Wie wist het als eerste: Ouders of vrienden?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Wie wist het als eerste?

Mijn ouders
63
15%
Mijn vrienden
353
85%

Totaal aantal stemmen: 416

Sistje
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Wie wist het als eerste: Ouders of vrienden?

Bericht door Sistje » 09 okt 2010 19:27

De vraag is duidelijk, bij wie heb je jezelf als eerste geout? Bij je ouders of bij je vrienden?

Bij mij weten heel veel mensen het, maar mijn ouders niet. Ik vind het niet alleen veel moeilijker om het hen te vertellen. Zij staan er ook helemaal niet tolerant tegenover, waardoor ik vind dat het hun eigen schuld is dat ik niet open ben tegenover hen. Terwijl mijn vrienden, die zal ik niet missen als ze er slecht op reageren, en bovendien staan zij er een heel stuk toleranter tegenover.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Re: Wie wist het als eerste: Ouders of vrienden?

Bericht door AGE-411 » 09 okt 2010 23:04

Waar is de optie: "geeneen van de 2" ? :lol:

Al mijn vrienden zijn zelf homo :( Komt er van als je zo'n homohobby hebt :-? (
En in mijn nieuwe klas hou ik me voorlopig op de achtergrond :)

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 09 okt 2010 23:57

Ghe eerst een aantal vrienden.. en toen mijn ouders.

Vertel eens.. wa's da precies.. een homohobby?:)

Greetz
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 10 okt 2010 11:30

medica schreef:Vertel eens.. wa's da precies.. een homohobby?:)
Vroeg ik mij ook onmiddellijk af... Dans, ballet, kledij ontwerpen? :lol: (Gotta love stereotypes)

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 10 okt 2010 13:38

In juiste volgorde: toenmalig vriendje, mama, papa, zus, broer, beste vrienden.

Weten het nog niet: familie (tantes, nonkels, nichtjes, neefjes, grootouders). Of dat denk ik toch, alhoewel mijn mama er misschien al over zal gepraat hebben tegen haar zus ofzo. En enkele van mijn nichtjes/neefjes weten het misschien ook, als ze goed kijken op Facebook :D
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

titi
New user
New user

Bericht door titi » 10 okt 2010 20:54

Is wel al een tijdje geleden, maar de eerste die het wist was een leerkracht van me.
Die leerkracht was een vriendin van mijn ouders en kent me al sinds mijn jeugd... msh wel dat ze het voor mij wist! Toen ik het haar vertelde, zei ze: "allé, ik ben blij dat je het eindelijk hebt gezegd, ik wist dat al lang - en zeg nu eens, heb je al iemand om het oog :lol: ???"

Dus in volgorde: bevriend leerkracht, vrienden, de studentenkring en dan mijn mama.
Inmiddels heb ik het ook al aan 2 van mijn collega's verteld - omdat ik heb daarin vertrouw en ze geen oordelen vellen. De rest weet het nog niet... dat hou ik voor het moment dat ik hen een lieve vriendin kan voorstellen :P

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 11 okt 2010 02:07

Mijn vriend(inn)en waren het eerst op de hoogte; nadien pas volgde m'n broer. Dan m'n zus, stiefmoeder en zij vertelde het uiteindelijk dan ook aan m'n vader. Tot dusver heeft nog nooit iemand negatief gereageerd, en ik ben toch al geout sinds midden 2006. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Anna*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Anna* » 02 nov 2010 13:18

Mijn ouders wisten het als eerste, daarna volgde m'n zus en een paar vrienden. Het feit dat mijn ouders eigenlijk heel open zijn , speelt ook wel een rol. Ik mag dan nog zo vaak zeuren over m'n ouders, ik weet ook wel dat ik eigenlijk veel geluk heb :)
Life begins at the end of your comfort zone

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 02 nov 2010 14:31

ist mss toch ni beter om t aan u ouders te zeggen voor ze er van iemand anders achter komen?
[/mening]

bon, van mij wist eerst mijn beste vriendin het, toen volgden andere vrienden en toen ouders en toen de rest xp
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Love&Peace
New user
New user

Bericht door Love&Peace » 03 nov 2010 04:15

Mn beste maat wist het als eerste en dan ook meteen mn beste vriendin (daar vrijt hij mee)
Daarna mn ma'ke en daarna mn broer.
M'n pa is homohater en mag het nie weten... Maar ik neem hem da ni kwalijk.

Thelexcape
New user
New user

Bericht door Thelexcape » 03 nov 2010 18:38

Eerst mama, dan broertje, dan papa en dan nonkel en tante en neefje en nichtje en nu sinds gisteren de eerste van m'n vrienden.

't Is waar wat ze zeggen bij mij, de eerste keer is het moeilijkste. Toen ik het aan mama vertelde was het tranen met tuiten (bij mij, zij niet ^^ ze had het al vermoed zei ze ook), maar als ik het dan de dag erna aan mijn broer vertelde was dat heel spontaan en de keren daarna ook. Papa moest lachen zei dat hij het al lang wist en mijn nonkel en tante hadden zoiets van 'oké, mogen we nu beginnen eten? ^^'. Vriend van me idem.

't Geeft alleszins een pak zelfvertrouwen als je zo'n goeie reacties krijgt. :)

secret questions
New user
New user

Bericht door secret questions » 03 nov 2010 20:01

Bij mij was het eerst bij een leerkracht waar ik nog altijd goed mee overeen kom. Zie hem nu eerder als een vriend. Toen ik mezelf zo ver had gekregen (via een gedichtje dat ik geschreven had, waarvan ik zelf niet echt zeker was wat het betekende), reageerde hij zoals verwacht heel goed; hij had het al verwacht dat het er ooit eens zou over gaan. Wist zelfs op welk meisje :) Daarna mn beste vriendin ( reactie: allee, nog een !) en daarna ng wa vriendinnen, leerkracht en opvoeder op school. Ouders ( na een voor mezelf gestelde deadline : stress, zweten, trillen, me toch nog proberen te controleren en daarna vlug gaan babysittn, een redding).
Kwam allemaal goed ( heb wel een tijdlang wat afstand gedaan van wat 'thuis' was, in gedachten dan..)
Deze zomer dan eindelijk zeker van m'n stuk. Eindelijk wat rust.
Heeft niet lang geduurd. Weet het opnieuw verre van zeker, maar laat me er niet meer door doen. Ik ben wie ik ben en als sommige mensen me per se onder een titeltje willen onderbrengen die ik hen niet kan geven, is dat niet mijn probleem.
Ik zie wel wat komt. Eindelijk kan ik me een beeld maken van 'later'. Ook al weet ik niet hoe, met wie of wat.
Ik dacht
dat ik van je hield
maar het liep al mis in de eerste zin
ik dacht
- Stef Bos-

Jarne
New user
New user

Bericht door Jarne » 09 nov 2010 22:10

Thelexcape schreef: 't Geeft alleszins een pak zelfvertrouwen als je zo'n goeie reacties krijgt. :)
Inderdaad, zeker van vrienden want dan weet je dat ze 'echt om je geven' om het even cliché uit te drukken.

Ik heb het eerst tegen men twee beste vrienden gezegd, en een paar dagen later tegen men ouders. Men ouders hadden wel zoiets van 'waarom zeg je dat eerst tegen hun', maar ik vind het redelijk normaal omdat ik ze echt wel vertrouw ;)

katastrofe
Experienced user
Experienced user

Bericht door katastrofe » 14 nov 2010 15:02

Ik heb het eerst aan mijn beste vriendin verteld,
dan aan mijn nicht (ook een heel goeie vriendin)
dan (per ongeluk) aan mijn broer :D
dan heb ik het verteld aan een leerkracht van mij (ook een collega van mijn moeder) :P
dan heb ik het aan mijn moeder verteld
aan mijn andere broer verteld
daarna eerst nog aan een paar vrienden
dan aan mijn vader (bij mijn ouders had ik het meeste stress)
dan bij sommigen op school die ik echt wel vertrouwde
en nu weet bijna iedereen het

Nooit echt slechte reacties gehad,
sommigen moesten er wel aan wennen omdat ze het totaal niet hadden zien aankomen :roll:
anderen zeiden dan weer dat ze dat al lang wisten :o

Dus eigenlijk alleen maar goede reacties :D
Ζομεν ουχ ώς θελομεν, άλλ' ώς δυναμεθα
"We leven niet zoals we willen, maar zoals we kunnen"

Indecipherable
New user
New user

Bericht door Indecipherable » 14 nov 2010 19:43

Mijn vrienden wisten het veel eerder dan mijn moeder. Bijna een jaar.
Reden daarvoor was omdat ik altijd met oudere mensen heb omgegaan, dus toen ik bij hun uit de kast kwam (wel, eigenlijk heb ik gewoon gewezen naar een affiche met mannen in ondergoed en gezegd "kijk eens wat een knappe mannen") was er ook weinig reactie. Ze behandelde me gewoon zoals voorheen.

Lynch
New user
New user

Bericht door Lynch » 14 nov 2010 21:59

Bij mij weet iedereen het, behalve mijn ouders, zus en wat familieleden.

Vooral voor mijn zus heb ik schrik, we hebben een vrij hechte band, en ze heeft genoeg holebi vrienden om te weten dat ze het niet zal afkeuren (in tegenstelling tot mijn ouders, die het vermoed ik niet zullen aanvaarden afgaande van hun politieke instelling.) maar toch wordt ik misselijk bij de gedachte dat mijn zus het weet. (Don't ask me why.)

Qua vrienden weet iedereen het sinds het 5de middelbaar, ook als het onderwerp vrienden/vriendinnen/seks/weetikveel ter sprake komt, verberg ik niets.

Het lijkt voor mijzelf vreemd dat je ouders het eerder zouden weten dan je vrienden. Ik heb geen optimale band met mijn ouders, maar zelfs dan lijkt dit me eerder iets dat je eerder deelt met je beste vrienden/soulmates?

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 17 nov 2010 23:27

eerst mijn drie toenmalige beste vrienden, dan mijn ouders, dan de rest van mijn vrienden.
bij mijn ouders vond ik het wel belangrijk dat ze het van mij hoorden dus heb ik het bewust eerst aan hun verteld en dan pas aan iedereen op school e.d., om te vermijden dat ze het via-via zouden vernemen.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 23 nov 2010 20:08

De enige aan wie ik het ooit gezegd heb (via msn), is aan een vriendin die ik heb leren kennen op reis. Ik zal haar hoogstwaarschijnlijk nooit meer zien, misschien is het net daarom dat ik het precies aan haar verteld heb... Het is moeilijk om het iemand te zeggen als je zelf niet goed meer weet wie je bent.

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 23 nov 2010 21:17

In volgorde:

Vriendin A (13j)
Vriendin B (14j)
Vriendin C (14j)
Vriendin D & E & F (in één keer)(15j)
Vriend A (15j)
Neef A (had het geraden)(15j)

Dan na veel vijven en zessen aan de ouders & grootouders, onder 'dwang' van vriendin A, gevolgd door de andere vrienden.

Sinds ongeveer 6 maanden weet nu iedereen van wie ik wil dat hij/zij het weet, dat ik homo ben. Sommigen vinden dat ik me voor iedereen moet outen (want feitelijk WEET iedereen het al, ook de homohaters hoewel ze neutraal tegen me blijven, en is het gewoon afwachten tot ik 'het' openlijk zeg), maar ik vind dat ik het genoeg mensen heb verteld. Tot hiertoe heeft nog niemand aan wie ik het persoonlijk verteld heb, negatief gereageerd :D
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 08 dec 2010 22:46

Eerst ne vriend die homo is,
heel kalm en goede luisteraar ma zei daarna da ik in een fase zit en zei da ik ne twijfelaar was
(kzen bi), gevolgd door mn beste vriend, dacht da ik homo was, en nu ben ik aant planne om het aan mn ma te vertelle, ma die vermoed het al denk ik.
Ma ik vrees het te vertelle aan mn broer, vroegere fervente homohater die het al heel lang vermoed.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Gesloten