België?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

België?

Bericht door De lachende profeet » 04 sep 2010 03:01

Ik heb geen flauw idee hoe ik deze discussie moet inkleden.

Laat me dan ook enkele vragen samenvoegen.
Welke toekomst zien jullie voor dit land?
Wat vinden jullie van het voorstel van Di Rupo?
Kan er een schuldige aangewezen worden voor deze crisis?
Kan ons land zich een dergelijke crisis veroorloven?
Kon deze impasse vermeden worden?

Kortom, hebben jullie zinnige antwoorden op deze vragen? Of op z'n minst zinnige inzichten (die al te zeldzaam zijn).

Bij wijze van muzikale begeleiding: België in 10 songs

AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

nomeis

Re: België?

Bericht door nomeis » 04 sep 2010 10:31

Je vergeet Flip Kowlier!

Ik had lang het idee dat we dichter dan ooit bij een akkoord zaten. Nu, ik wil de zwartepiet niet volledig aan De Wever doorschuiven, maar ik vind dat hij onvoldoende boven zijn partijstandpunten uitstijgt. Ik vond Di Rupo best een goede compromisfiguur en ik was superblij dat Reynders en zijn fdf korporaal niet bij de onderhandelingen betrokken waren. Nuja, c'est du déjà vu, mss komen er weer een paar jaar enkele interimregeringen die geen hol uitvoeren en dan weer verkiezingen. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.

ezel
Experienced user
Experienced user

Bericht door ezel » 04 sep 2010 13:28

België is nu een speciaal geval, maar ook in Nederland ziet men dat het niet meer eenvoudig is om een regering te vormen. De jarenlange machtspartijen die een groot deel van het electoraat konden bekoren bestaan niet meer. Enkel in Wallonië is er nog een vrij stabiel politiek stelsel.
Misschien moeten we eens nadenken over het huidige kiessysteem en opteren om bij de federale verkiezingen naar een systeem te gaan als in Groot-Brittanië. The winner takes it all. Dan zou je op federaal niveau te maken hebben met minder partijen, wat een compromis makkelijker maakt. Op deelstaatniveau zou ik eerder voor het huidige systeem opteren.
Ja, ideaal is het niet, maar het huidig systeem ook niet. En ja, dit gaat er natuurlijkn nooit doorkomen, want dan zouden kleinere partijen moeten instemmen met een GWwijziging die ze federaal overbodig gaat maken..

Over de huidige Belgische crisis:
het laatse voorstel Beke betrof de financiering van Brussel dat men de volgende 2 jaar "blanco" gaf en dat men daarna in de financieringswet zou regelen. Dit heeft Di Rupo zelfs niet op tafel gelegd. Dan kan ik de NVA wel begrijpen dat men vreest dat men de financieringswet op de lange baan willen schuiven. In het verleden is dat nog al eens gebeurd. (ik denk een van de regeringen Martens waar NVA bij zat)
Bovendien staat er in artikel 35 van de grondwet ook al jaren dat dit artikel gaat bepalen welke bevoegdheden nog federaal blijven. Dit was indertijd een toegeving om Schiltz tevreden te stellen en dit is jaren beschouw als een artikel dat men nooit zou verwezenlijken. Ik vind het dan ook stom dat men het dan toch in de grondwet heeft ingeschreven. Er zijn niet veel andere landen die hun grondwet zo behandelen als wij..

Het probleem is dat NVA zo groot is dat ze onvermijdbaar zijn en ze dus op alles neen kunnen zeggen.
Een bijkomend probleem is dat NVA de enige rechtse partij is, naast 5 linkse partijen en een centrumpartij. Als NVA een links beleid voert (nog meer belastingen...) dan wordt ze afgestraft.
De liberalen erbij halen om meer ee centrumregering te krijgen, is vrij moeilijk omdat het CDH en PS een heel vaste relatie hebben en ze elkaar niet gaan willen laten vallen. en bij een zogenaamde klassieke tripartite plus (met NVA erbij dus, maar zonder goren) zit je met het probleem dat er 3semigrote en 1 grote partij 7ministerposten moeten verdelen. en bij MR is het nog afwachten hoe sterk die drie FdFers wegen tegenwooridg nu Reynders zijn stoel toch al vrij hard wankelt.

En als men nu Bart de Wever laat onderhandelen dan wordt zijn stoel ingenomen door nog grotere hardliners van de NVA :p

Dus koning, er is maar 1 oplossing en dat is EZEL als INFORMATUER!
punt!

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 04 sep 2010 21:06

Benieuwd of de koning deze keer ook een tsjeef-fossiel uit de kast zal halen om het land te redden.
Los daarvan vind ik het nogal laf dat de Franstaligen de handdoek nu al in de ring gooien! De NVA en CD&V hebben zich niet onredelijk opgesteld.

De reacties van Franstaligen in de Franstalige kranten zijn ronduit misselijkmakend! Willen die wel een compromis? Of gaan willen ze liever nieuwe verkiezingen, in de hoop dat de SPA deze keer 32% haalt? :roll:

Een belastingbeleid zal ook de definitieve doodsteek zijn voor de hardwerkende Vlaming die iedere maand moet knokken om de eindjes aan mekaar te knopen. We hebben dringend nood aan een vernieuwd financieel beleid in het belang van het volk!

neon09
New user
New user

Bericht door neon09 » 05 sep 2010 23:11

Voor België is er slechts één oplossing: de ordelijke opdeling, a.k.a. de boedelscheiding.

Als we het nu niet doen, staan we binnen X aantal jaar weer te debatteren over een vólgende staatshervorming die alles nog maar eens ingewikkelder zal maken. Dit tweelandenland is onwerkbaar en alles bewijst het. Waarom die doodstrijd nodeloos rekken?

Beter nu de moed hebben dit te zeggen en de conclusies te trekken, zoals Onkelinckx en Demotte blijkbaar willen doen.

Ik ben er zeker van dat op termijn zowel Vlaanderen, Wallonie en Brussel beter af zijn als we niet meer in dat gedwongen huwelijk België zitten.

Zupi
Vader Abt

Bericht door Zupi » 05 sep 2010 23:31

Hét struikelblok blijft toch wel Brussel, nietwaar? Hoe zien de flaminganten daar een oplossing voor?

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 05 sep 2010 23:49

Ze zouden alle parlementsleden pas hun loon mogen uitbetalen wanneer ze eindelijk een resultaat kunnen voorleggen. Wedden dat het wat sneller zou gaan?

Ik ben sinds Van Rompuy I gestopt met heel de soap van dichtbij te volgen, ik had geen zin meer in het zoveelste ontslag geven bij de koning en dan de week nadien vrolijk weer verder doen :roll:
Ik stel alleen vast dat ons landje al enkele jaren het goed red zonder een echte federale regering.
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 06 sep 2010 14:47

Het is zinloos om het mislukken van de preformatie op de N-VA te steken, net zoals het zinloos is om alles op de Franstaligen te steken... Maar België heeft altijd slechts bestaan door de inschikkelijkheid van de Vlamingen. De Franstaligen beschouwen dit als vanzelfsprekend, wat hun niet kan verweten worden, en hen krijg je niet meer uit die logica. De Vlamingen zijn echter uit deze oude logica gestapt, wat hun nog minder verweten kan worden. Alles botst gewoon op deze conflicterende logica's.

Was ik Milquet en Di Rupo geweest, ik had de voorstellen van De Wever (op institutioneel en financeel vlak) aanvaard. Het voorstel zou een communautaire pacificatie van een 10-20 jaar als gevolg (gehad) hebben. Toch een mooi vooruitzicht: een toekomst zonder geruzie over kieskringen, financieringswetten, eenzijdige stemmingen enz enz. Was het "ultieme" voorstel van Di Rupo er gekomen - waarmee s.pa en Groen! blijkbaar, tot mijn grote spijt, genoegen namen - dan gingen de volgende verkiezingen (van 2014 of vroeger) gegarandeerd opnieuw over het communautaire. Bij deze onderhandelingen is het zowel voor Nederlandstaligen als Franstaligen buigen of barsten. Volgens mij is het nu eens aan de Franstaligen om te buigen. Er moet bespaard worden.

En je kan zeggen wat je wil, maar het is de natuurlijke loop van de geschiedenis dat een volk, dat zich verbonden voelt door een gemeenschappelijke taal, mentaliteit, cultuur, godsdienst enz. de wil heeft zich te verenigen in een staatkundige eenheid, onder haar eigen wetten wil leven... En uiteindelijk zegeviert de wil van het volk. Deze wetmatigheid leidde tot diverse republieken in Centraal- en Oost-Europa; de opkomst en ondergang van Joegoslavië en Tsjechoslowakije, de wedergeboorte van Polen, en in omgekeerde richting het uiteenvallen van multi-etnische rijken als de Dubbelmonarchie, de Sovjet-Unie of zelfs het Zweedse en het Deense Rijk. Deze kracht zorgde voor dekolonialisering, alsook voor vereniging (bv. Duitsland, Italië). Uiteraard speelden bij deze diverse staatsvormingen naast de wil van het volk nog andere factoren een (misschien minstens zo belangrijke rol).

Volgens mij is deze kracht zó natuurlijk dat het weinig zin heeft zich er tegen te verzetten. Integendeel, hoe harder men er tegen optreed, en hoe koppiger men er zich tegen afzet, hoe sneller en krachtiger (misschien zelfs destructiever!) deze kracht leidt naar de "natuurlijke" staatkundige staat(!) waarin een natie zich wenst de bevinden. Net zoals men een rivier wel kan indammen, maar er op den duur barsten in en dam kunnen komen, waarop het water sneller, harder en verwoestender uit de dam spuit, om dan zijn weg naar de zee verder te zetten.
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 06 sep 2010 17:12

Zupi schreef:Hét struikelblok blijft toch wel Brussel, nietwaar? Hoe zien de flaminganten daar een oplossing voor?
Goh Brussel en de rand, terwijl Technisch gezien Brussel in Vlaanderen ligt, en dan nog Halle en Vilvoorde nietwaar?

Nu ik volg het allemaal niet meer op de voet omdat ik vrees ik de houding aan het aannemen ben van "getver mannen zevert niet en doe voorts", terwijl het in werkelijkheid waarschijnlijk niet zo simpel is. Als ik het goed begrepen heb ligt op dit moment de preformatie stil door het "neen" van de NV-A, wat als ik me goed heb laten inlichten komt omdat de Franstaligen wel garanties geven voor de financieringswet, maar dat ze deze niet op papier zetten. Blijkbaar heeft de geschiedenis geleerd dat zo iets niet altijd in het voordeel van de Vlamingen spreekt (voor de faciliteitengemeenten zouden destijds ook garanties gegeven zijn, voor 20 jaar, en dan terug Vlaams of zo, maar dat zou nooit op papier gezet zijn waardoor er na 20 jaar een conflict was waarbij de ene partij geen voet had om op te staan omdat er niets op papier stond). Okay woordbreuk misschien maar ach. Dus lijkt het me simpel, als er garanties gegeven zijn, zet ze op papier, maar waarschijnlijk is het wel zo simpel niet anders hadden ze er al lang uit geweest.

Als ik ergens klinkklare onzin heb uitgekraamd, tegenstrijdigheden verkondig of verkeerde interpretaties geef, feedback en beleefde terechtwijzingen worden geapprecieerd. Bron: niet helemaal betrouwbaar: mijn slechte opvolging van het nieuws en gesprekken tijdens 't eten aan tafel 's avonds :)

ezel schreef: Dus koning, er is maar 1 oplossing en dat is EZEL als INFORMATUER!
:rock:
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 06 sep 2010 19:50

Ik heb het bewust zo min mogelijk gevolgd, omdat ik andere zaken had waarop ik mij moest concentreren, en eigenlijk omdat ik -voor het eerst sinds lang- veel goede hoop had op een goede oplossing.
Maar helaas is het weer niet gelukt. En voor het eerst denk ik dat we een richting naartoe gaan waar we nog nooit naartoe gegaan zijn, en die missch tot voor enige tijd nog ondenkbaar was.

Ik vind het in elk geval heel spijtig dat de gang van zaken zo negatief zijn.
Iedereen blijft bij zijn eigen grote gelijk.
Ik hoor en leest telkens over splitsingen ed en er zijn zelfs mensen die niets liever willen.
Ik ben daar heel beducht voor omdat ik niet geloof dat dit beter zou zijn voor de totale Belgische bevolking. Indien men zal splitsen zal dit trauma's veroorzaken tussen de Walen en Vlamingen. Er zal geruzie zijn over alles en nog wat, kortom dit zal over de gehele lijn nadelig uitdraaien.

Ook hier en daar lees/hoor ik als optie een splitsing van bv de sociale zekerheid, ed.
Ik ben een tijdje geleden die gedachte ook toegenegen geweest uit persoonlijke egoïstische overwegingen, dit geef ik toe, doch dit duurde niet zo lang.
Ik denk dat Vlaanderen maar beter niet de SZ splitst. Het is zo dat al sinds vele decenia grote stromen geld naar het zuidelijke deel vloeien, maar dit is aan het keren. Het ziet er naar uit dat de economie in Wallonië meer potentieel heeft dan die in Vlaanderen, en dit is normaal want Wallonië komt van ver. Zelf vandaag las ik weer een krantenkop dat de economie in Wallonië nog groeit.
Maar nog veel belangrijker: de Vlamingen zijn een oud geriatrisch volk aan het worden. een oud egoïstisch volk, dat weinig kinderen heeft om zich te onderhouden. Dit in tegenstelling tot Brussel en Wallonië. Ik denk dat we over zo'n x-aantal jaren eventueel decenia de Walen nog goed nodig zullen hebben. Maar indien we hen nu de deur wijzen, zullen we natuurlijk niet meer op hen moeten rekenen.
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 06 sep 2010 20:32

Nabuchodonosor schreef: Ook hier en daar lees/hoor ik als optie een splitsing van bv de sociale zekerheid, ed.
Ik ben een tijdje geleden die gedachte ook toegenegen geweest uit persoonlijke egoïstische overwegingen, dit geef ik toe, doch dit duurde niet zo lang.
Ik denk dat Vlaanderen maar beter niet de SZ splitst. Het is zo dat al sinds vele decenia grote stromen geld naar het zuidelijke deel vloeien, maar dit is aan het keren. Het ziet er naar uit dat de economie in Wallonië meer potentieel heeft dan die in Vlaanderen, en dit is normaal want Wallonië komt van ver. Zelf vandaag las ik weer een krantenkop dat de economie in Wallonië nog groeit.
Maar nog veel belangrijker: de Vlamingen zijn een oud geriatrisch volk aan het worden. een oud egoïstisch volk, dat weinig kinderen heeft om zich te onderhouden. Dit in tegenstelling tot Brussel en Wallonië. Ik denk dat we over zo'n x-aantal jaren eventueel decenia de Walen nog goed nodig zullen hebben. Maar indien we hen nu de deur wijzen, zullen we natuurlijk niet meer op hen moeten rekenen.
Dit zijn toch ook egoïstische overwegingen? Maar dan lange-termijnegoïsme.
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Nabuchodonosor
Forum addict
Forum addict

Bericht door Nabuchodonosor » 06 sep 2010 20:44

Ik redeneer voor Vlaanderen globaal genomen.
Niet voor mezelf, want indien ik toch pensioengerechtigd zou geraken dan kan ik terugvallen op mijn appel tegen de dorst. Over mijn eigen toekomst heb ik geen vrees. :wink:
Zonder onderschrift, bij gebrek aan inspiratie.

B-Razz
New user
New user

Bericht door B-Razz » 06 sep 2010 23:14

Ik lees hier heel wat mooie reacties van mensen die echt wel wat van politiek volgen en er wel degelijk inzichten in hebben.

Ik persoonlijk ben alsook erg geïnteresseerd in het hele politieke gebeuren, er zijn alleen enkele vragen die ik me stel.

Het BHV gedoe bijvoorbeeld dat al jaren een struikelblok is. Dit is vooral een politiek schouwspel als ik me niet vergis... en over wie waar macht heeft. Maar hier zullen we als gewone vlaming niet veel van merken. Niet dat ik niet vind dat dit niet moet opgelost worden, integendeel zelfs, ik vraag me af wat die walen hier in godsnaam te zoeken hebben op vlaams (want dat is vlaams-brabant toch) grondgebied. Dus wat zij hier over te eisen hebben snap ik niet, dat is gewoon een recht van de vlamingen.

Alsook stelde ik me de vraag bij een reactie van Di Rupo een tijdje terug in een persconferentie, waarin die zei dat er geen mogelijkheid zou zijn dat 1 van de deelstaten er 'armer' op zou worden.
Nu ehm... was de hele bedoeling niet van de financieringswet om de deelstaten meer verantwoordelijkheid te geven en dat inkomsten en uitgaven gepaard gaan met elkaar (wat er zo ongeveer op komt dat er een serieuze vermindering komt op de geldstroom van vlaanderen naar wallonië). Als hij vanuit dit principe tracht een coalitie te vormen zit hij toch haaks op het idee van de NVA? Wat zitten die dan telkens te zeggen tegen de pers dat ze goed bezig zijn enzo? (ok, nu niet meer... maar dan nog).

En als laatste wordt het al helemaal belachelijk wanneer PS-leden nu beginnen te vertellen dat ze zich voorbereiden op de splitsing van België? er is toch geen mens die gelooft dat ze dit menen, dat is een verantwoordelijkheid (vooral financieel) die zij niet aankunnen. Is dit gewoon om de goedgelovige vlaamse kiezer op te jutten en zo de zwarte piet naar De Wever door te schuiven?

Een landje van amper een boogscheut groot en zoveel problemen... ongelofelijk gewoon.

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Glamourgirl_10 » 06 sep 2010 23:20

B-Razz schreef:
En als laatste wordt het al helemaal belachelijk wanneer PS-leden nu beginnen te vertellen dat ze zich voorbereiden op de splitsing van België? er is toch geen mens die gelooft dat ze dit menen, dat is een verantwoordelijkheid (vooral financieel) die zij niet aankunnen.
Ik lach niet vaak als een dikke kerstman, maar toen ik over die uitspraak hoorde ging ik toch even "hohoho."
B-Razz schreef:Een landje van amper een boogscheut groot en zoveel problemen... ongelofelijk gewoon.
Je hebt geen grondgebied nodig om politieke problemen te creëren. Een verschillende taal, economische welvaart en wederzijdse negatieve beeldvorming in de media volstaan ruimschoots. Instituties kennen trouwens geen ruimte (9 parlementen/land van 10 miljoen mensen).
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Heftruck
Experienced user
Experienced user

Bericht door Heftruck » 07 sep 2010 12:26

België is dood, leve België! /care

Waarom jullie zoveel leven verspillen aan zulke archaïsche toestanden blijft me toch een raadsel.

Staten overleven de 21ste eeuw toch niet.
[Heftruck is] brutaal, niet constructief, onrespectvol, agressief, redeneert zonder empathie en overduidelijk met slechte intenties. - De Paus

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 07 sep 2010 12:39

Heftruck schreef:België is dood, leve België! /care

Waarom jullie zoveel leven verspillen aan zulke archaïsche toestanden blijft me toch een raadsel.

Waarom jij zo'n zaken als een voldongen feit presenteert is mij een volkomen raadsel. Kom eens af met argumenten in plaats van allerhande grootse (meestal) utopische voorspellingen.

Bovendien, als het einde of het begin van een fenoneem (of dat nu de natiestaat, de arbeidersbeweging, de democratie of eender welk menselijk fenomeen) een noodzakelijke evolutie is, waarom zou politiek engagement dan nog enig nut hebben?
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 07 sep 2010 12:59

De lachende profeet schreef:
Heftruck schreef:België is dood, leve België! /care

Waarom jij zo'n zaken als een voldongen feit presenteert is mij een volkomen raadsel.

nou 't is geen kwaliteitskrant, maar zelfs in het Franse Parlement werd al opgeroepen (weliswaar door maar enkele individuen) om zich voor te bereiden op de verwelkoming van de Waalse en Brusselse landgenoten nu België op splitsen staat ... (bron Metro)

De pre formatie ligt alweer vast, ik tracht me zo neutraal mogelijk op te stellen, maar me dunkt dat een situatie gelijk waarin we nu zitten niet verder kan. Enkele jaren geleden stonden we ook op de afgrond na vijf minuten politieke moed voor enkele borrelnootjes. Enfin, we zien wel.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

yoti
Senior user
Senior user

Bericht door yoti » 07 sep 2010 13:04

Time for anarchy! :greenthing:
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." (Mark Twain)

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 07 sep 2010 13:11

ruben_d schreef:Het is zinloos om het mislukken van de preformatie op de N-VA te steken, net zoals het zinloos is om alles op de Franstaligen te steken... Maar België heeft altijd slechts bestaan door de inschikkelijkheid van de Vlamingen. De Franstaligen beschouwen dit als vanzelfsprekend, wat hun niet kan verweten worden, en hen krijg je niet meer uit die logica. De Vlamingen zijn echter uit deze oude logica gestapt, wat hun nog minder verweten kan worden. Alles botst gewoon op deze conflicterende logica's.

Was ik Milquet en Di Rupo geweest, ik had de voorstellen van De Wever (op institutioneel en financeel vlak) aanvaard. Het voorstel zou een communautaire pacificatie van een 10-20 jaar als gevolg (gehad) hebben. Toch een mooi vooruitzicht: een toekomst zonder geruzie over kieskringen, financieringswetten, eenzijdige stemmingen enz enz. Was het "ultieme" voorstel van Di Rupo er gekomen - waarmee s.pa en Groen! blijkbaar, tot mijn grote spijt, genoegen namen - dan gingen de volgende verkiezingen (van 2014 of vroeger) gegarandeerd opnieuw over het communautaire. Bij deze onderhandelingen is het zowel voor Nederlandstaligen als Franstaligen buigen of barsten. Volgens mij is het nu eens aan de Franstaligen om te buigen. Er moet bespaard worden.
Volledig mee eens.

Ik denk dat er snel wel een akkoord zal zijn. Ps en N-VA zullen elkaar wel vinden.
Maar ja "een akkoord", dan staan we nog altijd niet ver. De formatie is nog altijd niet begonnen. Het akkoord over het communautaire moet dan inhoudelijk nog verder uitgewerkt worden, wat opnieuw tot dezelfde discussies zal leiden. En verder moeten de gigantische besparingen, het sociaal-economische beleid, de hervorming van de pensioenen, migratie,... nog allemaal aanbod komen! :-? Het kan nog wel eventjes duren.
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 07 sep 2010 13:12

yoti schreef:Time for anarchy! :greenthing:
Ik ben niet zo thuis in politieke systemen, maar is Anarchie niet het streven naar harmonieus samenleven zonder een autoriteit? En sociale anarchie het oproerkraaien en chaos en al?

Nu zonder autoriteit, dan moet je al zien dat er een enorm solidariteitsgevoel is in je samenleving of 't zal niet lang duren denk ik :)

Revolutie :fire:

Gesloten