Wie wist het als eerste: Ouders of vrienden?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Wie wist het als eerste?

Mijn ouders
63
15%
Mijn vrienden
353
85%

Totaal aantal stemmen: 416

Just..Me
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Wie wist het als eerste: Ouders of vrienden?

Bericht door Just..Me » 09 jun 2013 01:01

ik weet al sinds ik 12 ben dat ik op meisjes val.
ik heb het eerst tegen mijn beste vriend verteld toen ik 13 jaar was.
ma omdat ik zo jong was trok hij zich eer nie veel van aan.
in't begin van dit jaar, 4 jaar later heb ikk het tegen mijn vrienden gezegt.
en mijn ouders, ja ie weten het nog steeds niet..
When nothing goes right, Go left..

Benoitkes
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Benoitkes » 21 jun 2013 01:24

Ik heb het eerst aan mijn beste vriend verteld :) en die nam heel goed op! Zo kreeg ik meer vertrouwen om aan andere vrienden te vertellen maar spijtig genoeg vertelde een vriend aan andere vriend en zo verder op die manier wist de hele school het. Dat vond ik niet plezant maar ik ben dan positief gebleven en gewoon mezelf gebleven.. Mijn nichtje wist het al langer dan voor ik zelf doorhad en vertelde niets aan mijn familie en dat waardeerde ik erg ( ben haar erg dankbaar) en daarna wisten mijn ouders het

Snastie
New user
New user

Bericht door Snastie » 25 jun 2013 12:06

Ongeveer een jaar en half geleden had ik goede vriendinnen van mij verteld dat ik er over aan het nadenken was en dat het me echt wel bezig hield. Ik heb het toen allemaal even laten bezinken, maar ondertussen ging er een hele roddel rond op mijn school. Ik heb er mij niet veel van aan getrokken, niemand heeft me er ooit direct iets van gezegd, of durven zeggen... Een tijdje geleden heb ik het dan een vriendin verteld, met wie ik sinds dit jaar heel goed mee overeen kom. Mijn vrienden wisten het dus eerst, mijn ouders weten het nog steeds niet.

Ik zeg

Bericht door Ik zeg » 02 jul 2013 15:40

Bij mij weten de vrienden het wel maar de ouders nog steeds niet ;) ik weet niet hoe ik het vertelen en ... Ik durf het niet ;)

Schulle
New user
New user

Bericht door Schulle » 02 jul 2013 15:58

Ik wil het niet tegen mijn vrienden zeggen alvorens mijn ouders het weten, om roddels te vermijden.
probleem is: ik durf het niet tegen mijn ouders zeggen....

Zijn er geen mensen waarvan de vrienden het eerst wisten, waardoor via via de ouders er zijn achter gekomen? lijkt me niet ideaal.
Everybody's journey is individual. If you fall in love with a boy, you fall in love with a boy.

Blog over mijn coming out: http://2werelden1leven.blogspot.be/

Enaxor
New user
New user

Bericht door Enaxor » 02 jul 2013 17:03

Toen ik aan mijn moeder vertelde dat ik misschien bi was, lachte ze het weg en zei ze dat het een fase was.
Iets minder dan een jaar later besefte ik dat het niet zo was en vertelde ik het na lang twijfelen aan twee vriendinnen. Daarna heb ik het opnieuw, deze keer met zekerheid verteld aan mijn moeder. Ze denkt nog steeds dat ik me dingen inbeeld.
There are always shadows wherever there's light

fientje

Bericht door fientje » 09 jul 2013 09:57

Hoi hoi! :)
Ik heb het eerst aan mijn vrienden verteld en daarna aan mijn ouders.
Omdat ik het gevoel had dat mijn vrienden het meer zouden begrijpen en
het gemakkelijker zouden accepteren. Mijn ouders zijn dan ook heel gelovige mensen en
het thuis op dat moment niet heel goed ging, maar ik heb het hun verteld en ze hebben wel wat tijd nodig gehad (heel veel tijd) en hebben het geaccepteerd :)

Soline
New user
New user

Bericht door Soline » 10 okt 2013 18:59

Enaxor schreef:Toen ik aan mijn moeder vertelde dat ik misschien bi was, lachte ze het weg en zei ze dat het een fase was.
Iets minder dan een jaar later besefte ik dat het niet zo was en vertelde ik het na lang twijfelen aan twee vriendinnen. Daarna heb ik het opnieuw, deze keer met zekerheid verteld aan mijn moeder. Ze denkt nog steeds dat ik me dingen inbeeld.
Ik herken dit volledig! Mijn beide ouders reageren ook zo, vooral mijn vader dan. Ondanks dat ik het hem heb verteld, én zelfs een vriendin had, denkt hij nog altijd dat ik hetero ben. Na al die jaren van twijfels, of ik dan toch echt hetero, lesbisch of bi ben, ben ik er dan nu eindelijk uit. Alleen moeten mijn ouders het nog accepteren..
Never love anybody who treats you like you're ordinary.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 15 okt 2013 21:12

eerst aan een bevriend homokoppel (met de nodige, springbaliaanse omweg, die nogal doorzichtig was :). Nadien aan enkele vrienden op school, eerder per toeval en dan aan mijn moeder, nog meer vrienden, dan aan ons vader. Good old days :)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

United
New user
New user

Bericht door United » 16 okt 2013 17:12

Ik heb het eerst aan mijn vrienden verteld, pas een tijdje erna aan de familie bij het hebben van een eerste liefje. Al denk ik dat mijn ouders het stiekem al wel wisten voor mijn vrienden, aangezien ze zeiden dat ze het wel verwacht hadden ^_^
“Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself."

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 16 okt 2013 19:12

De eerste die het wist was mijn beste vriendin van toen. Niet veel later wisten ook de rest van mijn groepje vrienden en de anderen kwamen het via via te weten. Ik maak er nu geen geheim van dat ik op jongens val, maar ik zal het ook niet speciaal gaan zeggen als je er niet naar vraagt. Als je het wil weten, moet je het maar vragen en anders zul je het vroeg of laat wel merken. ^^
Althans dat mijn vrienden het al zo'n 3 jaar weten, heb ik het mijn ouders pas in januari van dit jaar verteld. Eerst reageerden ze slecht, maar later besloten ze om erover te zwijgen en nu is het weer zoals vroeger. Mijn ouders doen alsof ik hetero ben, maar daar maak ik me nu niet meer druk om. Ze zullen er vroeg of laat niet meer omheen kunnen kijken. :'D
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 17 okt 2013 20:13

Eerst wist een goede vriendin het dan pas mijn mama.. dan familie en andere vrienden.

Livv
New user
New user

Bericht door Livv » 19 okt 2013 18:11

Had ik het maar eerst tegen mijn ouders gezegd, zy zyn er achtergekomen door gesprekken op msn te lezen.. Nu 5,5 jaar geleden en alles dik oke!

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 09 nov 2013 22:03

Ouders, maar vrienden ( school dan) hadden het wel door hoor, ze gaven me altijd van die plaagstootjes :) Maar ben wel blij dat ik het een jaar geleden heb durven vertellen :D

fibie<3
New user
New user

aan wie vertelde jullie het eerst?

Bericht door fibie<3 » 29 jan 2014 15:59

aan wie vertelde jullie het eerst dat jullie holebi waren?
Don't you ever let a soul in the world tell you that you can't be exactly who you are.” - Lady Gaga

dolfijn2807
New user
New user

Re: aan wie vertelde jullie het eerst?

Bericht door dolfijn2807 » 29 jan 2014 17:06

ik heb het eerst aan mijn beste vriendin verteld, omdat ik haar het meeste kon vertrouwen ;) zo heb ik het geleidelijk aan ook aan mijn andere goeie vrienden verteld :) die allemaal heel positief reageerden :D

eergisteren heb ik het dan ook aan de eerst familieleden verteld, mijn lesbische tante, die zei dat ze dat al lang doorhad ;) en heb het ook aan mijn mama verteld, die nogal raar reageerde, en wat verschoten is. ze moet het nog verwerken denk ik, dusja bij de rest wacht ik met vertellen tot mama eerst er wat over is :)

xPrecious
New user
New user

Re: aan wie vertelde jullie het eerst?

Bericht door xPrecious » 29 jan 2014 19:45

Ik heb eerst mijn beste vriend ingelicht, die was heel ontgoocheld, maar heeft er nooit een probleem van gemaakt. We plagen elkaar en dat is het fijne eraan!

Vervolgens heb ik het, raar maar waar, aan een leerkracht verteld, die super reageerde!
"What does love mean?" "Do you love yourself?" "No." "Then it will be difficult to love another."

Marg
New user
New user

Bericht door Marg » 31 jan 2014 23:35

Eerst aan soortgenoten, dan aan mijn beste vrienden en mijn ouders en nu ook aan mij zus (had ik veel eerder moeten doen)

WalkingOnSunshine
New user
New user

Bericht door WalkingOnSunshine » 05 feb 2014 17:28

Eerst aan mijn vrienden, en daarna aan mijn ouders. Vrienden zijn goede "coming-out-oefenpersonen" qua je zenuwen in bedwang proberen te houden. Bij mijn ouders had ik een coming-out brief :)

Luna
New user
New user

Bericht door Luna » 05 feb 2014 18:32

Ik heb het eerst aan men vrienden vertelt, hierna pas aan men ouders. Maar heb van beide positieve reacties gehad :) zolang ik maar gelukkig was.

Gesloten