België?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Re: België?

Bericht door Nabuchodonosor » 08 mar 2011 23:25

AGE-411 schreef:http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=8C374MKR
'Beschaamd een Franstalige te zijn'
"Er waait een kwalijke wind in Franstalig België. Als geboren Luikenaar en ingeweken Brusselaar voel ik bij veel Franstaligen een zorgwekkende toename van Vlamingenhaat. De zaak-Fernand Koekelberg is de druppel die de emmer doet overlopen. Zelfs in die mate dat ik me vandaag beschaamd voel een Franstalige te zijn. De - eveneens Franstalige - commissaris-generaal van de federale politie gooide in Qatar liefst 92.000 euro over de balk om zijn persoonlijke kandidatuur te promoten. Weggegooid geld bovendien, want hij greep naast het vicevoorzitterschap van het uitvoerend comité van Interpol, het eremandaat dat hij najoeg. N-VA-kamerlid Ben Weyts reageerde verontwaardigd. Op de totale kost van 92.000 euro werd 36.000 euro besteed aan een receptie voor 800 genodigden en 14.000 euro aan gadgets. Nu, ik ken Ben Weyts niet en ben het als Franstalige oneens met nagenoeg elke stelling van Bart De Wever en zijn partijgenoten. Maar ik ben niet te beroerd dit te erkennen: door het peperdure lobbymanoeuvre van de ex-politiebaas publiekelijk aan de kaak te stellen, heeft Ben Weyts de eer van de Belgische democratie gered."

Bijzonder pijnlijk en jammer, dit maakt mij erg bedroefd! Zo zie je maar, zoals ik al zo lang zeg: de Franstalige media -en in het bijzonder Le Soir- dragen een bijzonder grote verantwoordelijkheid in het drijven van een wig tussen de 2 landsdelen.

Indien het ooit zover komt -maar zo pessimistisch ben ik niet of beter: weiger ik te zijn- dat de franstaligen ons unaniem uitspuwen en haten, dan mag voor mij België splitsen. Als de 2 volkeren elkaar haten, dan moeten ze niet meer met elkaar geconfronteerd worden (maar ik vrees dat een scheiding een bijzondere chaos gaat teweeg brengen.)
Zeker bij en door de mensen van het principe 'alles of niets' en die wanneer het niets wordt, bijzonder destructief kunnen zijn.
Maar laten we toch wat positief blijven; ik kan me een scheiding van België echt niet voorstellen.
Wel wens ik dat de verantwoordelijke journalisten, redacteurs en eindredacteurs van Le Soir, de haatkrant, het slechtste toe, waardoor hun plaats ingenomen wordt door hopelijk een beter mens!!!!!! :x In het belang van België en alle Belgen! Het kan echt niet dat enkele crapuleuze, inferieure rotfiguren een hele maatschappij verzieken door hun haatpraat!
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

ruben_d
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door ruben_d » 09 mar 2011 09:08

Wel ik zou niet zover gaan om die journalisten het allerslechtste toe te wensen, maar ik stel me toch ook ernstige vragen bij de objectiviteit en beroepsethiek op de redactie van Le Soir. Ik lees de krant ook regelmatig online, en telkens ben ik verbaasd over het anti-Vlaamse sentiment dat van de politieke en communautaire artikels druipt (je moet niet eens tussen de lijntjes lezen.)

Nu dat voorbeeld van de Zaak-Koekelberg, het is toch totaal bij de haren gegrepen om daar een communautaire zaak van te maken? Ik denk dat geen enkele Vlaming dit zo aanvoelde, en ik vraag me zelf af wie er zich actief van bewust was dat Koekelberg een Franstalige was! Ik wist het in ieder geval niet.

Of dat ander artikel, waarin aangeklaagd wordt dat het aantal managers bij Federale Overheidsdiensten Nederlandstalig-Franstalig ongeveer 60-40 is verdeeld. Dit is toch mooi in overeenstemming met de demografische realiteit? Ik begrijp niet waarom dit 50-50 zou moeten zijn...

Uit het opiniestuk van Demelenne:
Het hoofdartikel in Le Soir (8 februari), dat moord en brand schreeuwt tegen de N-VA, stelt zonder blozen dat de 'beschadigingsoperatie niet enkel gericht was tegen de persoon van de commissaris-generaal maar ook tegen zijn Franstalige identiteit'. Ik begrijp de verontwaardiging bij mijn Vlaamse vrienden, die door de Franstalige media systematisch worden afgeschilderd als halve racisten. De houding van sommige Franstaligen is onbetamelijk: ze eisen enerzijds solidariteit van het noordelijk landsdeel als het om de financiën gaat maar spugen tegelijk op diezelfde Vlaamse landgenoten. Ze noemen hen in het beste geval egoïsten, in het slechtste geval klonen van Geert Wilders of Marine Le Pen.
De bedelaar spelen en de Vlamingen vragen nieuw geld te pompen in de pover bestuurde Brusselse gemeenten (Molenbeek, Sint-Joost-ten-Node…), terwijl je die gulle Vlaamse schenkers beledigingen naar het hoofd slingert, is op het randje van het onfatsoenlijke.
Ik wil wel benadrukken dat mijn ongenoegen zich hier beperkt tot bepaalde Franstalige media, in eerste instantie Le Soir, maar ook de Rtbf, en zich niet richt tot de Franstaligen of Walen in het algemeen.
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 21 mar 2011 17:55

ruben_d schreef:Nu dat voorbeeld van de Zaak-Koekelberg, het is toch totaal bij de haren gegrepen om daar een communautaire zaak van te maken? Ik denk dat geen enkele Vlaming dit zo aanvoelde, en ik vraag me zelf af wie er zich actief van bewust was dat Koekelberg een Franstalige was! Ik wist het in ieder geval niet.
Idem. Door zijn naam ging ik er van uit dat het een Vlaming was.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 21 mar 2011 18:10

Sistje schreef:
ruben_d schreef:Nu dat voorbeeld van de Zaak-Koekelberg, het is toch totaal bij de haren gegrepen om daar een communautaire zaak van te maken? Ik denk dat geen enkele Vlaming dit zo aanvoelde, en ik vraag me zelf af wie er zich actief van bewust was dat Koekelberg een Franstalige was! Ik wist het in ieder geval niet.
³
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 21 mar 2011 21:58

Galimatias schreef:
Sistje schreef:
³
², ik had er ook nooit aan gedacht dat hij een Franstalige zou zijn.
En weet je, ik heb me er echt niet meer om verbaasd van: "mèg, alweer een Franstalige :o ", neen, is al teveel gebeurd, mn energie daaromtrent is op.

Wel heb ik me heel erg geërgerd aan *knip* zijn secretaresse :kots: , van erg lage komaf, dochter van een miserabele mijnwerker.
Het ordinaire droop af van haar gezicht, en in haar daden was het nog veel erger.

Edit door Galimatias: zulk taalgebruik hoort niet thuis op dit forum.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 21 mar 2011 22:36

Nabuchodonosor schreef:ik had er ook nooit aan gedacht dat hij een Franstalige zou zijn.
En weet je, ik heb me er echt niet meer om verbaasd van: "mèg, alweer een Franstalige :o ", neen, is al teveel gebeurd, mn energie daaromtrent is op.

Wel heb ik me heel erg geërgerd aan dat *knip* van een secretaresse :kots: , van erg lage komaf, dochter van een miserabele mijnwerker.
Het ordinaire droop af van haar gezicht
, en in haar daden was het nog veel erger.
:kots: :kots: :kots:

Ik vraag me af wie de grootste klootzak is. Je mag verdorie blij zijn dat ik je nog niet in het echt heb ontmoet, want ik had je serieus aangepakt. Dat debiele, elitaire en haatdragende gedrag ten opzichte van mensen van een bepaalde, zogenaamd inferieure klasse mag je wel eens achterwege laten.

Ik vraag mij af of je zelf beseft hoe afschuwelijk je woorden zijn.

EDIT door DT: De eerste uitlatingen heb ik, net zoals Galimatias al deed hierboven, aangepast. Wat het tweede gedeelte van die mening betreft: triest. Heel erg triest.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 22 mar 2011 08:37

@ Nabucho: Denk je echt dat je door mensen van zogezegd lage komaf te schofferen een aristocratisch aura krijgt? Je zit te schelden als een viswijf. Klasse!

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 22 mar 2011 16:50

De Standaard schreef:'Communautair reukje aan contractverlies FN'
De vakbonden reageren met verbijstering op het feit dat de federale politie een order heeft geplaatst voor pistolen bij het Amerikaanse Smith & Wesson, in plaats van bij het Belgische FN. De vakbond vraagt zich ook af of er geen communautair reukje aan het verlies van het contract zit.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 22 mar 2011 17:11

Galimatias schreef:
De Standaard schreef:'Communautair reukje aan contractverlies FN'
De vakbonden reageren met verbijstering op het feit dat de federale politie een order heeft geplaatst voor pistolen bij het Amerikaanse Smith & Wesson, in plaats van bij het Belgische FN. De vakbond vraagt zich ook af of er geen communautair reukje aan het verlies van het contract zit.
Wat een flauwekul zeg.
De vakbonden leven nog in een ander tijdperk blijkbaar. Waarom zou de politie verplicht hun wapens moeten halen bij het staatsbedrijf?! :roll:
Laat de vrije markt zijn werk eens doen gdvd!
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 22 mar 2011 23:36

De lachende profeet schreef:
Nabuchodonosor schreef:ik had er ook nooit aan gedacht dat hij een Franstalige zou zijn.

Wel heb ik me heel erg geërgerd aan dat *knip* van een secretaresse :kots: , van erg lage komaf, dochter van een miserabele mijnwerker.
Het ordinaire droop af van haar gezicht
, en in haar daden was het nog veel erger.
:kots: :kots: :kots:

Ik vraag me af wie de grootste klootzak is. Je mag verdorie blij zijn dat ik je nog niet in het echt heb ontmoet, want ik had je serieus aangepakt. Dat debiele, elitaire en haatdragende gedrag ten opzichte van mensen van een bepaalde, zogenaamd inferieure klasse mag je wel eens achterwege laten.

Ik vraag mij af of je zelf beseft hoe afschuwelijk je woorden zijn.

EDIT door DT: De eerste uitlatingen heb ik, net zoals Galimatias al deed hierboven, aangepast. Wat het tweede gedeelte van die mening betreft: triest. Heel erg triest.
Ik vind het jammer dat hier gecensureerd wordt, want het woord 'goor' beschrijft nu eenmaal hoe ik haar aanvoel, haar zie.
Ze is ordinair, goor ed, dit is mijn mening, mag het?
Ik veracht haar niet omwille van haar afkomst, maar omwille van haar verfoeilijk gedrag, laat dat duidelijk zijn. En ze is nu eenmaal een dochter van een mijnwerker.

Stilicho schreef:@ Nabucho: Denk je echt dat je door mensen van zogezegd lage komaf te schofferen een aristocratisch aura krijgt? Je zit te schelden als een viswijf. Klasse!
Ik schoffeer haar omwille van haar gedrag, niet omwille van haar afkomst. Ik poog geen aristocratisch aura te hebben en ik scheld niet als een viswijf: sleur er geen zaken bij die hier niets van doen hebben.

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 23 mar 2011 09:21

het wordt hier wel een beetje :offtopic: ... :p
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

nomeis

Bericht door nomeis » 06 apr 2011 14:43

Met die wederzijdse provocaties zal het niet lukken... Al die 'bommetjes' die worden gelanceerd, het is bijna kinderachtig. De Vlamingen dit..., de Franstaligen dat... Het ene stomme artikel na het andere. Het lijkt wel alsof elke scheet die een NVA'er laat het nieuws waard is. En de Franstaligen zijn al niet veel beter. La fédération Wallonie-Bruxelles. Dat is echt puur provoceren.

Ofwel gaat de NVA een stap opzij moeten zetten (en zo bij de volgende verkiezingen nog een grotere overwinning behalen) ofwel gaan we naar nieuwe verkiezingen. Rotte situatie. Straks zitten we effectief een jaar zonder regering. Dat is toch gewoon te belachelijk voor woorden.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 06 apr 2011 17:18

Inderdaad. Echt kinderachtig trouwens om de N-VA te bekritiseren, terwijl je zelf een Fédération Wallonie-Bruxelles op poten zet. Stel je voor dat de Vlaamse Gemeenschap zichzelf de Wannabe-Republiek Vlaanderen begint te noemen. Even onnozel.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Alpha
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Alpha » 06 apr 2011 18:24

nomeis schreef:Met die wederzijdse provocaties zal het niet lukken... Al die 'bommetjes' die worden gelanceerd, het is bijna kinderachtig. De Vlamingen dit..., de Franstaligen dat... Het ene stomme artikel na het andere. Het lijkt wel alsof elke scheet die een NVA'er laat het nieuws waard is. En de Franstaligen zijn al niet veel beter. La fédération Wallonie-Bruxelles. Dat is echt puur provoceren.

Ofwel gaat de NVA een stap opzij moeten zetten (en zo bij de volgende verkiezingen nog een grotere overwinning behalen) ofwel gaan we naar nieuwe verkiezingen. Rotte situatie. Straks zitten we effectief een jaar zonder regering. Dat is toch gewoon te belachelijk voor woorden.
².

Pro of contra N-VA zijn, is nu zelfs gewoon niet meer aan de orde. Dit ís gewoon het einde van België. Het Plan B is een selffulfilling prophecy geworden. En dat is zelfs geen doemdenken, we zitten al sinds 2007 zonder deftige regering. We hebben onszelf schaakmat gezet.
Es muss alles anders werden.

blatantlie
Regular user
Regular user

Bericht door blatantlie » 06 apr 2011 19:54

Ik lees graag de commentaar op sommige Franstalige kranten, tussen al de rattachisten en gewoon weg domme mensen, kom je soms nog wat te weten over Wallonië zoals dit:
Le Neerlandais n'est déjà quasi plus enseigné en Wallonie depuis longtemps. Les Wallons choisissent l'Anglais. C'est bien normal que les Flamands fassent de même ! - Pour info, mon fils n'a pas passé ses examens de NL car il n'y avait pas de professeur et donc pas de cours ! Il a néanmoins été diplômé ! Vive la Wallonie ! Vive le PS !
Wallonië :love: Soms vraag je je toch af of de Waalse politiekers niet enorm blij zijn met al die communautaire zever zodat mensen nooit echt naar hun wanbeleid kijken.
Whenever you point your finger at someone, you have three pointed at yourself.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 10 apr 2011 22:14

blatantlie schreef:Ik lees graag de commentaar op sommige Franstalige kranten, tussen al de rattachisten en gewoon weg domme mensen, kom je soms nog wat te weten over Wallonië zoals dit:
Le Neerlandais n'est déjà quasi plus enseigné en Wallonie depuis longtemps. Les Wallons choisissent l'Anglais. C'est bien normal que les Flamands fassent de même ! - Pour info, mon fils n'a pas passé ses examens de NL car il n'y avait pas de professeur et donc pas de cours ! Il a néanmoins été diplômé ! Vive la Wallonie ! Vive le PS !
Wallonië :love: Soms vraag je je toch af of de Waalse politiekers niet enorm blij zijn met al die communautaire zever zodat mensen nooit echt naar hun wanbeleid kijken.
"Vive la Wallonie! Vive le PS!" :roll:
Doet me een beetje aan "Hitler ist Deutschland, wie Deutschland Hitler ist" denken :roll:

Een partij/man/strekking kan nooit representatief zijn voor een land of een bevolking.

blatantlie
Regular user
Regular user

Bericht door blatantlie » 10 apr 2011 22:24

AGE-411 schreef:
blatantlie schreef:Ik lees graag de commentaar op sommige Franstalige kranten, tussen al de rattachisten en gewoon weg domme mensen, kom je soms nog wat te weten over Wallonië zoals dit:
Doet me een beetje aan "Hitler ist Deutschland, wie Deutschland Hitler ist" denken :roll:

Een partij/man/strekking kan nooit representatief zijn voor een land of een bevolking.
Ik vermoed dat de auteur van die comment op La Libre het ironisch bedoelde hoor. Niet alle Franstaligen zijn fan van Elio en zijn 'kameraden'.
Whenever you point your finger at someone, you have three pointed at yourself.

nomeis

Bericht door nomeis » 11 apr 2011 13:17

AGE-411 schreef:

:D

Nuja, eind april 'definitieve deadline'. SPANNEND.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 11 apr 2011 15:38

Spannend?
Bizar dat hier nog mensen van wakker liggen.

nomeis

Bericht door nomeis » 12 apr 2011 12:37

AGE-411 schreef:Spannend?
Bizar dat hier nog mensen van wakker liggen.
jij kent het concept ironie duidelijk niet. Maar ja, er zouden veel mensen van wakker moeten liggen. Tenzij je wilt dat België het volgende Portugal of Ierland wordt.

Gesloten