Onpopulaire meningen [5]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Galimatias
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Onpopulaire meningen [5]

Bericht door Galimatias » 14 okt 2010 02:27

Het was al langer geweten: de teerbeminde W.J.N.H.-forummers hebben een hele hoop impopulaire meningen te verkondigen! Bij deze staan er ook in deze editie wederom 25 bladzijden ter jullie beschikking.

Fire away, met andere woorden - maar vergeet daarbij niet om ook in dit topic het nodige respect voor elkaar op te brengen, hoe uiteenlopend bepaalde meningen ook mogen zijn. De firma dankt jullie bij voorbaat! :wink:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

daniel
Regular user
Regular user
Contacteer:

Re: Onpopulaire meningen [5]

Bericht door daniel » 15 okt 2010 13:10

Ik krijg het schijt van die 'It Gets Better' youtube campagne.
1) ze focussen op 5 jongens terwijl er statistisch gezien meer lesbo's en transgenders zelfmoord plegen.
2) soms wordt het écht niet beter eh.
3) Zachary Quinto die pseudo weent terwijl hij zegt dat het beter gaat worden is niet echt bemoedigend en hij vergeet dat hij SPOCK nog moet spelen in een paar Star Trek filmpjes (HALLO, SPOCK, je bent een emotieloos alientje he!)
Are we human or are we dancer?

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 15 okt 2010 22:17

'Ik walg van" is zo'n stomme uitdrukking. Ik stel me dan altijd mensen voor die al kokhalzend hun hand voor hun mond houden. Op die manier kan ik wat die mens zegt echt niet serieus nemen, hoe gerechtvaardigd hun gevoel ook is.
In de media en in de politiek wordt dat woord veel te veel gebruikt, er is elke week wel iemand die van iets walgt.

nomeis

Bericht door nomeis » 16 okt 2010 02:36

Mijn ouders zijn Vlaamse ambtenaren en doen -als verpleegkundigen- wel degelijk iets 'nuttig' voor de maatschappij. Ook bijv. onderwijzers in het gemeenschapsonderwijs zijn ambtenaren. Ik weet niet waarom ik hier in godsnaam moeite voor doe. Het clichébeeld van de luie ambtenaar klopt nu eenmaal niet overal.

Ik krijg het van de tendentieuze berichtgeving van de VRT over stakingen. Die ene journaliste in Parijs interviewde enkel mensen die tegen waren, terwijl ze op het NOS nieuws zeiden dat volgens peilingen 70 procent van de Fransen het eens zijn met de stakers.
Nog erger, heel die heisa rond die mijnwerkers, maar er wordt wel nergens vermeld dat die mensen niet betaald worden voor de periode dat ze vastzaten. En ja hoor, mensen die al 2 (!) jaar hun loon niet uitbetaald kregen hebben geen recht om te staken, arme toeristen die nu niet op de Akropolis kunnen.
Nuja, als we ooit een regering hebben zal de besparingsgolf ook wel nog wat feller over ons land komen. Ik heb alvast geen zin om tot mijn dood te werken. Maar ja.

Le Penseur
Experienced user
Experienced user

Bericht door Le Penseur » 17 okt 2010 15:38

Het toenemend gebruik van het adjectief 'Vlaams' in journaals en kranten. Telkens een Nederlandstalige Belg in het buitenland iets opmerkelijk doet, wordt die steeds voorgesteld als zijnde Vlaming: de Vlaamse kunstenaar LT, de Vlaamse mode-ontwerper DVN enz. En ja, ik moet toegeven dat mij dat stoort. Voor zover ik weet, leven wij nog altijd in België, en tot dan zal ons land blijven bestaan uit Belgen.

katastrofe
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door katastrofe » 18 okt 2010 10:03

Ik vind het super dat er treinstakingen zijn,
maar ik denk dat velen hier niet echt mee eens zijn. :P
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 18 okt 2010 12:24

Stakingsrecht okay, maar laat ons een minimumdienst behouden.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Wapiti

Bericht door Wapiti » 18 okt 2010 12:42

Als je weet dat er geen treinen meer zullen rijden na 22 uur, neem dan toch een trein vroeger dan de laatsten. Of is da te logisch voor sommige zielen?

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 18 okt 2010 14:36

oh ja, laat ons de nacht doorbrengen in een tent voor de poort van het werk... :D
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 18 okt 2010 14:47

Springbal schreef:Stakingsrecht okay, maar laat ons een minimumdienst behouden.
Waarschijnlijk wordt ge dan in die trein gesquished...misschien dan India nadoen!

Becco
Experienced user
Experienced user

Bericht door Becco » 18 okt 2010 15:10

Da's imho net hetzelfde als vragen aan een stakende supermarkt(keten) om toch eten te verkopen. Dan is dat niet staken, maar gewoon werken.
Minecraft. You are a cruel, cruel mistress.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 18 okt 2010 15:25

Becco schreef:
Da's imho net hetzelfde als vragen aan een stakende supermarkt(keten) om toch eten te verkopen. Dan is dat niet staken, maar gewoon werken.
²

Bovendien is zoiets gewoon totaal onpraktisch om te regelen. Veel verschil met stakingsdagen gaat dat in de praktijk niet maken.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 18 okt 2010 16:08

Ik vind dat mensen te veel neuten over die staking. Ja, het is vervelend, maar dat is net de bedoeling van een staking. Ja, ik had vandaag ook graag op een trein gezeten en vind het ook heel erg ambetant, maar kijk. No pain, no gain.

En ik stoor mij verschrikkelijk aan mensen die nu keihard zitten te zagen over die staking, maar wel áltijd met de auto rijden.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 18 okt 2010 16:40

Echo schreef:Ik vind dat mensen te veel neuten over die staking. Ja, het is vervelend, maar dat is net de bedoeling van een staking. Ja, ik had vandaag ook graag op een trein gezeten en vind het ook heel erg ambetant, maar kijk. No pain, no gain.

En ik stoor mij verschrikkelijk aan mensen die nu keihard zitten te zagen over die staking, maar wel áltijd met de auto rijden.
en wat is de gain voor de reiziger?
niks, nada, noppes!

Is het de bedoeling om de reiziger te irriteren met een zoveelste staking? Neen
Een betaalstaking is toch veel efficiënter: je koeioneert er de mensen niet mee, maar wel het bedrijf zelf.

Zelf heb ik er gelukkig geen last van, maar ik kan wel de frustratie begrijpen van de gedupeerden.
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 18 okt 2010 20:32

Het wordt dezer dagen echt gortig. Te gortig!
Dat staken van het NMBS-personeel loopt de spuigaten uit. Weten zij wel nog waarom ze staken? :roll:

Uiteindelijk, tenlangenleste zal de overheid dat gedrocht van de hand doen en zal de NMBS geprivatiseerd worden.
En zal het dan beter zijn? Ik denk het niet.
Tjonge tjonge, dat is ambetantenaartje en dat werkt aan de staat, dus géén deadline's, ed . Alles goed volgens de regel, goede verloning en goed pensioen. En dat is nog niet tevreden. :-?

Ze willen alles, maar uiteindelijk zullen ze niets hebben.

Ik denk daarbij aan het sprookje van 'De twee ontevreden mensen'. :D Of 'De kip met de gouden eieren'.

Oja, ik maak zeker géén gebruik van de NMBS. Dit is iets waar je niet op kunt rekenen. Ik ben geen gokverslaafde.
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 18 okt 2010 20:40

Nabuchodonosor schreef:Het wordt dezer dagen echt gortig. Te gortig!
Dat staken van het NMBS-personeel loopt de spuigaten uit. Weten zij wel nog waarom ze staken? :roll:

Uiteindelijk, tenlangenleste zal de overheid dat gedrocht van de hand doen en zal de NMBS geprivatiseerd worden.
En zal het dan beter zijn? Ik denk het niet.
Tjonge tjonge, dat is ambetantenaartje en dat werkt aan de staat, dus géén deadline's, ed . Alles goed volgens de regel, goede verloning en goed pensioen. En dat is nog niet tevreden. :-?

Ze willen alles, maar uiteindelijk zullen ze niets hebben.

Ik denk daarbij aan het sprookje van 'De twee ontevreden mensen'. :D Of 'De kip met de gouden eieren'.

Oja, ik maak zeker géén gebruik van de NMBS. Dit is iets waar je niet op kunt rekenen. Ik ben geen gokverslaafde.
Aja, natuurlijk. Iedereen die aan de staat werkt, heeft een keichille job. Yeah right.

En natuurlijk is er geen gain voor de reiziger, dat is ook niet de bedoeling. De bedoeling van een staking is druk te zetten op de directie, onder meer door die complete ontevredenheid van de reizigers.

Trouwens, dat van altijd een maandag of een vrijdag waarop ze staken is zever, want met de staking in november vorig jaar, was het een donderdag.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Skin
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Skin » 18 okt 2010 21:07

Echo schreef:Ik vind dat mensen te veel neuten over die staking. Ja, het is vervelend, maar dat is net de bedoeling van een staking. Ja, ik had vandaag ook graag op een trein gezeten en vind het ook heel erg ambetant, maar kijk. No pain, no gain.

Vervelend? Euh ik word hier gewoon gegijzeld in een boerengat! Ik kan niet gaan werken (basisrecht!) want ik heb geen auto ter beschikking en met de bus zou ik er 5 uur over doen om op m'n werk te geraken! In mijn boerengat valt niets te beleven want op maandag is alles gesloten.

Zo word ik verplicht om vandaag verlof te nemen en me de hele dag steendood te vervelen. Verlof dat ik nota bene helemaal niet wou opnemen omdat ik daar gigantisch hard mijn broek aan scheur (jeugdvakantie - ongetwijfeld een fantastisch concept voor sommige mensen maar niet voor mij!). Deze stakingsdag alleen al kost mij 70 fucking euro! Regelrechte broodroof...

Moest het dan nog eens bij die ene dag blijven! Vorige maandag na 't werk zaten we daar mooi in een trein in Antwerpen Centraal te wachten op een nieuwe treinbestuurder omdat de andere het onverwachts was afgebold om te gaan staken. En ik ben ook benieuwd wat het morgen gaat geven, want "hinder is mogelijk".

En laat ons niet vergeten dat die idioten al eens gestaakt hebben dit jaar!

Razend ben ik op die mannen! Echt razend!

(euh sorry voor mijn gezaag. 8) )

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 19 okt 2010 12:55

Tjah als je twee uur een een kwart onderweg bent voor iets wat normaal hoop en al een uur, naar gelang de trein een uur en een half kan duren dan ben je ff pissig :) . Maar 't is hier het onpopulaire meningentopic nietwaar.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 21 okt 2010 23:33

In het onpopulaire meningen topic en het frustratietopic moogt ge eens ongenuanceerd, en heb je eigenlijk niet direct verantwoording af te leggen, 't zijn toch ventilatiemomenten?

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 22 okt 2010 01:32

Er wordt niet genoeg gestaakt in ons Belgenland.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Gesloten