gevolge van seksuele promiscuïteit". Als je dan de bedenking maakt wat de Rooms-katholieke Kerk doorgaans als promiscuïteit aanziet, wordt het nog walgelijker.. En wat voor dodelijke gevolgen dat met zich meebrengt in bv. Afrika..
Jaja, weg met condooms hé.

Duivels.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 14 okt 2010 19:37

De lachende profeet schreef: Ik heb geen flauw idee waarom Léonard op die manier over AIDS spreekt. Allicht om weer eens lekker te provoceren in plaats van iets te doen aan het probleem. Hij is intelligent genoeg om te weten dat de grootste sukkelaars op de wereld het hardste lijden onder de aids-epidemie, dus vermoed ik dat het gewoon een tactiek is om de harde katholieken aan zich te krijgen en de 'light-katholieken' van zich te verwijderen.
Achja, zover had ik nog niet gedacht.. :) Het past wel in de lijn van vorige acties.

Maar is hun doel dan nog meer met uitsterven bedreigd te worden? Hoe kleiner en hoe meer wereldvreemd de "elite", hoe minder macht ook. Denk ik. Edit: Dat zal dan ook wel deel uitmaken van hun wereldvreemdheid.
Niet dat ik dat erg vind.
Laatst gewijzigd door Hanneke op 14 okt 2010 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 14 okt 2010 19:39

Ik vind hem erover gaan punt.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

I don't know
Webmaster
Webmaster

Bericht door I don't know » 14 okt 2010 21:46

Ik vind dat de kerk ten eerste zeker niet moet spreken over die onderwerpen aangezien het zij zijn die hun mensen een celibaat opleggen, zo goed als pedofilie de hand boven het hoofd houden, krampachtig vasthouden op oude gewoonten die ver uit de middeleeuwen komen!
Nieuwe tijden vragen om nieuwe regels, nieuwe manier van leren en ervaren.
Dan gaan zij nog eens homoseksualiteit veroordelen, iets waar de kerk ook niet echt bang van is. Ik zie de kerk ook niet echt helpen Aids uit de wereld te bannen, het krijgen van aids is zeker niet iets zoals boontje om zijn loontje krijgen! Wat zou hij zeggen moest de paus aids hebben? Dat zou dan pas wat zijn!
Everybody says you'll find someone, you don't need to worry what others think.
It's easier said then done... :)

Becco
Experienced user
Experienced user

Bericht door Becco » 14 okt 2010 22:15

Volgens de nieuwstelex op deze site:
De partij is vooral geschokt door het totale gebrek aan apathie van de aartsbisschop.

Euhm ... Zoek eens op wat apathie betekent. En apathie is sowieso al een gebrek.
Minecraft. You are a cruel, cruel mistress.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 14 okt 2010 22:20

Gaat er weer eens over. Ik vond al dat het zo lang stil was in Mechelen. Vrije meningsuiting okay, maar hier ga je echt weer eens lekker stigmatiseren denk ik.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 14 okt 2010 22:41

Becco schreef:Volgens de nieuwstelex op deze site:
De partij is vooral geschokt door het totale gebrek aan apathie van de aartsbisschop.

Euhm ... Zoek eens op wat apathie betekent. En apathie is sowieso al een gebrek.
Ik vermoed dat men 'empathie' bedoelt. :p

SIG
New user
New user

Bericht door SIG » 14 okt 2010 23:22

als je het mij vraagt...opsluiten die handel!

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 14 okt 2010 23:39

Wat mij betreft is het eenvoudig: de katholieke kerk moet al haar voorrechten opgeven (desnoods en liefst via dwang), religies moeten ophouden met profiteren van het recht op vrijheid van religie en belastingen betalen zoals iedere winstgevende organisatie die profiteert op de kap van belastingsbetalers. Indien de kerk daar niet in meegaat dan moeten wat mij betreft hun gronden genationaliseerd worden en plaats maken voor sociale woningen. Kortom, we hebben een nieuwe Franse revolutie nodig.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 14 okt 2010 23:58

Hanneke schreef:Nu komt men vlug af met de verklaring "aids ten gevolge van seksuele promiscuïteit". Als je dan de bedenking maakt wat de Rooms-katholieke Kerk doorgaans als promiscuïteit aanziet, wordt het nog walgelijker.. En wat voor dodelijke gevolgen dat met zich meebrengt in bv. Afrika..
Jaja, weg met condooms hé.

Duivels.
Alsof kinderen die met AIDS geboren worden (en die zijn er veel in Afrika) het over zichzelf hebben afgeroepen. Iemand moet die Léonard eens serieuze kletsen geven.

Gesloten