Kindje maken als homo met beste vriendin

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
chillah
New user
New user
Geslacht: Man

Kindje maken als homo met beste vriendin

Bericht door chillah » 09 okt 2010 18:07

Dag iedereen,
Ik en mijn beste vriendin hebben altijd lacherig gezegd: "als we allebei rond de dertig zijn en nog allebei single, dan maken we wel samen een kindje".

Nu los van de lacherige omstandigheden waarin we dat altijd zeggen, vraag ik mij al een tijdje af wat zouden jullie ervan vinden als een homo met zijn beste vriedin kindjes zou krijgen? Vinden jullie dit verantwoord? Vinden jullie een vriendschapsrelatie een voldoende basis om aan kindjes te denken? ...?

Mijn mening: Vanwege mijn sterke kinderwens zou ik zoiets best zien zitten maar dan vraag ik mij af of het niet mijn eigenbelang ("ik wil kinderen") die hier primeert? Als je ook rationeel nadenkt, dan vrees ik ook dat je gedoemd bent tot een bizarre levensloop als je je in zo'n avontuur stort. Een vriendschap is immers een pak vrijblijvender als een relatie, maar toch loopt er een kindje van jullie twee rond.

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Kindje maken als homo met beste vriendin

Bericht door K_x » 09 okt 2010 18:45

Goh, los van je vraag: wat is er mis met eigenbelang laten primeren? Lijkt me net positief. Zou er trouwens iemand zijn die kinderen neemt omdat "het kind verdient om op de wereld te zijn" ipv uit eigenbelang? Don't think so :-)
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 09 okt 2010 19:02

Ik vind dat niet verkeerd eigenlijk. Zelf zou ik ook graag meehelpen met de kinderwens van een homokoppel.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Hanneke

Bericht door Hanneke » 09 okt 2010 19:08

Iedereen begint aan kinderen vanuit eigenbelang.
Alleen hoort vanaf de geboorte (of eerder vanaf de verwekking) dat eigenbelang in evenwicht te zijn met het welzijn van het kind.

Waarom is een vriendschapsrelatie vrijblijvender? Als je echt al jaren een diepe vriendschap deelt en jullie levens op elkaar afgestemd zijn.. Zoals vast werk hebben in elkaars omgeving, waarbij jullie niet direct de drang voelen om een blitse carrière na te jagen (minder tijd, verhuis of gewoon langere werkafstand). En beiden al het gevoel hebben van het soort zekerheid verkregen te hebben dat je verlangt. Natuurlijk ook niet te ver uit elkaar wonen.

Ik denk dat ik het moeilijker heb met bewust alleenstaande moeders, aangezien zij echt alleen zijn. Bij jullie zou het kind nog steeds de andere hebben om de nodige leidraad, tijd en liefde te geven. Je zou het dan kunnen vergelijken met een kind van gescheiden ouders (wat niet negatief hoeft te zijn).

Maar dan moet jullie vriendschap wel écht diep zitten. En het ook niet toelaten dat een toekomstige partner je verantwoordelijkheid als ouder probeert te doorknippen (aangezien jullie "toch slechts vrienden zijn"). Héél duidelijke afspraken maken en vastleggen.

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 10 okt 2010 18:51

chillah,

zoals hierboven al geschreven hoeft je je hoofd niet te breken of het al dan niet egoïstisch zou zijn een kind te procreëeren buiten het huwelijk, en dan nog met een vrouw met wie je geen liefdesband hebt.
De situatie is niet ideaal, maar ....er zijn zoveel situatiën niet ideaal, en vaak nog veel ingewikkelder!
Bv een BOMmoeder (bewust ongehuwde moeder) vind ik al veel minder ideaal. Omdat het kind maar kan terugvallen op één ouder en één familie, terwijl andere kinderen toch nog een vader hebben, met zijn familie en afkomst, die garant kunnen staan in het geval dat de moeder zou wegvallen.

Er zijn ook andere situatiën, ja zelfs binnen gehuwde koppels, maar dan vaak in marginale kringen, met weinig mogelijkheden en perspectieven. Sommige van die gevallen die vaak een heel resem kinderen hebben zouden gewoon geen kinderen mogen hebben, simpelweg omdat ze die op alle vlak gewoon niet bijstaan en volgen.

Nu, om het over jouw situatie te hebben:
je moet heel goed weten waaraan je begint hoor, want het effectief hebben van een kind, is iets helemaal anders dan er eens over te denken, te dromen.
Het denken/dromen duurt missch enkele seconden, of minuten, en dit missch één of meerdere keren per dag -en dan haal je je het meest positieve voor de geest, ja missch zelfs, globaal gezien het irreëele-, maar dit is iets helemaal anders dan het effectief hebben van kinderen, met alle zorgen, eventueel miserie, allerlei beperkingen ed erbij.
Het hebben van een kind zal je leven drastisch veranderen, je vrijheid beknotten, en je leven zelfs beperkingen opleggen, dat moet je jezelf realiseren hoor. Denk maar aan de vrije tijd, aan de financieele kant, ook rekening houden met het feit dat er ook heel veel homo's zijn die géén kinderen willen, en een relatie met iemand die kinderen heeft al bij voorbaat afschrijven.

Ook moet je héél zeker zijn van die vriendin en beseffen dat jullie vriendschapsrelatie daardoor enigzins wat kan veranderen, positief of negatief. Zoals hierboven geschreven zou het geen slecht idee zijn om vooraf heel duidelijke afspraken te maken daaromtrent, liefst bij een notaris.
Indien je er aan begint wens ik je alvast veel succes! :wink:
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 10 okt 2010 22:08

Goh, ik denk dat los van enkele afspraken dat je dat best kan doen. Uiteindelijk zijn jullie (daartegen :wink: ) volwassen mensen, die een weloverwogen keuze maken en als jullie dat kindje kunnen laten opgroeien in een situatie die het de mogelijkheden geeft om zich als kind en persoon te ontplooien, wie zijn wij of wie is de ander tout cour om daar misprijzend tegenover te staan
mei_meisje schreef:Zelf zou ik ook graag meehelpen met de kinderwens van een homokoppel.
Check, nu nog iemand om een koppel mee te vormen :wink:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

rilenka
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door rilenka » 10 okt 2010 22:32

Ik ben niet voor, niet tegen.
Er zijn manieren om dit te kunen zonder daarvoor samen 'het" te moeten doen (ivf bevoorbeeld).
en waarom als jullie goede regellingen maken, kan het dan niet via co-ouderschap opgevoed worden... op dat gebied ben ik wel voor, maar denk wel dat het goed moet afgewogen, gekeken worden naar de belangen van het kindje. (want co-ouderschap is niet het gemakkelijkste voor het kind) alhoewel waarom niet als het babytje dit van baby af aan gewoon is.
The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Nieuwe site Liever Spruitjes: http://www.lieverspruitjes.be
Onze Facebook (vriendenpagina): http://www.facebook.com/lieverspruitjes.wjnh
Onze Facebook (fanpagina): https://www.facebook.com/LS.WJNH

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 11 okt 2010 23:57

Ik wil absoluut kinderen en ook toch zeker eentje van mezelf, maar ik ben serieus aan het denken hoe.
Stel met een goeie vriendin, maar die heeft of krijgt dan een vriend of man en dat kind begint zich daaraan meer te hechten. Hoeveel tijd brengt het bij jou door? Hoeveel bij haar?
Soms denk ik: misschien met draagmoeder, maar hoe leg je dat dan aan een kind uit? Hoe weet je of een draagmoeder betrouwbaar is? Waar vind je die?

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 12 okt 2010 22:24

tennisdude schreef:Ik wil absoluut kinderen en ook toch zeker eentje van mezelf, maar ik ben serieus aan het denken hoe.
Stel met een goeie vriendin, maar die heeft of krijgt dan een vriend of man en dat kind begint zich daaraan meer te hechten. Hoeveel tijd brengt het bij jou door? Hoeveel bij haar?
Soms denk ik: misschien met draagmoeder, maar hoe leg je dat dan aan een kind uit? Hoe weet je of een draagmoeder betrouwbaar is? Waar vind je die?
Naar Amerika trekken. Aangezien er in België totaal geen wettelijke bescherming of wetgeving toutcourt rond bestaat kan je beter naar de US of A trekken. Mijn toneelleerkracht heeft dat ook gedaan. Die is momenteel in verwachting
OT: Ik vind het heel romantisch en mooi klinken. Maar ik denk dat ik dan toch liever een draagmoeder heb dan een vriendin. Ik denk dat het legale aspect het allemaal heeel erg gecompliceerd kan worden.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 13 okt 2010 18:54

In Nederland vind je geloof ik wel zulke contracten. Anders eens kijken bij t Kwadraat (www.tkwadraat.be) tijdens een infoavond vertelde een alleenstaande papa dat hij via draagmoederschap van zijn beste vriendin nu een dochtertje heeft.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

tennisdude
**BANNED**

Bericht door tennisdude » 14 okt 2010 22:42

ook qua adoptie is het in belgie niet simpel

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... eren.dhtml

wat een bitchy uitspraak van Leen Dubois

Michelle.
New user
New user

Bericht door Michelle. » 22 okt 2010 10:38

Niks verkeerd aan, als je het mij vraagt. Als jij en je vriendin het allebei willen dan lijkt het mij niet raar.
Have you seen this girl? She's been running trough my dreams, and it's driving me crazy it seems.

Gesloten